Tori-ostaja haluaa tavaran postin kuriiripalvelulla, onko tässä joku huijausmahdollisuus?
Olisin halunnut että ostaja noutaa, mutta on vähän harvinaisemmasta tuotteesta kyse.
Kommentit (99)
Älkääs olko niin epäileväisiä. Minä hoidan kyllä kaikki kuriiripalvelut. Sinun tarvitsee vain rekisteröityä:
https://kuriiri.fi-annasunluottokortintiedot.xyz
Tervetuloa uudet asiakkaat!
Meidän lähipiirissä on huomattu viime syksystä alkaen että kun olemme laittaneet Tori.fi:lle jotain myyntiin, ja JOS jätämme siihen kännykkänumeron ( tosin sekin näkyy vasta kun on ostaja itse kirjautunut),
Niin AINA olemme saaneet noin tunnin sisällä jo WHATSAPP viestin ( jossa jopa profiilikuva, kerran hääkuva 😲) , ..
Ja siinä hivenen omituisen sanamuodoin kysytään onko vielä myynnissä ...
Tai onko yhtä hyvä kuin on kuvassa .. jne...
Läpän lää...
Laitoin ne tästä asiasta vihjeen Torin. asiakaspalveluun..
Nuo WHATSAPP viestit ovat HUIJAREITA.
Sain monta WHATSAPP viestiä eräältä....niin "piruuttani" kirjoitin viattomasti : " Haluatko tilitietoni ? Entäpä Tunnuslukuni ? ".....
🤣😂....siihen loppui viestittely.
Seuraavan kerran kirjoitan INTERPOL.
Ihme temppuihin ihmiset lankeaakin. jokaisella on google taskussa ja sitä ei käytetä vaikka tyypit ehdottelee mitä kummallisimpia maksutapoja. Minä toimitan tavaran vain ja ainoastaan sitten kun maksu näkyy tilillä tai on käteistä rahaa kourassa. Ja käteisestäkin tarkistan turvatekijät ennen kuin ostaja saa koskea tuotteeseen.
Tori varoittaa :
WHATSAPP viestit ovat yleensä huijareita.
Baltianmaista luultavasti. 🕶
Ei pidä mitään lähettää kenellekään ennenkuin on maksu saatu.
Ei tunnuslukuja.
Mitäs teette kauppaa muuten kuin kasvokkain sekä käteisellä joten olette paskanne ansainneet :D:D:D
Laitoin eilen toriin myyntiin turvaistuimen. Jo pian joku nainen laittoi whatsappia. Numero 041- alkuinen. Profiilikuvassa jo varttuneempi nainen. Nimi ihan suomalainen.
Kysyi oudosti, että onko ilmoituksesi vielä ajantasalla vaikka juuri sen olin laittanut. Sitten sanoi, että ei voi henkilökohtaisesti tuotetta hakea.
Koko kirjoitukset oli vähän outoja ja samoin sanamuodot.
Tyrkytti postin kuriiripalvelua. On kuulemma turvallista. Viestitti yöllä ja viestitys loppui.Nyt taas otti yhteyttä. Saa nähdä mitä tyrkyttää.
Mitä täällä kyselet, kun et kuitenkaan noteeraa vastauksia.
Jos olisin sinä, en lähettäisi minnekään, sillä todellakin myyn vain noudettuna ja vain käteiskaupalla. Jos joku ei halua nähdä sitä vaivaa, olkoon sitten ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä täällä kyselet, kun et kuitenkaan noteeraa vastauksia.
Jos olisin sinä, en lähettäisi minnekään, sillä todellakin myyn vain noudettuna ja vain käteiskaupalla. Jos joku ei halua nähdä sitä vaivaa, olkoon sitten ostamatta.
Mulla sama. Laitan jo ilmoitukseen, että nouto. En tietenkään laita puhelinnumeroa. Tori viestien kautta kaikki yhteydenotot. Kaikki on tullut myytyä silti.
Hei, äsken sain ihan samanlaisen kyselyviestin, samoilla sanoillakin ja 041- alkuinen numero. Whatsapp profiilissa kaunis vaalea nuori nainen, mutta enpä edes viitsi lähteä kalastelemaan mistä on kopioitu...
Huomasin vaan, että Postin kuriiripalvelun tilaa ja maksaa lähettäjä, ei ostaja. Ja ihan pöllöä olisi kympin kamppeelle pyytää postitus + 10,- euron kuriirinouto, hah. No kohta olisi kyselty luottokorttitietoja, vaan tuskinpa maksua varten. Torin ylläpito vahvisti tukeen lähettämäni viestin vastauksessa henkilön huijariksi, ja on ryhtynyt toimiin henkilön suhteen.
Vastasin tuollaiseen viestiin, että ihan OK, mutta Postin kuriiripalvelu edellyttää, että ostaja maksaa ensin tililleni 400 e ja vasta sitten voin aktivoida palvelun. Onnistuuko tämä? Siihen loppui viestittely.
Niinpä sain tänään myös viestin WhattsAppin kautta selkeällä suomella ja profiilikuvan mukaan "ostaja" on n. 30 v. nainen. Lisääkö uskottavuutta? Viesti on kuitenkin sama: kuriiripalvelu, maksu posti.fi:n kautta (sellainen ei ole edes mahdollista) ym. sontaa vedoten turvalliseen kaupankäyntiin. En suostunut hänen ehtoihinsa, pyysin maksua tilisiirrolla. Viestittely loppui siihen.
Tämähän on viime vuosien perushuijaus, meneekö näihin oikeasti joku...
Myin tori .fi :ssä tuotetta (senioritavara) ja kaupat tehtiin torin Viestit osiossa. Annoin puhelinnumeron lisätietoja varten ja kohta tuli tekstiviesti, jossa luki että Ostaja on ostanut tuotteesi ja hinta. Klikkaa vahvistaaksesi (linkki www smsoc org). Kuriiri ottaa sinuun yhteyttä vahvistuksen jälkeen.
Oli jo yö, tuote oli senioritavara, ostaja teki luotettavan vaikutelman, hinta "maksettiin" nopeasti kokonaisuudessaan, joten olin tyytyväinen. Klikkasin linkkiä ja annoin idioottina luottokorttitietoni. Minulla ei tuossa hetkessä yhtään lamppu syttynyt, että eihän luottokorttitiedoilla siirretä rahaa minulle päin. Oletin vähän että liittyy siihen kuljetus eli kuriiripalvelun varmistamiseen tms.
No huijaushan se oli. Jouduin sulkemaan luottokortin ja tilaamaan uuden. Piti soittaa Nets:iin ja omaan pankkiin. Onneksi ei oltu tehty veloituksia luottotililtä. Olen aina pitänyt itseäni erittäin varovaisena näiden huijausten suhteen ja hyvää huolta luottokortistani (ja sen tiedoista). Näin tyhmä olin! Ottakaa opiksenne!
Vierailija kirjoitti:
Postiennakolla - saa lunastettua maksua vastaan ja saat rahat tilillesi.
Höpöhöpö! Pakettia ei voi postissa avata ilman maksamista. Eli huijari voi lähettää vaikkapa kiviä ja aavistamaton ostaja ei voi ilman maksamista tietää mitä paketissa on.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin postiennakolla Torista. Se ehkäisee molemmin puolin kusetuksia, koska paketista ei makseta ennen kuin se on saapunut noutopisteeseen eikä sitä myöskään luovuteta ostajalle ennen kuin se on maksettu.
Mietihän uudestaan.. Ostaja ei voi selvittää ilman maksamista paketin sisältöä eli myyjä voi laittaa pakettiin kiviä ja ostaja saa tietää tämän vasta maksettuaan..
Hyvä nyrkkisääntö näissä kuluttajien välisissä kaupoissa on se, että jos joku mainitsee sanan "kuriiripalvelu", kannattaa oman turvallisuuden takia katkaista viestintä saman tien ja laittaa vastapuoli estoon, jos mahdollista.
Vierailija wrote:
Hei,
Täällä pähkäillään saman asian kanssa kuin edelliset kirjoittajat. Saatu tori.fi viesti jossa kiinnostus kaapista jota ei päästä hakemaan mutta maksavat kuriiripalvelun joka hakee kaapin. Nyt pitäisi ilmoittaa kortin numero kaikkien tietojen kanssa, jotta saadaan rahat. Ostaja lähetti linkin joka näyttää postin palvelulta ja linkkiä painettaessa tulee ostajan tiedot ym….
Numero on 046 alkuinen
Sivu kyllä ilmoittaa että on virallinen posti.fi sivu. Tässä sinne chattaillaan.
Pystyisikö huijauksessa vastata noin nopeasti suomeksi ja kunnon kielellä??Siis mitä ne kortin numeroa tarviis. Tilinumero mille maksavat ja se on siinä.
Kyllä on kyseessä huijaus. Onneksi pankki ehti väliin. Mut piti tilata uus pankki/visakortti. Todella ärsyttävää, mutta minkäs teet.
Nämä huijariliiga .