Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin Suomesta tuli tälläinen äärikonservatiinen helvetti?

Vierailija
25.06.2014 |

Homoliitot, päihdepolitiikka, Kristillisdemokraatit, Persut, holhous ja hyysäys.

Alkaa hävettämään tämä maa. Saisi vaikka Putin tulla ja ottaa koko roskan haltuun. Tuskin mikään muuttuisi. Haluan täältä pois, vaikka johonkin liberaalimpaan eurooppalaiseen maahan. Ilmapiiri alkaa olemaan täällä todella ahdistava. 

Joskus n. 95-2008 oli vielä nähtävissä jotain positiivista kehitystä, nyt mennään vain taaksepäin.

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 23:34"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 23:21"]Suomessa pyritään tappamaan kaikki innovaatiot. Joku lainpykälä pitää uloittaa kaikkeen mahdolliseen. Esim. nettitelevisiot joutuivat tutkinnan alle ja tämä sale kontti oulussa. Kielletään kaikki, sallitaan vain osa. Rajoitetaan viinan tuontia virosta kun kotimaan alkoholipolitiikka on epäonnistunutta.

[/quote]

No mikseivät suomalaiset itse tee kunnon töitä niinkuin ennen tehtiin? Ei tätä maata millään nettitelevisioilla tai sale-konteilla rakenneta.

[/quote]

Olisiko 15 vuoden takaiset epäoikeudenmukaiseksi koetut jättirikastumiset vaikuttaneet työmoraaliin...

Vierailija
2/98 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:49"]

Täytyy vain odottaa minun sukupolveni siirtymistä valta-asemiin. Muutos on silloin väistämätöntä. t. 20v

[/quote]

Vm.-81:stä vaikuttaa siltä että itseä nuoremmat ne vasta konservatiiveja ovatkin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:50"]

Mielestäni on vaan hyvä että perinteiset kristilliset arvot ovat nousseet vallitseviksi Suomessa. Suomi on kuitenkin kristillinen maa.

[/quote]

eivätkö suvaitsevaisuus, lähimmäisen rakkaus ja tasa-arvo olekaan kristillisiä arvoja?

Vierailija
4/98 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt edes yksi toinen maa missä kirkko siunaa homoliitot

Vierailija
5/98 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 23:50"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:49"]

Täytyy vain odottaa minun sukupolveni siirtymistä valta-asemiin. Muutos on silloin väistämätöntä. t. 20v

[/quote]

Vm.-81:stä vaikuttaa siltä että itseä nuoremmat ne vasta konservatiiveja ovatkin...

[/quote]

Jep. Tuntuu siltä, että 30-40 vuotiaat ovat sitä kaikkein vapaamielisintä porukkaa. Itse olen 36-vee. Täältähän on kohta pakko poistua, vielä kun pystyy....

Vierailija
6/98 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:53"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:52"]

Mielestäni on vaan hyvä että perinteiset kristilliset arvot ovat nousseet vallitseviksi Suomessa. Suomi on kuitenkin kristillinen maa.

[/quote]

Osaa koulutetusta väestä tämä alkaa oikeasti vituttamaan, aivovuoto tulee kiihtymään. Myöskin tasokasta maahanmuuttajamateriaalia on tänne vaikeampi houkutella.

[/quote]

Turismi myöskin kärsii pitkässä juoksussa.

[/quote]

Venäläisturistien virrat tyrehtyivät kyllä, koska suomalaiset suhtautuivat jäykästi Venäjään Ukrainan kriisin alkumetreillä.

Vierailija
7/98 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 23:39"]Oi kun joku kimittävä-ääninen pikkuhinuri tai viskibassolla mörisevä rekkis on nyt vihaisena!

[/quote]

pikkuhinurit ja rekkikset servaa tollaset ö-luokan VHM-trollit koska vaan. ;)

Vierailija
8/98 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomi on aarimmaisen rasistinen ja ahdasmielinen maa. olen niin onnellinen etta en kasvata lapsiani suomen asenne-ilmapiirissa. 

Vierailija
9/98 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 23:56"]

[/quote]

Osaa koulutetusta väestä tämä alkaa oikeasti vituttamaan, aivovuoto tulee kiihtymään. Myöskin tasokasta maahanmuuttajamateriaalia on tänne vaikeampi houkutella.

[/quote]

[/quote]

Venäläisturistien virrat tyrehtyivät kyllä, koska suomalaiset suhtautuivat jäykästi Venäjään Ukrainan kriisin alkumetreillä.

[/quote]Ruplan romahtamisella ei ole mitään tekemistä asian kanssa...

Vierailija
10/98 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 23:18"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 23:13"]

Kertokaa nyt konkreettisia esimerkkejä kuinka tämä "äärikonservatismi" käytännössä ilmenee?

[/quote]

Ilmenee niin, että esim. tänään ei homojen oikeudet adoptoida lapsia toteutuneet. Homot eivät siis saaneet sitä mitä halusivat ja silloin ilmapiiri on äärikonservatiivinen.

[/quote]

Kyllä. Maa on konservatiivinen, kun ei äänestetäkään jonkun vihervähemmistön odottamalla tavalla. Jos vihreät saisivat enemmistön, silloin voisi olla vähän eri tilanne, koska elämme kuitenkin demokratiassa. Toivon, ettei maamme koskaan vaivu viherfasismiin, jota tämänkin ketjun ajattelu pohjimmiltaan edustaa.

Vierailija
11/98 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 23:55"]

Kertokaa nyt edes yksi toinen maa missä kirkko siunaa homoliitot

[/quote]

No vaikka Ruotsi :D

Mutta yhä edelleenkään tasa-arvoisella avioliittolailla ei ole mitään tekemistä kirkon kanssa, siellä saavat ihan itse päättää ketä vihkivät ja ketä eivät.

Vierailija
12/98 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta Suomi on aina ollut hyvin konservatiivinen maa. Kehitys on hidasta. suomalaisilla on joku outo pelko, että sekin moraali, mikä meillä selvinpäin on, jotenkin kummasti poistuu, jos ei enää kuuluta kirkkoon. Siksi niin kovasti pidetään kiinni valtion kirkosta ja niistä "kristillisistä" perinteistä. Valitettavasti käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että arjessa ajetaan vanhanaikaisen ja konservatiivisen kirkon vanavedessä. Aivan kuin ihmisellä ei voisi olla moraalia ilman uskontoa.

Ja siis tiedän kyllä ettei tasa-arvoiseen avioliittolakiin tarvita kirkkoa. Valitettavan moni suomi-juntti ei vaan tätä tajua ja haluaa kynsin ja hampain pitää kiinni siitä kappelista ja sen arvoista kiinni.

Vierailija
13/98 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen kuunnellut ja lukenut aloittajan kaltaisia "politiikan tuntijoita", olen tullut siihen tulokseen, että se erityisesti heitä hiertävä asia on tämä alkoholipolitiikka. Kun sitä kaljaa ja viinaa pitäisi saada kellon ympäri ja juomisesta pitäisi puhua positiiviseen sävyyn eikä syyllistäen. Kaikki muu on holhousta.

Itse olen aivan eri linjalla. Alkoholisteja hyysätään Suomessa aivan liikaa. Yhdestä maailman vaarallisimmista päihteestä ei missään nimessä tulisi puhua positiiviseen sävyyn. Onneksi Suomikin on heräämässä tähän. Alkoholi aiheuttaa järkyttävät kulut yhteiskunnalle ja pilaa monen lapsen elämän. Käyttäjiä tulee olemaan aina, mutta he eivät enempää hyysäystä tarvitse.

Vierailija
14/98 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 00:02"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 23:56"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Ruplan romahtamisella ei ole mitään tekemistä asian kanssa...

[/quote]

Eikö se kerro juuri siitä?

Rahan arvo on se, miten rahaa arvostetaan. Kun samalla määrällä ruplia saa paljon vähemmän öitä suomalaisessa kylpylässä, kertoo se suoraan, että kylpylä ei arvosta ruplaa siinä missä aikaisemmin. Todellisuushan on, että ruplan ostovoima Venäjällä ei ole juurikaan heikentynyt. Euron arvo sensijaan on noussut, mutta kylpylät eivät ole huomioineet sitä hinnoittelussaan.

Vierailija
15/98 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubb saatiin sentään pääministeriksi, mutta asiat ovat menneet huonoon suuntaan viime vuosina. Toivon todella, että edes perusasiat saadaan kuntoon eli tasa-arvoinen lainsäädäntö kaikille myös avioliittoasioissa. Suomi on viimeinen Pohjoismaa, ja melkein viimeinen ei-itäblokin maa Euroopassa ilman samaa sukupuolten avioliittoa. Aika kekkosslovakiaa. 

Vierailija
16/98 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 00:00"]

suomi on aarimmaisen rasistinen ja ahdasmielinen maa. olen niin onnellinen etta en kasvata lapsiani suomen asenne-ilmapiirissa. 

[/quote]Huono provo

Vierailija
17/98 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 00:08"]

Mitä olen kuunnellut ja lukenut aloittajan kaltaisia "politiikan tuntijoita", olen tullut siihen tulokseen, että se erityisesti heitä hiertävä asia on tämä alkoholipolitiikka. Kun sitä kaljaa ja viinaa pitäisi saada kellon ympäri ja juomisesta pitäisi puhua positiiviseen sävyyn eikä syyllistäen. Kaikki muu on holhousta.

Itse olen aivan eri linjalla. Alkoholisteja hyysätään Suomessa aivan liikaa. Yhdestä maailman vaarallisimmista päihteestä ei missään nimessä tulisi puhua positiiviseen sävyyn. Onneksi Suomikin on heräämässä tähän. Alkoholi aiheuttaa järkyttävät kulut yhteiskunnalle ja pilaa monen lapsen elämän. Käyttäjiä tulee olemaan aina, mutta he eivät enempää hyysäystä tarvitse.

[/quote]

Kieltolaki toimikin äärimmäisen hyvin, kun sitä kokeiltiin.... Jokainen voi myös käydä tutustumassa miten kaikki Keski-Euroopan maat ovat kaikki romahtaneet liberaalimman päihdepolitiikan vuoksi.

Vierailija
18/98 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on kuitenkin kristillinen maa.

[/quote]

Höpö höpö.

Vierailija
19/98 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vielä valtionkirkotkin - vuonna 2014!

Vierailija
20/98 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 23:20"]

Onko Suomessa joskus ollut aika, jolloin avioliitto on ollut muuta kuin miehen ja naisen välinen liitto?

[/quote]

Suomessa on ollut n. 100v sitten aika, jolloin naimisiin mentiin jos kerittiin, yleensä ei ennen kuin emännän hedelmällisyys oli näkyvästi selvillä. Isovanhemmat hoiti lapset, perheeseen kuului talollisen lisäksi palkollisia.

Koko sinun perhe ja avioliittokäsityksesi on aika uusi juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi