Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri söi koko Aino-jäätelön kerralla?!

Vierailija
27.06.2021 |

Hämmästyin kun kassalla oleva työkaveri vetäisi koko Aino-jäätelöpaketin (0,5l) kerralla tauolla. Itse otin toisesta jäätelöstä kolme pientä palloa kulhoon ja tuli täyteläinen olo. Paljonko te syötte jäätelöä yleensä kerralla?

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihava

Vierailija
102/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonainen ammeellinen Aino-jätskiä olisi kyllä liikaa. Muistan kun joskus esiteininä ostin sen mustikkapiirakkajäätelön kahdestaan kaverin kanssa, ja ladottiin koko paketti turpiimme siltä istumalta. Kyllä siinä oli nieleskelemistä. Loppua kohden jäätelö ei enää edes maistunut kovin hyvältä kun tuli syötyä liikaa.

Nykyisin riittää joko yksi puikko tai pallo. Jostain syystä sokeri ei enää maistu kuten lapsena. Nykyinen kesäherkkuni on viinirypäleet, kirsikat, meloni tai mango suoraan jääkaapista. Just vedin kokonaisen mangon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme negatiivista porukkaa tänään täällä, taitaa olla juhannuskrapulat tulilla?

Sympatiaa AP:lle, sun aloituksessa ei ole mitään vikaa. Täällä näillä muilla ei ole nyt kaikki hyvin.

Vierailija
104/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei nyt tosta kyllä tuli fiilis, että työnantajan piikkiin on vedetty jotain ilmaista niin paljon kun sitä mahaan mahtuu. Jotkut ikävä kyllä tekee tätä kaikessa "ilmaisessa".

Vierailija
105/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla on oikein kova itsekuri niin syön Ainoa vain puoli pakettia, ja haen toisen puolikkaan vasta muutaman tunnin kuluttua.

Varsinkin jos joku tarjoaa joskus ilmaista jäätelöä esim työnantaja niin silloin ei todellakaan lasketa kaloreita.

Vierailija
106/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ehkä se työkaverisikaan ei joka kerta noin paljoa kerralla vedä. Nyt kerran työnantaja antoi luvan ottaa altaasta haluamansa jäätelön, niin ihmekös jos ottaa sen ison paketin jätskiä eikö pikkupalloja. Kaverisi käytti tilaisuuden hyödykseen ja nautti ns. koko rahan eestä. Kun kerran sai.

Vierailija
107/116 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa määrä on aina laatua tärkeämpää.

Vierailija
108/116 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avattuun jäätelöpakettiin tulee pakastimessa se sellainen inhottava kuivan nahkea pinta ja jäähilettä. Yöks! Siksi kannattaa syödä koko paketti kerralla.

Vierailija
109/116 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo totta, tänään veti uusiksi! Osti tosin omilla rahoillaan nyt. Jätän tämän nyt tähän, itsellä meni halut jäätelöön joksikin aikaa. -ap

Vierailija
110/116 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No katsokaa paljon se Ainojäätelö painaa. 0,9L = 530g. Eli aivan höttöä.  Vertaa esim. 3 kaverin jätskiin, joka on 0,5L ja painaa 400g. En yhtään ihmettele jos syö purkillisen ainoa, itsekin voisin helposti sellasen vetästä nassuun ja ehkä siihen päälle puolet toisestakin paketista. Mutta riippuu kans ihmisestä.. kuinka paljon tykkää makeasta jne. Itse olen aika herkkuhiiri, vaikka en herkuttelekaan usein.

Ja sitten kun katsoo kalorit huomaa, että 100g on 267 kaloria. Kaurapuurokin on lihottavampaa, koska kaurassa kaloreita on 100g kohden 382 kaloria.

Kaurapuurossa on 57 kcal 100 grammaa kohti. Puuro ei ole pelkkää hiutaletta, siihen tavataan laittaa vettäkin sekaan.

Vierailija
111/116 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No katsokaa paljon se Ainojäätelö painaa. 0,9L = 530g. Eli aivan höttöä.  Vertaa esim. 3 kaverin jätskiin, joka on 0,5L ja painaa 400g. En yhtään ihmettele jos syö purkillisen ainoa, itsekin voisin helposti sellasen vetästä nassuun ja ehkä siihen päälle puolet toisestakin paketista. Mutta riippuu kans ihmisestä.. kuinka paljon tykkää makeasta jne. Itse olen aika herkkuhiiri, vaikka en herkuttelekaan usein.

Ja sitten kun katsoo kalorit huomaa, että 100g on 267 kaloria. Kaurapuurokin on lihottavampaa, koska kaurassa kaloreita on 100g kohden 382 kaloria.

Kaurapuurossa on 57 kcal 100 grammaa kohti. Puuro ei ole pelkkää hiutaletta, siihen tavataan laittaa vettäkin sekaan.

Joo ihan täysvitsi toi edellinen, samalla hiutalemäärällä sais jo tehtyä vaikka minkälaisen suurperhesatsin sämpylöitä.

Valmis puuro on ihan eri asia ja tosi vähäkalorista ja ennen kaikkea myös sokeri- ja rasvamäärä on täysin eri kuin jäätelössä.

Vierailija
112/116 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan joskus puolen litran Häegen-Dasz -purkin. Syön siitä 5-10 kertaa. Järjetöntä mässäilyä syödä sellainen (tai 2 kertaa isompi) paketti kerralla. Ja kun joku väitti että nautinto on isompi kun kestää kauemmin - minähän nimenomaan nautin monta kertaa monena päivänä. Syöpön nautinto on vartissa ohi ja taas pitää hakea uusia purkki.

Vierailija
113/116 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö aikuiset ihmiset osaa/saa päättää

Paljonko jäätelöä kerralla syö/ei syö?

Vierailija
114/116 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelöpakkauksesta otan yleensä noin desin verran. Se on noissa litran pakkauksissa määritelty annoskoko. Yritän pitää kalorit ja sokerin määrän kohtuudessa. Tosin syön jäätelöä melko harvoin, joten ehkei sillä ole niin väliä. Kaloreita miettimättä ottaisin varmaan noin 3 dl. Aikoinaan parisuhteessa puolitimme litran pakkauksen ja se tuntui liian suurelta määrältä.

Vierailija
115/116 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä voin helposti syödä paketillisen kerralla. Terveellistähän se ei ole, mulla on reilusti ylipainoa ja ajoittainen ahmimisongelma, kuten voitte varmaan arvatakin.

Vierailija
116/116 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla terveellistä vetää melkein litraa kerralla sokerimössöjäätelöä harva se päivä. Yleensä yhden hengen jäätelöannokset ovat puolta pienempiä tai syystäkin paljon sitäkin vähemmän. https://www.jäätelöakatemia.fi/brand/1/ainohttps://www.jäätelöakatemia…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän