JES!! LAKIALOITE "TASA-ARVOISEN" AVIOLIITON PUOLESTA HYLÄTTIIN!
Kommentit (433)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:15"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:11"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 09:28"]
Läpi se silti menee. Suurin osa suomalaisista on sen lain kannalla. En ymmärrä miten lakivaliokunnassa kehdataan äänestää vastaan. Ketä he siellä edustavat, itseäänkö vain?
[/quote]
Onko jotain linkkiä tutkimukseen että suurin osa suomalaisista kannattaa? Minä olen ollut siinä luulossa että päinvastoin. 166 000 allekirjoitti aloitteen..
[/quote] Heh, luuletko että tuossa on kaikki lakialoitteen kannattajat? Itse olen lesbo, enkä muistanut edes allekirjoittaa. Ja vanhukset ja lapset voi jättää heti luvuista pois. Luuletko tosiaan että kaikki mahdolliset kannattajat ovat edes huomanneet koko aloitetta?
[/quote]
En luule. Mutta luuletko sinä että suurin osa suomalaisista kannattaa sitä?
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:10"]Hehe,eipä täällä tiedetäkään kuinka teille joillekin suvaitsettomille vanhuksille nauretaan!! :DD
[/quote]
:D hauskaa. Olette suht sairaita. Ei muutaku pyydät vetää isääsi naapurin Pertsaa perseeseen ;) voipi suvaitsevaisuus loppua :D
[/quote] Miten joku persepano tähän liittyy? Asuko arkaan paikkaan? Mitä jos tunget vaikka Raamatun perseeseesi kun tuollaiset jutut niin kiinnostaa
En halua nähdä kun kaksi karvasta äijää imuttelee alttarilla. En myöskään kahta naista vastaavassa tilanteessa. En silti vihaa homoja. He pärjäävät oikein hyvin ilman avioliittolakiakin.
t. juristi
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:17"]
Läpi se silti menee. Suurin osa suomalaisista on sen lain kannalla. En ymmärrä miten lakivaliokunnassa kehdataan äänestää vastaan. Ketä he siellä edustavat, itseäänkö vain?
[/quote]
Onko jotain linkkiä tutkimukseen että suurin osa suomalaisista kannattaa? Minä olen ollut siinä luulossa että päinvastoin. 166 000 allekirjoitti aloitteen..
[/quote] Heh, luuletko että tuossa on kaikki lakialoitteen kannattajat? Itse olen lesbo, enkä muistanut edes allekirjoittaa. Ja vanhukset ja lapset voi jättää heti luvuista pois. Luuletko tosiaan että kaikki mahdolliset kannattajat ovat edes huomanneet koko aloitetta?
[/quote]
[/quote] En luule. Mutta nuoremmista lähes kaikki kannattaa, joten kyllä tuo tasa-arvoinen avioliittolaki läpi menee. Oli se sitten tänä vuonna tai kymmenen vuoden päästä.
Yllätyin että palstalla on näinkin paljon homofoobikoita.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:19"]
[/quote]
[/quote]
[/quote] En luule. Mutta nuoremmista lähes kaikki kannattaa, joten kyllä tuo tasa-arvoinen avioliittolaki läpi menee. Oli se sitten tänä vuonna tai kymmenen vuoden päästä.
[/quote]
Niin ja mistä tiedät että nuoremmista lähes kaikki kannattaa? Kun nämä nuoret kasvavat vanhemmiksi saattaa mielipide muuttua. Kakskymppisenä muistan itsekin allekirjoittaneeni jonkun idioottimaisen lakialoitteen..
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:20"]
Yllätyin että palstalla on näinkin paljon homofoobikoita.
[/quote]
Pitäisikö muka homoja sitten rakastaa ENEMMÄN kuin heteroja? Ei homoilla pidä olla mitää erioikeuksia heteroihin verrattuna. Suomessa homot voivat oikein hyvin.
OKSETTAA NÄMÄ JUMALAKIIHKOILIJAT. Ymmärrättekö, ettei enää 2000-luvulla ole normaalin ihmisen toimintaa uskoa johonkin satuolentoon?
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:22"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:19"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niin ja mistä tiedät että nuoremmista lähes kaikki kannattaa? Kun nämä nuoret kasvavat vanhemmiksi saattaa mielipide muuttua. Kakskymppisenä muistan itsekin allekirjoittaneeni jonkun idioottimaisen lakialoitteen..
[/quote] Niin, varmaan nekin jotka aikoinaan kannattivat naisten äänioikeutta ovat nyt jotenkin ihmeellisesti sitä vastaan. On älytöntä, että vielä vuonna 2014 pitää vängätä siitä saavatko kaksi toisiaan rakastavaa ihmistä mennä naimisiin
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:23"]
OKSETTAA NÄMÄ JUMALAKIIHKOILIJAT. Ymmärrättekö, ettei enää 2000-luvulla ole normaalin ihmisen toimintaa uskoa johonkin satuolentoon?
[/quote]
Oletko ehkä katkera homoseksuelli vai muuten vain suvaitsematon ateisti-pirkko?
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:23"]
[/quote]
Niin, 2000-luvulla on normaalia olla homo. Kaikki muut ovat epänormaaleja.
Vaikka seurustelenkin naisen kanssa (olen itse nainen), ei tuo avioliittolaki voisi vähempää kiinnostaa. En koe tarpeelliseksi mennä kirkossa naimisiin, koska en kirkkoon kuulu enkä usko jumalaan.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:29"]
Vaikka seurustelenkin naisen kanssa (olen itse nainen), ei tuo avioliittolaki voisi vähempää kiinnostaa. En koe tarpeelliseksi mennä kirkossa naimisiin, koska en kirkkoon kuulu enkä usko jumalaan.
[/quote]
Ei ole mitään tekemistä kirkolla asian kanssa.
Miksi helvetissä yhä sekoutatte kirkon ja avioliittolain? Siitä ei olekyse tässä!!
jos avioliittolaista tulee tasa-arvoinen ja homoavioliitot hyväksytään, niin toivon hartaasti että tasa-arvon nimessä myös moniavioisuus hyväksytään.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:32"]
jos avioliittolaista tulee tasa-arvoinen ja homoavioliitot hyväksytään, niin toivon hartaasti että tasa-arvon nimessä myös moniavioisuus hyväksytään.
[/quote]
Moniavioisuus on täysin eri asia, kuin se, että kahden ihmisen liitosta tehdään samanlainen, kuin kahden ihmisen liitosta joka on jo olemassa.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:10"]Hehe,eipä täällä tiedetäkään kuinka teille joillekin suvaitsettomille vanhuksille nauretaan!! :DD
[/quote]
:D hauskaa. Olette suht sairaita. Ei muutaku pyydät vetää isääsi naapurin Pertsaa perseeseen ;) voipi suvaitsevaisuus loppua :D
[/quote] Miten joku persepano tähän liittyy? Asuko arkaan paikkaan? Mitä jos tunget vaikka Raamatun perseeseesi kun tuollaiset jutut niin kiinnostaa
[/quote]
En lue raamattua, valitettavasti :)
Tuota eikö se perseeseen pano kuulu homouteen siinä missä laki homojen yhdenvertaistaminen valtaväestön kanssa avioliitossa. Ei homoasioita voi eritellä mielensä mukaan.
Perseeeeeeseeeen pano kuvottavaa. Siinä äijä vetää toista perseeeeeeseeeen ja pantavalla on kärpä pystyssä. HYI SAATANA kun kuvottaa. Tää mua kuvottaa niiiiin hirveesti että jeee kun ei laki mennyt läpi.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:35"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:12"]
[/quote]
[/quote]
Tuota eikö se perseeseen pano kuulu homouteen siinä missä laki homojen yhdenvertaistaminen valtaväestön kanssa avioliitossa. Ei homoasioita voi eritellä mielensä mukaan.
Perseeeeeeseeeen pano kuvottavaa. Siinä äijä vetää toista perseeeeeeseeeen ja pantavalla on kärpä pystyssä. HYI SAATANA kun kuvottaa. Tää mua kuvottaa niiiiin hirveesti että jeee kun ei laki mennyt läpi.
[/quote] Kaikki homot eivät edes harrasta persepanoja. Ja miten luulet kahden naisen moista harrastavan?
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:37"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:35"]
[/quote]
[/quote]
[/quote] Kaikki homot eivät edes harrasta persepanoja. Ja miten luulet kahden naisen moista harrastavan?
[/quote] Strap-onilla
Ainut lohdun pilke tänään oli se, että FB:ssä kavereistani huomattava osa oli kritisoinut lakivaliokunnan päätöstä, ja näillä julkaisuilla oli paljon tykkäyksiä. Eli aina voi toivoa, että viimeistään sitten, kun tämä sukupolvi (n. 25-vuotiaat, +/- pari vuotta) pääsee valtaan, niin laki menee läpi. Onhan Suomi toki siinä vaiheessa jo luonut maineen homofoobisena takapajulajunttilana, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Hävettää, että täällä oikein ylpeillään sillä, kuinka aikaamme edellä olimme aikoinamme naisten oikeuksien suhteen. Ei tuollaisilla asioilla voi kehuskella, jos suhtautuminen seksuaalivähemmistöihin on vielä 2010-luvulla näin vihamielistä.