Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menieren tauti ns. huimaustauti ,kellään kokemusta? Miehellä epäillään

Vierailija
27.06.2021 |

On aika synkkänä nyt.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jatkaa töissä, tästä taudista ei sairauseläkkeelle taida enää päästä. Ajokortin saa pitää koska kohtaukset vähän varoittaa etukäteen. Stressi voi aiheuttaa kohtauksia ja ruokavalio pitäisi laittaa kuntoon. Kuulo voi tosin heikentyä, mutta yleensä tauti on toisessa korvassa ei molemmissa.

Taitaa töissä jatkaminen riippua ammatista. Tutulta otettiin D (ja muistaakseni myös C) pois ajokortista, joten bussikuskin hommat loppuivat siihen. 

Vierailija
22/27 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä ystävällä on melkein suolaton ruokavalio. Leivät leipoo itse ilman suolaa yms. Siihen kuulema tottuu. Sen kohtaukset kesti viikkoja, joten ivalidisoi oikein kunnolla. Heillä se on perinnöllinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ja olen joutunut sairaalaan meneen usein ambulanssilla kun ei pysy pystyssä ja saa oksentaa. Kohtaukset kyllä harvenee ja kannattaa kiinnittää mm. Ruokavalioon huomiota kuten suolan käyttöön. Lisäksi minulle määrättiin nesteenpoistolääke.

Joo, suolan käyttöä kannattaa rajoittaa. Samoin esim. tumma suklaa, kahvi ja punaviini voivat aiheuttaa huimausta toisille Meniere-potilaille.

Äidilläni on todettu Meniere, kun hän sai pahan kohtauksen, mutta silloin ilmeni että oireilua oli ollut jo pitkään, mm. erilaisia ylimääräisiä ääniä toisessa korvassa. Kun äiti kuvaili oireitaan, tajusin kärsiväni itse samanlaisista, ja oireileva korvakin on sama kuin äidillä. Omat oireeni ovat kuitenkin olleet toistaiseksi vain lieviä, ja toivon tilanteen pysyvän kurissa mm. ruokavalion avulla.

Vierailija
24/27 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnöllinen on ainakin minulla.

Vierailija
25/27 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on menieri tauti ollut 2 vuotta.

Tinnitus on sairaassa korvassa aika kova se

Stressistä vaan pahenee.

Itse menier kohtaukset on ollut onneks aika lieviä mutta nupista heittää ihan kunnolla: tänään viimeks vaan katsetta siirtämällä liian nopeasti.

Ruokavalion muutoksen tein heti diagnosin saatuani: suolaa vähentää ( ei silliä, perunalastuja jne) alkoholin jätin pois kokonaan.

Vierailija
26/27 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sinne.

Vierailija
27/27 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menieren tauti ei ole mitään pientä huimausta. Kuulokin on jo mennyt toisesta korvasta.

Kahdella sedällä on tämä, toisella kohtauksia harvemmin, mutta kyllä silloin oksentelee ja maailma pyörii. Kuulo myös mennyt tästä korvasta melkein kokonaan.

Itsellä toinen korva reistaa, lumpsahtelee ja menee toisinaan tukkoon ja huonompi kuulo kuin toisessa, joten toivon todella, ettei iskisi minullekin. Riittää jo kaikki muut mahdolliset suvun viat, en enää tuota haluaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan