Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä kouluaineessa olit luokkasi paras?

Vierailija
26.06.2014 |

Tai parhaita. Liittyykö nykyinen ammattisi jotenkin siihen aineeseen?

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 22:31"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 22:06"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 21:50"]Seiskalla ja kasilla luokka-asteiden paras keskiarvo, joten monessakin. Ysillä notkahti, lukion jätin kesken, kävin turhan ammattikoulutuksen enkä ikinä työllistynyt, minusta tuli alinta pohjasakkaa.

[/quote]

Mitä sinulle tapahtui?

[/quote]En tiedä, väsyin, koin myös että koenumerot laskivat liikaa vaikka kuinka yritin, sanotaanko vaikka että esseestä sain miinuksia siitä että olin selittänyt liikaa. Olin perfektionisti, myös vanhempani vaativat minulta liikaa, ja sain amiksen juuri ja juuri käyneeltä isältäni myös esim. haukut kun sain matikan kokeesta 10-, että miten noin tyhmän virheen teit, ehkä oli ainoa lasku jonka hänkin olisi osannut?

Tunsin etten saa enää kuitenkaan tarpeeksi hyviä numeroita, enkä jaksa opiskella kuitenkaan, ja halusin työelämään ja pois kotoa mahdollisimman pian.

Olin myös kiusattu, ja elin väkivallan pelon alla niin kotona kuin muualla, vanhemmat tappelivat yöt ja minä itkin kun aamulla pitäisi jaksaa kouluun peläten että matkalla saa turpaan.

Olin äidille olkapää ja yritin saada hänet eroamaan, yritin suojella nuorempia sisaruksia ja äitiä olemalla joskus jopa vahdissa lyömäaseen kanssa.

Lukioon minut pakotettiin, mutta ikuisen arestinkin uhalla jätin kesken.

Valmistuin lama-aikaan, sain vain työllistämistukitöitä harvoin ja sairastuin ja jouduin lopulta mt-eläkkeelle. Siinäpä se.

[/quote]

Et ole alinta pohjasakkaa, toivottavasti sanoit sen vitsinä. Tiedätkö mitä väsymys, stressi ja pelko tekevät oppimiskyvylle? Ne mitätöivät sen. Toivottavasti nykyisin saat nukuttua tarpeeksi ja elettyä ilman stressiä ja pelkoa. Sitten sinulla on maailma auki sivistää itseäsi omin päin niin paljon kuin huvittaa, jos niin haluat. Haluaisitko kertoa lisää itsestäsi, vaikka erillisessä ketjussa, tämä on todella tärkeä tarina.

Vierailija
22/110 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinkielessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs ois hienoa, kun kaikille oppilaille olisi aine, jossa olisivat luokkansa parhaita. Aika pieniä luokkia sais olla tai sitten voidaan palkata muutamia virkamiehiä ja poliitikoita valmistelemaan uusia oppiaineita. 

Vierailija
24/110 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 23:25"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 21:50"]Seiskalla ja kasilla luokka-asteiden paras keskiarvo, joten monessakin. Ysillä notkahti, lukion jätin kesken, kävin turhan ammattikoulutuksen enkä ikinä työllistynyt, minusta tuli alinta pohjasakkaa.

[/quote]

Mitä sinulle tapahtui?

[/quote]En tiedä, väsyin, koin myös että koenumerot laskivat liikaa vaikka kuinka yritin, sanotaanko vaikka että esseestä sain miinuksia siitä että olin selittänyt liikaa. Olin perfektionisti, myös vanhempani vaativat minulta liikaa, ja sain amiksen juuri ja juuri käyneeltä isältäni myös esim. haukut kun sain matikan kokeesta 10-, että miten noin tyhmän virheen teit, ehkä oli ainoa lasku jonka hänkin olisi osannut?

Tunsin etten saa enää kuitenkaan tarpeeksi hyviä numeroita, enkä jaksa opiskella kuitenkaan, ja halusin työelämään ja pois kotoa mahdollisimman pian.

Olin myös kiusattu, ja elin väkivallan pelon alla niin kotona kuin muualla, vanhemmat tappelivat yöt ja minä itkin kun aamulla pitäisi jaksaa kouluun peläten että matkalla saa turpaan.

Olin äidille olkapää ja yritin saada hänet eroamaan, yritin suojella nuorempia sisaruksia ja äitiä olemalla joskus jopa vahdissa lyömäaseen kanssa.

Valmistuin lama-aikaan, sain vain työllistämistukitöitä harvoin ja sairastuin ja jouduin lopulta mt-eläkkeelle. Siinäpä se.

[/quote]

Et ole alinta pohjasakkaa, toivottavasti sanoit sen vitsinä. Tiedätkö mitä väsymys, stressi ja pelko tekevät oppimiskyvylle? Ne mitätöivät sen. Toivottavasti nykyisin saat nukuttua tarpeeksi ja elettyä ilman stressiä ja pelkoa. Sitten sinulla on maailma auki sivistää itseäsi omin päin niin paljon kuin huvittaa, jos niin haluat. Haluaisitko kertoa lisää itsestäsi, vaikka erillisessä ketjussa, tämä on todella tärkeä tarina.

[/quote]Kyllä minä tunnen itseni alimmaksi pohjasakaksi, ja kun tällä palstalla olen maininnut olevani eläkkeellä, niin kommentit eivät mieltä lämmitä.

Eivät minun murheeni tuohon ole jääneet. Sairauksien myötä on muutenkin tullut lunta tupaan, ja elämässä on paljon pielessä tälläkin hetkellä, mutten halua tarkemmin kertoa.

Tiedän kyllä että jotain on oppimiskyvylle tapahtunut, ja kaiken entisenkin olen unohtanut. Kamppailen vaikkapa oikeinkirjoituksen kanssa, ja häpeilen kun en muista historian vuosilukuja vaikka kertailen niitä silloin tällöin, tms. En selviäisi varmaan alakoulustakaan mitenkään.

Vierailija
25/110 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannissa. Ei liity, mutta puhun kyllä kotona englantia päivittäin.

Vierailija
26/110 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain luokalla olin kaikissa lukuaineissa paras. Liikunnassa taas varmaan luokan heikoin aina.

Johonkin aineeseen ammattini liittyy, mutta ei yllättäen liikuntaan :D

Vierailija
27/110 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 23:39"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 23:25"]

[/quote]

Mitä sinulle tapahtui?

[/quote]

[/quote]Kyllä minä tunnen itseni alimmaksi pohjasakaksi, ja kun tällä palstalla olen maininnut olevani eläkkeellä, niin kommentit eivät mieltä lämmitä.

Eivät minun murheeni tuohon ole jääneet. Sairauksien myötä on muutenkin tullut lunta tupaan, ja elämässä on paljon pielessä tälläkin hetkellä, mutten halua tarkemmin kertoa.

Tiedän kyllä että jotain on oppimiskyvylle tapahtunut, ja kaiken entisenkin olen unohtanut. Kamppailen vaikkapa oikeinkirjoituksen kanssa, ja häpeilen kun en muista historian vuosilukuja vaikka kertailen niitä silloin tällöin, tms. En selviäisi varmaan alakoulustakaan mitenkään.

[/quote]

Älä häpeile. Sinua ei tulla väkisin hakemaan takaisin kouluun vaikka itse siitä näenkin painajaisia. Elämäsi on nyt sinun herruudessasi. Jos ne vuosiluvut tuntuvat tärkeiltä, piirrä aikajanoja ja katsele niitä huviksi. Keski-iässä ne vuosiluvut eivät pysy päässä monella muullakaan, ja on hyvä oppia karsimaan sitä, mitä pitää tärkeimpänä.

Mitä eläkekommentteihin tulee: ne ihmiset ovat ihan oikeasti sinulle kateellisia, ja siksi kylvävät myrkkyä. Sen pitäisi herättää sinussa sääliä, ei häpeää. Olet ollut urhoollinen lapsi ja ymmärtänyt pitää pääsikin vielä. Se ei ole vähän se. Eläkkeestä ole vain ja ainoastaan onnellinen, vapauta itsesi. Olisi kiva jutella enemmänkin.

Vierailija
28/110 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin paras äidinkielessä ja historiassa. Minusta tuli äidinkielenopettaja, toinen ammattini liittyy vahvasti historiaan. Olin hyvä myös musiikissa, kotitaloudessa ja käsitöissä - jotenkin tuntui luontevalta hankkia myös luokanopettajan pätevyys. :)

Vierailija
29/110 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kielet oikeastaan.. Englanti 10, ruotsi 10 espanja 10 ja venäjä 9... Ja ei, ei liity työhön koska olen vasta ysille menossa

Vierailija
30/110 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englanti 10.

Vierailija
31/110 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielet. Ei liity työhöni eikä koulutukseeni, vaikka työssäni välillä puhunkin muita kieliä kuin suomea. Päinvastoin matemaattisissa aineissa meni huonoiten eli rimaa hipoen pääsin monesti läpi ja silti liittyvät sekä työhöni että koulutustaustaani suuresti.

Vierailija
32/110 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kielet.

Vierailija
33/110 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinkieli, englanti, historia ja kuvaamataito.

Vierailija
34/110 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsista sain stipendin sekä 9:llä että lukion 3:nnella että ehkä sitten se. Muissa en varmasti, parempaa keskitasoa vain. Ruotsia olen lukion jälkeen puhunut vain muutaman kerran, kirjoituksista tuli tänä keväänä 20v. IT-alalla olen asiantuntijana, enemmän tarvitsen englantia.

Vierailija
35/110 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinkieli, liittyy vahvasti nykyiseen alaani =)

Vierailija
36/110 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun peruskoulun luokalta tuli ainakin kolme DI:tä, lukiosta nyt puhumattakaan, joten en mitenkään voi sanoa olleeni paras matikassa, fysiikassa ja kemiassa, vaikka hyvä niissä olinkin. Samaten peruskoulusta tuli kaksi äidinkielen maisteria, joten en voi sanoa, että äikässä olisin ollut paras. Kielissä, liikassa, hissassa ja musiikissa en ainakaan ollut paras. Oli kyllä vaikea valita opiskelupaikkaa, kun itselläkään ei ollut mitään käsitystä siitä, missä olisi hyvä tai paras, vaikka kaikki numerot olikin ysejä tai kymppejä.

Vierailija
37/110 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinkielessä ja käsitöissä. Ei liity, työskentelen laboranttina.

Vierailija
38/110 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella biologia ja maantieto kympit, lukiossa uskonto ja psykologia. Yhdestä näistä on yliopistotason tutkinto, joka ei työllistänyt.

Vierailija
39/110 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni keskiarvo oli yli 9,5. Saatoin olla paras ehkä biologiassa. Miten tällaiset asiat unohtuvatkaan helposti :) Olen ammatiltani lääkäri, että liittyyhän toki alaan tuo biologia.

Vierailija
40/110 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiarvoni oli 9.5, mutta ruotsinkieli oli kuitenkin mun vahvuus.Tällä hetkellä työskentelen lukiossa opettajana. Opetan ruotsia ja enkkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän