Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeus irtisanoa ystävyyssuhde - onko perusteet?

Vierailija
27.06.2014 |

Olen sydänjuuriani myöten loukkaantunut. Olen paininut tämän asian kanssa nyt 2 kuukautta ja päätynyt irtisanomaan ystävyyssuhteeni. Tausta: ns. ystäväpariskuntamme kanssa on ollut aiemmin talvella puhetta, että lähdemme yhdessä kolmen perheen kanssa talvilomalle. Asiasta puhuttiin pitkin talvea ja päätettiin varata matka. Kaikki olivat kohteesta yhtä mieltä. Ystäväpariskuntamme oli kuitenkin toisen perheen kanssa päätynyt varaamaan matkan keskenään yhtenä viikkona ja meille kerrottiin vasta 3 päivän kuluttua, että matka on jo varattu. He sanoivat, että toivovat meidänkin varaavan matkan lähiaikoina. Me ajattelemme, että koska varausta ei tehty yhdessä, he eivät halua meitä matkalle lainkaan. He ovat pyydelleet anteeksi toimintaansa ja vakuutelleet, että haluavat meidät mukaan, mutta me emme enää suostu lähtemään koko matkalle. He selittelevät, että he eivät ole tulleet ajatelleeksi edes sellaista mahdollisuutta, että eivät haluaisi meitä mukaan, vaan ovat vain suoraviivaisesti varanneet matkan ilman sen kummempaa miettimistä. Minusta he eivät ole huomioineet meitä lainkaan ja ovat toimineet syvästi loukaten. Me olemme itkeneet asiaa useasti ja nyt päätyneet siihen, että laitamme välit poikki heihin. 

Mitä mieltä te lukijat olette asiasta?

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tällaiselle "lomalle" mäkin pelkään olevani lähdössä. Ajatus tuntui hyvältä kun lomasta vasta puhuttiin, mutta mitä lähemmäs pääsemme, sitä enemmän mua on alkanut stressaamaan ja melkein kaduttamaan koko juttu.

Olisimme perheen kanssa lähteneet lomalle myös iölman, että tää toinen perhe olisi tullut mukaan. Suunnitelmat mitä tehdään ym. oli tehty oman perheen kanssa, mutta nyt kun täytyisi yhdessä kulkea joka paikkaan (meitä ei kiinnosta samat asiat)tuntuu loma enemmän rasitteelta, kuin rentouttavalta lomailulta.

Voin kuvitella kuinka munkin ystävä verisesti loukkaantuisi ja itkisi itsensä uneen , mutta täällä voin anonyyminä sen sanoa: sama täällä!Tee palvelus itsellesi ja mulle, ja peru matka!

Vierailija
62/80 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei v...u, mies herää yöllä itkemään. Mitä vi..n runkkareita te olette jos tämä on tosi. Taitaa PORVOOSSA olla talvet pitkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin tuttava pariskuntia jos olette tuollaisia ruikuttajia joka asiassa. En lähtisi itsekkään tuollaisten LUUSEREITTEN kanssa mihinkään jotka oikein yöllä herää itkemään jos hommat ei mee niin kuin ap.n porukka haluaan.

Vierailija
64/80 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 09:51"]

Niin me varaammekin oman matkan, mutta arvatkaa vaan, kuinka mukava talvilomasta tulee, kun koko ajan mietimme, että toisilla on kivaa keskenään emmekä me ole mukana?

ap

[/quote]

oikeasti.. käynyt mielessä että saatat olla ihan vitun rasittava ja takertuva tyyppi, semmoinen herkkänahkainen prinsessa? Semmoinen rasite ympäristölle?

tahi provo.

Vierailija
65/80 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetan tämän kirjoittamisen, koska selvästikään te ette nyt yhtään ymmärrä tuskaamme. Yritin vain avata kantaamme, mutta näköjään ymmärrätte ikäviä "ystäviämme" paremmin, jotka eivät ole ystävyytemme arvoisia. He eivät huomioi meitä! Me emme ole tehneet mitään pahaa ikinä itse. Silti ette ymmärrä. Me olemme mukavia, tosi kilttejä ihmisiä. Tässä maailmassa pärjää vain ne, jotka käyttävät törkeästi hyväksi muita. Kun itse ei ole sellainen, niin joutuu aina altavastaajaksi. Työelämässäkin ne pärjäävät, jotka etuilevat. On muuten kurjaa olla aina se, jota sorsitaan, kun itse ei tee mitään pahaa.

ap

Vierailija
66/80 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetan tämän kirjoittamisen, koska selvästikään te ette nyt yhtään ymmärrä tuskaamme. Yritin vain avata kantaamme, mutta näköjään ymmärrätte ikäviä "ystäviämme" paremmin, jotka eivät ole ystävyytemme arvoisia. He eivät huomioi meitä! Me emme ole tehneet mitään pahaa ikinä itse. Silti ette ymmärrä. Me olemme mukavia, tosi kilttejä ihmisiä. Tässä maailmassa pärjää vain ne, jotka käyttävät törkeästi hyväksi muita. Kun itse ei ole sellainen, niin joutuu aina altavastaajaksi. Työelämässäkin ne pärjäävät, jotka etuilevat. On muuten kurjaa olla aina se, jota sorsitaan, kun itse ei tee mitään pahaa.

ap

Vierailija
67/80 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. 

Olen ehkä herkkä ja voisin epäillä, että ne eivät tykkääkään meistä enkä lähtisi ollenkaan.

Mutta itse voisin kyllä mokata tuolla tavalla, että äkkiä vain varaisin matkan kun tulee mieleen jotta tulee varattua eikä jää suunnittelun asteelle.

Kyllä voisi pieni haava tulla sydämeen mutta jos muuten olisivat aina olleet mukavia ...

Vierailija
68/80 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 10:14"]

Ei v...u, mies herää yöllä itkemään. Mitä vi..n runkkareita te olette jos tämä on tosi. Taitaa PORVOOSSA olla talvet pitkiä.

[/quote]

Ahaa, eli trolli oli tämäkin, jonkun läheisriippuvaisen jolle piirit tärkeitä.

Vierailija
69/80 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 09:51"]

Niin me varaammekin oman matkan, mutta arvatkaa vaan, kuinka mukava talvilomasta tulee, kun koko ajan mietimme, että toisilla on kivaa keskenään emmekä me ole mukana?

ap

[/quote]

En osaa arvata. Paljon helpompaa kun on vähemmän toiveita tekemisen suhteen. En kadehtisi yhtään niitä kahta perhettä.

Vierailija
70/80 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 11:36"]

No, en minä tarkoita, että meitä pitäisi joka käänteessä erikoishuomioida, mutta loukkaa se kuitenkin. Enkä minä kitise joka asiasta, niinkuin joku edellä vihjaa. Olen omasta mielestäni hyvinkin sovitteleva ja muita ajatteleva ja yritän aina miellyttää kaikkia. Pidän kyllä silti näitä muita aika ikävinä ja itsekeskeisinä ja muita hyväksikäyttävinä ihmisinä. 

ap

[/quote]

Sittenhän olet joku masokisti, jos olet ikävien kanssa ollut lähdössä alunalkaen?

Vierailija
71/80 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varma, että tunnen itseni yksinäiseksi koko talvilomaviikon, kun toisaalta haluaisin olla siellä, mutta toisaalta ylpeys ei anna myöden lähteä mukaan. 

ap

Vierailija
72/80 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 11:19"]

Kyllä olen ap:n puolella! Törkeää käytöstä kavereilta. Ei nykyään saa samoja lentoja ja majoituksia kuin kerralla varaamalla, ja kaverit varmasti tienneet tämän. Mä kyllä nostaisin kissan pöydälle ja puhuttelisin kaverit... Jos annetaan vaan olla niin luulevat olevan hyväksyttävää.

[/quote]

Miksi? Pakotat siis toisen perheen ?

Maailmassa miljardi ihmistä ja yli. Kaikille riittää kivoja kavereita, jotka seurasta pitää.

Vierailija
73/80 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sittenhän olet joku masokisti, jos olet ikävien kanssa ollut lähdössä alunalkaen?

[/quote]

No eivät he ihan aina ole ikäviä. Sitä naista olen pitänyt parhaana ystävänäni... Nyt ei ole sitten sitäkään.

ap

Vierailija
74/80 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hel.. Siis kohde oli kaikille selvillä mutta ajankohta sopimatta? Vai oliko aikahaarukkakin jo selvillä? Jos aikaa ei ollut sovittu, niin silloin kaikkien olisi tietysti pitänyt päästä sanomaan siihen näkökantansa.

Vierailija
75/80 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 11:01"]

Olen sydänjuuriani myöten loukkaantunut. Olen paininut tämän asian kanssa nyt 2 kuukautta ja päätynyt irtisanomaan ystävyyssuhteeni. Tausta: ns. ystäväpariskuntamme kanssa on ollut aiemmin talvella puhetta, että lähdemme yhdessä kolmen perheen kanssa talvilomalle. Asiasta puhuttiin pitkin talvea ja päätettiin varata matka. Kaikki olivat kohteesta yhtä mieltä. Ystäväpariskuntamme oli kuitenkin toisen perheen kanssa päätynyt varaamaan matkan keskenään yhtenä viikkona ja meille kerrottiin vasta 3 päivän kuluttua, että matka on jo varattu. He sanoivat, että toivovat meidänkin varaavan matkan lähiaikoina. Me ajattelemme, että koska varausta ei tehty yhdessä, he eivät halua meitä matkalle lainkaan. He ovat pyydelleet anteeksi toimintaansa ja vakuutelleet, että haluavat meidät mukaan, mutta me emme enää suostu lähtemään koko matkalle. He selittelevät, että he eivät ole tulleet ajatelleeksi edes sellaista mahdollisuutta, että eivät haluaisi meitä mukaan, vaan ovat vain suoraviivaisesti varanneet matkan ilman sen kummempaa miettimistä. Minusta he eivät ole huomioineet meitä lainkaan ja ovat toimineet syvästi loukaten. Me olemme itkeneet asiaa useasti ja nyt päätyneet siihen, että laitamme välit poikki heihin. 

Mitä mieltä te lukijat olette asiasta?

[/quote]

Oln sitä miltä, ttä

a) Tämä on trollaus.

b) Ystävuussuhteita ei voi irtisanoa tyyliin työsuhde. Toki saa aivan itse päättää, kenen kanssa on tekemisissä.

Vierailija
76/80 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 11:19"]

Kyllä olen ap:n puolella! Törkeää käytöstä kavereilta. Ei nykyään saa samoja lentoja ja majoituksia kuin kerralla varaamalla, ja kaverit varmasti tienneet tämän. Mä kyllä nostaisin kissan pöydälle ja puhuttelisin kaverit... Jos annetaan vaan olla niin luulevat olevan hyväksyttävää.

[/quote]

Miksi? Pakotat siis toisen perheen ?

Maailmassa miljardi ihmistä ja yli. Kaikille riittää kivoja kavereita, jotka seurasta pitää.

[/quote]

t. introvertti joka harvemmin seuraa kaipaa, mutta ikinä ei tuollaista draamaa ole tarvinnut järjestää ystäville...

Vierailija
77/80 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 13:48"]

Mitä hel.. Siis kohde oli kaikille selvillä mutta ajankohta sopimatta? Vai oliko aikahaarukkakin jo selvillä? Jos aikaa ei ollut sovittu, niin silloin kaikkien olisi tietysti pitänyt päästä sanomaan siihen näkökantansa.

[/quote]

Kyllä aika ja paikka olivat selvästi tiedossa ja myöskin ensisijainen hotelli, johon halutaan mennä.

ap

Vierailija
78/80 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 13:26"]Minä lopetan tämän kirjoittamisen, koska selvästikään te ette nyt yhtään ymmärrä tuskaamme. Yritin vain avata kantaamme, mutta näköjään ymmärrätte ikäviä "ystäviämme" paremmin, jotka eivät ole ystävyytemme arvoisia. He eivät huomioi meitä! Me emme ole tehneet mitään pahaa ikinä itse. Silti ette ymmärrä. Me olemme mukavia, tosi kilttejä ihmisiä. Tässä maailmassa pärjää vain ne, jotka käyttävät törkeästi hyväksi muita. Kun itse ei ole sellainen, niin joutuu aina altavastaajaksi. Työelämässäkin ne pärjäävät, jotka etuilevat. On muuten kurjaa olla aina se, jota sorsitaan, kun itse ei tee mitään pahaa.

ap

[/quote]

Ehdottomasti on parasta, että jatkossa olette vain oman perheen kesken. Olette löytäneet sielunystävät toisistanne miehesi kanssa. Muiden seuraan ette oikein taida sopia ilman jatkuvaa pahaa mieltä.

Vierailija
79/80 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 14:04"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 13:26"]Minä lopetan tämän kirjoittamisen, koska selvästikään te ette nyt yhtään ymmärrä tuskaamme. Yritin vain avata kantaamme, mutta näköjään ymmärrätte ikäviä "ystäviämme" paremmin, jotka eivät ole ystävyytemme arvoisia. He eivät huomioi meitä! Me emme ole tehneet mitään pahaa ikinä itse. Silti ette ymmärrä. Me olemme mukavia, tosi kilttejä ihmisiä. Tässä maailmassa pärjää vain ne, jotka käyttävät törkeästi hyväksi muita. Kun itse ei ole sellainen, niin joutuu aina altavastaajaksi. Työelämässäkin ne pärjäävät, jotka etuilevat. On muuten kurjaa olla aina se, jota sorsitaan, kun itse ei tee mitään pahaa.

ap

[/quote]

Ehdottomasti on parasta, että jatkossa olette vain oman perheen kesken. Olette löytäneet sielunystävät toisistanne miehesi kanssa. Muiden seuraan ette oikein taida sopia ilman jatkuvaa pahaa mieltä.

[/quote]Samaa mieltä todella vahvasti! Nämä ruikuttajat siis tiesivät hotellin ja viikon ja eivät silti , nyyh, voi varata sitä itse, kun ,nyyh, kaverit ehti ensin, nyyh, eikä me....

Vierailija
80/80 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki ihmissuhteiden irtisanomisesta (602/1655) kehottaa purkamaan sitomukset rauhallisesti ja ajan kanssa, ettei jää pysyviä (näkyviä) vammoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi