Suorat sanat, mitä et voi suoraan sanoa
Siskolleni: koirat eivät ole lapsia, et voi kutsua itseäsi äidiksi koska omistat koiria. Äitienpäivä ei myöskään koske muita kuin naisia joilla on ihmislapsia, edelleenkään koirat eivät ole lapsia.
Kommentit (127)
"Koko maailmalle : huomatkaa mut.."
Mä huomaan sut, mitä halut sanoa?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 00:57"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 00:52"]Kyllä mulle ainakin kissat ovat lapsia. En voi saada omia lapsia ja adoptio on liian raskas prosessi. Olen siis turruttanut ns äidin vaistoni kissoihini.
Olen jokaiselle, joka mulle alkanu mussuttaa etten voi sanoo itteeni äidiks, et joskus ne lapset vaan tuppaa olemaan karvasempia ku toiset.
Mun mielestä on hyvin loukkaavaa mennä sanomaan, et koira tai kissa tai mikä tahansa on VAIN eläin. VAIN eläinhän se ihminenkin on. Ja vieläpä ihminen on rodultaan brutaalimpi kuin moni muu eläin rotu
[/quote]
No jaa... kissatkin tappaa huvikseen.
[/quote]
Ei muuten tapa huvikseen. ;)
Kannattaisi ensin tutustua kissojen elämään ja toimintatapoihin ENNEN kuin alkaa vittuilemaan asiasta josta ei ees näköjää tiiä mitää.
^mitran äkkisyvää kappale kertoo oikeestaan miltä musta tuntuu.. Tarkotan..kätken aina kaiken sen tuskan jota kannan ja esitän että kaikki on hyvin..
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 00:57"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 00:52"]
Kyllä mulle ainakin kissat ovat lapsia. En voi saada omia lapsia ja adoptio on liian raskas prosessi. Olen siis turruttanut ns äidin vaistoni kissoihini.
Olen jokaiselle, joka mulle alkanu mussuttaa etten voi sanoo itteeni äidiks, et joskus ne lapset vaan tuppaa olemaan karvasempia ku toiset.
Mun mielestä on hyvin loukkaavaa mennä sanomaan, et koira tai kissa tai mikä tahansa on VAIN eläin. VAIN eläinhän se ihminenkin on. Ja vieläpä ihminen on rodultaan brutaalimpi kuin moni muu eläin rotu
[/quote]
Olen pahoillani että et voi saada omia lapsia, mutta ne kissat ei ole lapsiasi. Hienoa että yrität päästä eteenpäin elämässäsi ja koet että kissa tuo sinulle voimaa, mutta ne kissat ei siltikään ole lapsiasi ja sinä et ole heidän äiti.
[/quote]
Ei sun tartte pahoillas olla siitä, etten voi saada "oikeita" lapsia. Edelleen, mulla on kaksi ihanaa karvaista lasta tälläkin hetkellä ja olemme onnellinen perhe.
Olisit ennemminkin pahoillasi tuosta tekstistäsi. Minulle kissani ovat perheeni jäseniä ja vaikka miten sinä koitat "järkeä" tuputtaa mulle, niin edelleen mulla on kaksi kissa lasta.
miksei kukaa kiinnostu musta..mikä mussa on vialla..enoo koskaa seurustellu eikä oo miehiä ees kavereina..
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 01:21"]
^mitran äkkisyvää kappale kertoo oikeestaan miltä musta tuntuu.. Tarkotan..kätken aina kaiken sen tuskan jota kannan ja esitän että kaikki on hyvin..
[/quote]
Tosi outoa, mutta menin youtubesta kuuntelemaan tuon biisin... Tiedän nyt mitä tarkoitat mutta miksi koet niin? Voinko jotenkin auttaa sinua?
Sairaita ihmisiä, tässä se taas nähdään!
Lemmikki on lemmikki vaikka kuinka olisi rakas, lapsi sen sijaan on lapsi vaikka olisi minkä ikäinen tai minkä näköinen. Sitä paitsi lemmikkiin ei kannata kiintyä liikaa koska ne elävät paljon lyhyemmän aikaa, siinä vain masentaa itse itsensä jos ylikiintyy lemmikkiin.
Siis mitä mä luen? :D
Ööö... Onko biologia jäänyt joiltakin välistä? Eri lajien yksilöt eivät voi olla toistensa äitejä tai lapsia tai ylipäätään mitenkään sukua. Ja sana "äiti" viittaa kyllä aika vahvasti sukulaisuuteen.
Voihan sitä ihminen tietenkin KOKEA olevansa jonkun muun lajin yksilön äiti, mutta se että näin oikeasti on, ei ole mahdollista.
Ja onhan sen kokeminenkin vähän.. noh, meitä on moneen junaan.
P:lle: Poikasi ei ole hyvä mies. Ota asioista selvää. Ajattele hiukan ennen kuin alat toistaa poikasi sanoja, että parisuhde on parisuhde vasta kun ollaan kihloissa tai naimisissa ja että vasta silloin kuuluu auttaa toista, koska muussa tapauksessa ei ole sitoutumista.
M:lle: Etkö oikeasti tajua, että ero tuli siksi, että vaimosi kyllästyi sinuun. Ei kukaan eroa siksi, ettei vaan "halua" maksaa asuntolainaa. Jos et silloinkaan osannut puhua, tuntea, etkä koskettaa, niin ei ihme, että vaimo kyllästyi.
Selvitä omat ongelmasi ja neuroosisi, lopeta läheisillesi valehteleminen, aloita vaikka siitä, että myönnät äidillesi noin lähes 50-vuotiaana, että tosiaan poltat tupakkaa ja olet aina juonut ja melko rankallakin kädellä.
Älä kuvittele itsellesi milloin mitäkin tauteja, sinulla ei ole mikään erikoinen "paksu veri" vaan verenpaine ja muut pulmasi johtuvat juurikin siitä tupakanpoltosta joka saa suonet tukkeutumaan.
En ymmärrä, että aikuinen mies haluaa olla lapsille paha.
J:lle: Taitaa olla tuo naisten huonosti kohteleminen teillä oikein sukuvika.
T:lle: Toivottavasti tiedät, että sinut on jo nyt määrätty laittamaan lastesi sedälle jouluateria kun ex-anoppisi ei enää jaksa. Tämä on ihan itsestäänselvyys, että sinä laitat. Samoin se, että sinä tyhjennän ex-anoppisi asunnon, sitten kun sen aika on. Pojat itse kai eivät viitsi.
N:lle: Kerro perheellesi miten huonosti ihan oikeasti voit. Nettiin kirjoittamiasi juttuja on eräs ikäisesi lukenut ja ahdistui niistä suunnattomasti. Hae apua. Ehkä joku pettyy, kun et olekaan se pärjääjä, se "kiltti tyttö", joka lunastaa kaikki odotukset, mutta hei, kyse on sun itsetunnosta ja selviämisestä, hae apua!
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 01:24"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 00:57"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 00:52"]
Kyllä mulle ainakin kissat ovat lapsia. En voi saada omia lapsia ja adoptio on liian raskas prosessi. Olen siis turruttanut ns äidin vaistoni kissoihini.
[/quote]
Olen pahoillani että et voi saada omia lapsia, mutta ne kissat ei ole lapsiasi. Hienoa että yrität päästä eteenpäin elämässäsi ja koet että kissa tuo sinulle voimaa, mutta ne kissat ei siltikään ole lapsiasi ja sinä et ole heidän äiti.
[/quote]
Ei sun tartte pahoillas olla siitä, etten voi saada "oikeita" lapsia. Edelleen, mulla on kaksi ihanaa karvaista lasta tälläkin hetkellä ja olemme onnellinen perhe.
Olisit ennemminkin pahoillasi tuosta tekstistäsi. Minulle kissani ovat perheeni jäseniä ja vaikka miten sinä koitat "järkeä" tuputtaa mulle, niin edelleen mulla on kaksi kissa lasta.
[/quote]
Alkaako nimesi M:llä? no on kyllä jokseenkin sairasta pitää kissoja "lapsina" tiedäthän että kissat elävät vain noin 10-15 vuotiaiksi yleensä eivätkä yhtään pidempään niin että mitä sitten teet kun "rakkaina lapsinasi" pitämäsi kisut kuolevat? masennutko ja teetkö sitten itsarin? jos kerta pidät lemmikkikissoja lapsen asemassa.. Ihan oikeasti kannattaa mennä terapeutille juttelemaan ongelmistasi, jos saisit sieltä jotain vinkkiä tai lohdutusta elämääsi. Itse en pidä myöskään mummoista jotka ottavat pikkukoiran lapsenkorvikkeeksi ja työntävät koiriaan lasten vaunuissa, siinä on jotain sairauden kaltaista vaikka ovatkin huvittavia. Eläin on aina eläin ja yleensä lyhytikäinen harmi vaan.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 01:31"]Sairaita ihmisiä, tässä se taas nähdään!
Lemmikki on lemmikki vaikka kuinka olisi rakas, lapsi sen sijaan on lapsi vaikka olisi minkä ikäinen tai minkä näköinen. Sitä paitsi lemmikkiin ei kannata kiintyä liikaa koska ne elävät paljon lyhyemmän aikaa, siinä vain masentaa itse itsensä jos ylikiintyy lemmikkiin.
[/quote]
Mun mielestä lapsetkin on lemmikkejä. Ei ne eroa koirasta tai kissasta. Tai eroo, lapset on helkkarin paljon tyhmenpiä.
Olitpa sinä tai joku mitä mieltä.tahansa niin mä oon kissoilleni äiti ja mieheni isä. Vaikka asia miten korpee sinua, niin nieleksi nyt vaan tämä asia. ;)
Ja muista ettei sunkaan kannata mennä liikoja lapsiisi kiintymään, nekin voi elää vain lyhyen hetken täällä.
Juha-Matti: Sä et sosiaalialan ammattilaisena voi laukoa töissä ollessasi kehitysvammaisista sellaisia kommentteja, kuin nyt olet mennyt laukomaan ja peräti todistajien läsnäollessa.
Hämmentävintä on se, ettet tajua mitä väärää on siinä kun sanot, että onpa ihmeellistä, että noin hyvin osaavat tuon homman, vaikka ovat kehitysvammaisia.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 01:35"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 01:24"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Alkaako nimesi M:llä? no on kyllä jokseenkin sairasta pitää kissoja "lapsina" tiedäthän että kissat elävät vain noin 10-15 vuotiaiksi yleensä eivätkä yhtään pidempään niin että mitä sitten teet kun "rakkaina lapsinasi" pitämäsi kisut kuolevat? masennutko ja teetkö sitten itsarin? jos kerta pidät lemmikkikissoja lapsen asemassa.. Ihan oikeasti kannattaa mennä terapeutille juttelemaan ongelmistasi, jos saisit sieltä jotain vinkkiä tai lohdutusta elämääsi. Itse en pidä myöskään mummoista jotka ottavat pikkukoiran lapsenkorvikkeeksi ja työntävät koiriaan lasten vaunuissa, siinä on jotain sairauden kaltaista vaikka ovatkin huvittavia. Eläin on aina eläin ja yleensä lyhytikäinen harmi vaan.
[/quote]
Ei, nimeni ei ala M:llä.
Ja ei, en myöskään tarvitse terapiaa tms.
Mutta pakko kysyä, jos lapsesi kuolee vaikkapa 4 vuotiaana olet tekemässä heti itsaria? Aika vinkeetä.
Miksi kerrot mulle kuinka kauan kissat elävät? Luuletko etten tiedä kissoista mitään? Kiitos kun kuvittelet olevasi parempi kuin minä, harmi vain ettet itse ymmärrä hakea apua ahdasmielisyyteesi. Ja lupaathan ettet koskaan hanki lemmikkejä? Eivät ne sinun luotasi kunnollista kotia saisi.
Jos joskus vois jollekki kertoo kaiken.. Mutta ei voi, koska en haluu valittaa eikä ketään kiinnosta tai jaksa kuunnella..
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 01:36"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 01:31"]Sairaita ihmisiä, tässä se taas nähdään!
[/quote]
Mun mielestä lapsetkin on lemmikkejä. Ei ne eroa koirasta tai kissasta. Tai eroo, lapset on helkkarin paljon tyhmenpiä.
Olitpa sinä tai joku mitä mieltä.tahansa niin mä oon kissoilleni äiti ja mieheni isä. Vaikka asia miten korpee sinua, niin nieleksi nyt vaan tämä asia. ;)
Ja muista ettei sunkaan kannata mennä liikoja lapsiisi kiintymään, nekin voi elää vain lyhyen hetken täällä.
[/quote]
Huh hei taas jonkun tajunnanvirtaa! Mene hoitoon jos ihan oikeasti koet että lapset ja lemmikit ovat samalla viivalla. Sulla ei ole minkäännäköistä kokemusta tai älyä siitä miten lapsia tähän maailmaan tehdään jos tosissasi vertaan kattejasi tai rakkejasi ihmislapsiin. Toivon että et asu lähelläkään sivitystä, sillä metsässä on sun sekohullun paikka!
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 01:12"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 01:04"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä ne kissat on lapsia. Itekkin puhun itsestäni kissojen äitinä ja mies isänä. Oottepa te ahdasmielisiä
[/quote]
Ai no anteeksi, siis tietysti jos itsekin puhut itsestäsi kissojen äitinä niin tottakai se on silloin totta! Miten ihmeessä ikinä epäilinkään asiaa, siis näinhän se vain on, sinä olet kissojen äiti ja miehesi on niiden isä.
Säälin oikeasti teitä koska ette tiedä oikeasta vanhemmuudesta mitään. Voitte tietysti leikkiä äitiä ja isää mutta oikeassa elämässä vahemmuus on jotain ihan muuta.
[/quote]
Ahaa ja heti oletit ettei lapsia jos eläimiä. Vanhemmuus on sitä että rakastaa sitä lasta ehdoitta, oli se sitten oma, karvainen tai adoptoitu. Eli sinä et taida tietää vanhemmuudesta mitään kun et kykene rakastamaan muuta kuin omaa biologista IHMIS vauvaa. Ja tiedoksi lapset löytyy: 2 tyttöä. Toinen 3 toinen 8 vuotias. Koiran löytyy joka on myöskin mulle "lapsi"
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 01:44"]
Jos joskus vois jollekki kertoo kaiken.. Mutta ei voi, koska en haluu valittaa eikä ketään kiinnosta tai jaksa kuunnella..
[/quote]
Kokeile. Ehkä joku kuuntelee...
Joo olen sairas psykoottinen paska sillä pidän 2 kisulia "lapsinani" ! Ja en pääse tästä ongelmasta edes vaikka lobotomia tehtäs. Onneks maailmasta löytyy paljon näitä yhtä sairaita psykoja kuin minä. Ja minä kun luulin että maailmassa on isompiakin asioita joista syyttää hulluksi.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 01:04"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä ne kissat on lapsia. Itekkin puhun itsestäni kissojen äitinä ja mies isänä. Oottepa te ahdasmielisiä
[/quote]
Ai no anteeksi, siis tietysti jos itsekin puhut itsestäsi kissojen äitinä niin tottakai se on silloin totta! Miten ihmeessä ikinä epäilinkään asiaa, siis näinhän se vain on, sinä olet kissojen äiti ja miehesi on niiden isä.
Säälin oikeasti teitä koska ette tiedä oikeasta vanhemmuudesta mitään. Voitte tietysti leikkiä äitiä ja isää mutta oikeassa elämässä vahemmuus on jotain ihan muuta.