Miksi pakastat mansikoita?
Sen vielä ymmärrän, jos ne on saatu ilmaiseksi, mutta siinä ei ole mitään järkeä, että OSTAA mansikoita ja näkee pakastamisen vaivan.
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä näköjään joku kuvittelee, että 11€/kilo on halvempi, koska 11€ on vähemmän kuin 35€. Ei vaan huomaa, että sillä 35 eurolla saa merkittävästi enemmän kuin 11 eurolla.
Kuka niin on väittänyt?
Hän, joka sanoi, että pakastealtaasta saa halvemmalla kuin itse perkaamalla.
En löytänyt tällaista kommenttia. Mutta toisaalta, kun laskee yhteen kaikki kokonaiskustannukset ja kuluvan ajan ja heikomman laadun, niin valmis pakastemansikka on halvempaa nykyisillä hinnoilla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakastamisen vaiva?
Onhan siinä tietty hommaa avata pakastimen ovi ja lyödä mansikat sisään.
Haet pahvilaatikollisen mansikoita ja työnnät vaan koko laatikon sellaisenaan pakastimeen?
Minä teen noin. Mansikoita saa valmiiksi perattuna, kaadan laatikollisen pakastimeen, jossa on muovinen alusta valmiina. Kun mansikat on jäätyneet, nostan alustan reunaa ja mansikat valuvat isoon muovisäiliöön, josta niitä voi ottaa tarjolle vaikka yksitellen.
Mansikoita saa halvemmalla kaupan pakastealtaasta (perkaaminen ei ole ilmaista) eikä tarvii nähdä edes tuota vaivaa.
Valmispakaste 50€/kilo (juuri katsoin Prisman verkkokaupasta). Itse pakastettu 35€/5 kiloa. Ihan en näe millä tavalla valmispakaste on halvempi.
Mistä tuon 50 euroa repäisit? Ostin tänään kilon suomalaista pakastemansikkaa ja hinta oli 9 euroa. Onko nuo sun kullattuja tai kenties sivettikissan paskomia?
Et ostanut, kukaan ei ole tällä hetkellä niin ääliö että ostaisi pakastimesta paljon kalliimpia ja mauttomampia, kun tuoreitakin on joka paikka täynnä... 9 euroakin on älytön hinta pakastetuista...
Ostin, vaikka kuinka jankkaisit. On minulla toki myös tuoreita mansikoita, mutta syön pakastemarjoja joka aamu jogurtin kanssa.
Kai sä ne sulatat, joten Miks et syö valmiiksi tuoreita ja sulia? Säilyy ne jääkaapissa pari vuorokautta sellaisina että voi syödä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mansikoiden pakastaminen on jokin perinneriitti 70-luvulta. Silloin kotitalouspakastimet yleistyivät ja emännät kisasivat kenellä oli mitäkin pakastimessa. Muistan kun äitinikin esitteli vieraille, joilla ei vielä ollut pakastinta, kuinka hienoa on sitten keskellä talvea syödä mansikoita. Oli siellä pakkasessa paljon muutakin, mutta mansikoista tuli sen ajan hitti.
Kukaan ei uskaltanut sanoa vastaan ja kertoa, että tosiasissa ne pakastemansikat, vaikka sitten sokerin kanssa pakastettuina, eivät olleet mitenkään erityinen herkku.
Joka niemen nokassa pauhasi joku "martta", että pakasta sinä perheenemäntä mansikoita, että olet pätevä emäntä ollenkaan.
Viikkotolkulla seurattiin, kuin jotain jännitysnäytelmää, että jokohan ne mansikat pitäisi pakastaa. Nouseeko hinta, vai laskeeko. Miten käy, riittääkö mansikoita ja onko laatu millainen. Oikeesti, meillä kävi naapurien tätejä paiväkahveilla ja ne jauhoivat niistä mansikoista naamat vakavina ja niin tosissaan että.
Hyppäsin tästä pyörastä pois kymmenen vuotta sitten. Jokunen roponen syödään tuoreina tätä yleensä ylihintaista herkkua. Pakastimeen lataan kyllä aivan muita tuotteita. Mutta aika moni jatkaa perinnettä.
Vanhoilla kaloillako täytät pakastimet?
Täh, kaloilla? Ja vielä vanhoilla kaloilla, mistä ihmeestä sinä vanhat kalat repäisit vs. mansikat?
Etupäässä kyttäilen edullisia lihatarjouksia ja pakastan lihoja (tuoreita lihoja). Viime viikollakin paikallinen market möi broilerin luutonta ja nahatonta broilerinpatapalaa 2,46 egee kilo. Myös kasleria saa sopuhintaan ja sitä kannattaa pakastaa. Meillä on kolme kasvavaa teiniä, jotka haluavat kokolihaa. Lisäksi on kolme kissaa, joille myös kannattaa ostaa possunpumppua pakkaseen.
Paikallinen tuottajain kauppa tarjoaa usein esim. pieniä pakastekarjalanpiirakoita euron kilohintaan. Myös kokolihaleikkeleitä saa välillä aivan erityiseen hintaan. Eli pakastan niitä tuotteita, joita saan edullisesti ja joita menee päivittäin. Pakastemansikkatarvetta on tosi harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä näköjään joku kuvittelee, että 11€/kilo on halvempi, koska 11€ on vähemmän kuin 35€. Ei vaan huomaa, että sillä 35 eurolla saa merkittävästi enemmän kuin 11 eurolla.
Kuka niin on väittänyt?
En löytänyt tällaista kommenttia. Mutta toisaalta, kun laskee yhteen kaikki kokonaiskustannukset ja kuluvan ajan ja heikomman laadun, niin valmis pakastemansikka on halvempaa nykyisillä hinnoilla..
Heti ensimmäiseltä sivulta löytyy. Kommentti numero 18, jos en väärin katsonut. Itselläni kyllä perkaamisella niin suurta tuntipalkkaa ole, että sen takia maksaisin marjoista 50€ kilo 28€ sijaan. Hakemiseen kuluu tasan sama aika, koska laatikoita myydään sen kaupan pihassa, josta pakasteetkin ostaisin (jos ostaisin). Kommenttia heikosta laadusta en ymmärrä, koska aina ollut erittäin laadukasta tavaraa se, mitä laatikoissa olen ostanut. Ihan yksittäisiä marjoja, joita tarvinut heittää pois. Niistä ei ole montaa grammaa tullut.
Kerro nyt vihdoin linkin kanssa, että missä kilo suomalaisia pakastemansikoita maksaa 50 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka niin on väittänyt?
Muistithan laskea myös pakkausmateriaalin hinnan, työntekijöiden palkan, kuljetuskustannukset jne. Nehän pitää huomioida, jos kokonaiskustannuksia rupeat laskemaan. Veikkaan, että tuolla laskukaavalla se lähitilalta haettu laatikollinen on merkittävästi halvempi kuin pakastamon ja kaupan kautta sinun pakastimeesi kuljetettu yksittäisiin muovipusseihin pakattu marjakilo.
Vierailija kirjoitti:
Kerro nyt vihdoin linkin kanssa, että missä kilo suomalaisia pakastemansikoita maksaa 50 euroa.
Minun kotimyymälässäni. Ostan kaupasta kympillä kilo ja myyn eteenpäin 50€/kilo. Linkillä ei tänne pääse, koska en asu Jyväskylässä. Oletko nyt tyytyväinen?
Vierailija kirjoitti:
Miten laiskoja velliperseitä on ihmiset joiden mielestä mansikoiden pakastaminen on vaivalloista? Mun kesään se kuuluu samoin kuin mattojen peseminen. Käyn itse poimimassa niin tiedän mitä saan, laitan pakastimeen ja se on siinä. Käytän ne talvella smoothieihin. Ei kai kukaan luulekaan että ne olisi pakastamisen jälkeen samanlaisia kuin tuoreet.
Olet mielestäsi ehtoisa emäntä ja silti haukut velliperseiksi niitä, jotka eivät toimi samalla tavalla kuin sinä. Olet inhottava ihminen.
Vaikka sinulla olis tuhat kiloa mansikkaa pakastettuna niin ystäväkseni en sinua haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka niin on väittänyt?
Heti ensimmäiseltä sivulta löytyy. Kommentti numero 18, jos en väärin katsonut. Itselläni kyllä perkaamisella niin suurta tuntipalkkaa ole, että sen takia maksaisin marjoista 50€ kilo 28€ sijaan. Hakemiseen kuluu tasan sama aika, koska laatikoita myydään sen kaupan pihassa, josta pakasteetkin ostaisin (jos ostaisin). Kommenttia heikosta laadusta en ymmärrä, koska aina ollut erittäin laadukasta tavaraa se, mitä laatikoissa olen ostanut. Ihan yksittäisiä marjoja, joita tarvinut heittää pois. Niistä ei ole montaa grammaa tullut.
Sori, kirjoituhäiriö. Piti oleman 50€/5 kiloa sen sijaan, että maksaisin 28€/5kiloa.
Jos ne osaa pakastaa oikein, ne on tosi hyviä. Tulee halvemmaksi ostaa kerralla enemmän, kuin pikkupussillinen kerrallaan ympäri vuotta.
Minä pakastan joka vuosi laatikollisen mansikkaa, ämpärillisen hillaa ja mustikkaa. Ihan vain siksi, että tykkään marjoista ja on helppo ottaa pakasteesta silloin, kun haluaa. Sulatan aina pussillisen kutakin ja sekoitan yhteen. Siitä on helppo sekoittaa marjakimara rahkan sekaan.
Joku toinen kokee helpommaksi ostaa kaupan pakastealtaasta.
Mitä tuosta tappelemaan. Kaikki tekee niin kuin parhaalta tuntuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun kotimyymälässäni. Ostan kaupasta kympillä kilo ja myyn eteenpäin 50€/kilo. Linkillä ei tänne pääse, koska en asu Jyväskylässä. Oletko nyt tyytyväinen?
Naissikojakin on näköjään olemassa. 🐽
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naissikojakin on näköjään olemassa. 🐽
Ei se tee ihmisestä sikaa, että hän myy marjoja. Eihän se myyjän vika ole, jos joku ostaa kiskurihintaisia tuotteita. Ostaahan jotkut nytkin pakastemarjoja kympin kilo, vaikka tuoreita saisi alle 6€ kilo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten laiskoja velliperseitä on ihmiset joiden mielestä mansikoiden pakastaminen on vaivalloista? Mun kesään se kuuluu samoin kuin mattojen peseminen. Käyn itse poimimassa niin tiedän mitä saan, laitan pakastimeen ja se on siinä. Käytän ne talvella smoothieihin. Ei kai kukaan luulekaan että ne olisi pakastamisen jälkeen samanlaisia kuin tuoreet.
Mikset osta uusia puolalaisia mattoja talvella kaupan pakastealtaasta??????
Mitä sekoilet? Oletko vetänyt litratolkulla käyneitä mansikoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka niin on väittänyt?
Luepa vielä ajatuksella se viesti, johon tuo kommentti viittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mansikka on kyllä turhin marja.
Ei, vaan tosi terveellinen. Taitaa vaikuttaa suotuisasti aivoterveyteenkin, samoin kuin mustikka.
No vedäpä lisää mansikoita niin näkys se vaikutus sullakin! 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka niin on väittänyt?
Niin? Siinä lukee: "Mansikoita saa halvemmalla pakastealtaasta". Ei se todeksi muutu vaikka kuinka tankkaisi. 50€ ei ole halvempi kuin 28€ missään todellisuudessa. Ei, vaikka kirjoitin vahingossa kilo, kun piti kirjoittaa 5 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka niin on väittänyt?
Niin? Siinä lukee: "Mansikoita saa halvemmalla pakastealtaasta". Ei se todeksi muutu vaikka kuinka tankkaisi. 50€ ei ole halvempi kuin 28€ missään todellisuudessa. Ei, vaikka kirjoitin vahingossa kilo, kun piti kirjoittaa 5 kiloa.
Voiko olla näin vaikeaa?
-VALMIIKSI PERATTUJA-
Valmiiksi peratut tuoreet ovat kilohinnaltaan kalliimpia kuin valmiiksi peratut pakastetut.
Koska mansikoita kuuluu pakastaa, koska äiti käski ja aina on niin tehty. Niitä voi verrata naapurin kanssa, että kummalla on enemmän. Eikä esim. sitä sovi ihmetellä, että miten joku banaani tai ananas voi maksaa alle euron kilo. Tällä hetkellä oma keräämä mansikka täällä Savossa maksaa 6 egee kilo. Ei silti, eipä noita etelä hetelmiä ja mansikoita voi verrata kekenään, mutta silti.