Tori-ostaja haluaa tavaran postin kuriiripalvelulla, onko tässä joku huijausmahdollisuus?
Olisin halunnut että ostaja noutaa, mutta on vähän harvinaisemmasta tuotteesta kyse.
Kommentit (99)
Tein ilmoitukset sekä Toriin että Iltalehteen, katsotaan ilmestyykö varoitukset, selkeät sellaiset, joita ei voi olla huomaamatta.
Itselleni ei vastattu enää mitään sen jälkeen kun ilmoitin jatkavani keskustelua vain Torissa. Tällä hetkellä tuskin Ukrainassa kukaan tilailee kuriiripalvelulla 7 euron lähetystä, no minkään hintaista lähetystä. Todella surullista.
Itse ostin postiennakolla Torista. Se ehkäisee molemmin puolin kusetuksia, koska paketista ei makseta ennen kuin se on saapunut noutopisteeseen eikä sitä myöskään luovuteta ostajalle ennen kuin se on maksettu.
Tuokin tapa ihan hyvä, mutta siinä on myös se vaara, että joutuu tekemään turhaa työtä, jos ei hakijaa ilmestykään. Kenelle tuossa tapauksessa jäisi postikulut? Eikö ne joutuisi silloin lähettäjä maksamaan omasta pussistaan vai miten menee?
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin postiennakolla Torista. Se ehkäisee molemmin puolin kusetuksia, koska paketista ei makseta ennen kuin se on saapunut noutopisteeseen eikä sitä myöskään luovuteta ostajalle ennen kuin se on maksettu.
Myyjänä en suostuisi tuohon. Entä jos et hae pakettia niin myyjä kärsii siitä. Erittäin harva suostuu tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Älkää missään nimessä laittako mitään tietojanne noihin valmiisiin linkkipohjiin mitä ostajat pyytää! Ne on kaikki huijauksia. Kirjoittavat selvää suomea, mutta huijareita ovat!
Ilmoittakaa Toriin jokainen. Oikea ostaja antaa yhteystietonsa ja maksaa noutaessaan tai pankkitilille etukäteen. Itse en lähetä postiennakolla enkä ota vastaan mobile payllä. Säätäjille en vastaa.
Suurin osa maksanut mulle mobile pay. Myynyt paljon tavaraa kun koko kämppä käyty lävitse. Onko siinä nyt joku vaara?
paitsi postilla ei ole kyseistä kuriiripalvelua
jolle ostaja maksaa ensin sitten posti välittää maksun myyjän tilille maksukortin numeron perusteella joka annetaan ostajan lähettämän linkin sivuston kautta
todella omituinen tapa tehdä maksu ja kauppaa siksi kysyin sen postilta ja huijari yritti kadota vaan olin kerännyt kaikki hänen tiedot ja tein rikosilmoituksen
Mua huijattiin torin kautta "kuriiripalvelun" kautta kortin tiedot. Ostaja tuli Whatsapissa kysymään kohteen kuntoa ja sitten tuli maksun vastaanotto linkki minne piti syöttää kortin tiedot jne.. näissä kannattaa olla tarkkoja. https://www.kyberturvallisuuskeskus.fi/fi/ttn_04032022
Täys huijari,laita viesti että haistaa pskan
Tänne se numero niin spammätään sen watsuppi täyteen p a s k a a
Olen todella kiitollinen näistä neuvoista. En uskonut tytärtäni kun soitin hänelle ja kysyin kuuriiripalvelusta. ” postilla ei ole kuriiripalvelua” niin luin nämä kommentit. Kiitän
Kortin tietojen lähettäminen viittaa selvästi huijaukseen, en ikinä suostuisi sellaiseen.
Maksamista varten tarvitaan vain pankkitilin numero ja myyjän nimi.
Vierailija kirjoitti:
Kas tässä eräs niistä numeroista: 0414877292
Vierailija kirjoitti:
Ei auta. Nuo viestit tulee aina eri numerosta. Itsekin saanut jo varmaan 10, jokainen eri numerosta ja eri nimellä.
Oho. Mulle tuli just tänään kahdesta eri numerosta Whatsapp-viesti Tori.fi.ssä olevista tuotteista, jotka olin laittanu myyntiin eilen. Ja toinen halus tuotteen postnord-kuriiripalvelun kautta ja toinen tori.pay.n kautta! Ja tällaisia ei ole olemassakaan, kun otin selvää. Enkä todellakaan klikannut mitään linkkejä! Poistin kaikki keskustelut (toisen ostajan viestit olisivatkin poistuneet 24 tunnin kuluttua)
Ilmoitin asiasta myös Tori-tukeen.
Moi,
Juttelin tovin erään "ostajan" kanssa ja hitusen oudolta vaikutti. Ehdotti tätä kuriirihommaa. Että hän siirtäisi maksun ensin Postin "kuriiripalveluun" josta minä sen voin sitten lunastaa itselleni.
Eipä kuulostanut oikealta. Eikä sitten ollutkaan :)
041 -alkuinen numero, sanoi asuvansa Muoniossa. TMyymääni tietokonetta oli ostamassa pojalleen, jonka tahtoi "tehdä onnelliseksi". Kertoi kuriiripalvelun toimineen itselleen aiemmin hyvin "50-tuumaisen television" kanssa.
Kaikenlaista sitä onkin. Huolestuttavan "mahdollinen" tuo koko homma sinänsä oli - kunnes sitten toki ei ollutkaan. Varmasti monet menevät tällaiseenkin vipuun. Harmi.
Mullekin tuli nyt tällainen vastaan. Laittoi viestiä whatsappissa ja Halusi ostaa neljän euron housut kuriiripalvelulla. selitti huonolla suomella postin maksujärjestelmistä ja kun pyysin linkkiä tällaiseen niin tuli kuva posti.fi etusivusta. Sitten jo estinkin tämän ostajan.
Nostellaan taas, vastaava huijausyritys tänään numerosta +46 76 973 83 92. Toivottavasti kaikki myyjät ovat hereillä näissä!
Minulle tuli vastaava ostotarjous whatsapilla numerosta +358 41 7489344 ennen kuin olin edes saanut ilmoitusta myynti-ilmoituksen julkaisusta.
Tänään tuli kyselemään numerosta +358417578821 ja torin kuriiripalvelua halusi käyttää, screenshot oli apukeinona ja linkillä kuulemma toimii.
Kuulemma Joensuussa asuu. Tarjouduin itse tuomaan samalla kun kuvitteellinen työreissu sattuikin huomiselle just Joensuuhun. Ei kuulunut vastausta enää.
Joo, älkää lähtekö näihin huijauksiin! Näitä ”ostajia” ilmestyy, kun laittaa Tori-ilmoitukseen puhelinnumeron. Laittavat juuri whatsupin kautta viestiä ja haluavat kuriiripalvelun kautta paketin. Kieli on ihan selvää suomea, mutta jokin ilmaus saattaa olla kummallisessa muodossa. Itsellekin tullut vastaan tällainen, ilmoitin toki heti etten myy kuin suoraan, ja ostaja ilmoitti asian olevan Ok. Luultavasti olisin joutunut täyttämään jonkin linkin kautta ”kuriirifirman” lomakkeen, jossa olisi pitänyt laittaa pankkikortin tiedot ja seuraavaksi tilini olisikin tyhjennetty.