Suorat sanat, mitä et voi suoraan sanoa
Siskolleni: koirat eivät ole lapsia, et voi kutsua itseäsi äidiksi koska omistat koiria. Äitienpäivä ei myöskään koske muita kuin naisia joilla on ihmislapsia, edelleenkään koirat eivät ole lapsia.
Kommentit (127)
En ole nähnyt yhtään kissan luurankoa puussa, ja jos nyt ei oleteta että varis ne sieltä putsaa, sitä tärkeämpi ihmisen olisi miettiä monta kertaa, ennen kuin lähtee omaa henkeään sinne puuhun riskeeraamaan, jos kissoilla kerran on tapana laskeutua itse. Itsemurhaajan hautajaisissa ei ole hauskaa, mutta vielä hankalampaa olisi kissanpelastajan peijaisissa, kun ihmisomaiset parkuvat etupenkissä.
Mitkä hullut pilkunnussijat ja kissanaiset tänne oikein iski? :D
Pilkunnussijoille tiedoksi: tuskin yksikään näistä kissanaisista lulee olevansa biologisesti kissan äiti, vaan tarkoittaa että kissa on perheenjäsen jonka tarpeista huolehditaan, ja siksi tuntuu luontevalta kutsua sitä lapseksi.
Eiköhän anneta kaikkien rakastaa kissojaan, koiriaan, lapsiaan (oli äpärä rai ei) ja kutsua itseään äidiksi, isäksi tai vaikka jeesukseksi, ja jatketa alkuperäisestä aiheesta?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 02:26"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 02:19"]Viiraako vähän päässä kun pitää joka helvetin viestiin kommentoida jotain äpäröistä?!?? Taitaa oma lapsettomuus sattua syvälle ja kovaa.. Mene itkemään tyynyyn, älä tule tänne vollottamaan joka ikiseen viestiin!
[/quote]
Eh, hä? Olen maininnut kahdessa (2:ssa) viestissä äpärän. Eli älähtikö koira johon kalikka kalahti? Vai miten se oli....?
[/quote]
Taitaa olla niinpäin että äpärä on vähän liiankin tuttu sana sinulle kun sitä noin tiuhaan viljelet. Itse en ikinä kyseistä sanaa käytä, mutta toisaalta ei ole ollut tarvekaan. En ole ns. äpärä, eikä lapsenikaan, ja vaikka ystäväpiirissä on lapsia tehty ilman avioliittoa niin eihän heitä nykyään kuitenkaan äpäröiksi kutsuta..
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 02:33"]En ole nähnyt yhtään kissan luurankoa puussa, ja jos nyt ei oleteta että varis ne sieltä putsaa, sitä tärkeämpi ihmisen olisi miettiä monta kertaa, ennen kuin lähtee omaa henkeään sinne puuhun riskeeraamaan, jos kissoilla kerran on tapana laskeutua itse. Itsemurhaajan hautajaisissa ei ole hauskaa, mutta vielä hankalampaa olisi kissanpelastajan peijaisissa, kun ihmisomaiset parkuvat etupenkissä.
[/quote]
Miksi oletat että sieltä puusta tippuu ?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 02:33"]En ole nähnyt yhtään kissan luurankoa puussa, ja jos nyt ei oleteta että varis ne sieltä putsaa, sitä tärkeämpi ihmisen olisi miettiä monta kertaa, ennen kuin lähtee omaa henkeään sinne puuhun riskeeraamaan, jos kissoilla kerran on tapana laskeutua itse. Itsemurhaajan hautajaisissa ei ole hauskaa, mutta vielä hankalampaa olisi kissanpelastajan peijaisissa, kun ihmisomaiset parkuvat etupenkissä.
[/quote]
Tajuatkohan nyt enää itekää mitä soopaa suollat tänne? Ehkä sinun olisi aika polvistua sänkysi viereen, keskustella hetki pääsiäispupun kanssa ja sen jälkeen mennä unille. Alkaa juttusi olemaan jo niin outoja, että uniaikasi on koittanut.
Hyvää Yötä! :)
En jaksa enää tätä ketjua, kun täällä vaan ihmiset väittelee.
Kasvakaa hyvät ihmiset ja lopettakaa.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 02:34"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 02:26"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 02:19"]Viiraako vähän päässä kun pitää joka helvetin viestiin kommentoida jotain äpäröistä?!?? Taitaa oma lapsettomuus sattua syvälle ja kovaa.. Mene itkemään tyynyyn, älä tule tänne vollottamaan joka ikiseen viestiin!
[/quote]
Eh, hä? Olen maininnut kahdessa (2:ssa) viestissä äpärän. Eli älähtikö koira johon kalikka kalahti? Vai miten se oli....?
[/quote]
Taitaa olla niinpäin että äpärä on vähän liiankin tuttu sana sinulle kun sitä noin tiuhaan viljelet. Itse en ikinä kyseistä sanaa käytä, mutta toisaalta ei ole ollut tarvekaan. En ole ns. äpärä, eikä lapsenikaan, ja vaikka ystäväpiirissä on lapsia tehty ilman avioliittoa niin eihän heitä nykyään kuitenkaan äpäröiksi kutsuta..
[/quote]
Et osaa lukea? Vai etkö vaan ymmärrä lukemaasi?
Ehkäpä sunkin kannattais nyt vaan ottaa ja sulkea kone ja painella unille.
Et näemmä enää tosiaa ymmärrä lukemaasi ja mielikuvituksesi laukkaa jo ihan ihme sfääreissä.
Hyvää Yötä murmelini!
XOXOXO
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 02:34"]Mitkä hullut pilkunnussijat ja kissanaiset tänne oikein iski? :D
Pilkunnussijoille tiedoksi: tuskin yksikään näistä kissanaisista lulee olevansa biologisesti kissan äiti, vaan tarkoittaa että kissa on perheenjäsen jonka tarpeista huolehditaan, ja siksi tuntuu luontevalta kutsua sitä lapseksi.
Eiköhän anneta kaikkien rakastaa kissojaan, koiriaan, lapsiaan (oli äpärä rai ei) ja kutsua itseään äidiksi, isäksi tai vaikka jeesukseksi, ja jatketa alkuperäisestä aiheesta?
[/quote]
Ehkäpä näillä pilkunnussijoilla ei ole mitään muuta mitä nussia? Siksi sitten takertuvat täysin epärelevantteihin asioihin ja kuvittelevat olevansa jotain parempia kuin ovatkaan?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 02:38"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 02:34"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 02:26"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Et näemmä enää tosiaa ymmärrä lukemaasi ja mielikuvituksesi laukkaa jo ihan ihme sfääreissä.
Hyvää Yötä murmelini!
XOXOXO
[/quote]
Muista ottaa lääkkeet!
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 02:41"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 02:34"]Mitkä hullut pilkunnussijat ja kissanaiset tänne oikein iski? :D
[/quote]
Ehkäpä näillä pilkunnussijoilla ei ole mitään muuta mitä nussia? Siksi sitten takertuvat täysin epärelevantteihin asioihin ja kuvittelevat olevansa jotain parempia kuin ovatkaan?
[/quote]
Ei tuo kissanaistenkaan meno ihan tervettä ole..
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 02:41"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 02:38"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 02:34"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 02:26"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Hyvää Yötä murmelini!
XOXOXO
[/quote]
Muista ottaa lääkkeet!
[/quote]
En käytä, mutta kai sinä muistit ne jo ottaa?
Pusuhaleja murmelini!! ;)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 02:41"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 02:38"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 02:34"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 02:26"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Hyvää Yötä murmelini!
XOXOXO
[/quote]
Muista ottaa lääkkeet!
[/quote]
Kiitos samoin raksutin. Ps otin mää sen särkylääkkeen ku tuli pääkipeeks sun tyhmyydestä. Muista sää ottaa se mieliala lääke ni ei tarvi rageta kissaäiteille täällä ;)
Haluan sanoa että etkö usko etten ole mikään panonukke !
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 02:42"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 02:41"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 02:38"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 02:34"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 02:26"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Hyvää Yötä murmelini!
XOXOXO
[/quote]
Muista ottaa lääkkeet!
[/quote]
En käytä, mutta kai sinä muistit ne jo ottaa?
Pusuhaleja murmelini!! ;)
[/quote]
No se selittää paljon! Ehkä sun ois ihan aiheellista hankkia jonkin sortin tabuja. Oot nimittäin hyvää vauhtia matkalla simpsoneiden hulluks kissanaiseks.
Näytä lekurille viestis tässä keskustelussa, varmasti kirjottaa mielellään useammankin reseptin :)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 02:30"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 02:26"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 02:16"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 02:14"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 01:24"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 00:57"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 00:52"
Älkää hyvät ihmiset viitsikö harrastaa tuota. Sitten rakas iskä kiipeää puusta pelastamaan teidän kissalasta, ja saa kynsistä naamalleen, putoavat molemmat ja henki pois. Lapsettomuus vaihtui leskeyteen. Tai koiralasta mennään pelastamaan joesta, ja taas kaksi kuollutta, ja kotona odottelevat äidittömät ihmislapset. Eläin on sitten kuitenkin eläin, jopa se, josta olette henkilökohtaisessa vastuussa. Ihan varmasti se koira selviää sieltä joesta ihmistä paremmin.
Sitä eläinrakkauttaan olisi jokaisen syytä miettiä moneen kertaan. Se kun ei ole todellista rakkautta, vaan sentimentaalisuutta. Kun auton eteen loikkaa pupu, hätäriuhtaisu ratista tappaa matkustajat ja se on se huonompi vaihtoehto. Ja loppujen lopuksi se oma lemmikkikin maksaa kalliisti roolistaan perheen halinallena. Kun olisi aika lähteä viimeiselle piikille, eläin kärsii viikkoja ja kuukausia tarpeettomasti, kun "vanhemmat" eivät millään malta luopua.
[/quote]
Kyllä mää mun koiran pelastaisin ennen sun äpärä apina vauvaa
[/quote]
Nimenomaan siksi kirjoitankin. Jotkut tuon takia jättävät omatkin lapsensa orvoiksi, eikä sellainen sankariteko varmasti heille taivaan portteja aukaise. Saattaa jopa omassa sielussa kalvaa loppuelämän, vaikka olisi miten häiriintynyt. Sitten on vielä enemmän.
Jos kykenisit oikeasti miettimään lemmikkisi parasta, olisit jo myöntänyt että kirjoitin asiaa. Sinä käytät eläimiä hyväksi tunteaksesi itsesi hyväksi ihmiseksi. Nämä ihmiset on nähty, ja sellainen lemmikinomistaja mieluummin syöttää eläimensä hengiltä kuin miettii todellisia velvollisuuksiaan eläimensä suhteen. Onko se sitten ihme, että velvollisuudet ihmisiä kohtaan ovat hänelle ihan hepreaa?
[/quote]
"Jos kykenisit oikeasti miettimään lemmikkisi parasta, olisit jo myöntänyt että kirjoitin asiaa. Sinä käytät eläimiä hyväksi tunteaksesi itsesi hyväksi ihmiseksi."
Ja ihmiset tehtailevat kakaroita silkasta itsekkyydestä. "Mä haluuuuuuuun...!!!"
Mieluummin lemmikki kuin liuta kakaroita.
[/quote]
Ympäristön kannalta olet täysin oikeassa, ja humanistiselta kannalta myös, koska mitä enemmän ihmisiä planeetalta löytyy tulevina vuosikymmeninä, sitä todennäköisemmin tulee maailmansota ja kaikkea muuta ikävää.
En ole lemmikkejä vastaan enkä lasten keräilyn puolustaja, mutta mielestäni ihmisten ei pitäisi suosia väärää tunteellisuutta, koska siitä joutuu aina joku kärsimään: sentimentaalisuus johtaa jossain kohtaa elämää vääriin ratkaisuihin. Ihmislapsissa on se hyvä ominaisuus, että ne vastustavat sentimentaalisuutta ja todennäköisemmin kuin mikään muu onnistuvat pakottamaan lapselliset vanhempansa aikuistumaan ja tekemään järkevämpiä valintoja.
Kaikkein paras ratkaisu mielestäni olisi se, että jokainen hankkisi korkeintaan yhden lapsen, ja niitä lemmikkejä pidettäisiin sen verran, että jokaisella lapsella olisi mahdollisuus oppia ymmärtämään eläimiä, koska se saa heidät myös ymmärtämään omaa eläimellisyyttään ja tulemaan paremmin toimeen itsensä ja toisten kanssa.
Ihmiset, yrittäkää opetella sietämään toisia ihmisiä paremmin, koska muuten olemme kaikki tuhon omia lemmikkeinemme tai ilman, koska yhteiskunnat hajoavat vihamielisyyden ja lapsenomaisuuden lisääntyessä. Ja tässä olivat minun suorat sanani.
Siis te ootte keskustellu noista kissoista kolme sivullista? Ettekä päässy yhteisymmärrykseen? Jomman kumman puolen argumentoinnissa ja/tai luetunymmärtämisessä on pahasti vikaa!
Kaverille ettei tarvitsis käydä meillä JOKA IKINEN päivä kahvilla. Hän on siis pahasti masentunut niin en jotenkin uskalla sanoa kun hänellä ei ole ketään muuta jolle jutella...
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 02:26"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 02:16"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 02:14"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 01:24"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 00:57"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 00:52"]
Kyllä mulle ainakin kissat ovat lapsia. En voi saada omia lapsia ja adoptio on liian raskas prosessi. Olen siis turruttanut ns äidin vaistoni kissoihini.
Olen jokaiselle, joka mulle alkanu mussuttaa etten voi sanoo itteeni äidiks, et joskus ne lapset vaan tuppaa olemaan karvasempia ku toiset.
Mun mielestä on hyvin loukkaavaa mennä sanomaan, et koira tai kissa tai mikä tahansa on VAIN eläin. VAIN eläinhän se ihminenkin on. Ja vieläpä ihminen on rodultaan brutaalimpi kuin moni muu eläin rotu
[/quote]
Olen pahoillani että et voi saada omia lapsia, mutta ne kissat ei ole lapsiasi. Hienoa että yrität päästä eteenpäin elämässäsi ja koet että kissa tuo sinulle voimaa, mutta ne kissat ei siltikään ole lapsiasi ja sinä et ole heidän äiti.
[/quote]
Ei sun tartte pahoillas olla siitä, etten voi saada "oikeita" lapsia. Edelleen, mulla on kaksi ihanaa karvaista lasta tälläkin hetkellä ja olemme onnellinen perhe.
Olisit ennemminkin pahoillasi tuosta tekstistäsi. Minulle kissani ovat perheeni jäseniä ja vaikka miten sinä koitat "järkeä" tuputtaa mulle, niin edelleen mulla on kaksi kissa lasta.
[/quote]
Älkää hyvät ihmiset viitsikö harrastaa tuota. Sitten rakas iskä kiipeää puusta pelastamaan teidän kissalasta, ja saa kynsistä naamalleen, putoavat molemmat ja henki pois. Lapsettomuus vaihtui leskeyteen. Tai koiralasta mennään pelastamaan joesta, ja taas kaksi kuollutta, ja kotona odottelevat äidittömät ihmislapset. Eläin on sitten kuitenkin eläin, jopa se, josta olette henkilökohtaisessa vastuussa. Ihan varmasti se koira selviää sieltä joesta ihmistä paremmin.
Sitä eläinrakkauttaan olisi jokaisen syytä miettiä moneen kertaan. Se kun ei ole todellista rakkautta, vaan sentimentaalisuutta. Kun auton eteen loikkaa pupu, hätäriuhtaisu ratista tappaa matkustajat ja se on se huonompi vaihtoehto. Ja loppujen lopuksi se oma lemmikkikin maksaa kalliisti roolistaan perheen halinallena. Kun olisi aika lähteä viimeiselle piikille, eläin kärsii viikkoja ja kuukausia tarpeettomasti, kun "vanhemmat" eivät millään malta luopua.
[/quote]
Kyllä mää mun koiran pelastaisin ennen sun äpärä apina vauvaa
[/quote]
Nimenomaan siksi kirjoitankin. Jotkut tuon takia jättävät omatkin lapsensa orvoiksi, eikä sellainen sankariteko varmasti heille taivaan portteja aukaise. Saattaa jopa omassa sielussa kalvaa loppuelämän, vaikka olisi miten häiriintynyt. Sitten on vielä enemmän.
Jos kykenisit oikeasti miettimään lemmikkisi parasta, olisit jo myöntänyt että kirjoitin asiaa. Sinä käytät eläimiä hyväksi tunteaksesi itsesi hyväksi ihmiseksi. Nämä ihmiset on nähty, ja sellainen lemmikinomistaja mieluummin syöttää eläimensä hengiltä kuin miettii todellisia velvollisuuksiaan eläimensä suhteen. Onko se sitten ihme, että velvollisuudet ihmisiä kohtaan ovat hänelle ihan hepreaa?
[/quote]
No miksi sinä hankit lapsia ? Siksikö että tarvit niitä ? Jos näin niin mihin tarvit ? Ihminen on yhtälailla itsekäs eläin.
Luuletko tosiaan että hyväksikäytän eläintä. Tuo oli typeriä mitä aikuinen ihminen voi sanoa. Ruokin eläimen ja hoidan sitä niin hyvin kun olla ja voi ja menen muutenkin enemmän sen ehdoilla. Herään lenkittämään sitä aikaisin ja käytän sitä niin monta kertaa päivässä ulkona kun tarve on. Annan rapsutuksia ja kehon enkä itse pyydä mitään takaisin. Miksi sitten olen kuitenkin itsekäs ? Minulla ei ole lapsia joten en voi verrata lasta koiraan mutta yhtä rakkaita olisivat mutta eri tavoin. Älä sää rupea kyseenalaistamaan kaikkia kun tuskin itsekkään mikään paras roolimalli oletm