Työkaveri söi koko Aino-jäätelön kerralla?!
Hämmästyin kun kassalla oleva työkaveri vetäisi koko Aino-jäätelöpaketin (0,5l) kerralla tauolla. Itse otin toisesta jäätelöstä kolme pientä palloa kulhoon ja tuli täyteläinen olo. Paljonko te syötte jäätelöä yleensä kerralla?
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä on ihmeellistä?
Ihan normaalia lihaville naisille.
Siinä on eroja, kuka kokee tulleensa "täyteen" mistäkin. Itselläni ei valitettavasti ole kauheasti kontrollia eli minun täytyy ajatella, kuinka paljon on sopivaa syödä. Olen ollut jo kauan jäätelölakossa, koska juuri tuollaiset isot jäätelöpaketit tulee syötyä kerralla.
Tavallaan minäkin ihmettelen nykyajan annoskokoja (ei tulisi mieleenkään syödä 1/2 l jäätelöä kerralla) en kuitenkaan kyttää ja syöminen on jokaisen oma asia. Toisaalta voi miettiä onko annoskoolla ja lihavuudella yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia lihaville naisille.
Niin on minullekin. Olen hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut tämän täällä joskus ennenkin ja sanon uudelleen: Minun mielestäni toisten syömisien kyttääjät ovat vittumaisinta porukkaa mitä maa päällään kantaa.
Tämä. Koskee myös niitä, ketkä tulee pätemään heti jos joku erehtyy mainitsemaan että 2dl riittää itselle. Siihen on sitten pakko tulla pätemään, kuinka siitä määrästä tulee vain paha mieli ja minä ainakin vedän ämpärillisen jätskiä kerralla. Ihan kuin olisi suurikin synti olla pieniruokainen.
Nyt en enää ihmettele miksi Suomessa on niin paljon ylipainoisia jos puoli litraa vedetään jäätelöä kerralla.
Mulla on periaatteena että kerran viikossa syön max 100g suklaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan se että tavallinen jäätelöannos on pari palloa. Mä syön puolen litran jätskistä ihan vähintään 5 eri kertaa. Onhan tuollaisessa pönikässä yli 1000 kcal kuitenkin.
Jostain 100g pikkupallosta nyt ei tule kuin vihaiseksi. Ja vihaisuus nousee potenssiin 10, jos ruvetaan kaloreista paasaamaan sen kerran, kun jätskiä syö.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan minäkin ihmettelen nykyajan annoskokoja (ei tulisi mieleenkään syödä 1/2 l jäätelöä kerralla) en kuitenkaan kyttää ja syöminen on jokaisen oma asia. Toisaalta voi miettiä onko annoskoolla ja lihavuudella yhteyttä.
Toisten kilot kuuluu sinulle tasan yhtä vähän kuin toisten syömiset. Pidä huoli kummassakin asiassa vain omistasi.
t. hoikka nainen
Vierailija kirjoitti:
Nyt en enää ihmettele miksi Suomessa on niin paljon ylipainoisia jos puoli litraa vedetään jäätelöä kerralla.
Mulla on periaatteena että kerran viikossa syön max 100g suklaata.
Minä syön aina puoli litraa jäätelöä kerralla. Painoindeksi 17 eli valtava läski olen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut tämän täällä joskus ennenkin ja sanon uudelleen: Minun mielestäni toisten syömisien kyttääjät ovat vittumaisinta porukkaa mitä maa päällään kantaa.
Tämä. Koskee myös niitä, ketkä tulee pätemään heti jos joku erehtyy mainitsemaan että 2dl riittää itselle. Siihen on sitten pakko tulla pätemään, kuinka siitä määrästä tulee vain paha mieli ja minä ainakin vedän ämpärillisen jätskiä kerralla. Ihan kuin olisi suurikin synti olla pieniruokainen.
Yleensä tuo 2dl "erehdytään" mainitsemaan juurikin tämän aloituksen kaltaisessa yhteydessä, jossa ensin on kytätty toisen syömisiä ja sitten paheksutaan niitä ja kiillotetaan omaa kilpeä kehumalla kuinka "minä kyllä pärjään parilla pallolla". Mitään muutahan tuo ei ole kuin ajatusta siitä, että iso määrä=huono asia, pieni määrä eli oma valinta=hyvä asia.
No johan ilmestyi "hoikkia" naisia...joo, täällä voi olla jokainen mikä vaan haluaa.
Ei kukaan näe ketään.
😄
Vierailija kirjoitti:
No johan ilmestyi "hoikkia" naisia...joo, täällä voi olla jokainen mikä vaan haluaa.
Ei kukaan näe ketään.
😄
Niin? Etkö oikeasti ole koskaan nähnyt hoikkaa naista, joka syö paljon? Minä olen, vaikka ole läski.
Minä syön tuollaisesta 0,9 litran Aino-laatikosta varmaan 8 kertaa. Tykkään jäätelöstä, mutta minulle tulee siitä aika pian huono olo. Normaalista litran paketista en pysty syömään kun tuollaisen max 2 sentin siivun kerrallaan. Yleensä syön sellaisen 1,5 sentin siivun, niin saan jäätelönautinnon eikä tule huono olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan se että tavallinen jäätelöannos on pari palloa. Mä syön puolen litran jätskistä ihan vähintään 5 eri kertaa. Onhan tuollaisessa pönikässä yli 1000 kcal kuitenkin.
Se on totta, mutta minä esimerkiksi saatan pyöräillä päivässä noin 40-50 km. Suurin osa kaloreita kuluu jo siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä yleensä koko perhe on syönyt yhdestä paketista (0,5l). Nyt tää kaveri söi itse kokonaan.
Minä tunsin joskus tuollaisen perheen missä kaikessa kitsasteltiin.
Jos on esidiabetes, alentunut sokerinsietokyky tai diabetes niin vain yksi desi jäätelöä on sopiva määrä. Täytyy olla hyvät sokeriarvot, että pystyy syömään litran jäätelöä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan näe ketään.
😄
No kuvaa en nyt tänne itsestäni laita. Saat uskoa tai olla uskomatta. Ei tämä minun mielestäni nyt niin ihmeellistä ole.
Yksi edellisistä kirjoittajista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain 100g pikkupallosta nyt ei tule kuin vihaiseksi. Ja vihaisuus nousee potenssiin 10, jos ruvetaan kaloreista paasaamaan sen kerran, kun jätskiä syö.
Mä en taas tajua tätä ollenkaan. Miksi jonkun ruoan hyvyys on kiinni sen määrästä? Yksi pallo jäätelöä maistuu ihan yhtä hyvältä kuin litra. Tunnen monia ihmisiä - kaikki ylipainoisia - joille kaikkea pitää olla enemmän. Ei riitä kahvi, vaan pitää olla jätti-suklaa-kermavaahto-latte. Ei riitä annos kotiruokaa, vaan otetaan kaksi valtavaa lautasta. Ei riitä tavallinen jäätelöannos vaan pitää vetää koko paketti. Ei pienestä annoksesta normaali ihminen tule "vihaiseksi'.
Ja joo, jos "sen kerran" sitä jäätelöä syö, ei kaloreilla ole väliä. Mutta kun "se kerta" on monilla useita kertoja viikossa. Olemme valtavan lihavaa ja sairasta kansaa.
Ei se hyvyys olekaan määrästä kiinni. Mutta itse ainakin haluan nauttia hyvästä asiasta pidempään kuin pikku hetken. Koskee ihan kaikkia asioita syömisestä, luonnossa liikkumiseen ja seksistä hyvän kirjan lukemiseen. Miksi piipahtaa metsässä vain 5min, jos voi samoilla siellä vaikka pari tuntia? Miksi tyytyä nopeaan pikapanoon, jos voi harjoittaa nautinnollista seksiä vaikka tunnin? Miksi tyytyä pieneen palloon, jos voi syödä isomman määrän?
Enpä taida uskaltaa kertoa paljonko meidän urheilevat teinit saattavat syödä jäätelöä kerralla. Mammat saisivat slaagin välittömästi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä asenne saa mut vihaiseksi. Hirveä läskipossu kun edes 100g ei riitä.
Ap on nero, hän tietää että jäätelö on maitoa ja sokeria ja että sen syöminen lihottaa! Miten kukaan ei aikaisemmin ole tullut ajatelleeksi?