Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko saanut LDL-kolesterolia laskemaan ruokavaliolla?

Vierailija
28.06.2021 |

Miten?

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaminen on ainoa tapa onnistua. Muut jutut ei toimi.

Vierailija
22/119 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sipsit vaihtuivat itse tehtyyn popcorniin ja leivän sijaan välipalaksi omena tai muu hedelmä. Siinä oikeastaan isoimmat muutokset ruokavaliossa. Dramaattisin muutos oli tuo hedelmien lisääminen ruokavalioon. Aiemmin ei tullut syötyä yhtään nyt menee pari omenaa päivässä.

Lisäsit siis ravintoosi sokeria?

Höpsön pöpsöä.

Rasva on paljon vaarallisempi kuin sokeri.

Ja hedelmissä on myös vitamiineja ja kuitua.  Omena on hyvä välipala.

Aivosi on tehty rasvasta. Sokeri nostaa insuliinitasoja, ja insuliini on kehossa myrkkyä. Kerro lisää tästä teoriasta, että sokeri on terveellistä?.  Sipsien vaihtaminen hedelmiin, tai mihin tahansa vaikka koiranruokaan tuo muutosta. Ei sitä hedelmäsokeria kannata älyttömiä syödä, juurikin tuon insuliinin takia.

1 tai 2 hedelmää päivässä ei nyt ole mitään älyttömiä määriä, jos aiemmin ei ole syönyt ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut vaikka syön terveellisesti. Sukuvika.

Sukuahan on hyvä syyttää, kun ruokavalio on pielessä.

Niin. En syö punaista lihaa, käytän kasvisöljyjä, syön pähkinöitä ja kasviksia. En tiedä miten parantaa enää. 

Vierailija
24/119 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Hoikillakin voi olla korkea kolesteroli.

Vierailija
25/119 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä verran kolestrolin vuoksi voin käyttää oliiviöljyä. Painon nousun pelkoa ei ole.

Vierailija
26/119 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sukuvika on suuri tekijä. Niin minullakin. Olen hoikka ja kolestroli korkeella. Ei oikein lääkityskään tehoa.

Kaikilla sisaruksilla sama juttu ja vanhemmilla.

Vierailija
27/119 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sipsit vaihtuivat itse tehtyyn popcorniin ja leivän sijaan välipalaksi omena tai muu hedelmä. Siinä oikeastaan isoimmat muutokset ruokavaliossa. Dramaattisin muutos oli tuo hedelmien lisääminen ruokavalioon. Aiemmin ei tullut syötyä yhtään nyt menee pari omenaa päivässä.

Höpsön pöpsöä.

Aivosi on tehty rasvasta. Sokeri nostaa insuliinitasoja, ja insuliini on kehossa myrkkyä. Kerro lisää tästä teoriasta, että sokeri on terveellistä?.  Sipsien vaihtaminen hedelmiin, tai mihin tahansa vaikka koiranruokaan tuo muutosta. Ei sitä hedelmäsokeria kannata älyttömiä syödä, juurikin tuon insuliinin takia.

Olen diabeetikko.  Diabeteslääkäri sanoi, että rasva kaikkein pahin juttu.

Diabeetikko saa syödä tietyn määrän sokeria, eikä niitä hedelmiä kukaan vedä kilokaupalla päivittäin.

Hiilihydraattien kanssa on oltava tarkkana, mutta niitäkin tarvitaan välttämättä tietty määrä.

Mutta kommentoija varmaan tietää nämä asiat paremmin kuin erikoislääkäri.

Vierailija
28/119 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon suurempi vaikutus on antioksidanttien eli kasvikunnan flavonoidien ja seleenin ja antioksidanttivitamiinien saannilla, se estää kolesterolin hapettumisen. Laihtuminen laskee ldl-tasoa, minullakin kävi näin.

Vierailija
29/119 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sydänlääkäri sanoi, ettei öljyn käytölle ole rajaa. Tiedä sitten.

Vierailija
30/119 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, mutta liikunnallisilla harvemmin vain on poislukien perintötekijöistä johtuva kolesteroli. 

Vierailija
31/119 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 61-vuotias mies. 173 cm paino on laskenut koronavuoden aikana 3-4 kiloa ja on nyt 60-61 kg. Sen jälkeen, kun täytin 40 vuotta, olen hiljalleen muuttanut ruokavaliotani suositusten mukaiseksi. Kolesterooliini se ei ole vaikuttanut, vaikka minun syömisilläni sen olisi pitänyt vaikuttaa. Kokonaiskolesterolini oli pahimmillaan 8,2. Voimakas liikunnan lisäys ruokavalion kanssa, laski sitä ilmeisesti tuohon kutosen ja seiskan väliin. Talvella annoin periksi ja siirryin kolesterolilääkitykseen. Lääkkeiden avulla kolesteroliarvoni laskivat nopeasti suositusravojen mukaisiksi.

Valitettavasti kolesteroleilla on taipumus nousta ikääntymisen myötä. Jos vielä omaa sukurasituksen, voi olla mahdotonta pudottaa kolesterolilukuja pelkällä ruokavaliolla. No, vegaanivaliota en kokeillut, niin äärimmäisiin juttuihin minulla ei riittänyt motivaatio.

Vierailija
32/119 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja oikeat rasvat kehiin, margariinit ja siemenöljyt pois.

Jepjep, anonyymit sometrollithan tämänkin tietää aivan päinvastoin kuin THL ja lukuisat kv-tutkimukset, jotka on yksiselitteisesti todenneet eläinrasvan nostavan kolesteroliarvoja ja varsinkin LDL:ää.

Vierailija
33/119 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 61-vuotias mies. 173 cm paino on laskenut koronavuoden aikana 3-4 kiloa ja on nyt 60-61 kg. Sen jälkeen, kun täytin 40 vuotta, olen hiljalleen muuttanut ruokavaliotani suositusten mukaiseksi. Kolesterooliini se ei ole vaikuttanut, vaikka minun syömisilläni sen olisi pitänyt vaikuttaa. Kokonaiskolesterolini oli pahimmillaan 8,2. Voimakas liikunnan lisäys ruokavalion kanssa, laski sitä ilmeisesti tuohon kutosen ja seiskan väliin. Talvella annoin periksi ja siirryin kolesterolilääkitykseen. Lääkkeiden avulla kolesteroliarvoni laskivat nopeasti suositusravojen mukaisiksi.

Valitettavasti kolesteroleilla on taipumus nousta ikääntymisen myötä. Jos vielä omaa sukurasituksen, voi olla mahdotonta pudottaa kolesterolilukuja pelkällä ruokavaliolla. No, vegaanivaliota en kokeillut, niin äärimmäisiin juttuihin minulla ei riittänyt motivaatio.

Jos kokonaiskolesteroli tipahtaa neljänneksellä, niin eikö tällöin liikunta vaikuta positiivisesti?

Vierailija
34/119 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jepjep, anonyymit sometrollithan tämänkin tietää aivan päinvastoin kuin THL ja lukuisat kv-tutkimukset, jotka on yksiselitteisesti todenneet eläinrasvan nostavan kolesteroliarvoja ja varsinkin LDL:ää.

Montako tutkimusta olet mahtanut lukea?

Vierailija
35/119 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvojen lisääminen ei tosiaankaan tilannetta varmastikaan paranna, mutta kyllä nykykäsitys pitkälti on, että ruokavalion avulla ei ihmeisiin päästä, jos ei muuten pyri saamaan rasva-aineenvaihduntaa kuntoon. Eli läskit pois ja aktiiviliikuntaa vähintään se 2,5 tuntia viikko.

Vierailija
36/119 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea niistä ravitsemustieteilijöiden piruuttaan tekemistä "big mac diet" ja "oreos & butterfingers diet" kokeiluista. Tulos oli sama kuin hypoteesi, eli veriarvot paranee kunhan kalorit on miinuksella oli se syötävä ruoka mitä roskaa tahansa.

Vierailija
37/119 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolesterolin on tarkoituskin nousta ikääntyessä. Keho hoitaa sen homman.  Aivan järjetöntä sitä on alkaa keinotekoisesti laskea.

Vierailija
38/119 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsön pöpsöä.

Olen diabeetikko.  Diabeteslääkäri sanoi, että rasva kaikkein pahin juttu.

Diabeetikko saa syödä tietyn määrän sokeria, eikä niitä hedelmiä kukaan vedä kilokaupalla päivittäin.

Hiilihydraattien kanssa on oltava tarkkana, mutta niitäkin tarvitaan välttämättä tietty määrä.

Mutta kommentoija varmaan tietää nämä asiat paremmin kuin erikoislääkäri.

Ykkös vai kakkostyyppi?. Monethan on parantanut diabeteksen vähentämällä hiilihydraattia. Kakkostyypin diabetes syntyy syömällä hiilihydraattia(viljat perunat), jolloin nostat insuliinitasoa elimistössä jokaisella syönnillä. Lopulta teet insuliinirestistenssin, ja diabetes kakkosen. Ykkönen on ihan eri asia. Hiilaria ei terve ihminen tarvi ollenkaan. Toki on hyvä syödä kasviksia niiden muiden hyvien puolien takia.

Vierailija
39/119 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, mutta liikunnallisilla harvemmin vain on poislukien perintötekijöistä johtuva kolesteroli. 

Liikunnallisuus taas on ihan eri asia kuin hoikkuus.

Se mitä suuhunsa panee, on se asia, mikä vaikuttaa. Näin pääsääntöisesti.

Vierailija
40/119 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran sydänlääkäri sanoi, ettei öljyn käytölle ole rajaa. Tiedä sitten.

No kokeiles vetää pari litraa päivässä, huomaat mistä alkaa tulemaan lävitse.

Se on se käytännön raja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä