Avioliittolakia ei tule. Se olisi jo tullut jos olisi
tullakseen. Esim. Katainen halusi KD:n hallitukseen ja KD:llä oli ehto ettei asiaa oteta käsittelyyn. Asia on ollut jo kaksi kertaa lakivaliokunnassa (ja ekalla kertaa Jungner haukkui Holmlundin kun asia ei edennyt ja mitä nyt eilen tapahtuikaan Jungnerille). Se laki ei vaan tule, aina löytyy joku keino millä sen saa estettyä.
Kommentit (29)
Laki päätyy syksyllä joka tapauksessa eduskunnan käsittelyyn ja äänestetään läpi. Sen jälkeen valiokunnan jäsenet vaihtuvat. Ja se on oikein, noitavainojen ajalta olevat pimeän keskiajan ihmiset on jo syytä ajaa takaisin luoliin sivistyksen, valon ja inhimillisyyden voittokulkua estämästä.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 13:02"]
Saakelin noloa, että Suomi kulkee tässä näin jälkijunassa. Meillä ollaan aina ylpeilty tasa-arvolla. Paskat, se tasa-arvo on pelkkää silmänlumetta. NOLOA!
[/quote]
Minä olen ainakin ylpeä kotimaisesta yhdenvertaisuudesta. Jos demokraattinen päätöksenteko ei etene jonkun vähemmistön mielen mukaan aina, se ei ole epätasa-arvoista, eikä noloa, vaan demokratiaa. Maailma on pullollaan erilaisia aatteita, joita meidän ei tarvitse tasa-arvon nimissä soveltaa, vaan voimme edelleen itsenäisesti ja demokraattisesti päättää, mitä haluamme arvoihimme.
Vaikka Suomessa onkin monia epäkohtia vammaisten huomioimisessa ja monessa muussa, ei tuo yhtä pääosin terveitä ja jo parisuhteeseen pääseviä huomioiva aloite ole edes vielä kuopattu. Minua hävettää, kun meillä on niin monta paikkaa, joissa pyörätuolilla ei pääse kulkemaan. Esimerkiksi monet invavessat, jotka on varustettu itse sulkevilla ovilla eivät päästä pyörätuolilla liikkuvaa ulos.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 10:35"]tullakseen. Esim. Katainen halusi KD:n hallitukseen ja KD:llä oli ehto ettei asiaa oteta käsittelyyn. Asia on ollut jo kaksi kertaa lakivaliokunnassa (ja ekalla kertaa Jungner haukkui Holmlundin kun asia ei edennyt ja mitä nyt eilen tapahtuikaan Jungnerille). Se laki ei vaan tule, aina löytyy joku keino millä sen saa estettyä.
[/quote]
Pystytkö edes nukkumaan kun tiedät että laki tulee menemään läpi ennemmin tai myöhemmin? :)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 10:35"]tullakseen. Esim. Katainen halusi KD:n hallitukseen ja KD:llä oli ehto ettei asiaa oteta käsittelyyn. Asia on ollut jo kaksi kertaa lakivaliokunnassa (ja ekalla kertaa Jungner haukkui Holmlundin kun asia ei edennyt ja mitä nyt eilen tapahtuikaan Jungnerille). Se laki ei vaan tule, aina löytyy joku keino millä sen saa estettyä.
[/quote]
Pystytkö edes nukkumaan kun tiedät että laki tulee menemään läpi ennemmin tai myöhemmin? :)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 12:53"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 12:45"]Avioliitto tulee palaamaan yksilöiden ja yhteiskunnan väliseksi juridiseksi sopimukseksi, mitä se on alunperin ollutkin, ilman myöhempää päälleliimattua uskonnollista höpötystä ja harhaanjohtamista. On aivan yhteiskunnssa valla olevien arvojen asiakeiden välille se julkisesti vahvistetaan.
[/quote]
Ei se ole myöhemmin päälleliimattua uskonnollista.
Ei. Se on nimenomaan raamattuun perustuvaa.
Jumalan edessä solmitaan avioliitto miehen ja naisen välillä.
Ei se ole mikään hupijuttu.
[/quote]
raamattu on paskapaperia ja jumala on pikkusieluinen satuolentopaskiainen.
Tämä homoliitto on nyt näitä maailman tuulia, jotka tulevat ja menevät, kuten aikoinaan ovat olleet fasismi, kommunismi, hippiliike, juppielämäntapa ja monia muita.
Ei usko mihinkään katoa. Mutta nämä homoliittojen kannattajat ja heidän hurmahenkinen paatoksensa katoavat, heitä ei ole enää tulevassa maailmassa.
John Lennon uhosi, että kristinusko tulisi lähiaikoina katoamaan. No, eipä niin käynyt, mutta herra Lennon sensijaan itse katosi.
Tervemenoa unohdettujen villitysten museoon mahdollisimman pian, homoliitto ja sen puolesta kiihkoilevat fanaattiset höyrypäät.
Olen jo yli kuusikymppinen eli varmaan sitten vanha jäärä ja paskasakkia, mutta kannatan tietenkin tasa-arvoista avioliittolakia. En tunne yhtään ikäistäni joka vastustaisi. Nuorempia jääriä kylläkin.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 16:36"]Tämä homoliitto on nyt näitä maailman tuulia, jotka tulevat ja menevät, kuten aikoinaan ovat olleet fasismi, kommunismi, hippiliike, juppielämäntapa ja monia muita.
Ei usko mihinkään katoa. Mutta nämä homoliittojen kannattajat ja heidän hurmahenkinen paatoksensa katoavat, heitä ei ole enää tulevassa maailmassa.
John Lennon uhosi, että kristinusko tulisi lähiaikoina katoamaan. No, eipä niin käynyt, mutta herra Lennon sensijaan itse katosi.
Tervemenoa unohdettujen villitysten museoon mahdollisimman pian, homoliitto ja sen puolesta kiihkoilevat fanaattiset höyrypäät.
[/quote]
Lennon ei kadonnut
Sukupuolineutraali avioliittolaki menee läpi pian, jos ei nyt niin muutaman vuoden kuluttua.
Ylipäätään avioliitto on "menettänyt merkitystään", yhä useampi eroaa ja moni elää vuosikymmenet avoliitossa.
Minusta ongelma on siinä, että nykyinen laki ei kohtele ihmisiä tasa-arvoisesti. Toivoisin että termistöä muutettaisiin, voitaisiin tehdä niin että kaikki liitot solmitaan "tuomarin edessä" ja sen jälkeen kukin menee kirkoon tai moskeijaan tai mihin tahansa haluaakin hakemaan sen uskonnollisen siunauksen siihen päälle- Noin jos toimittaisiin, ei tarvitsisi tapella siitä onko avioliitto miehen ja naisen välinen asia vai voiko samaa sukupuolta olevatkin mennä naimisiin laki olisi kaikille sama ja kirkko saisi itse päättää miten toimii omien jäsentensä kanssa.