Miten herkästi mun kannattaa tehdä raskaustesti?
Kortsu käytössä. Kierto pillereiden jälkeen aivan päin prinkkalaa. Menkkoja ei tullut puoleen vuoteen, joten ne käynnistettiin Terolutilla. Lääkäri arveli, että Terolutista seuraaviin menkkoihin menee aikaa. Kierto oli kuitenkin vain 22 päivää. Nyt ei ole taaskaan menkkoja kuulunut. Ärsyttää! Alkaa tulla kaikenmaailman raskausneurooseja :D. Todennäköisyys on toki pieni, kyllä minä sen tiedän.
Tuntuu, että menee rahaa hukkaan jos joutuu jatkuvasti kusemaan tikkuun. Vaikea kuitenkin säilyttää mielenrauha, toistaiseksi sinnittelen.. Jos olisit minä, kuinka usein testaisit?
Kommentit (5)
2: Pettikö sulla siis ehkäisy? Kortsu ollut meillä aina mukana. Siksi todennäköisyys on toki pieni, mutta onhan se voinut pettää. Todennäköisintä kuitenkin, että keho vaan ei toimi. Mietin vaan tässä sitä, että miten herkästi tuo testi kannattaa aina tehdä. Jotenkin puolipanikoin silti, vaikka tiedän todennäköisyyden raskauteen olevan pieni. Pelkään vaan, että en tee testiä ja sitten olisikin raskaana :D.
Kaverini oli aivan järkyttynyt kun kerroin, että en ole tehnyt testiä (viikon menkat myöhässä).
Ap
Siis ei ollut ehkäisyä käytössä. En vain uskonut tulevani raskaaksi noin pitkästä ja epäsäännöllisestä kierrosta. Mutta kaikki siis mahdollista näköjään.
Jos te kerta ootte aina kortsua käyttäneet ja se ei ole hajonnut niin aika epätodennäköistä että oisit raskaana. Luultavasti kierto heittää nyt hormonien takia. Ymmärsin viestistäsi, että olet ollut ilman ehkäisyä. Jos asia kuitenkin ressaa niin tee testi? Miksi lopetit pillerit jos et halua raskaaksi? Muuten vaan?
Ite lopetin kun en halunnut ylimääräisiä hormoneja kehoon. Tiedettiin että raskaus on mahdollinen ilman ehkäisyä mutta ei siihen uskottu. Nyt sit paksuna. Pikku hiljaa sokista toipumassa..
Sori, kirjoitin varmaan epäselvästi. Hormonaalinen ei sovi, joten kortsulla mennään ennen kuin keksin jotain parempaa ehkäisyä. Tuntuu vaan niin pöllölle tehdä testi varmaan vuoden verran kerran kuussa, tuskin tää kierto heti tästä tasoittuu. Inhottavaa... :(
Ap
Vähän sama tilanne, tosin mulla on PCO. :( Lopetin pillerit viime vuoden elokuussa samasta syystä kuin ap, ja ekat menkat tuli vasta marraskuussa. Sitten joulukuussa. Sitten oli parin kuukauden tauko ja taas menkat. Nyt on kp 53 ja menkkojen ei näy eikä kuulu, mutta ei myöskään ole raskausoireita. Meinaan vielä odottaa koska mulle epäsäännöllinen kierto on normaalia.
Meillä vauva toiveissa ja ollaan oltu ilman ehkäisyä. Yksi lapsi löytyy ja silloin oli selvät raskausoireet, joten itse en kovin herkästi testiä viitsi tehdä.
Ap sinulla on aika pieni mahdollisuus raskauteen, vaikka eihän kortsut ole 100% ikinä. Oletko käynyt gynellä ultrassa? Jos kierrot ei ala säännöllistyä niin kannattaa käydä näytille, gyneltä saa tarvittaessa apuja asiaan. :)
siis oletko ollut teroluttien jälkeen yhdynnässä ilman ehkäisyä?
Mulla kävi niin , että lopetin pillerit. Ekat oikeet menkat alkoi kp 37. Sen jälkeen ei menkkoja kuulunut. Kierto venyi varmaan kolmannelle kuulle. Varasin lääkäri ajan ja oli puhe että käynnistellään menkat ellei ne ehdi alkaa ennen lääkäri käyntiä. Kp 80 jtn alkoi järkyt menkkakivut , ajattelin et nyt ne tulee oikeen rytinällä. Mutta eipä kuulunut. Tein testin ja nyt paksuna kolmannella kuulla.