Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko minulla oikeus suuttua tästä?

Vierailija
25.06.2014 |

Mulla alkoi loma. Olin ajatellut tämän ensimmäisen viikon olla lapsen kanssa päivät ihan kotona vaan ja puuhastella yhdessä kaikkea kivaa. Viettää laatuaikaa siis.

No, yllättäen mies oli sopinut exänsä kanssa mun selän takana vaihtavansa hoitokuvioita siten, että hänen lapsensa voi myös tulla meille nyt tällä viikolla. Mies on itse töissä. Miehen ex ei käy töissä. Mulla alkoi loma ja sen sijaan että mun piti saada viettää loman alku kaksin lapseni kanssa, meillä onkin miehen teini pyörimässä myös.

Olenko pikkumainen, kun suutuin?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olet ottanut miehen jolla on lapsi ennestään. Toki miehen lapsella on oikeus olla lomallaan teillä. 

Vierailija
22/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies olisi voinut keskustella asiasta sinun kanssasi, mutta noin periaatteessa asian pitää olla sinulle ok. Kuulostaa vähän siltä, että et pidä teinistä. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan.

Vierailija
24/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on oikeus tunteisiisi. Mutta silti tovottaa teini tervetulleeksi taloon.

Vierailija
25/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät ole keskenään sukulaisia (minulla yksi lapsi, miehellä yksi lapsi) ja ovat hyvin eri ikäisiä. Ap

Vierailija
26/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne on joka tapauksessa nyt samaa perhettä.

Vierailija
27/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan tunteen ja olisin ehkä hetken tuntenut pettymystä tilanteesta, mutta tosiasia on, että tuo teini kuuluu perheeseesi yhtä paljon kuin oma lapsesi. Keksikää yhteistä kivaa koko porukka. Terv. Uusperheen äiti

Vierailija
28/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeus suuttua, tottakai. Sähän oisit voinut vaikka ajatella että lähdet sukulaisiin lapses kanssa tms rajottavia suunnitelmia.

Vierailija
29/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 09:23"]Lapset eivät ole keskenään sukulaisia (minulla yksi lapsi, miehellä yksi lapsi) ja ovat hyvin eri ikäisiä. Ap

[/quote]

No kuulehan, te olette samaa perhettä! Tuo kuvio on väärällä pohjalla jos et hyväksy miehesi lasta. Voit kertoa miehellesi, ettet halua tietää asiaa vasta jälkikäteen, mutta älä missään nimessä näytä teinille, että olisit pettynyt. Nythän sinulla on mahdollisuus tehdä teininkin kanssa jotain tosi kivaa.

Vierailija
30/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei voi oman lapsensa hoidossa laskea siihen varaan että sinähän olet kotona kumminkin, ei sinulla ole muuta velvoitetta sellaiseen kuin silkka kiltteys ehkä. Miehen on itse hoidettava oma lapsensa, tai sitten neuvoteltava sinun kanssasi jos aikaa laskea sinun varaasi.

Vierailija
31/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä isällä on oikeus otttaa lapsensa luokseen. Eihän teiniä tarvitse hoitaa eli mitään haittaa ei ole ap:lle. 

Vierailija
32/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 09:28"]

On oikeus suuttua, tottakai. Sähän oisit voinut vaikka ajatella että lähdet sukulaisiin lapses kanssa tms rajottavia suunnitelmia.

[/quote]

Tässähän se ongelma onkin, ajatellaan jotain, mutta ei kerrota siitä puolisolle mitään...

Vierailija
33/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 09:28"]

[/quote]

Miksi suuttua? Mitä se hyödyttää? Tehty on tehty, eikö kannata jutella ja miettiä miten nyt edetään, ja miten jatkossa estetään ettei tällaisia yllätyksiä tule. Suuttuminen on naurettavaa.

Vierailija
34/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellista tässä on se että, suutuitko siitä että miehen lapsi tulee kylään, onko se paha asia  VAI suutuitko siitä, ettei mies kysynyt ensin sinulta?

