Onko raskauden mahdollisuus?
Olin viimeksi yhdynnässä viime viikon keskiviikkona jolloin otin myös viimeisen e-pillerin ennen taukoviikon alkua. Olen kuitenkin tehnyt päätöksen lopettaa pillerit nyt ainakin joksikin aikaa, sillä haluan testata johtuuko jatkuva itkuisuuteni ja mielialanvaihtelut niistä. Eilen minun olisi pitänyt siis aloittaa uusi liuska, mutta jätin aloittamatta. Mietinkin nyt, voiko tuo 8 päivää aikaisempi yhdyntä "raskauttaa" minut? Raskautta en tosiaankaan toivo tällä hetkellä...Olen kuullut niin monta eri mielipidettä siittiöiden elinajasta parista päivästä viikkoon, että mene ja tiedä...
Kommentit (13)
aina kun harrastaa seksiä on raskaaksi tulemisen mahdollisuus. Jos ei tätä tiedä, ei kannata seksielämää aloittaa ollenkaan.
nimim. raskaaksi pilleireiden aikana (oikein käytettynä)
Joo, tiedän kyllä tuon, mutta sitä en tiennyt että siittiöt voivat elää kaksi viikkoa kuten tuossa aiemmin väitettiin...
Aina kum pippeli menee pimppaan niin on raskaudem mahdollisuus. Luulisi tämän nyt aikuisen ihmisen jo tietävän.
Tuliko sinulla siis menkat taukoviikon aikana? Jos tuli, niin tuskinpa on kovin mahdollista..
Kyllä tuli menkat, eli se tyhjennysvuoto. En kyllä oikein usko että siittiöt yhä sisälläni eläisivät mutta silti asia kävi mielessä.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 12:07"]Kyllä voi, sillä siittiöt voi elää noin kaksi viikkoa eli raskauden mahdollisuus on vielä olemassa. Tämän vuoksi myös "varmoina päivinä" voi tulla raskaaksi.
[/quote]
Minkä supersiittäjän sä oot tavannut?! Ne siittiöt elävät emättimessä korkeintaan viikon. Yleisin ennuste on 3-5 päivää.
Ei elä kahta viikkoa ja hedelmöittynyt munis ei voi kiinnittyä liian ohueen kohdun limakalvoon. Jos sulla tuli nyt vuoto, niin limakalvo on ohuimmillaan, eikä raskautuminen onnistuisi, vaikka munasolu oliskin hedelmöittynyt. Vasta parin viikon päästä se voi olla sem vaadittavat 3mm ja sillon siellä pitää olla myös se hedelmöittynyt munis.
viisi päivää on havaittu sitkeimpien siittiöiden pysyvän elossa jos olosuhteet suotuisat.
Ihme kysymyksiä. Voit olla raskaana. Ja ei todellakaan elä kahta viikkoa siittiöt!
Toki on mahdollisuus, mutta aika häilyvän pieni kylläkin :)
Kyllä voi, sillä siittiöt voi elää noin kaksi viikkoa eli raskauden mahdollisuus on vielä olemassa. Tämän vuoksi myös "varmoina päivinä" voi tulla raskaaksi.