Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuiset, velalliset opiskelijat (opintolainasta)

Vierailija
25.06.2014 |

Hei!

Onko kenellekään käynyt niin, että Kelan takauksesta huolimatta pankki ei olisikaan myöntänyt opintolainaa, kun muuta velkaa on runsaasti? Siis siten, että maksuhäiriömerkintää ei ole, mutta että pankki tietää tiukkaa olevan ja velkaa löytyvän jo ennestään. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia?

Vierailija
2/7 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai pankki voi tehdä niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on velkaa ja tiukkaa tekee selvitä, mutta siitä huolimatta opintolaina myönnettiin. Olen tosin hoitanut entiset opintolainani ja muut velkani, joten mitään maksuhäiriömerkintöjä ei ole. Opintolaina on riskitöntä lainaa pankille, sillä se menee nopeassa aikataulussa kelalle maksettavaksi, jos et itse hoida lainaa. Tosin jos sitä ei hoida, muiden raha-asioiden järjestely pankissa vaikeutuu.

Vierailija
4/7 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se opintolaina on ihan automaatio kunhan kelan takaus tulee vaan pankkiin tiedoksi.

Vierailija
5/7 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on valtion takaama ja tarkoitettukin elämiseen ja myönnetään kyllä. Jos ei olisi luottotiedot kunnossa niin sitten varmaan ei.

Vierailija
6/7 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin siitä, että ainakin sellaisissa tapauksissa, että hlö olisi saanut kelan takauksen maksuhäiriömerkinnästä huolimatta, ei pankki välttämättä myönnäkään lainaa. Siksi mietin, että jättävätkö lainan myöntämättä myös silloin, jos tietävät, että tekee tiukkaa...

Vierailija
7/7 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:47"]

Luin siitä, että ainakin sellaisissa tapauksissa, että hlö olisi saanut kelan takauksen maksuhäiriömerkinnästä huolimatta, ei pankki välttämättä myönnäkään lainaa. Siksi mietin, että jättävätkö lainan myöntämättä myös silloin, jos tietävät, että tekee tiukkaa...

[/quote]

Siis valtion/kelan takauksenhan saa opintolainaan aina, oli sitten maksuhäiriömerkintä tai ei. Sen sijaan pankki ei kieltäydy opintolainan myöntämisestä muutoin kuin maksuhäiriöasiakkaille. Näin olen sen itse käsittänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän