Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimo vuotanut verta monta viikkoa eikä suostu lääkäriin

Vierailija
27.06.2014 |

Noin kolme viikkoa sitten alkoi vuotaa hirveän mahakivun saattelemana. Ei kuulemma pitänyt olla kuukautisia. Monta päivää makasi sohvalla sikiöasennossa kauheissa kivuissa, ja vuosi kun mikäkin. Enää kipu ei ole ilmeisesti niin paha, mutta vuoto on ihan tajuton. Nukkuu monen pyyhkeen päällä ja vauvan vaippa pikkareissa, nousee vessaan parin tunnin välein ja silti herää lammikoista.

Äsken yllätin pesemästä alasti hampaitaan (suihkuun menossa) ja sen minuutin aikana oli valunut reisiä pitkin ihan valtava lammikko lattialle, nojasi myös lavuaariin kivuliaan näköisenä. Yrittää siis nykyään peitellä kipua ja vuotoa minulta kun tietää että olen huolissani ja sitten riidellään lääkäriin menosta. Huomaan, että alkaa olla jo kalpea ja huonossa kunnossa, mikä ei ole ihme tuolla vuodolla.

Vaimo on pillereillä, ja kuukautiset aina olleet niiden takia säännölliset, niukat ja kivuttomat. Ikinä ei ole ollut mitään tällaista, ja olen ihan oikeasti tosi huolissani. Vaimo on aina ollut itsepäinen ja pelkää lääkäreitä, mutta ei kai tässä nyt voi vaan odottaa että Se tuupertuu joku päivä?

Täällä kun on naisia, niin A mistä tuollainen voi johtua? B miten saan vaimon hoitoon, voinko soittaa ambulanssin vasten sen tahtoa, vaikka ei olekaan vielä hengenhätää? Tiedän että vaikka kaappaisin auton kyytiin ja veisin ensiapuun niin Se ei suostuisi sinne menemään. Toi äskeinen näky vessassa todella pelästytti

Kommentit (200)

Vierailija
121/200 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaimosi on kokenut joskus seksuaalista väkivaltaa eikä siksi suostu lääkäriin sano hänelle ja vaadi lääkäriltä että hänet humautetaan mahdollisen tutkimuksen/hoidon ajaksi. Pakko lisäksi kysyä kun mun mielikuvitus ei anna vastausta miksi täällä pyydetään tarkistamaan pakastin?

Vierailija
122/200 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:18"]

Pillerireseptin uusimiseen ei ainakaan lähiterveyskeskuksessa tarvitse muuta kuin viedä vanha resepti ja hakea muutaman päivän päästä uusi.

[/quote]

Ai, minun taas on pitänyt joka toinen pilleriresepti uusia lääkärin vastaanotolla, joka toisen voi uusia ns. tiskin kautta. Enkä edes kuulu mihinkään riskiryhmään. Pillereiden sivuvaikutuksia ajatellen jopa aika vastuutonta lääkäreiltä uusia reseptejä vuodesta toiseen näkemättä ja mittaamatta edes verenpainetta välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/200 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:37"]

Jos vaimosi on kokenut joskus seksuaalista väkivaltaa eikä siksi suostu lääkäriin sano hänelle ja vaadi lääkäriltä että hänet humautetaan mahdollisen tutkimuksen/hoidon ajaksi. Pakko lisäksi kysyä kun mun mielikuvitus ei anna vastausta miksi täällä pyydetään tarkistamaan pakastin?

[/quote]

Varmaa Oulun murhamamma liittyy noihin pakastejuttuihin...

Vierailija
124/200 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon saanut e-pillerit 15-vuotiaana nuorisoneuvolasta, silloin piti käydä lääkärillä gynetarkastuksessa ennen aloitusta. Sen jälkeen olen aina vaan uusinut terveyskeskuksessa tiskin kautta eikä ole kukaan kysellyt mitään. Nyt oon 24v, eli 9 vuotta oon syönyt pillereitä ilman että niiden takia ois tarvinnut lääkärissä käydä. Oisko näissäkin jotain paikkakohtaisia eroja? Meillä päin ei terveyskeskuksesta saa akuuttiaikoja ollenkaan, ja jos haluaa ajan varata mahdollisimman kiireesti, sen saa 3-5 viikon päähän. Ehkä siis haluavat hoitaa tällaiset rutiinireseptiasiat luukulta aina etteivät kerrytä lisää jonoja.

Ja ap.lle tsemppiä. Voi tosiaan johtua niin monesta asiasta että ihan turha tässä ruveta veikkailemaan, toivottavasti ei mitään vakavaa.

Vierailija
125/200 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:37"]

[/quote]

Varmaa Oulun murhamamma liittyy noihin pakastejuttuihin...

[/quote]

No kyllä käy mielessä että ap n vaimo salaa synnyttänyt

Vierailija
126/200 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:37"]

Pakko lisäksi kysyä kun mun mielikuvitus ei anna vastausta miksi täällä pyydetään tarkistamaan pakastin?

[/quote]

Pakastimen tarkistaminen on aina hyödyllistä. Esim. yhdellä naapurilla hajosi pakastin kun olivat matkoilla, ja melkosen tautiset löyhkät oli rapussa kun se kantoi sitten sitä pilaantunutta ruokaa roskiin. 

Vierailija
127/200 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:00"]

Vaimosi ei ole käynyt vuosiin lääkärillä, silti hänellä on pillerit, joiden ansiosta kierto on säännöllinen? Mistä ihmeestä ne pillerit tulevat? Meillä vaaditaan vuosittainen tarkastuskäynti, jolloin resepti uusitaan aina vuodeksi kerrallaan...

[/quote]

yksityiset gynet määrää pidemmäksi aikaa eteenpäin.

Vierailija
128/200 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ambulanssin voi kyllä tilata kiireettömäänkin kuljetukseen. Esimerkiksi joku vakavasti sairas potilas voidaan kuljettaa kotiin perhejuhlaan ja takaisin sairaalaan ambulanssilla, mutta sitä ei ainakaan ennen tilattu häken kautta.

Ambulanssin omavastuu on aina sama, jos käynti johtuu sairaudesta, lasku tulee jälkikäteen.

Miten ap:n vaimon tilanne nyt?

Vierailija
129/200 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
130/200 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran tosi runsasta verenvuotoa kolmen päivän ajan.Lähdettiin päivystykseen ja lääkäri ultrasi,kohdussa oli isoja verihyytymiä,sain vuotoa hillitsevää lääkettä ja seuraavana päivänä tehtiin kaavinta.Johtui kuulemma e-pillereistä.

Vierailija
131/200 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 10:29"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:46"]

Mä oon saanut e-pillerit 15-vuotiaana nuorisoneuvolasta, silloin piti käydä lääkärillä gynetarkastuksessa ennen aloitusta. Sen jälkeen olen aina vaan uusinut terveyskeskuksessa tiskin kautta eikä ole kukaan kysellyt mitään. Nyt oon 24v, eli 9 vuotta oon syönyt pillereitä ilman että niiden takia ois tarvinnut lääkärissä käydä. Oisko näissäkin jotain paikkakohtaisia eroja? Meillä päin ei terveyskeskuksesta saa akuuttiaikoja ollenkaan, ja jos haluaa ajan varata mahdollisimman kiireesti, sen saa 3-5 viikon päähän. Ehkä siis haluavat hoitaa tällaiset rutiinireseptiasiat luukulta aina etteivät kerrytä lisää jonoja.

Ja ap.lle tsemppiä. Voi tosiaan johtua niin monesta asiasta että ihan turha tässä ruveta veikkailemaan, toivottavasti ei mitään vakavaa.

[/quote]

Pelottavaa. Tälläkö tasolla Suomen terveydenhuolto on???

[/quote]

Kyllä kai se ohjeistus on paikkakunnasta riippumatta, että vähintään joka toinen vuosi pitäisi käydä mittauttamassa verenpaineet ja otattamassa papa, jotta pillerit voidaan uusia - jossain saatetaan vaatia vuosittaisiakin tarkastuksia toki, mutta minulle on ainakin sanottu aina, että joka toinen vuosi riittää. Kuitenkin nämä tarkastukset ovat potilaan vastuulla: itse ainakin käyn sekä YTHS:ssä että kunnallisella ja eiväthän nämä näe potilastietojani toisesta paikasta. Jos sanon YTHS:llä, että olen käynyt edellisenä vuonna kunnallisella ja silloin otettiin papa ym., niin olen saanut reseptin uusittua ilman lääkärin tapaamista. Eli kyllä lääkäriä saisi varmasti halutessaan välteteltyä näin ainakin joitakin vuosia, jos oikein haluaisi riskeraata terveytensä.

[/quote]

Itse olen saanut reseptin Tampereelta, jostakin nuorisoneuvolasta (Ei sisätutkimusta tai papaa, ehkä verenpaineet). Uusittua reseptiä olen saanut Tampereella ja Kuopiossa. (Tiskiltä uusittu) Porissa olen käynyt yksityisellä sisätutkimuksessa ja papassa ja samalla on uusittu resepti . Sen jälkeen reseptiä on uusittu Porissa ja Turussa. (Tiskiltä taas) Nyt kun Helsingissä olin uusimassa reseptiä, jouduin menemään terveyskeskukseen lääkärin tutkimukseen ja papa-kokeeseen. Lääkärit eivät kuulemma voi uusia reseptiä näkemättä potilasta, jonka resepti on toiselta lääkäriltä ja toiselta paikkakunnalta. En viitsinyt mainita, että olen jo useita vuosia saanut reseptit ilman lääkärikäyntiä usealta eri paikkakunnalta. Tarinan opetus: huolehtikaa itse terveydestänne ja käykää tasaisin väliajoin gynegologilla, ettette päädy ap:n vaimon tilanteeseen. :)

Vierailija
132/200 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
133/200 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ap:n vaimo voi?

Vierailija
134/200 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
135/200 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkas tyhjää :(

Vierailija
136/200 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun Tampereella ja pillerit saadessani olen asunut Nokialla. Uusittu resepti vuoden välein ja aina katottu verenpaineet ja tehty sisätutkimus. Papa-koetta ei ole otettu ikinä, sukupuolitautitestit kyllä kolmesti vaikka mulla on ollut vain 1 seksikumppani. Sori ohis.

Vierailija
137/200 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt tänne tule kertomaan miten kävi!! Vittu tyhmiäkö te olette??

Vierailija
138/200 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
139/200 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimo vuosi kuoviin ja makaa vieläkin tuossa makkarin sohvalla

Vierailija
140/200 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös adenomatoosi, joka vuotaa. Kokemusta on. Se oli todella kivulias vaiva ja vuosin valtavasti, juuri tuollaisia järkyttäviä ja yllättäviä megavuotoja. Hemoglobiini meni alas, yleisvointi samoin. Erinäisten tutkimusten ja pillerikokeilujen jälkeen kohtu jouduttiin solumuutosten takia lopulta poistamaan. Ja valitettavasti ihan tositarina. Kyllä näitä vaivoja vaan maailmaan mahtuu.