Missä kouluaineessa olit luokkasi paras?
Tai parhaita. Liittyykö nykyinen ammattisi jotenkin siihen aineeseen?
Kommentit (110)
Englanti, olin kyllä kohtuullisen hyvä maantiedossa sekä fysiikassa ja kemiassa. Sitävastoin äidinkieli oli aika tuskaa.
Äidinkieli ja historia olivat molemmat kymppejä (muut aineet olivatkin sitten kutosta tai seiskaa).
Ei liity nykyiseen ammattiin mitenkään.
Kaikissa kielissä. Kielten osaamisesta on todella paljon hyötyä työssäni, vaikka ne eivät pääasia siinä olekaan.
Lähes kaikissa. Nykyään olen lakimies.
Englannissa ja maantiedossa, ei liity.
Seiskalla ja kasilla luokka-asteiden paras keskiarvo, joten monessakin. Ysillä notkahti, lukion jätin kesken, kävin turhan ammattikoulutuksen enkä ikinä työllistynyt, minusta tuli alinta pohjasakkaa.
Äidin kielessä, kuten varmaan moni muukin AV-mamma ;)
Ruotsin kielessä. Ja olen ruotsin opettaja.
Kuvaamataidossa olin koulun paras. (mihin ei tosin paljon vaadita) eikä ole vielä ammattia. alapeukkua tulemaan.
Äidinkielessä ja englannissa, kumpaakaan ei työni sivua mitenkään muuten kuin että tietysti pitää töissä puhua sekä suomea että englantia. Mutta ei ole vaikuttanut uravalintaan mitenkään.
Matematiikassa. Olen insinööri :)
Kuviksessa, ruotsin kielessä, matematiikassa ja maantiedossa.
Liikunnassa, ei liity alaani, mutta liikunta edelleen lähellä sydäntä.. Oli koulussa ehdottomasti se aine, josta tykkäsin eniten. Panostin ja opettajat huomasivat sen, kannustin muita enkä valittanut...
Kaikissa lukuaineissa ja musiikissa. Ne oli kymppejä. Liikunta, käsityöt ja kuvis oli sitten ysejä.
Ja kyllä, hyödynnän taipumuksiani vähän kaikkeen työssäni eli olen luokanopettaja. Edellinen työ oli rahoitusalalla. Minulla on siis kaksi tutkintoa. Ensin KTM-tutkinnolla 15 vuotta töitä ja sitten nelikymppisenä toinen tutkinto kasvatustieteestä.
#33 jatkaa. Nykyisin olen IT-alan duunari.
Kuviksessa. Matikassa taas ehdottomasti surkein! :D
Liikunat ja historia. Musta tuli työtön hissanmaikka (no joo, kotiäiti oikeesti), joten olisi pitänyt seurata sitä toista lahjakkuutta. :)
Äidinkielessä, musiikissa, uskonnossa ja psykologiassa. Osittain liittyvät nykyiseen työhöni.
Äidinkielessä. Liittyi vähän alaani, josta jäin työttömäksi.
Englannin kielessä. Rakastin sitä.
Nykyäänkin puhun englantia sujuvasti, melkeinpä kuin se olisi toinen kieleni, sillä kotona puhumme englantia mieheni kanssa.
Keskiarvo oli 9,5