Missä kouluaineessa olit luokkasi paras?
Tai parhaita. Liittyykö nykyinen ammattisi jotenkin siihen aineeseen?
Kommentit (110)
Kemiassa sekä kielissä. Olin suunnitellut ammattia kemian alalle mutta lopulliset suunnitelmat veikin muualle sattuman kaupasta.
Olin koko luokan paras, kaikessa (lukuunottamatta liikuntaa). Olin open lellikki ja sain jopa stipendin ;) kivaa hommaa nörttinä!
Ala-asteella matematiikka, yläasteella fysiikka, lukiossa en ollut missään luokkani paras, mutta olinkin korkeatasoisessa koulussa ja omakin motivaationi oli laskenut... No.. yliopistoon kuitenkin pääsin fysiikkaa opiskelemaan eli toivottavasti tulevaisuuteni ala liittyisi fysiikkaan.
Kuvaamataito (liittyy koulutukseeni), äidinkieli (tavallaan liittyy työhöni)
En missään ollut paras, mutta biologiassa ja kuvaamataidossa olin aina hyvä. Eivät liity mitenkään nykyiseen olemattomaan ammattiini. Pahin kapinavaihe iski väärään kohtaan, ysillä ei vaan enää kiinnostanut ja numerot laskivat kuin lehmän häntä. Pääsin sitten kouluun joka ei kiinnostanut ja se jäi sitten ensimmäiseen lukukauteen. Kapinan jälkeen iski idealismi, että minun ei tarvitse tietää mitä haluan elämältäni vaan minulla on koko elämä aikaa keksiä mitä haluan tehdä. Valaistumista odotellessa voin tehdä töitä. Niitä olenkin tehnyt 16 vuotiaasta asti. Enimmäkseen siivoojana, mutta myös kokoonpanijana tuotannon töissä.
Nyt olen 30v ja tiedän ihan yhtä paljon mitä haluan tehdä elämässäni kuin silloin 15 vuotiaana ilman sitä idealismia. Ainoa mitä tiedostan paremmin ovat realiteetit. On aika paljon helpompi opiskella nuorena kuin tässä iässä perheellisenä. Ei se toki käytännössä mahdotonta ole, mutta kun ei ole mitään opiskellut 15 vuoteen niin sitä uskoo olevansa jo niin tyhmäkin, että ei mitään oppisikaan.
Nyt olen vielä elämäni ensimmäistä kertaa työtönkin, ei täällä korvessa ole edes siivoustöitä. Maalle muutto oli työllistymisen kannalta itsemurha. Etenkään kun ei ole edes ajokorttia eikä erinäisistä syistä koskaan tule. Poiskaan voi muuttaa kun siinä menisi sitten avioliitto ja lapset joutuisivat vaihtaa kouluja jne. Se siitä nuoruuden idealismista, nyt olen luuserien luuseri. Puuttuu enää, että olisin lihava päihteiden ja einesten käyttäjä, niin alas en vielä ole mennyt. Sitä odotellessa!
Matematiikassa. Olen kotirouva, enkä nyt äkkiseltään sanoisi, että liittyy tuohon hirveesti. :D
Kaikissa, paitsi liikunnassa, musiikissa ja kuvaamataidossa.
Alakoulussa kaikessa paitsi liikunnassa (heh), ylakoulussa vielakin kaikesta kympit mutta parhaimmaksi tunsin itseni matematiikassa, aidinkielessa, vieraissa kielissa ja kuvaamataidossa. Lukiossa matematiikka-kuvaamataitoakseli ja vieraat kielet siina sivussa olivat vielakin bravuurini. Voitin erinaisia matematiikkakilpailuja ja kirjoituskisoja (saksa, englanti) :)
Myrskyn merkit oli kai jo siis ilmassa. Opiskelin Keski/Lansi-Euroopassa arkkitehdiksi (tutkinto siis paikallisella kielella) ja viela ulkomaalaisenakin vetelin kurssien korkeimpia arvosanoja suunnittelutoista ja mista vain matemaattisista kursseista. Hauska katsoa kouluhistoriaa nain taaksepain :)
Liikunnassa olin aina paras luokallani. Olen toiminut valmentajana sekä kuulunut lajissani maan parhaisiin.
Muuten olin todella hyvä äidinkielessä, matematiikassa ja historiassa. Näissäkin pärjäsin kilpailuissa, muuten ka oli aina yli 9. Lakimieheksi olen opiskellut, joten ainakin kirjoitustaitoa tarvitsen nykyisessä ammatissa.
Englanti, äidinkieli ja elämänkatsomus/uskonto (kävin molemmat ja jouduin välillä korjaamaan opettajia faktoissa). Musiikin numero oli 9, kuviksen 8. Olen muusikko/kuvittaja.
En tarkalleen ottaen missään, koska meidän luokalle oli kasautunut liuta kympin oppilaita jotka sai gaussin käyrää tavoittelevat opettajat hermoromahduksen partaalle kerta toisensa jälkeen. Jossain asioissa kuitenkin sain minäkin sen kympin vaikka kilpailu olikin kovaa.
Pari noista lahjakkuuksista taisi kirjoittaa 6 L:ää (joskus aikanaan moisella saavutuksella oli jotain merkitystä ja kaikki kirjoittivat sen yhden kevään aikana).
Englanti ja ruotsi. Sain kokeista kymppejä. Usein kaikki oikein ja extra-tehtäväkin oikein.
Äidinkielessä, historiassa, biologiassa, maantiedossa, ruotsissa, kuvaamataidossa, uskonnossa, psykologiassa, filosofiassa. Kaikista sain sekä yläasteella että lukiossa 10. Rakastin oikeastaan kaikkia oppiaineita koulussa.
Olen varmaan vähän masokisti, kun työni ei liity mihinkään näistä! Menin yliopistoon opiskelemaan niitä aineita, joissa olin keskitasoa huonompi. Jännä juttu.
Biologiassa, liittyy aiempaan ammattiini.
Matematiikassa, liittyy osittain alaani
Musiikissa luokkani parhaimpia. Ei liity ammattiini.
Äidinkieli, biologia, historia, ruotsi oli mun "heiniä". Ei ole ala lähellä mitään noista...
Musiikki ja liikunta, molemmat koko peruskoulun kymppejä. Liittyy osittain työhöni olen nuoriso-ohjaaja.