Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä kouluaineessa olit luokkasi paras?

Vierailija
26.06.2014 |

Tai parhaita. Liittyykö nykyinen ammattisi jotenkin siihen aineeseen?

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkku, ruotsi, konekirjoitus, käytös ja huolellisuus. Musta ois pitänyt tulla sihteeri.

Vierailija
2/110 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historia, uskonto, liikunta, kuvaamataito, kotitalous ja ruotsinkieli oli aineita, joissa koko yläasteen ajan oli kymppi todistuksessa.

Ammatiltani olen liikunnan ja terveystiedon opettaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä unohdin tosiaan konekirjoituksen. Siitä taidosta on ollut insinöörin töissä tosi paljon hyötyä. Kirjoitan nopealla vauhdilla dokkareita, muistioita ja pöytäkirjoja, eikä mene puoliakaan siitä ajasta, mitä niillä, jotka kirjoittavat muutamalla sormella. 

Vierailija
4/110 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut hyvä missään. Tyttöjen huonoimpia. En edelleenkään osaa mitään.

Vierailija
5/110 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matemaattisissa aineissa. Teknillisessä yliopistossa en enää ollut. Nain vielä matemaatikon ja en ole kotonakaan enää huipulla :)

Vierailija
6/110 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 22:04"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 21:43"]

Uskonto oli 9 aina vaikka ei se edes kiinnostanut :D outoa, siis luin kuitenkin kokeeseen jne.. Tuli aina puhdas ysi

[/quote]Mä muuten kirjoitin ylppäreissä vanhassa reaalissa uskonnosta parikin osuutta ihan maalaisjärjellä. :)

[/quote]

Niin no, eihän se mitään tähtitiedettä ole :D

[/quote]

No mutta liki kuitenkin, taivastiede.

Minä olin muissa aineissa kympin porukkaa, huonoin aine oli taivasasioiden jälkeen yhteiskuntaoppi, joten päädyin tietenkin yhteiskuntateoreetikoksi. En onneksi papiksi. Vaviskaa...

Vierailija
7/110 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 22:06"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 21:50"]Seiskalla ja kasilla luokka-asteiden paras keskiarvo, joten monessakin. Ysillä notkahti, lukion jätin kesken, kävin turhan ammattikoulutuksen enkä ikinä työllistynyt, minusta tuli alinta pohjasakkaa.

[/quote]

Mitä sinulle tapahtui?

[/quote]En tiedä, väsyin, koin myös että koenumerot laskivat liikaa vaikka kuinka yritin, sanotaanko vaikka että esseestä sain miinuksia siitä että olin selittänyt liikaa. Olin perfektionisti, myös vanhempani vaativat minulta liikaa, ja sain amiksen juuri ja juuri käyneeltä isältäni myös esim. haukut kun sain matikan kokeesta 10-, että miten noin tyhmän virheen teit, ehkä oli ainoa lasku jonka hänkin olisi osannut?

Tunsin etten saa enää kuitenkaan tarpeeksi hyviä numeroita, enkä jaksa opiskella kuitenkaan, ja halusin työelämään ja pois kotoa mahdollisimman pian.

Olin myös kiusattu, ja elin väkivallan pelon alla niin kotona kuin muualla, vanhemmat tappelivat yöt ja minä itkin kun aamulla pitäisi jaksaa kouluun peläten että matkalla saa turpaan.

Olin äidille olkapää ja yritin saada hänet eroamaan, yritin suojella nuorempia sisaruksia ja äitiä olemalla joskus jopa vahdissa lyömäaseen kanssa.

Lukioon minut pakotettiin, mutta ikuisen arestinkin uhalla jätin kesken.

Valmistuin lama-aikaan, sain vain työllistämistukitöitä harvoin ja sairastuin ja jouduin lopulta mt-eläkkeelle. Siinäpä se.

Vierailija
8/110 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maa- ja metsätalous sekä puutarhanhoito. Numero koko yläasteem täys kymppi. Kuinka monessa koulussa tämä on vielä nykyään tarjolla valinnaisaineeksi?

Vierailija
9/110 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaamataidossa ja matematiikassa. Olen insinööri.

Vierailija
10/110 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaamataidossa olin luokkani paras. Opettajasta riippumatta aina kympin kuvis. Nykyään olen IT-insinööri. :)

Vierailija
11/110 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään, olin kaikessa keskinkertainen. Niin kuin taidan edelleenkin olla...

Vierailija
12/110 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matematiikka, uskonto ja kuvaamataito/käsityö. Olen vaatetusalan artesaani.

Vierailija
13/110 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaamataidossa ja ranskassa, eivät liity ammattiini oikeastaan mitenkään.

Vierailija
14/110 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äikkä, saksa, uskonto ja kuvis. Yhtä näistä opetan työkseni. Päätin asian jo yläasteaikana...

Vierailija
15/110 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historia ja englanti, työ ei liity mitelnkään kumpaankaan.. paitsi että töissä käytän englantia.

Vierailija
16/110 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englanti ja matematiikka. Tavallaan liittyvät ainakin osittain nykyiseen alaan, mitä opiskelen. Kauppatieteitä (rahoitusta ja laskentatoimea) opiskelen ja opinnot pitkälti englanninkielisiä. Tuleva ammatti on vielä kysymysmerkki.

Vierailija
17/110 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikissa.

Vierailija
18/110 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella en missään. Lähdin peruskoulusta alle kutosen keskiarvolla. Kympin jälkeen lähdin lukioon, jossa äidinkielessä ja historiassa sain ysiä tai kymppiä joka kurssista.

Edellisessä ammatissani en tehnyt mitään kumpaankaan liittyvää (paitsi puhuin äidinkieltä), nyt opiskelen uutta ammattia, jossa en myöskään puhetta kummemmin kumpaakaan tule käyttämään.

Vierailija
19/110 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matematiikkassa, fysiikkassa ja kuvaamataidossa. Olen DI.

Vierailija
20/110 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matematiikassa olin kokeiden tuloksissa aina paras, toki muutama muukin kymppi. Taisi olla viisi kymppiä kaikkiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän