Mieheni on liian ankara lapselleni
Meillä on perheessämme iso ongelma, voisiko joku auttaa?
minulla on 3 vuotias tytär edellisestä liitosta ja 8kk vanha vauva nykyisestä.
Mieheni kohtelee lapsia ihan arvoisesti, ja suuttuu jos en tottele hänen sääntöjään tytärtäni kohtaa. Esimerkkejä.
vauva nukkuu meidän sängyssä meidän välissä, tyttäreni ei saa tulla ollenkaan meidän huoneeseen hänet ajetaan aina pois. Tänään uhmasin miestä ja otin tyttöni mukaan nukkuttamaan vauvaa meidän sänkyyn, mies suuttui pahasti ja lähti menemään.
tyttäreni rakastaa piirettyjä, mieheni mielestä tyttäreni ei saisi katsoa niitä ollenkaan, hän saattaa suuttua jos esim.kerran viikossa annan tyttäreni katsoa my little ponyn. mieheni on aina valmis komentamaan ja kieltämään mutta harvoin leikkii tyttäreni kanssa, ja nyt tyttäreni alkaa aina itkemään kun mieheni tulee paikalle, ja sanoo että mieheni suuttuu ja komentaa. jos pelaavat esim.korttia niin mieheni pelaa niin että tyttäreni häviää ja pahoittaa mielensä, koska mies on sitä mieltä että pettymys opettaa..
vauvan kanssa hän on koko ajan, ja tekee vaikka mitä yhdessä.
hän itse sanoo että minä olen liian kiltti enkä osaa kunnolla kasvattaa lastani. En oikeasti haluaisi erota koska meillä on keskenämme tosi hyvä suhde ja hän on vauvan kanssa mahtava. Onko mitään muuta keinoa?
Kommentit (40)
En siis anna siitähän ne riidat tulee, mieheni on aika vähän kotona työnsä takia. Haluaisin vain neuvoa miten voisi nämä riidat välttää. Emme riitele ikinä lasten nähden vaan myöhemmin kun ne ovat nukkumassa
Minä vastaavassa tilanteessa sanoin miehelle, että hän saa oikeuden komentaa siinä vaiheessa kun ottaa oikeuden näyttää lapselle, että hän rakastaa. Meidän perheessä ei sellaista asiaa ole, kuin valta ilman vastuuta.
Kiitos, tuosta. Yritän sitä. Auttoiko teillä?
Millainen mies oli tytärtäsi kohtaan ennen kuin kuopus syntyi? Vai ehditkö tarkkailla asiaa ollenkaan ennen uutta raskautta? Aika nopeastihan tuossa on edetty suhteesta ja raskaudesta toisen...
Olet ainoa ihminen, joka voi puolustaa lastasi. Se on sinun velvollisuutesi. Panetko oman parisuhteen lapsesi hyvinvoinnin edelle?
Kirjoita tilanteita paperille sitä mukaan kuin niitä tulee ja menet tietenkin (!!!) väliin jos tulee ihan outoja juttuja. Illalla lasten mentyä nukkumaan otat paperin esiin ja käyt tilanteet kohta kohdalta läpi ja pyydät miestä selittämään sanomisensa, perustelemaan tekemisensä ja miettimään, menikö kaikki hänen mielestään aikuismaisesti ja reilusti. Ja ne perustelut tulee olla kunnon perusteluja, ei mitään "mun mielestä" perusteluja, vaan hän etsiköön sanomisensa taakse myös tietoa mm. piirrettyjen katsomisesta.
Lapsen edessä en alkaisi taistelemaan, mutta tekisin täysin selväksi, että seuraat häntä ja tarvittaessa otat yhteyttä vaikka perheneuvolaan, mutta asioiden tulee muuttua. Miehen tulee rauhoittua ja olla aikuinen, ei mikään keskenkasvuinen idiootti.
En tajua miksi miehesi pitäisi tahallaan hävitä kortinpeluussa? Esim minun 4v tyttäreni hakkaa koko perheen muistipelissä, yksi pojista taas oli oiva juniorimonopolin pelaaja, voitti melkein aina. Jospa pelaisisivat jotain vähän helpompaa?
Teidän kannattaa miehen kanssa keskustella yhteiset säännöt, jotka koskevat molempia lapsia. Ymmärrän kyllä että mies ei halua lasta makuuhuoneeseen, meilläkin aikuisten makuuhuone on off-limits. Ihan ydinperhe ollaan. Tuon on kyllä sitten koskettava vauvaakin kunhan muuttaa omaan huoneeseen. Ihan hyvä ettei tyttö istu töllön edessä, mielikuvitus kehittyy. Mutta esim la-aamu voisi olla aamu jolloin tvta saa vahdata.
Itse juttelisin miehen kanssa ja kysyisin että mikä ongelma tällä on lasta kohtaan. En ymmärrä miksi tuon ikäinen ei saisi tulla viereen nukkumaan. Onhan 3 vuotiaskin vielä pikkuinen ja tarvitsee tukea ja tuntea olonsa rakastetuksi. Onko tämä vauva teidän yhteinen ?
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 17:54"]Itse juttelisin miehen kanssa ja kysyisin että mikä ongelma tällä on lasta kohtaan. En ymmärrä miksi tuon ikäinen ei saisi tulla viereen nukkumaan. Onhan 3 vuotiaskin vielä pikkuinen ja tarvitsee tukea ja tuntea olonsa rakastetuksi. Onko tämä vauva teidän yhteinen ?
[/quote]
Oho siis on sori
Olen niin pahoillani pienen 3-vuotiaan tyttäresi puolesta. En osaa muuta sanoa. :C Miehesi on tyranni.
kiitos hei, sain tosi hyviä neuvoja. Mitään pahoja tilanteita ei siis ole sattunut..
Komentamiset ovat usein ihan syystä mutta harmittaa kun vauva on niin rakastettu ja palvottu hänen silmissään, mutta tyttäreni kuin ilmaa (paitsi kun komentaa)
mieheni ei ollut aluksi tämmöinem. Tapasimme kun tyttäreni oli ihan pikkuvauva ja silloinhan ei tehnyt mitään väärää yms.
nyt vasta kun toinen syntyi ja tyttäreni on kasvanut niin tilanne kärjistyi.
-ap
Mieti vähän mitä voi tapahtua /tapahtuu silloin kun et itse ole paikalla? kuinka ankarasti häntä silloin kohtelee??
Tuli tosi paha mieli kolmevuotiaan lapsesi puolesta. Hän tosiaankin on vielä hyvin pieni ja tarvitsee rakkautta ja hellyyttä kaikilta elämänsä aikuisilta. Miehesi ei selvästi häntä rakasta, pitää jonkinlaisena välttämättömänä pahana, ei "oikeana" osana perhettänne. En tarkoita syyllistää, mutta kyllä tuo pistää miettimään uuden suhteen liian nopeaa solmimista...
ja alkaako sama meno sitten kun teidän yhteinen lapsi alkaa tehdä "pahojaan"?
Silloinkun en ole paikalla ei ole yleensä mitään ongelmaa. tyttäreni on kuin enkeli ja leikkii omia leikkejään, tyttäreni kertoo usein että mieheni on leikkinyt yms.hänen kanssaan, mutta en tiedä totuutta.
voisiko kyseessä olla joku mustasukkasuus tyttäreni ja mieheni välillä, tyttöni vie paljon aikaani ja olen aika kiinni hänessä päivisin ennen iltaa ja aikuisten aikaa.
ap
Onko pakko tehdä kymmenelle eri miehelle lapsia?
Ap, sinun on pidettävä tyttäresi puolta. Olet se aikuinen, johon hänen on voitava luottaa ja jolta hän saa turvaa. Sinun on uskallettava nousta miestäsi vastaan jos lapsesi etu sitä vaatii.
Raskaus ei ollut suunniteltu, ehkäisyä käytettiin. enkä halunnut lapsesta luopua vaan päätin katsoa tämän loppuun.
kirjoitin siitä itseasiassa tänne ja niin neuvottiin :) enkä lastani kadu yhtään
ap
Ei hitto mikä nössö olet! Etkö osaa puolustaa lastasi ja pistää miestä koville!? Annat hänen siis käyttäytyä noin! Olette ihan säälittäviä...