Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri söi koko Aino-jäätelön kerralla?!

Vierailija
27.06.2021 |

Hämmästyin kun kassalla oleva työkaveri vetäisi koko Aino-jäätelöpaketin (0,5l) kerralla tauolla. Itse otin toisesta jäätelöstä kolme pientä palloa kulhoon ja tuli täyteläinen olo. Paljonko te syötte jäätelöä yleensä kerralla?

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä on ihmeellistä?

Varmaan se että tavallinen jäätelöannos on pari palloa. Mä syön puolen litran jätskistä ihan vähintään 5 eri kertaa. Onhan tuollaisessa pönikässä yli 1000 kcal kuitenkin.

Jostain 100g pikkupallosta nyt ei tule kuin vihaiseksi. Ja vihaisuus nousee potenssiin 10, jos ruvetaan kaloreista paasaamaan sen kerran, kun jätskiä syö. 

Mä en taas tajua tätä ollenkaan. Miksi jonkun ruoan hyvyys on kiinni sen määrästä? Yksi pallo jäätelöä maistuu ihan yhtä hyvältä kuin litra. Tunnen monia ihmisiä - kaikki ylipainoisia - joille kaikkea pitää olla enemmän. Ei riitä kahvi, vaan pitää olla jätti-suklaa-kermavaahto-latte. Ei riitä annos kotiruokaa, vaan otetaan kaksi valtavaa lautasta. Ei riitä tavallinen jäätelöannos vaan pitää vetää koko paketti. Ei pienestä annoksesta normaali ihminen tule "vihaiseksi'.

Ja joo, jos "sen kerran" sitä jäätelöä syö, ei kaloreilla ole väliä. Mutta kun "se kerta" on monilla useita kertoja viikossa. Olemme valtavan lihavaa ja sairasta kansaa.

Mikä sinä olet määrittämään, mitä normaali ihminen tekee ja mitä ei? Vai luuletko, että sinun tapasi toimia on ainoa oikea? Kyllä minua v'tuttaisi, jos saisin jäätelöä vain pikkupallon. Enkä ole läski, jos se nyt tähän jotenkin mielestäsi liittyy. 

Ei ole psykologisestin tasapainoista suuttua liian pienestä jäätelöannoksesta. Siis aikuisena. Lapsena vielä joo niin sattuu joskus.

V'tutuksella ei ole mitään tekemistä suuttumisen kanssa. 

Alkuperäisessä viestissa sanottiin "tulee vihaiseksi".

Se on sellaista kuvainnollista kieltä. Sanonta, tiedäthän. Ei tarkoita konkreettista vihastumista. Ja vihainenkin voi olla suuttumatta. 

No haloo, ei kai kukaan luule että tässä oikeasti paiskotaan tavaroita ja raivotaan suuttuneena. Silti, tuo sanonta kertoo sanojan asenteesta: pieni annos on jollekin hiirelle, mulle ei riitä, pitää olla enemmän, pienestä määrä ei saa nautintoa. Normali ihminen syö joskus enemmän ja joskus vähemmän tekemättä asiasta numeroa.

Miksi sitten teet numeron tuon sanojan syömisistä?

Tuo sanoja tekee itse numeron omasta syömisestään.

Ei tehnyt. Totesi tosiasian ja sinä sitten rupesit siitä jankkaamaan ja vääntämään. Jos sinua ei toisten syömiset kiinnostaisi, olisit vain sivuuttanut kommentin ja jatkanut seuraavaan ketjuun/aiheeseen. 

Vierailija
82/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että suomalaiset ovat ylipainoisia.

No niin, nyt Aino-jätskit pois kaupoista! Ja näin on ylipaino-ongelma ratkaistu :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, nyt Aino-jätskit pois kaupoista! Ja näin on ylipaino-ongelma ratkaistu :D

Oletko kuullut kohtuudesta? Kaikkea voi syödä -vähän. Jos vetää 0.5 L kerralla jäätelöä niin se on normaali painoiselle liikaa. Siinä on päivän kalorit ja muuta ei tarvitse sitten syödäkään.

Vierailija
84/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te edes pidätte noin paljon jäätelöstä? Mielestäni se on kamalaa. Ostan mehujäitä.

Vierailija
85/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan se että tavallinen jäätelöannos on pari palloa. Mä syön puolen litran jätskistä ihan vähintään 5 eri kertaa. Onhan tuollaisessa pönikässä yli 1000 kcal kuitenkin.

Jostain 100g pikkupallosta nyt ei tule kuin vihaiseksi. Ja vihaisuus nousee potenssiin 10, jos ruvetaan kaloreista paasaamaan sen kerran, kun jätskiä syö. 

Mä en taas tajua tätä ollenkaan. Miksi jonkun ruoan hyvyys on kiinni sen määrästä? Yksi pallo jäätelöä maistuu ihan yhtä hyvältä kuin litra. Tunnen monia ihmisiä - kaikki ylipainoisia - joille kaikkea pitää olla enemmän. Ei riitä kahvi, vaan pitää olla jätti-suklaa-kermavaahto-latte. Ei riitä annos kotiruokaa, vaan otetaan kaksi valtavaa lautasta. Ei riitä tavallinen jäätelöannos vaan pitää vetää koko paketti. Ei pienestä annoksesta normaali ihminen tule "vihaiseksi'.

Ja joo, jos "sen kerran" sitä jäätelöä syö, ei kaloreilla ole väliä. Mutta kun "se kerta" on monilla useita kertoja viikossa. Olemme valtavan lihavaa ja sairasta kansaa.

Mikä sinä olet määrittämään, mitä normaali ihminen tekee ja mitä ei? Vai luuletko, että sinun tapasi toimia on ainoa oikea? Kyllä minua v'tuttaisi, jos saisin jäätelöä vain pikkupallon. Enkä ole läski, jos se nyt tähän jotenkin mielestäsi liittyy. 

Ei ole psykologisestin tasapainoista suuttua liian pienestä jäätelöannoksesta. Siis aikuisena. Lapsena vielä joo niin sattuu joskus.

Se on sellaista kuvainnollista kieltä. Sanonta, tiedäthän. Ei tarkoita konkreettista vihastumista. Ja vihainenkin voi olla suuttumatta. 

No haloo, ei kai kukaan luule että tässä oikeasti paiskotaan tavaroita ja raivotaan suuttuneena. Silti, tuo sanonta kertoo sanojan asenteesta: pieni annos on jollekin hiirelle, mulle ei riitä, pitää olla enemmän, pienestä määrä ei saa nautintoa. Normali ihminen syö joskus enemmän ja joskus vähemmän tekemättä asiasta numeroa.

Ei tehnyt. Totesi tosiasian ja sinä sitten rupesit siitä jankkaamaan ja vääntämään. Jos sinua ei toisten syömiset kiinnostaisi, olisit vain sivuuttanut kommentin ja jatkanut seuraavaan ketjuun/aiheeseen. 

Se on nimenomaan numeron tekemistä, kun paasaa että minullehan ei mikään yksi pallo riitä. Kaikki tunnemme tosielämässäkin näitä ihmisiä, joille vain enemmän on enemmän. He ovat useimmiten äänessä tarjoilujen edessä. Mitään faktaa asiassa ei ole - ettäkö pienestä annoksesta automaattisesti tulisi vihaiseksi. Ei tule, jos on normaali.

Miten mistään voi keskustella jos mihinkään viestiin ei saa reagoida eikä saa välittää mistään mitä kukaan kirjoittaa? Johan olisi lyhyt tämäkin ketju.

Vierailija
86/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se hyvyys olekaan määrästä kiinni. Mutta itse ainakin haluan nauttia hyvästä asiasta pidempään kuin pikku hetken. Koskee ihan kaikkia asioita syömisestä, luonnossa liikkumiseen ja seksistä hyvän kirjan lukemiseen. Miksi piipahtaa metsässä vain 5min, jos voi samoilla siellä vaikka pari tuntia? Miksi tyytyä nopeaan pikapanoon, jos voi harjoittaa nautinnollista seksiä vaikka tunnin? Miksi tyytyä pieneen palloon, jos voi syödä isomman määrän?

Siksi, että se lihottaa.

Ruokanautinto on aina tosi lyhyt riippumatta siitä syötkö 1dl vai 5dl, mutta se näky mikä tuijottaa takaisin peilistä kestää 24/7.

Itse ainakin syön kurinalaisesti ja olen tyytyväinen kroppaani. Siihen kun vertaa jotain hetken jäätelönautintoa niin eihän näistä asioista voi edes puhua samassa lauseessa.

Missä sun itsekuri on?

No eipä ole näkynyt lisäkiloja. Paino ollut sama viimeiset 25 vuotta. Ehkäpä juuri siksi, että vastapainoksi sille isommalle jätskimäärälle myös liikun isomman määrän. Kaloreilla on tapana kulua liikkuessa. Kun liikkuu riittävästi, ei tarvitse mitään askeettista kurinalaisuutta, vaan voi huoletta nautiskella isommallakin määrällä herkkuja. Minulle elämä ei ole kuria, vaan nautintoa. Mutta hyvä, jos sinä olet löytänyt itsellesi sopivan tavan elää. Opettele vielä se, että se ei ole kaikille sopiva tapa niin hyvä tulee :)

Miksi ihmeessä tyydyt litraan jäätelöä? Elämäsi on vielä nautinnollisempaa, jos syöt kerralla 3 litraa. 

Sinulle ehkä. Suurimmalle osalle ei. Jossain menee raja nautinnon määrässäkin. Fiksut toki sen tajuavat selittämättäkin. 

Et sitten ymmärtänyt lukemaasi. Tuolle edelliselle näytti olevan tärkeää, että herkkuja voi syödä isomman annoksen kerralla. Siksi kehotin häntä syömään vielä enemmän kuin nyt tekee.

Minä olen niitä, joille litran jäätelö riittää helposti ainakin viiteen herkutteluhetkeen, ja yleensä paketti on kaapissa viikkotolkulla ennen kuin loppuu. 

Vierailija
87/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut kohtuudesta? Kaikkea voi syödä -vähän. Jos vetää 0.5 L kerralla jäätelöä niin se on normaali painoiselle liikaa. Siinä on päivän kalorit ja muuta ei tarvitse sitten syödäkään.

Olen kuullut. Sinulle ilmeisen vieras käsite, kun kuvittelet, että se puoli litraa vedetään päivittäin. Itse syön jäätelöä noin 3 kertaa vuodessa. En usko, että terveydelleni on haitta, jos silloin vedän vaikka kokonaisen litran kerralla. Ainakaan painossa se ei ole näkynyt mitenkään. Normaalipainon alarajalla olen ollut kasvuiän loppumisesta saakka eli noin 20 vuotta. 

Vierailija
88/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No katsokaa paljon se Ainojäätelö painaa. 0,9L = 530g. Eli aivan höttöä.  Vertaa esim. 3 kaverin jätskiin, joka on 0,5L ja painaa 400g. En yhtään ihmettele jos syö purkillisen ainoa, itsekin voisin helposti sellasen vetästä nassuun ja ehkä siihen päälle puolet toisestakin paketista. Mutta riippuu kans ihmisestä.. kuinka paljon tykkää makeasta jne. Itse olen aika herkkuhiiri, vaikka en herkuttelekaan usein.

Ja sitten kun katsoo kalorit huomaa, että 100g on 267 kaloria. Kaurapuurokin on lihottavampaa, koska kaurassa kaloreita on 100g kohden 382 kaloria.

Aika harva varmaan vetää kerralla 100g kuivia kaurahiutaleita.

Se on hieman alle 3dl. Isompaan puuroannokseen menee helposti. Kalorimäärä ei muutu merkittävästi hiutaleet keittämällä. 

Mut puuroa tuosta tulee jo suurinpiirtein litra ja se on kyllä aika paljon verrattuna pariin desiin jäätelöä.

Vierailija
89/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat mitä jäin ihmettelemään että miksi otit 3 PIENTÄ palloa? Eikö 1 iso olisi ollut helpompaa ja nopeampaa.

Taidat olla sellainen näpertelijä muussakin kuin syömisessä.

Toinen onko jollain työpaikalla tosiaan jäätelökauha?

Vierailija
90/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se hyvyys olekaan määrästä kiinni. Mutta itse ainakin haluan nauttia hyvästä asiasta pidempään kuin pikku hetken. Koskee ihan kaikkia asioita syömisestä, luonnossa liikkumiseen ja seksistä hyvän kirjan lukemiseen. Miksi piipahtaa metsässä vain 5min, jos voi samoilla siellä vaikka pari tuntia? Miksi tyytyä nopeaan pikapanoon, jos voi harjoittaa nautinnollista seksiä vaikka tunnin? Miksi tyytyä pieneen palloon, jos voi syödä isomman määrän?

Siksi, että se lihottaa.

Ruokanautinto on aina tosi lyhyt riippumatta siitä syötkö 1dl vai 5dl, mutta se näky mikä tuijottaa takaisin peilistä kestää 24/7.

Itse ainakin syön kurinalaisesti ja olen tyytyväinen kroppaani. Siihen kun vertaa jotain hetken jäätelönautintoa niin eihän näistä asioista voi edes puhua samassa lauseessa.

Missä sun itsekuri on?

No eipä ole näkynyt lisäkiloja. Paino ollut sama viimeiset 25 vuotta. Ehkäpä juuri siksi, että vastapainoksi sille isommalle jätskimäärälle myös liikun isomman määrän. Kaloreilla on tapana kulua liikkuessa. Kun liikkuu riittävästi, ei tarvitse mitään askeettista kurinalaisuutta, vaan voi huoletta nautiskella isommallakin määrällä herkkuja. Minulle elämä ei ole kuria, vaan nautintoa. Mutta hyvä, jos sinä olet löytänyt itsellesi sopivan tavan elää. Opettele vielä se, että se ei ole kaikille sopiva tapa niin hyvä tulee :)

Miksi ihmeessä tyydyt litraan jäätelöä? Elämäsi on vielä nautinnollisempaa, jos syöt kerralla 3 litraa. 

Sinulle ehkä. Suurimmalle osalle ei. Jossain menee raja nautinnon määrässäkin. Fiksut toki sen tajuavat selittämättäkin. 

Et sitten ymmärtänyt lukemaasi. Tuolle edelliselle näytti olevan tärkeää, että herkkuja voi syödä isomman annoksen kerralla. Siksi kehotin häntä syömään vielä enemmän kuin nyt tekee.

Minä olen niitä, joille litran jäätelö riittää helposti ainakin viiteen herkutteluhetkeen, ja yleensä paketti on kaapissa viikkotolkulla ennen kuin loppuu. 

Kyllä se nyt olet sinä, joka ei ymmärrä lukemaansa. Ei vaikka rautalangasta väännetään. Isompi ei tarkoita sama kuin järjetön määrä. Ei ole mikään pakko vetää övereitä, vaikka söisikin isomman määrän jäätelöä kuin pari lusikallista.  

Vierailija
91/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut. Sinulle ilmeisen vieras käsite, kun kuvittelet, että se puoli litraa vedetään päivittäin. Itse syön jäätelöä noin 3 kertaa vuodessa. En usko, että terveydelleni on haitta, jos silloin vedän vaikka kokonaisen litran kerralla. Ainakaan painossa se ei ole näkynyt mitenkään. Normaalipainon alarajalla olen ollut kasvuiän loppumisesta saakka eli noin 20 vuotta. 

Hienoa sinulle. Suomalaisista naisista 60% ja miehistä 70% ovat ylipainoisia, joten selkeästi suurimmalla osalla aineenvaihdunta ei ole samaa luokkaa, kuin sinulla.

Vierailija
92/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on nimenomaan numeron tekemistä, kun paasaa että minullehan ei mikään yksi pallo riitä. Kaikki tunnemme tosielämässäkin näitä ihmisiä, joille vain enemmän on enemmän. He ovat useimmiten äänessä tarjoilujen edessä. Mitään faktaa asiassa ei ole - ettäkö pienestä annoksesta automaattisesti tulisi vihaiseksi. Ei tule, jos on normaali.

Miten mistään voi keskustella jos mihinkään viestiin ei saa reagoida eikä saa välittää mistään mitä kukaan kirjoittaa? Johan olisi lyhyt tämäkin ketju.

No, jos toisten syömiset eivät sinua kiinnosta, ei sinulla pitäisi olla mitään tarvetta niistä keskustellakaan. Eli oikeasti sinua kiinnostaa ja vieläpä oikein paljon, kun näin pitkään jaksat jankuttaa toisen ihmisen syömisistä ja vieläpä päsmäröiden päättää hänen puolestaan tekikö hän numeroa vai. Oikein malliesimerkki minäminä-ihmisestä, joka tunkee nenänsä aina muiden asioihin ja tulee neuvomaan, vaikka kukaan ei neuvoja ole pyytänyt saati niitä kaipaa. Sinä siis tuo malliesimerkki. 

Vierailija
93/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa sinulle. Suomalaisista naisista 60% ja miehistä 70% ovat ylipainoisia, joten selkeästi suurimmalla osalla aineenvaihdunta ei ole samaa luokkaa, kuin sinulla.

Ja vakavissasi luulet, että siihen ylipainoon on syynä vain se, että aineenvaihdunta ei kykene käsittelemään kolmesti vuodessa syötyä jäätelölitraa. Mietipä nyt vähän :D

Vierailija
94/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, minullakin on aineenvaihdunta niin huono, että lihon, vaikka en koskaan syö jäätelöä. 

t. päivän viidettä perhepitsaa vetelevä Ritu 150kg

Vierailija
95/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aineenvaihdunta ei kyllä liity tuohon asiaan mitenkään. Se on suurella osalla ylipainosia vain tekosyy. Oikeasti paino ei kenelläkään nouse grammaakaan, jos syö herkkuja kohtuudella. Ei, vaikka kerran pari vuodessa söisi isonkin määrän. 

Vierailija
96/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vakavissasi luulet, että siihen ylipainoon on syynä vain se, että aineenvaihdunta ei kykene käsittelemään kolmesti vuodessa syötyä jäätelölitraa. Mietipä nyt vähän :D

Aivan, jos sinä syöt vain 0.5 L jäätelöä kolmesti vuodessa. Tilastot ylipainoisista yleensä kertoo sen, miten yleensä eletään. Eli vedetään se 0.5 L ainakin kerran viikossa (todennäköisesti useamminkin). Se nyt vaan on ihan tilastollinen tosiasia, että yli puolet suomalaisista ovat ylipainoisia ja iso osa lihavia. Sitä ei sinun vähättely poissulje.

Vierailija
97/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, jos sinä syöt vain 0.5 L jäätelöä kolmesti vuodessa. Tilastot ylipainoisista yleensä kertoo sen, miten yleensä eletään. Eli vedetään se 0.5 L ainakin kerran viikossa (todennäköisesti useamminkin). Se nyt vaan on ihan tilastollinen tosiasia, että yli puolet suomalaisista ovat ylipainoisia ja iso osa lihavia. Sitä ei sinun vähättely poissulje.

No minähän sanoin, että syön kolmesti vuodessa jäätelöä. Sinä sitten siihen kommentoit, että onneksi olkoon kaikilla ei ole samanlainen aineenvaihdunta kuin sinulla. Ja nyt kun sinulle huomautettiin, että kommenttisi oli älytön, kääntyikin takki nätisti siihen suuntaan, että aineenvaihdunta ei liity asiaan mitenkään, vaan painoa kertyy jos syö paljon ja usein. Eli juuri niin kuin minä alunperin sanoin. Ei se määrä, vaan se kuinka usein ko. määrä vedetään. Ei tuo vähättelyksi muutu, vaikka sinä et ihan ymmärtänyt sen alkuperäisen viestini pointtia. 

Vierailija
98/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohan toi nyt helvetisti! :D onko hän todella lihava? tai syömishäiriöinen?_

Vierailija
99/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut tämän täällä joskus ennenkin ja sanon uudelleen: Minun mielestäni toisten syömisien kyttääjät ovat vittumaisinta porukkaa mitä maa päällään kantaa.

Tämä. Koskee myös niitä, ketkä tulee pätemään heti jos joku erehtyy mainitsemaan että 2dl riittää itselle. Siihen on sitten pakko tulla pätemään, kuinka siitä määrästä tulee vain paha mieli ja minä ainakin vedän ämpärillisen jätskiä kerralla. Ihan kuin olisi suurikin synti olla pieniruokainen.

Yleensä tuo 2dl "erehdytään" mainitsemaan juurikin tämän aloituksen kaltaisessa yhteydessä, jossa ensin on kytätty toisen syömisiä ja sitten paheksutaan niitä ja kiillotetaan omaa kilpeä kehumalla kuinka "minä kyllä pärjään parilla pallolla". Mitään muutahan tuo ei ole kuin ajatusta siitä, että iso määrä=huono asia, pieni määrä eli oma valinta=hyvä asia. 

Usein tuota näkee myös noissa kyselyissä, missä kysytään vaikka että kuinka monta pitsasiivua jaksat syödä. Jos kertoo että pari riittää, kerää se vähintään kasan alapeukkuja. Ja suurin kilpailu tuntuu olevan kuka syö eniten. Ja se kerää eniten yläpeukkuja. Ei niihin tällainen pienikokoinen ja ruokainen ihminen kehtaa mitään vastata, kun ilmeisesti kuvitellaan että joko valehtelen tai koitan ylpeillä. Ja minusta taas vaikuttaa, että enemmänkin ylpeillään sillä, että jaksaa syödä 5 pitsaa kerralla. Minua ei muiden syömiset kiinnosta. Olen tyytyväinen omaan pieniruokaisuuteen, tulee halvemmaksi. Ja saan jo siitä määrästä tyytyväisyyteni.

Miksi sitten osallistut (ilmeisen aktiivisesti) muiden syömisiä käsitteleviin ketjuihin? 

Tykkään lukea eri aiheista täällä, vaikka ei aina asia itsessään kiinnosta. Harvoin jaksan mihinkään ylipäätään itse vastata. Se viihdearvo itsessään on joskus mielenkiintoisempi, kuin itse asia. Tänkin ketjun avasin, koska arvasin kommentit.

Vierailija
100/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä, se jäätelöpakkaus olikin 0,9 litraa, paino oli 500g.. tätä sen teettää kun nopeassa kirjoitti - ja ei sillä, syökööt niin paljon kuin haluaa. Koko postauksen pääasia oli kysyä, paljonko te syötte yleensä. Itsestä tuo määrä tuntui tosi isolta. Halusin saada osviittaa paljonko ihmisillä on tapana syödä jäätelöä, kun paketista tarjoillaan. Ja työnantajan piikkiin otti tämä työkamu - saatiin valita tauolla jäätelöt altaasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi