Parveketupakointi kiellettiin, nyt haisee sisällä rööki koko ajan
Naapurit ramppaa röökillä etupihalla ja savua tulee sisään keittiön ja olkkarin ikkunasta. Kun kävivät parvekkeellaan, niin ei häirinnyt ketään, mutta nyt savun lisäksi jatkuvasti melua.
Kommentit (98)
Sama kävi meillä. Tupakkapaikka on ulko-oven vieressä, suoraan keittiön ikkunani alla. Onpa ihana haistella tupakankäryä kahvia juodessa! Ja sitten vielä se ulko-oven paiskominen!
Vierailija kirjoitti:
Sama kävi meillä. Tupakkapaikka on ulko-oven vieressä, suoraan keittiön ikkunani alla. Onpa ihana haistella tupakankäryä kahvia juodessa! Ja sitten vielä se ulko-oven paiskominen!
siinä ei saisi olla tupakkapaikka, koska keittiön ikkuna voi olla ilmanottoaukko, siis jos sieltä tulee vähänkin tupakansavua sisään, se on ilmanottoaukko. Ei muuta kuin viestiä isännöintiyhtiöön, niin heidän tulee lain nojalla muuttaa paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
tupakoitsija voi edelleenkin tupakoida parvekkeellaan asunto-osakeyhtiöissä ja taloyhtiöissä, joissa ei kieltoa ole, kunhan tajuaa varmistaa ettei tupakansavu kulkeudu muille parvekkeille ja/tai ilmanottoaukkoihin. Se on niin yksinkertaista. Mutta koska tupakoitsijat eivät halua tätä vapauttaan noudattaa eikä kunnioittaa toisten oikeutta terveyteen, niin sitten räpsähtää kiellot. Kuten tuolla joku aiemmin sanoi: tämä koko tilannehan on tupakoitsijoiden oma valinta.
Yleisesti tiedetty kikkahan on että parvekelasit kiinni tupakoinnin ajaksi noin tunniksi tupakasta.
Vasti sitten, savun hälvettyä voi tuulettaa ja kukaan ei kärsi.
hyvällä pahaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Yhteys isännöitsijään
2. Valitus taloyhtiön hallitukselle.Elleivät nämä ryhdy korjaustoimiin,
3. Yhteys kunnan terveydensuojeluviranomaiseen, joka määrää taloyhtiön hoitamaan savuongelman. Määräys on pakottava.
Ellei savun kulkeutuminen lopu, voidaan savustaja häätää. Siihen riittää yhtiökokouksen päätös.
yhtiökokouksen päätöksen tulee olla yksimielinen, joten sitä ei saa.
meillä taloyhtiön hallitus ei tehnyt mitään, koska siellä istuu 70% röökääjista. Sitten otin yhteyttä isännöitsijään, jonka piti tukia miten voidaan estää tupakansavun kulkeutuminen parvekkeelleni - ei voinut. Sen jälkeen sanoivat, että sorry, mutta tupakkalaki ei anna oikeutta kieltää tässä tapauksessa parveketupakointia, koska kaikki asukkaat eivät suostu kieltoon. Tässä vaiheessa otin lakimiehen hoitamaan asiaa ja pian sitten tuli viranomaiselta pakkomääräys. Sitten loppui ja minä tietenkin olin se tarinan pahis kaikkien mielestä, että kehtaankin turhasta valittaa. Ei noille röökaajille oikeasti mene päähän että he tuhoavat toisten terveyden sillä tupakoinnillaan. Saavat minun puolestani lopettaa omat elämänsä ihan miten parhaaksi katsovat, mutta minä päätän omastani.
Tiedätkö montakin tapausta jossa joku on saanut naapurin tupakoinnista keuhkoahtauman tai keuhkosyövän? Meinaan se hengitetyn savun määrä on aika vähäinen, helppo on sanoa että kaikki savu on haitallista mutta mikä määrä oikeasti sairastuttaa onkin ihan toinen juttu.
tiedän. eräs sukulaiseni tappoi tupakoinnillaan oman puolisonsa. Puoliso ei koskaan tupakoinut, parvekkeen ovi oli kiini, kun röökaaja kävi siellä tupakallaan. Röökääja kuoli ensin, puoliso kahden vuoden päästä. lapsensa olivat lievästi sanoen kyrsiintyneitä tuohon röökääjaan, eivät menneet hautajaisiin, heittivät tuhkat roskikseen, sanoivat, että sinne tuhkat kuuluu.
Hyvä tarina. Odotamme vol kakkosta, sitä jossa lapset päättävät kostaa tupakkayhtiöille ja pian tupakanviljely lopetetaan, jolloin sadattuhannet lapsityöläiset joutuvatkin tupakkaviljelyksiltä kaduille myymään itseään.
