Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ainoa nainen firmassa, miten kertoa papakoe ym.

Vierailija
26.06.2014 |

Mun pitäisi käydä sekä papakokeessa että mammografiassa. Mä en ilkeä sanoa näitä ääneen, varsinkin kun pomo on vielä kaiken lisäksi uskovainen, joten tuntuu vielä vaikeammalta. Mut jos sanon vaan, että käyn lääkärissä, voi alkaa kysely, että miksi. En pääse vaivihkaa ruokiksella, koska käyn töissä eri paikkakunnalla ja veisi useamman tunnin. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan että rutiinijuttuja, kyllä se tajuaa olla kyselemättä.

Vierailija
2/12 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot vaan, että sinulla on lääkärintarkastus... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot reippaasti vaan, että olis aika tussutohtorille ja pitäis vapaata saada. Veikkaan, ettei kehtaa kieltää.

Vierailija
4/12 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös voisi sanoa, että on naisten asioista tarkastus lääkärikäynti. Varmasti sillä uskovalla pomolla on vaimo ja tietää kyllä. Jos kysyy lisää voi sanoa mammografian. Ihan tavallisia asioita.

Vierailija
5/12 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot, että olet menossa laboratoriokokeeseen tai lääkärintarkastukseen. Jos joku kysyy, että miksi, niin joko sanot, että se on yksityisasia tai että on sen aika. Ei todellakaan tarvitse kertoa, miksi on menossa tutkimuksiin tai tarkastuksiin. Ihan hullulta kuulostaisi sekin, jos joku kertoisi, että on menossa verikokeeseen ja minkä vuoksi. Ei tarvitse kertoa sitäkään, onko menossa silmälääkäriin, hammaslääkäriin tai minkä alan lääkäriin nyt onkaan menossa. Eri asia sitten, jos työpaikalla tarvitaan joku todistus poissaolosta, mutta sitäkään ei tarvitse etukäteen selitellä. Moni lapsettomuushoidoissa käyvä vasta haluaakin pitää lääkärinkäyntinsä ja tutkimuskäyntinsä salassa.

Vierailija
6/12 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mulla olisi sellainen tlilanne töissä että olisi vaan miehiä, olisin varmaan joka perjantai lähdössä pari tuntia aikaisemmin "kuukautiskipujen takia" :D harva mies kehtaa edes kyseenalaistaa eikä yleensä kiinnostakaan enempää tietää. Sanoisin varmaan myös että kai tiedätt että gynellä kuuluu käydä joka maanantai klo 9.00, eli duuniin pääsen vasta klo 11.00. Unohtamatta joka keskiviikkoista mammografiaa.

Vierailija
7/12 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse joskus työskentelin miesvaltaisella työpaikalla, oli varsinkin yksi nelikymppinen mies aina syynäämässä kaikkien lääkärikäyntejä. Olin joskus pari tuntia pois, kun kävin huoltamassa auton, kuulin jälkeenpäin "olleeni ultrassa". Lisäksi hän häideni jälkeen laski, milloin tulisin jäämään äitiyslomalle ja oikeasti levitti tätä tietoa työpaikalla!! "Huvittavinta tässä oli se, että kärsin lapsettomuudesta seitsämän vuotta, hän ehti tehdä varmasti monia laskelmia suhteeni.

Vierailija
8/12 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli muutama vuosi sitten joukkotarkastuskutju mammografiaan iän takia. En mennyt, Viime viikolla tuli vastaava kutsu papakokeeseen. En mene. Kuolee tässä jokainen kumminkin joskus, noihin en nöyrry. Olen käynyt viimeksi gynellä v. 2007 , ja se riittää jo.

Vierailija
9/12 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkin voit kai vain sanoa että se on henkilökohtainen asia. Minä olen myös ainoa nainen tiimissämme ja jos joku utelias kysyy niin joskus saatan pokkana sanoa että menen gynekologille koska oikeasti menen. Miehet vaivaantuvat yleensä tästä eivätkä kysele enempää. Lievempi versio on sanoa hymyille että sinulla on "sellainen naisten juttu". Kukaan ei kehtaa kysellä tarkennusta. Lähtökohtaisestihan voit ajatella että on ihan sama menetkö ortopedille vai gynekologille.

Vierailija
10/12 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vain miehiä mun lisäkseni. Kyllä mä olen ihan ääneen kahvipöydässä sanonut jotain tyyliin, että "tänään lähden aikaisemmin, koska mä osallistun yhteen testiin / menen yhteen paikkaan, mihin te ette ikinä pääse"

Sitten ne tietenkin kysyy, että minne, ja kun vastaan, hälvenee mielenkiinto, tai joku vääntää jonkun typerän vitsin aiheesta.

Vierailija
11/12 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan kertonut syytä miksi menen lääkärille.

Vierailija
12/12 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot suoraan jos kehtaa kysyä lääkärikäynnin syytä, että meet papa-kokeeseen. 

Eiköhän seuraavalla kerralla älyä olla kyselemättä.