Mikä h... ti teillä kaupunkilaisilla on kun pitää tulla maalle mölyämään?
Asutaan pienen järven läheisyydessä, rannassa sauna, jonka terassilla aattona istuskeltiin, naapuri 500m päässä näytti myös olevan omalla saunalla. Hiljaista, kurjet huusivat välillä suolla toisella puolen järven.
Kolmas rantanaapuri kuoli pari vuotta sitten, nyt perikunta on käynyt talolla harvakseltaan, tänä juhannuksena oli nuoriso-osaston vuoro, kahdeksan ajoissa kun vetäydyimme saunalta talon pihalle syömään alkoi basson jytke ja kiljunta, joka jatkui aamuun, aamupäivän oli hiljaista, kunnes eilen löysivät jonkun helvetin koneen, jolla päristelevät ympäri tonttia, välillä huudetaan toisille ilmeisesti talolta saunalle, jonne on matkaa muutama kymmenen metriä niinkuin meillä muillakin. Eipä ole tullut koskaan mieleen huutaa tuota matkaa, TUO MULLE PYYHE, meillä maalla kun on kännykät.
Nyt tuntuu väki lähtevän ja rauha maahan. Miksi ihmeessä pitää mekkaloida kun tulee hiljaisuuteen, ahdistaako se vai eivätkö ymmärrä miten ääni hiljaisuudessa kuuluu.
Kommentit (22)
Ei se hiljaisuus mitään ahdista, mutta eipä sellaiseen olla totuttukaan, joten se ja sama, onko hiljaista koko ajan vai ei.
Eipä paljoa auta, jos täällä valitat. Maalaisten tavalla et mene sanomaan, että nyt hiljaa, vaan kitiset selän takana.
Vierailija kirjoitti:
En nyt muuhun kommentoi, enkä edes omista mökkiä. Mutta jos olisin rantasaunassa ja olisin unohtanut pyyhkeen jonnekin, ihan normaalia huutaa kaveria tuomaan. Kuka nyt menee saunaan kännykän kanssa? Vai onko se joku maalaisten juttu saunoa kännykän kanssa?
No meillä ainakin on, aika usein vietetään koko ilta rantasaunalla, jos se lämmitetään.
Vierailija kirjoitti:
Eipä paljoa auta, jos täällä valitat. Maalaisten tavalla et mene sanomaan, että nyt hiljaa, vaan kitiset selän takana.
Enemmän kuin häiritsee, ihmetyttää miksi tulla hiljaisuuteen mölyämään, tiedän heidän kuitenkin olevan fiksuja ihmisiä. Eikö sitä kaupungissa asuessa tajua kuinka hyvin ääni kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt muuhun kommentoi, enkä edes omista mökkiä. Mutta jos olisin rantasaunassa ja olisin unohtanut pyyhkeen jonnekin, ihan normaalia huutaa kaveria tuomaan. Kuka nyt menee saunaan kännykän kanssa? Vai onko se joku maalaisten juttu saunoa kännykän kanssa?
No meillä ainakin on, aika usein vietetään koko ilta rantasaunalla, jos se lämmitetään.
Ok, meil ei tosiaan oo, eipä kyllä oo pyyhkeetkään mökillä, vaan siellä saunalla :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän kuin häiritsee, ihmetyttää miksi tulla hiljaisuuteen mölyämään, tiedän heidän kuitenkin olevan fiksuja ihmisiä. Eikö sitä kaupungissa asuessa tajua kuinka hyvin ääni kuuluu?
Miksi siellä ei sitten saa pitää ääntä? Mitä se haittaa, jos meidän jutut kuulee joku muukin?
En tiedä, mutta oon huomannut saman. Asun lähellä vaellysreittiä ja tykkään itsekin ulkoilla välillä sitä pitkin. Kiva tarkkailla esimerkiksi lintuja. Useamman kerran on käynyt niin, että reitille osuu kaupunkilaisporukka, joka mölinällään saa eläimet pakenemaan. Kaupunkilaisen metsässä tunnustaakin siitä, että 1)meluaa ja 2) kulkee pro-tason vaellysvarusteissa. 😀
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta oon huomannut saman. Asun lähellä vaellysreittiä ja tykkään itsekin ulkoilla välillä sitä pitkin. Kiva tarkkailla esimerkiksi lintuja. Useamman kerran on käynyt niin, että reitille osuu kaupunkilaisporukka, joka mölinällään saa eläimet pakenemaan. Kaupunkilaisen metsässä tunnustaakin siitä, että 1)meluaa ja 2) kulkee pro-tason vaellysvarusteissa. 😀
Ja muut kulkijat maalaisia, eli kaikki tunnistetaan, so?
Me asutaan rannalla ja ihan samaa olen usein ajatellut, kun laiturilla makaan tuolissa kuunnellen kuikkia ym luonnon ääniä ja sitten naapuri alkaa kailottaa laiturilla puhelimessa tai muuten vaan vieraille selostaa mitä tekee mökillä.
Oli taas yhden mökin lapsi saanut mönkijän ja sitä pörinää sitten riitti, kun koko suku kävi sitä koeajamassa.
Yksi pärräsi jetillä ja veneellä vuorotellen jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja muut kulkijat maalaisia, eli kaikki tunnistetaan, so?
Muuten so, mutta harmi kun karkoittavat ne linnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siellä ei sitten saa pitää ääntä? Mitä se haittaa, jos meidän jutut kuulee joku muukin?
Sepä se onkin, kun ei haluta kuulla mölinöitänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä-minä-minä -ihminen kommentoimassa.
niillä on kaupungissa typerät naapurit, jotka ovat tykänneet kyttyrää heidän meluamisestaan kaupungissa / he eivät kehtaa meluta kaupungissa, koska kulissit sortuu ja sitten naapurit/työkaverit saisivat kuulla miten teinejä/alkoholisteja he (vielä) ovat. Siksi sinne etelänlomillekin lähdetään kesällä "Aurinkoon", että voidaan olla viikko täydessä seilissä ja sitten kotiin. terkuin erään tuollaisen 35 vuotiaan ikiteinin naapuri.
Vierailija kirjoitti:
Aamupäivällä on hyvä sirkkelöidä kun mölyäjåt nukkuu krapulaansa.
Sirkkelöinti, katupiikkaus, vasarointi ja moottorisahailu on parasta klo 7-12.
Jaa, kyllä täällä etelässä nuo junantuomat landet on ihan samanlaisia huutajia. Minulla asuu jostain pohjanmaalta tullut eukko lapsiensa kanssa vierisessä talossa, eikä sitä kimitystä kestä kukaan kun tuolla pihallansa niille huutaa. Itse stadilaisena soisin kunnoittavan naapurinkin rauhaa..
Meillä oli aikoinaan juuri päin vastoin. Pienen järven rannalla oli mökkiläisiä, jotka käyttäytyivät hyvin ja ainoa mökä tuli vastarannan maalaistalon porukalta, jotka ryyppäsivät saunallansa. Siellä vedettiin pontikkaa ja huudettiin niin että järvi raikasi.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, kyllä täällä etelässä nuo junantuomat landet on ihan samanlaisia huutajia. Minulla asuu jostain pohjanmaalta tullut eukko lapsiensa kanssa vierisessä talossa, eikä sitä kimitystä kestä kukaan kun tuolla pihallansa niille huutaa. Itse stadilaisena soisin kunnoittavan naapurinkin rauhaa..
...kunnioittavan...
Oisit sinäkin vaan juonut rehellisesti viinaa ja vähän itsekin mölynnyt. Aina pitää nipottaa jostain.