Yksi surullinen tarina, kun maailmanlaajuinen kommunismi ja raittiusaate hyvän nimissä puuttuu lailliseen liiketoimintaan ja viljelyyn.
älä kysy kysymyksiä, joiden vastausta et kestä kuulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siinä ei saisi olla tupakkapaikka, koska keittiön ikkuna voi olla ilmanottoaukko, siis jos sieltä tulee vähänkin tupakansavua sisään, se on ilmanottoaukko. Ei muuta kuin viestiä isännöintiyhtiöön, niin heidän tulee lain nojalla muuttaa paikkaa.
Arvaa ihmettelinkö, miksi se juuri tuohon tuli kun lääniä olisi pihallakin! Pitänee laittaa viestiä asiasta..
Kubalainen poltti 5 sikaaria kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tupakoitsija voi edelleenkin tupakoida parvekkeellaan asunto-osakeyhtiöissä ja taloyhtiöissä, joissa ei kieltoa ole, kunhan tajuaa varmistaa ettei tupakansavu kulkeudu muille parvekkeille ja/tai ilmanottoaukkoihin. Se on niin yksinkertaista. Mutta koska tupakoitsijat eivät halua tätä vapauttaan noudattaa eikä kunnioittaa toisten oikeutta terveyteen, niin sitten räpsähtää kiellot. Kuten tuolla joku aiemmin sanoi: tämä koko tilannehan on tupakoitsijoiden oma valinta.
Yleisesti tiedetty kikkahan on että parvekelasit kiinni tupakoinnin ajaksi noin tunniksi tupakasta.
juuri noin kärsii, kun se tupakansavu sitten jää luikertelemaan tupakoitsijaa ylempänä oleville parvekkeille. Tupakoitsijat itse ovat päättäneet etteivät halua välittää muista, siksi laki tuli apuun. Se oli oikeus ja kohtuus kaikille niille, jotka tupakansavusta kärsivät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän talossa kun kiellettiin tupakointi parvekkeella niin alkoi myös haista sitten käytävässä. Alkusysäyksen koko tälle kiellolle teki yksi kaikesta valittava kääkkä jota niin kovin häiritsi tupakan haju ja nytkös se vasta raivona onkin kun koko talo käryää. Itse en polta eikä aikaisemmin häirinnyt yhtään silloin tällöin tupakan haju parvekkeella mutta nyt kyllä ottaa päähän kun haju on läsnä jatkuvasti.
juuri näillä kääköillä on oikeasti päässä vikaa ja tupakka antaa vain syyn oireilla henkisillä ongelmilla muille.
Amerikassa on kapitalismissa menty jopa siihen päätepisteeseen asti että miedot huumausaineet on sallittu laillisiksi.
Niitähän tunnetusti poltetaan myös kuten tupakkaakin.
kääkkiä tulee lisää koko ajan. Minäkin olen aloittanut sen prosessin, että taloyhtiössämme kielletään parveketupakointi. En hyväksy sitä, että tupakoitsija katsoo oikeudekseen tuhota toisen terveyden häneltä kysymättä. Se ei ole oikein. Ja on oikeus ja kohtuus, että jokainen ihminen saa siitä itse päättää. Meidänkin taloyhtiössä tupakoitsijat tietävät, että se häiritsee muita, mutta he eivät ole tehneet mitään asian eteen. SIksi lähdetään kieltämään. Emme aio enää neuvotella. Tupakoitsija ottakoot viimeisetkin järjen rippeet käteensä ja muuttakot heimonsa kanssa samaan taloon. Siellä voisivat täysin vapaasti sitten sauhutella eikä kukaan valittaisi.
Niin noh..... eikö se ole melkoisen typerää muuttaa taloon jossa tupakointi on sallittua jos ei itse polta ja se häiritsee. Sinnehän ne tupakoitsijat nimenomaan haluavat muuttaa "heimolaistensa" kanssa missä se polttaminen on sallittua. Miksi sinä änkeät sinne määräilemään?
70-luvun lapsena naurattaa tämä nykyajan savufobia.
Bäää! :D
On teillä ongelmat.
En polta, mutta minua ei tupakansavu häiritse. Kannabiksensavu jossain määrin vähän kyllä.
Mutta olenkin vietänyt lapsuuteni aikana, jolloin kaikkialla poltettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän talossa kun kiellettiin tupakointi parvekkeella niin alkoi myös haista sitten käytävässä. Alkusysäyksen koko tälle kiellolle teki yksi kaikesta valittava kääkkä jota niin kovin häiritsi tupakan haju ja nytkös se vasta raivona onkin kun koko talo käryää. Itse en polta eikä aikaisemmin häirinnyt yhtään silloin tällöin tupakan haju parvekkeella mutta nyt kyllä ottaa päähän kun haju on läsnä jatkuvasti.
juuri näillä kääköillä on oikeasti päässä vikaa ja tupakka antaa vain syyn oireilla henkisillä ongelmilla muille.
