Ystäväni pottuilee siitä että isäni maksaa hääni.
Menen naimisiin mieheni kanssa ensi vuonna ja järjestämme isot hääjuhlat sekä omani että mieheni toivomuksesta. Olen 27-vuotias. Isäni on varakas ja haluaa maksaa hääjuhlamme, ehkä puvut maksamme itse. Saan tästä jatkuvasti huomauttelua ja suoranaista vittuilua joiltain ystäviltäni ja puolitutuilta. Joo, olen itsekin sitä mieltä että ei aikuisten ihmisten häitä TARVITSE kenenkään maksaa. Mutta oma isäni haluaa näin tehdä ja tiedän että hänellä on siihen varaa. En ole pröystäillyt tai kehuskellut millään rahaan liittyvällä puhuessani hääsuunnitelmistamme. Kun sanon vaikkapa että "tilataan kukat sieltä ja sieltä" tai että "haluaisimme tämän ja tämän bändin" niin eräs ystäväni näkee aina tarpeelliseksi nauraa pilkallisesti ja sanoa "Niin, ISÄSI siis maksaa". Jotenkin turhauttaa ja ärsyttää.
Kommentit (27)
Piti vielä lisätä että en ole vieläkään keksinyt mitä noihin kommentteihin vastaisin! Yleensä vaan pysyn hiljaa... Ap.
Piti vielä lisätä että en ole vieläkään keksinyt mitä noihin kommentteihin vastaisin! Yleensä vaan pysyn hiljaa... Ap.
Kateellisia. Ja ennen ainakin oli tapana että morsiamen vanhemmat maksavat häät. Muistutappa heitä siitä ja sano että teille perinteet ovat tärkeitä
No vastaa hänelle, että "Niin, isäni maksaa, koska hän haluaa antaa tyttärelleen tällaisen lahjan ja hänellä on siihen varaa. Olisitko iloinen, jos hän ei haluaisi maksaa?"
Jos/kun joku seuraavan kerran sanoo "isäsi maksaa", niin kysy "mitä sitten, oletko kateellinen vai?". Tollainen hiljentää nopeasti ;)
mitä sä oot ylipäänsä mennyt kertomaan,että pappa betalar--olisit pitänyt asian omana tietonasi!