Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimo vuotanut verta monta viikkoa eikä suostu lääkäriin

Vierailija
27.06.2014 |

Noin kolme viikkoa sitten alkoi vuotaa hirveän mahakivun saattelemana. Ei kuulemma pitänyt olla kuukautisia. Monta päivää makasi sohvalla sikiöasennossa kauheissa kivuissa, ja vuosi kun mikäkin. Enää kipu ei ole ilmeisesti niin paha, mutta vuoto on ihan tajuton. Nukkuu monen pyyhkeen päällä ja vauvan vaippa pikkareissa, nousee vessaan parin tunnin välein ja silti herää lammikoista.

Äsken yllätin pesemästä alasti hampaitaan (suihkuun menossa) ja sen minuutin aikana oli valunut reisiä pitkin ihan valtava lammikko lattialle, nojasi myös lavuaariin kivuliaan näköisenä. Yrittää siis nykyään peitellä kipua ja vuotoa minulta kun tietää että olen huolissani ja sitten riidellään lääkäriin menosta. Huomaan, että alkaa olla jo kalpea ja huonossa kunnossa, mikä ei ole ihme tuolla vuodolla.

Vaimo on pillereillä, ja kuukautiset aina olleet niiden takia säännölliset, niukat ja kivuttomat. Ikinä ei ole ollut mitään tällaista, ja olen ihan oikeasti tosi huolissani. Vaimo on aina ollut itsepäinen ja pelkää lääkäreitä, mutta ei kai tässä nyt voi vaan odottaa että Se tuupertuu joku päivä?

Täällä kun on naisia, niin A mistä tuollainen voi johtua? B miten saan vaimon hoitoon, voinko soittaa ambulanssin vasten sen tahtoa, vaikka ei olekaan vielä hengenhätää? Tiedän että vaikka kaappaisin auton kyytiin ja veisin ensiapuun niin Se ei suostuisi sinne menemään. Toi äskeinen näky vessassa todella pelästytti

Kommentit (200)

Vierailija
141/200 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:07"]

niinsanottu porvoolainen verenvuoto, joka voi jatkua jopa vuosia.

[/quote]

mikä?

Vierailija
142/200 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saamme kuulla, että olette saaneet apua tilanteeseenne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/200 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:16"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:07"]

niinsanottu porvoolainen verenvuoto, joka voi jatkua jopa vuosia.

[/quote]

mikä?

[/quote]

Eli siis provo, aloittajan mielikuvitusta koko homma.

Vierailija
144/200 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan btw: kuukautisvuoto, kuten moni muukin gynekologinen vuoto ei ole puhdasta verta vaan veren ja liman sekoitusta. Jos kyseessä on keskenmenon tai synnytyksen jälkivuoto, sen seassa on irronneen istukan jättämän haavan erittämää kudosnestettä, kohdun limakalvoa ja jonkin verran verran verta. Siksi vuotoa voi helposti jatkua viikkoja ilman että siihen kuolee, vaikka määrä olisikin niin runsas että vuotaa läpi kaikista siteistä ja tekee lammikoita sänkyyn. Ei noin runsas vuoto silti terveellistä ole, hemoglobiini siinä ainakin laskee pahasti ja jotain hoitoa tuollaiseen vaivaan on toki syytä antaa. Hyvä että ap soitti lanssin, olisi kiva kuulla jälkikäteen mikä vaimoa vaivasi.

Vierailija
145/200 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti vaimo on käynyt psykiatrin puolella ainoastaan?

Vierailija
146/200 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo saatu sairaalaan. Ei laittanut edes pahasti vastaan, ilmeisesti itsekin ymmärsi että on tosi kyseessä. Menin mukaan ambulanssiin kun vaimo oli tosi hermostunut. Hb oli tosi matala ja oli ilmeisesti aika kuivunutkin. Laittoivat tippaan ja on nyt ainakin huomiseen sairaalassa, tutkivat mikä on ongelma. En päässyt huoneeseen mukaan joten tulin kotiin ja menen huomenna sitten takaisin. Soitin vaimolle vielä kun pääsin kotiin, oli saanut jotain rauhottavaa ja oli onnistunut saamaan oman huoneen, mikäli ei tule niin täyttä että samaan huoneeseen on pakko laittaa joku muukin.

Kiitos kaikille viesteistä. Onneksi tämä nyt meni helpommin kun kuvittelin.

Alkuperäinen

Vierailija
147/200 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan parasta vaimosi puolesta. Kiitos kun päivitit.

Vierailija
148/200 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 01:14"]

Vaimo saatu sairaalaan. Ei laittanut edes pahasti vastaan, ilmeisesti itsekin ymmärsi että on tosi kyseessä. Menin mukaan ambulanssiin kun vaimo oli tosi hermostunut. Hb oli tosi matala ja oli ilmeisesti aika kuivunutkin. Laittoivat tippaan ja on nyt ainakin huomiseen sairaalassa, tutkivat mikä on ongelma. En päässyt huoneeseen mukaan joten tulin kotiin ja menen huomenna sitten takaisin. Soitin vaimolle vielä kun pääsin kotiin, oli saanut jotain rauhottavaa ja oli onnistunut saamaan oman huoneen, mikäli ei tule niin täyttä että samaan huoneeseen on pakko laittaa joku muukin.

Alkuperäinen

Jaksamista sullekin! Hienoa että pidät vaimostasi hyvää huolta,Tuleppa jokupäivä kertomaan Kuulumiset!

Vierailija
149/200 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 01:40"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 01:14"]

Alkuperäinen

Jaksamista sullekin! Hienoa että pidät vaimostasi hyvää huolta,Tuleppa jokupäivä kertomaan Kuulumiset!

[/quote]

Pakkohan sitä on vaimostaan huolta pitää :) Maailman paras nainen vaikka onkin välillä jääräpää ja hankala - niinkuin kaikki naiset joskus. Huoli on kova, enkä taida osata nukkua yksin kun vaimo ollut aina vieressä. Ei tässä auta muu kuin toivoa ettei olisi mitään vakavaa ja että vaimo pysyisi järjissään siellä sairaalassa. Ambulanssissa vilauttelivat mahdollisuutta kasvaimen lisäksi kohdun ulkoiseen raskauteen ja keskeytymättömään keskenmenoon. Vaimo ollut tosiaan vuosia pillereillä , mutta kai Se mahdollista on. No, ehkä huomenna tiedetään enemmän.

alkuperäinen

Vierailija
150/200 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sit tänne! Tsemiä!:)

Vierailija
151/200 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:00"]Vaimosi ei ole käynyt vuosiin lääkärillä, silti hänellä on pillerit, joiden ansiosta kierto on säännöllinen? Mistä ihmeestä ne pillerit tulevat? Meillä vaaditaan vuosittainen tarkastuskäynti, jolloin resepti uusitaan aina vuodeksi kerrallaan...

[/quote]

Ei mulla ainakaan vaadittu.

Vierailija
152/200 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:37"]

Jos vaimosi on kokenut joskus seksuaalista väkivaltaa eikä siksi suostu lääkäriin sano hänelle ja vaadi lääkäriltä että hänet humautetaan mahdollisen tutkimuksen/hoidon ajaksi. Pakko lisäksi kysyä kun mun mielikuvitus ei anna vastausta miksi täällä pyydetään tarkistamaan pakastin?

[/quote]

Varmaa Oulun murhamamma liittyy noihin pakastejuttuihin...

[/quote]

No kyllä käy mielessä että ap n vaimo salaa synnyttänyt

[/quote]

Ootte kamalia. Ai heti tulee tuollainen mieleen??

Vierailija
153/200 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs aamuun kuuluu? Mille osastolle vaimosi ottivat, jos kerran sai huoneen?

Vierailija
154/200 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KESKENMENO SE ON OLLUT. ITSE OLEN SEN KOKENUT, VARHAISEN KESKENMENON SIIS, JA VUOTO KESTI NELISEN VIIKKOA.

Vierailija
155/200 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:00"]Vaimosi ei ole käynyt vuosiin lääkärillä, silti hänellä on pillerit, joiden ansiosta kierto on säännöllinen? Mistä ihmeestä ne pillerit tulevat? Meillä vaaditaan vuosittainen tarkastuskäynti, jolloin resepti uusitaan aina vuodeksi kerrallaan...

[/quote]

Meillä ei ainakaan vaadita. Soitto lääkärille riittää.

Vierailija
156/200 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 06:34"]Mitäs aamuun kuuluu? Mille osastolle vaimosi ottivat, jos kerran sai huoneen?

[/quote]

Kerta sai huoneen? Käytävällekö se ois pitänyt jättää?

Vierailija
157/200 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:46"]Mä oon saanut e-pillerit 15-vuotiaana nuorisoneuvolasta, silloin piti käydä lääkärillä gynetarkastuksessa ennen aloitusta. Sen jälkeen olen aina vaan uusinut terveyskeskuksessa tiskin kautta eikä ole kukaan kysellyt mitään. Nyt oon 24v, eli 9 vuotta oon syönyt pillereitä ilman että niiden takia ois tarvinnut lääkärissä käydä. Oisko näissäkin jotain paikkakohtaisia eroja? Meillä päin ei terveyskeskuksesta saa akuuttiaikoja ollenkaan, ja jos haluaa ajan varata mahdollisimman kiireesti, sen saa 3-5 viikon päähän. Ehkä siis haluavat hoitaa tällaiset rutiinireseptiasiat luukulta aina etteivät kerrytä lisää jonoja.

Ja ap.lle tsemppiä. Voi tosiaan johtua niin monesta asiasta että ihan turha tässä ruveta veikkailemaan, toivottavasti ei mitään vakavaa.

[/quote]

Todella outoa! Minä joudun käymään joka toinen vuosi lääkärillä eli sisätutkimus jne ja papa välillä. Joka toinen vuosi on vaan terveydenhoitajan tapaaminen eli mitataan verenpaine jne. Joskus resepti on uusittu näkemättä jos aikoja ei vaan ole, mutta noin on käynyt ehkä kerran tai kaksi.

Vierailija
158/200 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko minun mieheni? Ehkä liioittelit pikkuisen ... mutta voisin kyllä tunnistaa itseni ja yritän selittää, miksi vaimosi ei lähde lääkäriin.

Onko masentunut, työtön tai muusta syystä kokee olevansa "turha" eikä enää millään ole mitään väliä? Siinä tapauksessa voit yrittää vakuuttaa hänelle, että ehdottomasti häntä vielä tarvitaan pitkään, eikä saa päästää itseään liian huonoon kuntoon.

Toiseksi hän ehkä todella pelkää lääkäreitä. Onko synnyttänyt, tai onko jotain muuta ikävää joskus tapahtunut, joka sen on aiheuttanut? Yritä puhutella, varaa aika valmiiksi (vaikka neuvolan puolelle, siellä osaavat käsitellä arkojakin naisia ja monissa terveyskeskuksissa nämä naistenvaivat hoidetaan muutenkin neuvolassa).

Vai pelkääkö löytyvän jotain todella kamalaa? Siinä tapauksessa ei paljon auta muu kuin pelotella lisää: nyt on pakko lähteä heti, kun pahimman pelon todeksi todistaminen ei voi enää pahentaa tilannetta.

Toivottavasti kyse ei ole mistään vakavasta.

Niin, ilmeisesti en sitten ole aloittajan vaimo, koska vielä nyt aamulla ei ole aloittanut puhuttelua, ei kutsunut ambulanssia eikä muutenkaan kyydinnyt minua sairaalaan.

Vierailija
159/200 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 22:15"]

Ambulanssi ei ota kyytiinsä asiakasta, joka kykenee itse kävelemään ja jolla ei ole hengenhätää. Ei edes silloin, kun puoliso väittää tämän olevan vaaraksi itselleen. Ambulanssi ei ole mikään taksi, jonka voi soittaa paikalle.

[/quote]Ambulanssi ei ole taksi, olet oikeassa. Mutta aika pienillä syillä ambulanssi ainakin kaupunkialueella kuljettaa... Olen työssä päivystyspkl:lla ja ihmettelen toistuvasti, miksi näitä pahoinpidelty, huuli halki- ja silmä mustana-potilaita tuodaan ambulanssilla.

Ja ap:n puoliso kuulostaa kyllä kipeältä, varmaan pääsee lanssilla.

Vierailija
160/200 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:50"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:00"]

Vaimosi ei ole käynyt vuosiin lääkärillä, silti hänellä on pillerit, joiden ansiosta kierto on säännöllinen? Mistä ihmeestä ne pillerit tulevat? Meillä vaaditaan vuosittainen tarkastuskäynti, jolloin resepti uusitaan aina vuodeksi kerrallaan...

[/quote]

yksityiset gynet määrää pidemmäksi aikaa eteenpäin.

[/quote]Resepti on voimassa korkeintaan vuoden, kirjoitti sen mikä lääkäri hyvänsä. Uusi pitää tehdä joka tapauksessa.