Amerikassa on kapitalismissa menty jopa siihen päätepisteeseen asti että miedot huumausaineet on sallittu laillisiksi.
Niitähän tunnetusti poltetaan myös kuten tupakkaakin.
kääkkiä tulee lisää koko ajan. Minäkin olen aloittanut sen prosessin, että taloyhtiössämme kielletään parveketupakointi. En hyväksy sitä, että tupakoitsija katsoo oikeudekseen tuhota toisen terveyden häneltä kysymättä. Se ei ole oikein. Ja on oikeus ja kohtuus, että jokainen ihminen saa siitä itse päättää. Meidänkin taloyhtiössä tupakoitsijat tietävät, että se häiritsee muita, mutta he eivät ole tehneet mitään asian eteen. SIksi lähdetään kieltämään. Emme aio enää neuvotella. Tupakoitsija ottakoot viimeisetkin järjen rippeet käteensä ja muuttakot heimonsa kanssa samaan taloon. Siellä voisivat täysin vapaasti sitten sauhutella eikä kukaan valittaisi.
Siitä vaan jos on tuollaiseen aikaa. Ei minulla olisi aikaa ja jaksamista pitkän 10h työpäivän jälkeen.
Olen niin väsynyt ettei paljoa tupakanhajut naapurin parvekkeelta haittaa pätkääkään.
Sen verran väsynyt olen työpäivän jälkeen että ei oiken jaksa tuollaisesta raivota.
Siinä mielessä olen kuitenkin kohtuullinen että ymmärrän molempien osapuolien harmia, mutta kyllähän sinäkin voisit ostaa omalla rahallasi savuttoman ympäristön siinä mielessä kuin kehoitat tätä täysin laillisen tuotteen käyttäjää muuttamaan muualle.
Et ole lainkaan siinä asemassa että olisit häntä parempi tai korkeampi. Olette samalla tasolla ja hänellä on myös oikeutensa. Itse kyllä käyttäisin pääomaani ja ostaisin hajuttoman ympäristön, koska se selvästi merkitsee sinulle paljon. Silloin asioita voi vapaasti ostaa.
Voit päättää kohtalostasi rahoilla jotka olet itse ansainnut.
Vierailija kirjoitti:
On teillä ongelmat.
-70 luvun lapsena olin vuorokauden sairaalassa tupakansavusta saamani astmakohtauksen vuoksi, että senkun naurat. Silloinkin muuten alettiin jo valistaa ihmisiä tupakan ja syövän välisestä yhteydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
juuri noin kärsii, kun se tupakansavu sitten jää luikertelemaan tupakoitsijaa ylempänä oleville parvekkeille. Tupakoitsijat itse ovat päättäneet etteivät halua välittää muista, siksi laki tuli apuun. Se oli oikeus ja kohtuus kaikille niille, jotka tupakansavusta kärsivät
Se ei kyllä luikertele millään fysiikan säännöillä.
Tästä pidän kiinni. Nyt jotain rotia tuhon harhaiseen valehteluun.
Pidin erityisesti luikerrella sanasta. Sangen raamatullista sanavalintaa...
Meillä on menneisyydessä kommunistit ja kristityt rajoittaneet kansalaisten vapautta alkoholin suhteen ja nyt tupakka on silmätikkuna.
Kun ei myönnetä sitä totuutta että kansalainen on vapaa ja yhteiskunta tai mikään lahko ei tätä omista.
Ei yksilöltä ole kysytty hänen syntyessä että haluaako tämä että yhteiskunta maksaa tämän kulut.
Perusteena että koska yhteiskunta on laittanut rahaa niin paljon kansalaiseen tämän synnyttyä, yhteiskunta ja tupakanvastaiset omistavat tämän "oman tahdon". Hänen on elettävät heidän elämää, ei omaa elämäänsä tupakoiden.
Vierailija kirjoitti:
Et ole lainkaan siinä asemassa että olisit häntä parempi tai korkeampi. Olette samalla tasolla ja hänellä on myös oikeutensa. .
Siinäpä se onpa hienoa että oivalsit! Ei ole niinkään, että hän on minua parempi tai korkeampi, siksi minulla on oikeus vaatia itselleni savuton koti. Tupakoitsija voi huolehtia siitä, että ei savunsa tule minun kotiini. Se on hänen velvollisuutensa.Hänen oikeutensa on tupakoida, mutta ei paikoissa, joissa altistaa savullaan muut. Se on lain tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On teillä ongelmat.
-70 luvun lapsena olin vuorokauden sairaalassa tupakansavusta saamani astmakohtauksen vuoksi, että senkun naurat. Silloinkin muuten alettiin jo valistaa ihmisiä tupakan ja syövän välisestä yhteydestä.
Ite aikoinaan pikkupoikana ja vauvasta asti olin äidin ja isän tupakan savun keskellä. Äitini poltti tupakkaa raskaanakin. Synnyin pienenä mutta terveenä poikana.
Myöhemmin kun töistä oli pulaa, niin vanhemmat muuttivat töiden perässä Ruotsiin ja koko työporukka poltti työläisten majoitustiloissa röökiä mustanaan. Isäni kärsi vuoden tuperkuloosia myöhemmin useita vuosia sen jälkeen. Hän sai tartunnan majoitustiloista jossa minäkin asuin äidin kanssa.
Mitään ongelmia ei ole sattunut myöhemmin. Keuhkoni ovat loistavassa kunnossa edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole lainkaan siinä asemassa että olisit häntä parempi tai korkeampi. Olette samalla tasolla ja hänellä on myös oikeutensa. .
Siinäpä se onpa hienoa että oivalsit! Ei ole niinkään, että hän on minua parempi tai korkeampi, siksi minulla on oikeus vaatia itselleni savuton koti. Tupakoitsija voi huolehtia siitä, että ei savunsa tule minun kotiini. Se on hänen velvollisuutensa.Hänen oikeutensa on tupakoida, mutta ei paikoissa, joissa altistaa savullaan muut. Se on lain tarkoitus.
Sinulla on oikeus tehdä töitä ja ansaita itsellesi rahaa. Rahalla saat ostettua kodin millaisen haluat.
Et voi vaatia ilmaiseksi asioita. Tämä on kapitalismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on oikeus tehdä töitä ja ansaita itsellesi rahaa. Rahalla saat ostettua kodin millaisen haluat.
Et voi vaatia ilmaiseksi asioita. Tämä on kapitalismia.
tupakoitsijalla on velvollisuus varmistua ettei savunsa kulkeudu muihin koteihin. Se on laki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ampui siis itseään nuppiin ja ihmettelee nyt miksi päätä särkee. Just.
Ei sauhuttelu ole mikään ihmisoikeus. Jos niin kuvittelit, olet väärässä.
Tupakointikielto voidaan kohdistaa jopa yksittäiseen huoneistoon ja sen asukas häätää, jos savuttaminen kiellosta huolimatta jatkuu.
Sama laki pätee kuin muutenkin häiritsevään elämään; omistajakin voidaan viskata kolmeksi vuodeksi kämpästään ulos ja ottaa huoneisto yhtiön hallintaan.
Ei se ole ihan noin yksiselitteinen asia, eikä taloyhtiöllä ole mitään diktaattorin oikeutta ottaaosaketta hallintaan tuosta vaan. Jo pelkkä häätöprosessi voi kestää puolesta vuodesta vuoteen. Suomessa on katsos aika kova yksityisyydensuojalait. T: Huoltomies
raittiusfanaatikot kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei kyllä luikertele millään fysiikan säännöillä.
Tästä pidän kiinni. Nyt jotain rotia tuhon harhaiseen valehteluun.
Pidin erityisesti luikerrella sanasta. Sangen raamatullista sanavalintaa...
Meillä on menneisyydessä kommunistit ja kristityt rajoittaneet kansalaisten vapautta alkoholin suhteen ja nyt tupakka on silmätikkuna.
Kun ei myönnetä sitä totuutta että kansalainen on vapaa ja yhteiskunta tai mikään lahko ei tätä omista.
Ei yksilöltä ole kysytty hänen syntyessä että haluaako tämä että yhteiskunta maksaa tämän kulut.
Perusteena että koska yhteiskunta on laittanut rahaa niin paljon kansalaiseen tämän synnyttyä, yhteiskunta ja tupakanvastaiset omistavat tämän "oman tahdon". Hänen on elettävät heidän elämää, ei omaa elämäänsä tupakoiden.
kuules harhainen äijänkäppyrä, terveysviranomaiset totesivat sen asian, etät kyllä jää luikertelemaan, isännöinti ei keksinyt tai jaksanut keksiä keinoa, niinpä tuli kielto! JA hyvä niin! - ohis
Hyvä tarina. Odotamme vol kakkosta, sitä jossa lapset päättävät kostaa tupakkayhtiöille ja pian tupakanviljely lopetetaan, jolloin sadattuhannet lapsityöläiset joutuvatkin tupakkaviljelyksiltä kaduille myymään itseään.
Yksi surullinen tarina, kun maailmanlaajuinen kommunismi ja raittiusaate hyvän nimissä puuttuu lailliseen liiketoimintaan ja viljelyyn.