Jos miehen lapsi on mukava niin onko se sitten niin kauheata? Kannattaisi kyllä keskustella asioista yleensäkin miehensä kanssa.  Hyvä puoli tässä on nyt se että miehelläsi ei ole varaa suuttua sitten kun sinä teet omia päätöksiä. Ehkä miehesi on joustava itsekin? ja odottaa samaa sinulta?

Vierailija
35/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän se pointti onkin, että kyllä miehen olisi pitänyt kysyä multa. Huomasin omasta lapsestani, että hän pettyi kun ei saanutkaan olla mun kanssa kahdestaan niinkuin oli ollut puhetta. Mielestäni nämä asiat vaikuttavat myös minun lapseeni. Itse en kysymättä toimisi noin. Mies kuitenkin odottaa, että laitan ruoan jne. täällä hänen poissaollessaan. Enkä minä teinille mitään näytä, lähdemme tänäänkin kaikki kolme viettämään päivää jonnekin. Sisälläni kiehuu ja ainoastaan miestä kohtaan, joka on niin ajattelematon. Ap

Vierailija
36/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina se yllättää ihmiset, miten tärkeää kommunikointi on parisuhteessa.

Vierailija
37/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 09:38"]

Sehän se pointti onkin, että kyllä miehen olisi pitänyt kysyä multa. Huomasin omasta lapsestani, että hän pettyi kun ei saanutkaan olla mun kanssa kahdestaan niinkuin oli ollut puhetta. Mielestäni nämä asiat vaikuttavat myös minun lapseeni. Itse en kysymättä toimisi noin. Mies kuitenkin odottaa, että laitan ruoan jne. täällä hänen poissaollessaan. Enkä minä teinille mitään näytä, lähdemme tänäänkin kaikki kolme viettämään päivää jonnekin. Sisälläni kiehuu ja ainoastaan miestä kohtaan, joka on niin ajattelematon. Ap

[/quote]

Ja mikset etukäteen kertonut miehellesi suunnittelevasi viettää laatuaikaa oman lapsesi kanssa kahdestaan?

Vierailija
38/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, mikä teitä estää olemasta kahdestaan? En tajua. Ja oletko liian vähän lapsesi kanssa, kun yksi viikko on maailmanloppu? Meillä on asunut vaihtareita, eikä teinit juurikaan estä antamasta aikaa ns omille lapsille. Teineillä on ihan omat kuviot kuitenkin. Yhteinen ateria illalla on vain sitten lisäbonus kaikille.

Vierailija
39/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ydinkysymys on se, hoidatteko toistenne lapsia kuin omianne vai katsotteko, että lapset ovat biologisten vanhempiensa vastuulla. Oletatko sinä, että miehesi hoitaa sinun lasta silloin, kun sinä olet töissä tai on jotain menoa? Vai onko sinun lapsen hoito pelkästään sinun ja lapsen isän vastuulla?

Sinänsä vähän ihmettelen, miksi teinin äiti laittoi lasen teille, jos tietää, että sun mies on töissä eikä pysty olemaan lapsen kanssa. Mieluummin pitäisin lapsen kotona, jos itse en olisi töissä, kuin laittaisin jonkun exän uuden naisen kanssa aikaa viettämään... Laittaisin teinin isälleen sitten, kun isä on lomalla ja voivat yhdessä viettää aikaa.

Vierailija
40/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sanonut miehelle että lapsi saa tulla koska vaan meille eikä tarvi lupia kysellä.

Molemmat lapset kuuluvat perheeseen ja molempia hoidetaan yhdessä.

ei mikään ihme että moni uusperhe ei toimi kun ajatusmaailma on tuo että tarvitaan lupa saako lapsi tulla. Tuskin säkään lupaa mieheltä kyselet saako sun lapsi olla huomisen teillä.. Sun pitäisi ottaa nyt Se asenne että teillä on kaksi lasta huolehdittavana koska mies otti sen kuuluisan "paketin" eli sit ja lapsen niin yhtälailla sinä otit sen paketin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän