Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pakastat mansikoita?

Vierailija
27.06.2021 |

Sen vielä ymmärrän, jos ne on saatu ilmaiseksi, mutta siinä ei ole mitään järkeä, että OSTAA mansikoita ja näkee pakastamisen vaivan.

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä näköjään joku kuvittelee, että 11€/kilo on halvempi, koska 11€ on vähemmän kuin 35€. Ei vaan huomaa, että sillä 35 eurolla saa merkittävästi enemmän kuin 11 eurolla. 

Kuka niin on väittänyt? 

Hän, joka sanoi, että pakastealtaasta saa halvemmalla kuin itse perkaamalla. 

En löytänyt tällaista kommenttia. Mutta toisaalta, kun laskee yhteen kaikki kokonaiskustannukset ja kuluvan ajan ja heikomman laadun, niin valmis pakastemansikka on halvempaa nykyisillä hinnoilla..

Heti ensimmäiseltä sivulta löytyy. Kommentti numero 18, jos en väärin katsonut. Itselläni kyllä perkaamisella niin suurta tuntipalkkaa ole, että sen takia maksaisin marjoista 50€ kilo 28€ sijaan. Hakemiseen kuluu tasan sama aika, koska laatikoita myydään sen kaupan pihassa, josta pakasteetkin ostaisin (jos ostaisin). Kommenttia heikosta laadusta en ymmärrä, koska aina ollut erittäin laadukasta tavaraa se, mitä laatikoissa olen ostanut. Ihan yksittäisiä marjoja, joita tarvinut heittää pois. Niistä ei ole montaa grammaa tullut. 

Luepa vielä ajatuksella se viesti, johon tuo kommentti viittaa.

Niin? Siinä lukee: "Mansikoita saa halvemmalla pakastealtaasta". Ei se todeksi muutu vaikka kuinka tankkaisi. 50€ ei ole halvempi kuin 28€ missään todellisuudessa. Ei, vaikka kirjoitin vahingossa kilo, kun piti kirjoittaa 5 kiloa. 

Voiko olla näin vaikeaa?

-VALMIIKSI PERATTUJA-

Valmiiksi peratut tuoreet ovat kilohinnaltaan kalliimpia kuin valmiiksi peratut pakastetut.

Millä laskuopilla 39,90€ on vähemmän kuin 55€? Ensimainittu hinta valmiiksi peratuille tuoreille, jälkimmäinen pakasteille. Hinnat viiden kilon satsille. Tuoreiden hinta lähikauppani edessä olevalta kojulta, pakasteiden siitä lähikaupasta (S-market). 

Vierailija
102/118 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä näköjään joku kuvittelee, että 11€/kilo on halvempi, koska 11€ on vähemmän kuin 35€. Ei vaan huomaa, että sillä 35 eurolla saa merkittävästi enemmän kuin 11 eurolla. 

Kuka niin on väittänyt? 

En löytänyt tällaista kommenttia. Mutta toisaalta, kun laskee yhteen kaikki kokonaiskustannukset ja kuluvan ajan ja heikomman laadun, niin valmis pakastemansikka on halvempaa nykyisillä hinnoilla..

Heti ensimmäiseltä sivulta löytyy. Kommentti numero 18, jos en väärin katsonut. Itselläni kyllä perkaamisella niin suurta tuntipalkkaa ole, että sen takia maksaisin marjoista 50€ kilo 28€ sijaan. Hakemiseen kuluu tasan sama aika, koska laatikoita myydään sen kaupan pihassa, josta pakasteetkin ostaisin (jos ostaisin). Kommenttia heikosta laadusta en ymmärrä, koska aina ollut erittäin laadukasta tavaraa se, mitä laatikoissa olen ostanut. Ihan yksittäisiä marjoja, joita tarvinut heittää pois. Niistä ei ole montaa grammaa tullut. 

Niin? Siinä lukee: "Mansikoita saa halvemmalla pakastealtaasta". Ei se todeksi muutu vaikka kuinka tankkaisi. 50€ ei ole halvempi kuin 28€ missään todellisuudessa. Ei, vaikka kirjoitin vahingossa kilo, kun piti kirjoittaa 5 kiloa. 

Voiko olla näin vaikeaa?

-VALMIIKSI PERATTUJA-

Valmiiksi peratut tuoreet ovat kilohinnaltaan kalliimpia kuin valmiiksi peratut pakastetut.

Millä laskuopilla 39,90€ on vähemmän kuin 55€? Ensimainittu hinta valmiiksi peratuille tuoreille, jälkimmäinen pakasteille. Hinnat viiden kilon satsille. Tuoreiden hinta lähikauppani edessä olevalta kojulta, pakasteiden siitä lähikaupasta (S-market). 

Siis enemmän. Lukihäiriö näköjään päivän sana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka niin on väittänyt? 

Voiko olla näin vaikeaa?

-VALMIIKSI PERATTUJA-

Kerro ihmeessä mistä kaupasta saa pakastemansikoita 7,58€ kilohintaan. Sen verran minä maksoin valmiiksi peratuista tuoreista, kun niitä 10 kiloa ostin. 

Vierailija
104/118 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaista pakastemansikkaa saa edulliseen kilohintaan ympäri vuoden. Vitamiinit tallessa, kum on suoraan pellolta pakastettu.

En itsekään siis tajua että sitä tuoremansikkaa pitää laittaa ihan mielisairaalla kilohinnalla työntämään pakastimeen. Vitamiinejakin vähemmän, kun on lojunut tiskissä. Itse syön tuoreet mansikat sellaisenaan, teen niistä kakkuja jne. Ei tulisi mieleenkään sen hintaista alkaa pakastamaan.

Vierailija
105/118 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakastamisen vaiva?

Onhan siinä tietty hommaa avata pakastimen ovi ja lyödä mansikat sisään.

Haet pahvilaatikollisen mansikoita ja työnnät vaan koko laatikon sellaisenaan pakastimeen?

Minä teen noin. Mansikoita saa valmiiksi perattuna, kaadan laatikollisen pakastimeen, jossa on muovinen alusta valmiina. Kun mansikat on jäätyneet, nostan alustan reunaa ja mansikat valuvat isoon muovisäiliöön, josta niitä voi ottaa tarjolle vaikka yksitellen.

Mansikoita saa halvemmalla kaupan pakastealtaasta (perkaaminen ei ole ilmaista) eikä tarvii nähdä edes tuota vaivaa.

Valmispakaste 50€/kilo (juuri katsoin Prisman verkkokaupasta). Itse pakastettu 35€/5 kiloa. Ihan en näe millä tavalla valmispakaste on halvempi. 

Mistä tuon 50 euroa repäisit? Ostin tänään kilon suomalaista pakastemansikkaa ja hinta oli 9 euroa. Onko nuo sun kullattuja tai kenties sivettikissan paskomia?

Ostin myös tänään Pakkasmarjan suomalaista mansikkaa pakastealtaasta, 7,50e kilo. Sama hinta ollut ympäri vuoden. Ja taatusti vitamiinit tallessa kun ammattilaiset pikapakastaa suoraan poimittuna. Ja paljon parempaa kuin ne omat hitaasti pakastuneet.

Vierailija
106/118 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakastamisen vaiva?

Haet pahvilaatikollisen mansikoita ja työnnät vaan koko laatikon sellaisenaan pakastimeen?

Minä teen noin. Mansikoita saa valmiiksi perattuna, kaadan laatikollisen pakastimeen, jossa on muovinen alusta valmiina. Kun mansikat on jäätyneet, nostan alustan reunaa ja mansikat valuvat isoon muovisäiliöön, josta niitä voi ottaa tarjolle vaikka yksitellen.

Mansikoita saa halvemmalla kaupan pakastealtaasta (perkaaminen ei ole ilmaista) eikä tarvii nähdä edes tuota vaivaa.

Valmispakaste 50€/kilo (juuri katsoin Prisman verkkokaupasta). Itse pakastettu 35€/5 kiloa. Ihan en näe millä tavalla valmispakaste on halvempi. 

Mistä tuon 50 euroa repäisit? Ostin tänään kilon suomalaista pakastemansikkaa ja hinta oli 9 euroa. Onko nuo sun kullattuja tai kenties sivettikissan paskomia?

Ostin myös tänään Pakkasmarjan suomalaista mansikkaa pakastealtaasta, 7,50e kilo. Sama hinta ollut ympäri vuoden. Ja taatusti vitamiinit tallessa kun ammattilaiset pikapakastaa suoraan poimittuna. Ja paljon parempaa kuin ne omat hitaasti pakastuneet.

Itse pakastetuissa on aina parempi maku.

Vierailija
107/118 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön tuoreena kilon päivässä. Ei ehdi ainoakaan marja pakastimeen. Talvella heitän 7e kilo suomalaista pakastemansikkaa smoothieen, valmiiksi ostettuna siis. Pakastajat ovat ihan oma lahkonsa.

Vierailija
108/118 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta voin syödä mansikkaa myös myöhemmin esim: talvella.

Niin ja pakastan myös pestyn jauhenlihan 😉

Vierailija
109/118 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten laiskoja velliperseitä on ihmiset joiden mielestä mansikoiden pakastaminen on vaivalloista? Mun kesään se kuuluu samoin kuin mattojen peseminen. Käyn itse poimimassa niin tiedän mitä saan, laitan pakastimeen ja se on siinä. Käytän ne talvella smoothieihin. Ei kai kukaan luulekaan että ne olisi pakastamisen jälkeen samanlaisia kuin tuoreet.

Olet mielestäsi ehtoisa emäntä ja silti haukut velliperseiksi niitä, jotka eivät toimi samalla tavalla kuin sinä. Olet inhottava ihminen.

Vaikka sinulla olis tuhat kiloa mansikkaa pakastettuna niin ystäväkseni en sinua haluaisi.

Enkä minä halua ystäväkseni ketään joka dissaa toisten valinnat. Hittoako se kenellekään kuuluu jos haluan pakastaa mansikoita. Ja aloituksessa puhuttiin vaivasta.

Vierailija
110/118 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäinen tapa. Nyt tosin tajusin että olen 41v tehnyt väärin pakastaessani mansikat. Meillä kun pakastettua menee hyvin vähän ja hilloa paljon.

No nyt on 3l pakasessa ja 5 purkkia hilloa. Tosin pihasta tulee vielä litratolkulla

Vierailija
111/118 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on aika vähän käyttökohteita pakastemansikoille näköjään. Me teemme niistä pirtelöä, leivonnaisia, survosta, syödään jäätelön kanssa, laitetaan puuroon, tehdään marjakiisseliä jne.

Vierailija
112/118 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakastamisen vaiva?

Juu marokkolaisia mansikoita. Pitää kuumentaa uunissa siis pilata että uskaltaa käyttää. Ne pitää kuumentaa lukee pakkauksessa. Nam nam. Kuumennetut mansikat sopii ehkä kiisseleihin.

Vierailija
113/118 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakastamisen vaiva?

Juu eikä tartte kuumentaa bakteerivaaran takia,. ihania espanjalaisia tai marokkolaisia mansikoita.

Vierailija
114/118 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakastamisen vaiva?

Juu eikä tartte kuumentaa bakteerivaaran takia,. ihania espanjalaisia tai marokkolaisia mansikoita.

En ole koskaan nähnyt marokkolaisia mansikoita enkä pakastettuja espanjalaisia. Suurin osa on suomalaisia ja halpisversiot puolalaisia.

Vierailija
115/118 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on myynnissä pakastealtaassa belgialaisia, romanialaisia, virolaisia ja unkarilaisia mansikoita. marokkolaisia ja espanjalaisia mansikoita näkee sitten etenkin satokauden ulkopuolella heviosastolla. Näinä aikoina on perinteisesti ollut espanjalaisia, ruotsalaisia ja suomalaisia (en tiedä onko tänä vuonna yhtä laaja maavalikoima). Sitten on jotain outoja ylihinnoiteltuja pirkkamansikoita, jotka näyttävät jatkuvasti olevan nin huonolla menekillä, että ovat ainakin meidän kaupassa aina homeessa (+pieniä) Kaikissa muissa mansikoissa on kehotus syödä ne hyvin kuumennettuna paitsi ruotsalaisissa ja suomalaisissa.

Vierailija
116/118 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön marjoja läpi vuoden lähes päivittäin mutta eipä tulisi mieleenkään ostaa tuoreita ja pakastaa niitä. Helpompaa ostaa valmiiksi pakastettuja kaupasta. Kesällä toki ostan tuoreita heti syötäväksi mutta en todellakaan ala pakastamaan. Meillä on molempien kotiemme pihoilla viinimarjoja mutta eipä noita omiin tarpeisiin tule juuri poimittua, joku innokas käy ne aina poimimassa. Ehkä jos tänä kesänä poimisi jotain omaankin pakastimeen.

Vierailija
117/118 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastan mansikoita (ja muita marjoja), jotta meillä olisi läpi vuoden niitä saatavilla. Ei ole ollut ihan yksi eikä kaksi vuotta, kun kotimaiset (pakaste)mansikat ovat kaupoista loppuneet jo ennen pääsiäistä. Meillä syödään talven aikana monta mansikkakakkua, sinne kakun väliin kohmeiset mansikat soseutettuina ja pikkuisen sokerilla maustettuina ovat just sopivia, ehkä vähän puolukkaa mukaan. Lapset juovat smootieita (voisiko joku kertoa miten tuo taivutetaan?) joihin menee aina kourallinen mansikoita/lapsi. Neljä lasta, neljä kourallista, 5xviikko, ja kouluviikkoja on .... ihan liian monta, ainakin lasten mielestä.

On meinaan huomattavasti helpompaa tuoda kesällä kotiin yhdellä tai kahdella kauppareissulla mansikkalaatikoita ja perata ne pakastimeen, kuin se, että raahaisin joka toisella kauppareissulla pakastemansikoita kotiin. Hintaeroa tuskin on tuoremansikoiden eduksi, pakastemansikat ovat varmaan halvempia, mutta itse lasken tuon helppouden tärkeämmäksi.

Ja puolalaisia mansikoita ei siis syödä, koska meillä mansikat käytetään kuumentamattomina.

Vierailija
118/118 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on perinne käydä joka vuosi poimimassa itse. Täällä maksaa itse poimien 2€/kg. Kymmenisen kiloa pakastetaan joka kesä. Lisäksi käydään mustikka- ja puolukkametsällä, ja pakastetaan omasta pihasta herukoita.

Lapset tykkää syödä jäisiä marjoja puuron päällä, lisäksi käytetään smoothieissa ja keittelen talven aikana niistä mehukeittoja ja hilloja. Osa lapsista tykkää myös syödä niitä mikrossa sulatettuina, sellaisenaan, vaikka vähän vetisiä onkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi