Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kypsyttää tomaatit?

23.08.2006 |

Kasvihuoneessa on paljon raakoja tomaatteja ja nyt kysyn että miten saan ne kypsäksi sisällä kun ei ne taida kasvihuoneessa kypsyä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota tomaatit sisään ja kääri sanomalehtipaperiin. Tällä konstilla olen saanut kypsymään.

Vierailija
2/5 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kasvattelin Pohjois-Suomessa tomaatteja ja ne ei kerennyt koskaan punaisiksi asti. Irti otin ja ikkunalaudalle ihan vaan niine hyvineen ja hyvin kypsyivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä myös sama ongelma. Mutta, kuulin juuri että tämä poikkeuksellisen kuuma kesä mys vaikuttanut tomaattien kypsymiseen. Kuulema +20 asteen lämpötila olisi paras. Jotkut kuulema " mönjäävät" kasvihuoneen lasistkin, ettei kuumuus pääsisi niin. Siis- liian kuumassa ei nekään kypsy! Nyt kun ilmat hieman viilenneet meilläkin alkaa kypsymisen merkkejä olemaan. jOten sinuna odottelisin vielä hetken, etenkin jos kasvihuoneessa ovat. Tai sitten tosiaan poimit ne ja kypsyttelet sisätiloissa.

Vierailija
4/5 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos raakojen tomaattien seuraksi laittaa koriin banaanin tai omenan, se nopeuttaa kypsymistä, koska nuo hedelmät kypsyessään erittävät etyleeniä.

Vierailija
5/5 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös kaappiin pimeeseen. Oman aikansa kestää.

Toisaalta sitten myöhempään syksyllä niitä pieniä vihreitä tomaatteja voi säilöä maustettuun etikkaliemeen. On ihan hyvää. olen tehnyt ihan keittokirjan mukaan. mausteina oli kanelia ja neilikkaa.