Oliko minulla oikeus suuttua tästä?
Mulla alkoi loma. Olin ajatellut tämän ensimmäisen viikon olla lapsen kanssa päivät ihan kotona vaan ja puuhastella yhdessä kaikkea kivaa. Viettää laatuaikaa siis.
No, yllättäen mies oli sopinut exänsä kanssa mun selän takana vaihtavansa hoitokuvioita siten, että hänen lapsensa voi myös tulla meille nyt tällä viikolla. Mies on itse töissä. Miehen ex ei käy töissä. Mulla alkoi loma ja sen sijaan että mun piti saada viettää loman alku kaksin lapseni kanssa, meillä onkin miehen teini pyörimässä myös.
Olenko pikkumainen, kun suutuin?
Kommentit (64)
On oikeus suuttua. Ja ihan oikeesti, ette te tarvitse keneltäkään mitään oikeutusta tunteillenne ja suuttumisillenne.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 11:00"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 09:20"]
Tuollaisia sopimuksia ei mies saa tehdä ilman kysymättä sinulta, jos oletuksena on, että sinä hoidat teinin syömiset ja viihdytyksen. Itse suuttuisin ja sanoisin muutaman suoran sanan, ettei toista kertaa menisi tekemään noin.
[/quote]
Voi herran jee näitä " sopimuksen " huutajia. Mua todella vituttaa näiden lasten ja nuorten puolesta, kun tuntuu, että kolmas maailman sota syttyy, kun ne tulee isällensä ilman, että on käyty kauheita neuvotteluja, että " eihän se voi nyt tulla kun mä joudun olemaan sen kanssa täällä ". Aikuiset ihmiset, voi vittu, että olette typeriä. En edes usko, että ap sen kummenpaa laatuaikaa olisi kahdestaan viettänyt ( tällä palstalla??) kunhan veti sen nyt esille, että saisi myötätuntoa.
[/quote]
Sivistyneissä perheissä keskustellaan, ennenkuin sovitaan yhtään mitään muutoksia, jotka vaikuttavat lähinnä sen osapuolen elämään, joka ei ole muutoksesta sopimassa.
[/quote]
Ihan kuten vaan, mutta mun mielestä lapset voi pitää erillään näistä jutuista. Lapset on tehty ja ovat olemassa - pakkoko niiden on aina kärsiä minäminä-ihmisistä.
[/quote]
Kukahan tässäkin kuviossa lienee se minäminä-ihminen. Sitä voi kukin miettiä..
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 11:17"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 11:00"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 09:20"]
Tuollaisia sopimuksia ei mies saa tehdä ilman kysymättä sinulta, jos oletuksena on, että sinä hoidat teinin syömiset ja viihdytyksen. Itse suuttuisin ja sanoisin muutaman suoran sanan, ettei toista kertaa menisi tekemään noin.
[/quote]
Voi herran jee näitä " sopimuksen " huutajia. Mua todella vituttaa näiden lasten ja nuorten puolesta, kun tuntuu, että kolmas maailman sota syttyy, kun ne tulee isällensä ilman, että on käyty kauheita neuvotteluja, että " eihän se voi nyt tulla kun mä joudun olemaan sen kanssa täällä ". Aikuiset ihmiset, voi vittu, että olette typeriä. En edes usko, että ap sen kummenpaa laatuaikaa olisi kahdestaan viettänyt ( tällä palstalla??) kunhan veti sen nyt esille, että saisi myötätuntoa.
[/quote]
Sivistyneissä perheissä keskustellaan, ennenkuin sovitaan yhtään mitään muutoksia, jotka vaikuttavat lähinnä sen osapuolen elämään, joka ei ole muutoksesta sopimassa.
[/quote]
Ihan kuten vaan, mutta mun mielestä lapset voi pitää erillään näistä jutuista. Lapset on tehty ja ovat olemassa - pakkoko niiden on aina kärsiä minäminä-ihmisistä.
[/quote]
Kukahan tässäkin kuviossa lienee se minäminä-ihminen. Sitä voi kukin miettiä..
[/quote]
Mä olen edelleenkin sitä mieltä, ettei oman lapsen näkemisestä tarvitse neuvotella. Eikös ne ole ihan perusasioita ? Kyselisitkö itse lupaa nähdäksesi oman lapsen ? Tai kieltäisit tulemasta kotiisi ? Ei sille teinille sirkusta tarvitse tehdä, ihan normaali elämä riittänee. Varmaan olisi ap:llekin jäänyt luxus-aikaa oman lapsensa kanssa. Ja ihan kokemuksesta puhun, meillä perheessä sinun,minun ja yhteisiä. Jos ne lapset kerrankin saisi olla ykkösiä, ilman, että nyxät ja exät pahoittanee kaikesta mielensä.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 11:00"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]