Käsittämätöntä, että vielä nykypäivänäki uskotaan jumaliin ja Raamattuun
Tuntuu niin uskomattomalta, että vielä nykyaikanakin on ihmisiä, jotka pitävät Raamattua jonkinlaisena totuutena ja yrittävät vielä soveltaa sitä nykyajan elämänmenoon. Miten nämä ihmiset eivät käsitä maailman muuttuvan ja menevät eteenpäin jatkuvasti? Eikö näillä ihmisillä riitä aivokapasiteetti ymmärtämään sellaisia asioita, koska on helpompi vaan uskoa, että jumalia on olemassa ja Raamatussa lukee totuus? Ihan käsittämätöntä, että vielä nykypäivänäkin on ihmisiä, jotka uskovat sokeasti noihin asioihin.
Kommentit (73)
Kattokaspas pappien tekopyhät tyttäret ruudusta. Ateistin näkökulmasta hervottoman hauskaa katsottavaa.
Helpompaa, kun ei tarvitse omilla aivoilla miettiä tai kohdata sitä tosiasiaa, ettei millään ole loppujen lopuksi yhtään mitään merkitystä ja meistä kukaan ei ole erityisen tärkeä osa tätä maailmankaikkeutta.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:11"]
Juu tämä menee jo ihan naurettavaksi. Alkaa jo ihan vainoaminen tulla mieleen näistä ketjuista. Uskonrauha on ihmisoikeus myös! Muistakaa se ihmisoikeuksien puolustajat!
[/quote]
Samalla tavalla seksuaalivähemmistöjä vainotaan. Missä empatiasi heitä kohtaan?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:09"]
Minulle kyllä sopisi, että vain kirkkoon kuuluvat saisivat kirkolliset juhlapyhät palkallisena vapaana. Varmaan uskontoa inhoavat ihan mielellään olisivat töissä tai pitäisivät palkatonta vapaata.
[/quote]
Mullekkin sopii tuo mainiosti. Olen itsekkin ollut työssä jouluna pääsiäisenä ja juhannuksenakin. Juhannus on sentään siirretty viikonloppuun. Mulle sopis ihan, että kaikki uskonnolliset juhlapyhät siirretäis viikonloppuun tai niistä tulis ihan normi päiviä.
Uskonnollisuus ei ole Jumalasta, eivätkä mitkään uskonnolliset juhlapyhät. Niillä ei oo mitään tekemistä Jumalan kanssa.
J-P
Punatukkaiset ovat saatanasta! Lukekaa Raamattua!
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:09"]Minulle kyllä sopisi, että vain kirkkoon kuuluvat saisivat kirkolliset juhlapyhät palkallisena vapaana. Varmaan uskontoa inhoavat ihan mielellään olisivat töissä tai pitäisivät palkatonta vapaata.
[/quote]
Höpö höpö. Pidätkö sinä sunnuntain lepopäivänä ja tottelet kaikkia Raamatun tekstejä näihin liittyen? Pyhäpäivät pakkovapaiksi myös sairaaloihin ja poliiseille!
Musta se ei tunnu mitenkään uskomattomalta. Mietipäs, minkälaisia idootteja on maa pullollaan... Ei kai se ole ihme, että uskotaan kaikenlaista paskaa! Ei ole ihmisillä logiikkaa ja kykyä ajatella ihan itsenäisesti ja pelätään kaikenlaista ihan turhaan... Siinä on helppo hurahtaa/nojata uskontoon, oli se sitten uusi tai vanha.
Vaikutat ap aika naiivilta ihmiseltä. Raamatussa on paljon myös "hyvää juttua". Rakkaudesta ja siitä miten lähimmäisiä tulee kohdella.
Ihmettelet täällä ääneen miten jotkut uskovat jumaliin ja Raamattuun. Kypsää ja kehittynyttä ihmistä ei voisi vähempää kiinnostaa muiden elämäntapa ja uskomukset.
Suosittelen omaan elämään ja itseesi tutustumista. Hyvää päivänjatkoa.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:12"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:09"]Minulle kyllä sopisi, että vain kirkkoon kuuluvat saisivat kirkolliset juhlapyhät palkallisena vapaana. Varmaan uskontoa inhoavat ihan mielellään olisivat töissä tai pitäisivät palkatonta vapaata.
[/quote]
Kai sinä ymmärrät, että useimmat kirkolliset juhlapyhät ovat vanhempaa perua kuin kristinusko? Ne on vain aikojen saatossa nimetty uudelleen kristinuskoon sopiviksi samalla, kun muinaisuskoa ja kaikenlaista pakanallisuutta on karsittu väkivalloin Suomessa?
[/quote]Kuule tässä sulle väkivaltaa: Kristittyjen vainoja on ollut niin historiassa kuin nykyäänkin. Italialaisen tutkimuksen mukaan kristinuskon kaksituhatvuotisen historian aikana arviolta 70 miljoonaa kristittyä on menettänyt henkensä uskonsa takia, joista 45,5 miljoonaa 1900-luvun aikana.
Kyseinen kohta on kopsattu wikipediasta. Googlatkaa kristittyjen vainot. Sitä samaa vainoa tälläkin palstalla harrastetaan kaiken aikaa.
Jos taistelee uskovia vastaan, niin silloin taistelee sitä omaa luomisjumalaansa vastaan, oli se sattuma tai mikä tahansa. Sehän se ne uskovatkin on tehnyt eikä se satuolento mihin he uskovat.
Vai onko mennyt usko siihen ettei se luonto enää tiedä mitä se tekee ja sitä täytyy ryhtyä moittimaan että ole paskamaisen järjestelmät luonut miten sen sitten oletkin tehnyt.
Yleensä tosiuskovat ovat yksinkertaista väkeä. Ei kukaan fiksu ihminen oikeasti usko Raamatun juttuja ja että jumala on olemassa. Voi hyvänen aika.
Uskon pyhään Lentävään Spagettihirviöön. Ennen uskoin Ceiling Catiin, kunnes tajusin, mikä on oikea ja todellinen jumala.
Entä jos Raamattuun ja Jumalaan uskominen onki paljon välkympää ku hokeminen, ettei Jumalaa oo? Tai että Raamattu ei pitäis paikkaansa.
Kuka pystyy väittämään, että "Raamattu fuulaa"?? Ainakaan tutkijoiden mielestä ei, ketkä asiaan on perehtyny.
Mitä järkeä on uskoa, että ei oo mitään Jumalaa olemassa? Mistä tänne ollaan tupsahettu? Tyhjästäkö se BigBang räjähti? Haloo! ;) Järki käteen!
Mielestäni ainakin usko Jumalaan ja Raamattuun on älykästä. En halua sitä tuputtaa kellekään millään lailla. Mutta näin se vaan on mun kohalla : -)
ps. sitä paitsi jos kaikki on vaan molekyylimassaa ja materiaa, eikä takana ole mitään elämäntarkoista, niin miksi uskoa esim. rakkauteen? Itelleni suurin syy uskoa on se, että Raamattu on historiallisesti/tutkitusti ikäisekseen kohtuu luotettava, ja ennen kaikka se, että uskon et elämällä on tarkotus! Aamen. :-)
Samaa paskaa kaikki islamista kristinuskoon. Sitten vielä kuvittelevat jokainen uskovansa siihen oikeaan jumalaan. Ei vittu!
Mulle sopii myös, että lauantai ja sunnuntai on normaali työpäivä.
J-P
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:20"]
Yleensä tosiuskovat ovat yksinkertaista väkeä. Ei kukaan fiksu ihminen oikeasti usko Raamatun juttuja ja että jumala on olemassa. Voi hyvänen aika.
[/quote] Tuo jaksaa naurattaa minua. Mieluummin olen yksinkertainen monimutkaiken. Hah :) Kuule, tosissaan sellainen ihminen on yksinkertainen, joka ei ymmärrä kunnioittaa muiden uskonrauhaa ja ymmärrä, että uskonvapaus on ihmisoikeus.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:21"]
Entä jos Raamattuun ja Jumalaan uskominen onki paljon välkympää ku hokeminen, ettei Jumalaa oo? Tai että Raamattu ei pitäis paikkaansa.
Kuka pystyy väittämään, että "Raamattu fuulaa"?? Ainakaan tutkijoiden mielestä ei, ketkä asiaan on perehtyny.
Mitä järkeä on uskoa, että ei oo mitään Jumalaa olemassa? Mistä tänne ollaan tupsahettu? Tyhjästäkö se BigBang räjähti? Haloo! ;) Järki käteen!
Mielestäni ainakin usko Jumalaan ja Raamattuun on älykästä. En halua sitä tuputtaa kellekään millään lailla. Mutta näin se vaan on mun kohalla : -)
ps. sitä paitsi jos kaikki on vaan molekyylimassaa ja materiaa, eikä takana ole mitään elämäntarkoista, niin miksi uskoa esim. rakkauteen? Itelleni suurin syy uskoa on se, että Raamattu on historiallisesti/tutkitusti ikäisekseen kohtuu luotettava, ja ennen kaikka se, että uskon et elämällä on tarkotus! Aamen. :-)
[/quote]
Niin. Koska ei ole muita selityksiä kuin jumala ja evoluutio sille miksi olemme täällä, niin sä uskot sokeasti jumalaan. Koska se on niin helppoa hei, ei tartte ajatella! Kaikki on valmiiksi pureskeltu. Sopii tyhmille.
Kaikki juhlapyhien viettäminen. Lepopäivien, sapatin viettäminen, kaikki se on uskonnollisuutta ja lakihenkisyyttä, jolla ei ole mitään tekemistä Jumalan Pyhän Hengen kanssa. Tää on ihan turhaa vauhkoamista tää kaikki.
J-P
[/quote]
Kai sinä ymmärrät, että useimmat kirkolliset juhlapyhät ovat vanhempaa perua kuin kristinusko? Ne on vain aikojen saatossa nimetty uudelleen kristinuskoon sopiviksi samalla, kun muinaisuskoa ja kaikenlaista pakanallisuutta on karsittu väkivalloin Suomessa?