Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori-ostaja haluaa tavaran postin kuriiripalvelulla, onko tässä joku huijausmahdollisuus?

Vierailija
28.06.2021 |

Olisin halunnut että ostaja noutaa, mutta on vähän harvinaisemmasta tuotteesta kyse.

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain samantyyppisen viestin kun torissa myyn isompaa tavaraa, whatsappin kautta otti yhteyttä, postin kuriiripalvelu ja kortin tietoja linkin kautta pyytää. 044 964.... numerosta.

Vierailija
42/99 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaapa tarkkoja! Näitä viestejä eli huijauksia on edelleen liikenteessä ja kielellisesti parempaa suomea kuin aikaisemmin. Kuriiripalvelu on vaihtunut postin "lähettipalveluksi". Olen suht harjaantunut torikauppias ja olin lähellä mennä vipuun :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kukaan antaisi OMAN korttinsa tietoja, jos on myymässä jotain?? Vähän nyt tsemppiä ihmiset. 

Vierailija
44/99 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää missään nimessä laittako mitään tietojanne noihin valmiisiin linkkipohjiin mitä ostajat pyytää! Ne on kaikki huijauksia. Kirjoittavat selvää suomea, mutta huijareita ovat!

Ilmoittakaa Toriin jokainen. Oikea ostaja antaa yhteystietonsa ja maksaa noutaessaan tai pankkitilille etukäteen. Itse en lähetä postiennakolla enkä ota vastaan mobile payllä. Säätäjille en vastaa.

Vierailija
45/99 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ota vastaan mobile payna? Itse olen juuri myynyt paljon kampetta ja moni maksoi mobile payna ilman ongelmia.

Vierailija
46/99 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää luulko, että kun kyselee selvällä Suomen kielellä ja tyyliin, että onko tuota varmasti hyvässä kunnossa tmv. Ne on silti huijareita, jotka yrittää säätää jotain pyytäen lopulta sinun tietojasi jonnekin. Ostaja ei tarvitse kuin Toriviestin kautta nimesi ja tilinumerosi. Ei muuta ellei nouda! Älkää laittako mihinkään muualle tietojanne. Ei edes WA! Vain Torin viestit!

Osa huijareista jopa kaappaa toisen ihmisen identiteetin eli jonkun suomalaisen jonka kautta yrittää huijata. Seuratkaa Torin ohjeita!

Vierailija
47/99 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain eilen illalla Torissa myynnissä olevasta tavarasta ostoilmon, jossa haluaa PostiFi kuriirin kautta. Meille myös ihan vieras toimitustapa. Kirjoittaa myös wa:ssa vaikka ilmoitin jatkavani keskustelua Torissa. Ihmetystäni lisää se, että kyse on 7 euron tuotteesta. Ilmoitti maksavansa "pankkikortille" joka myös erikoista. No, meillä ei maksella "pankkikortille" vaan aivan perinteisesti tilille. Eiköhän tämä ollut tässä.

Vierailija
50/99 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisen viestin sain kahdesti, kun myin tavaraa Facebookissa. Huijaus luultavasti on. Minulla ainakin oli huijaus. Älä mene linkkiin.

Vierailija
51/99 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä edelliseen tekstiini, että numerokin on outo, josta viesti, 380 66 000 8397

Vierailija
52/99 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei postilla edes taida olla mitään kuriiripalvelua yksityishenkilöille.

Vierailija
53/99 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huijaus. Itselleni yritettiin samaa. Torin sivuilla varoitetaan tästä.

Vierailija
54/99 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkampa vielä edelliseeni, tarkistin missä maassa 380-alkuinen, se on Ukraina. No huh huh joo.

Vierailija
55/99 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlaisen viestin sain kahdesti, kun myin tavaraa Facebookissa. Huijaus luultavasti on. Minulla ainakin oli huijaus. Älä mene linkkiin.

No voi tana. Kävin siellä linkissä heti silloin aamusta, kun en tiennyt ajatella vielä mitään asiasta, enkä katsonut numeroakaan tarkemmin. Siinä vaiheessa oli vain kysynyt, vieläkö on. Mitäs pirua nyt pitäisi tehdä?

Vierailija
56/99 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain eilen illalla Torissa myynnissä olevasta tavarasta ostoilmon, jossa haluaa PostiFi kuriirin kautta. Meille myös ihan vieras toimitustapa. Kirjoittaa myös wa:ssa vaikka ilmoitin jatkavani keskustelua Torissa. Ihmetystäni lisää se, että kyse on 7 euron tuotteesta. Ilmoitti maksavansa "pankkikortille" joka myös erikoista. No, meillä ei maksella "pankkikortille" vaan aivan perinteisesti tilille. Eiköhän tämä ollut tässä.

Onko tuo edes millään tavalla mahdollista, että pankkikortin tietojen perusteella voisi laittaa rahaa?

Vierailija
57/99 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo edes millään tavalla mahdollista, että pankkikortin tietojen perusteella voisi laittaa rahaa?

Siksi kirjoitin "pankkikortille" hipsuilla. Viestiketjun toinen viesti alkaakin näin: "Haluaisin toimittaa tuotteesi" joka laittoi ensimmäiset herätyskelloni soimaan, sen jälkeen meni estoon. Se, että olen käynyt linkissä, joka ohjasi ilmoitukseeni torissa, voiko siitä seurata jotain, ja mitä?

Vierailija
58/99 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ostaja maksaa etukäteen, niin eipä siinä sitten jää paljon enää huijausmahdollisuuksia.

Mutta kuka suostuu maksamaan etukäteen? En minä ainakaan. Enemmän huijarit on rahan perään, kuin käytettyjen tavaroiden perään.

No  miten tuolla sitten maksu kannattaa suorittaa? Kuka sitten vastaavasti haluaa lähettää tuotetta jos ei ole mitään takeita maksusta?

Olen itse laittamassa suurta määrää tuotteita sekä Huutoon että Toriin. Vaikka kysyinkin pisteliäästi niin voi ihan oikeasti kertoa. Kuulostaa niin oudolta.

Vierailija
59/99 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilille minä olen maksun pyytänyt ja ihan hyvin on toiminut.

Vierailija
60/99 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin meillä on kaikki ostot menneet tilinumerolla. Tuossa ilmeisesti seuraavaksi olisi pyydetty pankkikortin numeroa, eli sitä mikä pankkikortissasi on ja sillähän tekeekin jo ihan muunlaista tuhoa kuin tilinumerolla.

Itse en ole nähnyt Torissa varoitusta, ei ainakaan ole heti etusivulla. Pitäisiköhän sinne ilmoittaa, että laittavat sen heti etusivulle selkeästi? Laitankin heti viestiä. Ilmoitan myös Iltalehteen, josko saisi ihan yleisen muistutuksen ihmisille asiasta. Hetkonen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi