Olen lesbo. Kysykää mitä haluatte.
Kun täällä nyt nuo tasa-arvoiseen avioliittolakiin liittyvät asiat näyttävät kuohuttavan, niin ajattelinpa kyhätä pystyyn tällaisenkin ketjun. :)
Kommentit (58)
21: Kuulemma bi. En nyt tietenkään 100% varma tästä ole. :D
Kuppikokosi, millaiset hiukset sinulla on?
Heippa. Olen itsekin biseksuaali, ja minulla on ollut kaksi tyttöystävää, joihin olen tutustunut koulun ja harrastuksen kautta.
Kuitenkin näiden kohtaamisten jälkeen en ole tavannut ketään naista, jonka kanssa haluaisin olla, ja jonka arvelisin olevan ei-hetero.
Itse asiassa on tullut fiilis, että suuri osa homosuhteista on jollain tapaa "tyytymistä" - opetellaan viehättymään siitä, mitä on tarjolla. Ihminen, joka ei miehenä saisi minulta ajatustakaan, voi vaikuttaa viehättävämmältä naisena.
En pidä butcheista, vihaan urheilua, en halua kinkyä goottia, tai erilaista nuorta. Pidän feminiinisistä älykkönaisista. Omissa viiteryhmissäni heitä pyörii, mutta kaikki ovat käsittääkseni heteroita.
Oletko sinä havainnut tällaista ilmiötä? Missä tapaisi kaipaamiani naisia? Kysyn, vaikka ei ole juuri nyt ajankohtaista.
Oletko eri mieltä seuraavista väitteistä? Onko niissä mitään, mihin voit samastua?
Tästä ketjusta: http://www.vauva.fi/keskustelu/4209515/ketju/kun_homomiehet_adoptoivat_tyttaren/sivu/1
Kirjan mukaan homoidentiteetin omaksuvat tuntevat nuoruusiässä voimakasta alemmuudentunnetta. Yleensä samaa sukupuolta olevat ikätoverit hylkivät heitä. He ihailevat samaa sukupuolta olevia ja aluksi he ensisijaisesti tahtoisivat heidän ystävyyttään ja hyväksyntäänsä. Tätä he eivät kuitenkaan saa, ja he jäävät murrosikäisen tasolle ja heidän seksuaalinen kiinnostus alkaa suuntautua omaan sukupuoleen.
Epäkypsyyden seurauksena homo- ja lesbosuhteissa elää "kaksi lasta", ja suhde on täynnä draamaa, mustasukkaisuutta, läheisriippuvuutta, "me vastaan muut" -asennetta yms. He kerjäävät jatkuvasti rakkautta ja hyväksyntää. He ovat sekä uhmakkaita että lapsenomaisia, herkkiä ja sympaattisia ja herättävät monissa halun suojella heitä.
----
--- homoseksuaalilla on osittain lapsen (nuoren) persoonallisuus. Monet heistä ovat pysyneet useimmilla käyttäytymisen ja tunne-elämän alueilla lapsina. ---
Hän säilyy koko murrosikänsä ajan osaksi turvattomana yksinäänkulkija-parkana: arkana, hermostuneena, pehmeänä, kiinni takertuvana ---
Lesbo on voinut pysyä herkästi haavoittuvana, kapinallisena tyttönä --- tai (hän on) ikuisesti väärin kohdeltu, murjottava lapsi...
--- Epäilemättä myös homoseksuaaliset siteet ja suhteet ovat infantilismin leimaamia --- Lesbolaiset suhteet ovat usein nuoruusiän sydänystävyyksiä, täynnä infantiilia mustasukkaisuutta, riitelyä, molemminpuolista kiusoittelua, provokaatiota, komentelua ---
(homoseksuaalisuuden synnystä ja toisiin kuulumattomuuden tunteista:)
Tapahtumien järjestys ei ole sellainen, että nuorukainen ensin realisoi "minä olen homoseksuaali" ja vasta myöhemmin sen takia toiset ja hän alkavat neurotisoida häntä. --- lapsina he kokivat toisiin kuulumattomuutta, ettei toinen vanhemmista rakastanut tai arvostanut häntä jne., ja sen takia he masentuivat ja neurotisoituivat. Vasta näiden torjunnan ja yksinäisyyden kokemusten jälkeen ilmeni heidän homoseksuaalinen kaipuunsa
24: En kyllä ole törmännyt tuollaseen tyytymisilmiöön tai itse tyytynyt kehenkään sen perusteella, että tuommoinen olis nyt tarjolla. Voi toki olla, että tällaistakin tapahtuu, mutta en vain itse ole huomannut. :D
Ja hmm. Ei nyt äkkiseltään tule mieleen mitään paikkaa, jossa erityisesti tuollaisiin naisiin voisi törmäillä. Kai heitä tapaa samalla tavalla kuin muunkinlaisia ihmisiä eli työpaikoilla, kouluissa, harrastuksissa, netissä...
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 20:19"]
Pidän feminiinisistä älykkönaisista. Omissa viiteryhmissäni heitä pyörii, mutta kaikki ovat käsittääkseni heteroita.
[/quote]
Minä sain sellaisen (ja taidan itsekin vähän olla sellainen). Omaa suhdettani en koe tyytymiseksi, koska hän oli unelmieni täyttymys. Tosin tiedän kyllä ihmisiä, jotka ovat sitä mieltä, että lesbonaisen tulee tyytyä ja että mahdollisimman monia pitää kokeilla riippumatta siitä, onko mitään yhteistä edes. Itse olen eri mieltä enkä osaa sanoa, ovatko nuo enemmistö vai vähemmistö, sillä en oikein baaripörräyksestä ja piireistä perusta. Omani tapasin ihan sattumalta, kun en ollut etsimässä edes.
t. ei-ap mutta lesbo
Mitä mieltä olet tästä Iltasanomissa olleesta kommentista:
"Tasa-arvoinen avioliittolaki tullaan täysin varmasti hyväksymään eduskunnassa ennemmin tai myöhemmin, todennäköisesti ennemmin. Se tulee olemaan vasta viides askel homouden suvaitsemisessa (1: poistaminen rikoslaista, 2: poistaminen tautiluokituksesta, 3: vyöryttäminen mediassa, 4: parisuhteen rekisteröinti).
Kuudes, seitsemäs ja kahdeksas askel ovat jo odottamassa. Kuudes on oleva kaikenlaisen eheytystoiminnan kriminalisoiminen, seitsemäs taas kirkollisen vihkimisen hankkiminen. Kahdeksas tulee olemaan kaikkien homovastaisten mielipiteiden kriminalisointi elinkautisen vankeuden uhalla.
Mikäli tämä ei riitä puhdistamaan kansaa homofobiasta, on vielä yhdeksäs askel, joka tulee olemaan ratkaisu suvaitsemattomien kohdalla. Se ratkaisu on lopullinen."?
27: Njaa, enpä tiedä. Tietenkin tuollainen kuvaus voi sopia joihinkin homoseksuaaleihin, mutta yhtä lailla myös heteroissa varmasti on tuollaisia tapauksia. En itse ole huomannut, että omani tai tuttavien homosuhteet eroaisivat tuntemieni heteroiden suhteista millään lailla.
31: Rehellisesti sanottuna en ole koskaan edes kokeillut. :D
32: Tasa-arvoisessa avioliittolaissa on kyse vain siitä, että homot voisivat avioitua keskenään. Esimerkiksi omasta puolestani ihmiset saavat ajatella minusta tai homoseksuaaleista yleensä mitä tykkäävät, mutta olisi kovin mukavaa, jos minullakin olisi joskus mahdollisuus päästä naimisiin. Itsestäänselvästi kukaan ei tässä ole nyt hinkumassa sellaista, että homovastaiset mielipiteet kriminalisoitaisiin tai ihmisten sananvapautta muutenkaan rajoitettaisiin.
Onko vanhempasi eronneet ja onko useasti homon vanhemmat eronneet?
Kuinka kauan olet seurustellut kumppanisi kanssa?
37: Ovat eronneet (jo ennen syntymääni, joten tapahtuma ei ollut kovin traumaattinen. :D). Ja en nyt tiedä onko jotenkin erityisen yleistä, että homojen vanhemmat olisivat eronneet.
38: Kolme ja puoli vuotta.
Onko sinulla ollut useita kumppaneita elämäsi aikana? Kuinka vanha olet nyt?
Käytätkö strap-onia ja oletko mieluummin takana vai edessä?
Onko sinulla lyhyt tukka ja jos on niin miksi?
Jos piirit kerta on pienet, niin voitko kertoa, että onko se Antti Tuisku nyt homo vai ei????