Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oliko minulla oikeus suuttua tästä?

Vierailija
25.06.2014 |

Mulla alkoi loma. Olin ajatellut tämän ensimmäisen viikon olla lapsen kanssa päivät ihan kotona vaan ja puuhastella yhdessä kaikkea kivaa. Viettää laatuaikaa siis.

No, yllättäen mies oli sopinut exänsä kanssa mun selän takana vaihtavansa hoitokuvioita siten, että hänen lapsensa voi myös tulla meille nyt tällä viikolla. Mies on itse töissä. Miehen ex ei käy töissä. Mulla alkoi loma ja sen sijaan että mun piti saada viettää loman alku kaksin lapseni kanssa, meillä onkin miehen teini pyörimässä myös.

Olenko pikkumainen, kun suutuin?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt noin.

Silloin kun oltiin yhdessä eän kanssa, ja lapsi oli vauva, niin äijä oli sopinut exänsä kanssa, että minä hoidan heidän lastaan. Kysymättä tai puhumatta minulle mitään. Pari päivää aiemmin vain ilmoitus.

No en muuten hoitanut. Koska minun kanssa siitä ei puhuttu, ja koska olin niin hemmetin väsynyt vauvan kanssa, että en olisi jaksanut siinä viihdyttää ekaluokkalaista lisäksi.

Vierailija
2/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä siis ilmoittaisin näille teinin vanhemmille, että homma ei onnistu. Että sinä päätät itse omasta lomasta ja ohjelmasta. Ota vastaan vaikka elämäsi riita tai ero, mutta älä anna toisten polkea itseäsi ojaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Ja tietenkin tää ap,een lapsi asuu hänen ja miehen kans, eiks niin?

Oletko koskaan tosissas kysynyt miltä miehestä tuntuu elää "vieraan" lapsen kans 24/7?

Vierailija
4/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä varmaankin nyt monelta jäi huomaamatta, että mies vaihtoi minulta kysymättä hoitoviikot näin, että teini on juuri minun lomaviikollani meillä. Ei varmaankaan teinille olisi koitunut traumoja, jos hän olisi tullut seuraavalla viikolla normaalin aikataulun mukaisesti. Ap

Vierailija
5/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 09:16"]Mulla alkoi loma. Olin ajatellut tämän ensimmäisen viikon olla lapsen kanssa päivät ihan kotona vaan ja puuhastella yhdessä kaikkea kivaa. Viettää laatuaikaa siis.

No, yllättäen mies oli sopinut exänsä kanssa mun selän takana vaihtavansa hoitokuvioita siten, että hänen lapsensa voi myös tulla meille nyt tällä viikolla. Mies on itse töissä. Miehen ex ei käy töissä. Mulla alkoi loma ja sen sijaan että mun piti saada viettää loman alku kaksin lapseni kanssa, meillä onkin miehen teini pyörimässä myös.

Olenko pikkumainen, kun suutuin?

[/quote]Minä kyllä ymmärrän. Olisin itsekkin suuttunut. Mies olisi voinut kysyä sinulta. Jos teinin oma äiti kotona. Olisihan teini voinut tulla kun miehelläsi on loma. Asioista pitäisi keskustella ja sopia etukäteen, eihän hän sinun lapsesi ole.

Vierailija
6/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripittäisin kyllä ukkoni jos salaa tekisi noin. Kyllä oman lapsen kanssa haluaa kahdestaakin olla. Sano miehelle et sul on pienokaisesi kanssa matka varattu, lomia on harvoin.

Vierailija
7/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi ollut fiksu, niin silloin hän olisi kysynyt sinulta. Oma mieheni aina kuvittelee, ettei hänen teininsä mua häiritse millään tavalla. No aika vähän häiritseekin, ehkä lähinnä meillä ramppaavat teinin kaverit ja teinien jäljiltä jäävä sotku. Onneksi on 400 m2 talo ;)

Vierailija
8/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin oli oikeus suuttua.

Perheessä ei toimita toisen selän takana vaan asioista keskustellaan ja asiat sovitaan yhdessä. Homma ei vaan toimi niin, että toinen päättää ja toinen alistuu, oli sitten kyseessä ydinperhe, uusperhe, lapseton perhe tai jokin muu perhemuoto. 

Jos mun exä haluaa vaihtaa isäviikonloppunsa, niin kyllä mä tasan kysyn mun nykyiseltä, että onko asia hänelle ok, että lapsi onkin meillä eikä exälläni. Tähän mennessä aina on käynyt ilman ongelmia, mutta mielestäni en voi toimia mielivaltaisesti tilanteessa, joka koskettaa myös miestäni.

Vierailija
9/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme uusioperhedraamaa. Eksän eksät ja nyksän eksän eksät. Itse olet, ap, soppasi valinnut. Olisitte valinneet kunnolla sen ensimmäisen elämän kumppanin, niin tällaiset saippuadraamat olisi vältetty.

Niin makaa kuin petaa.

Vierailija
10/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 11:17"]

Kukahan tässäkin kuviossa lienee se minäminä-ihminen. Sitä voi kukin miettiä..

[/quote]

Ei ainakaan se teini, jota reppanaa riepotellaan kuin heittopussia, kun ei ole toiseen kotiinsa tervetullut.

Vierailija
11/64 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kurjaa. Kyllähän sun kanssa olisi pitänyt neuvotella. Sulla on 2 vaihtoehtoa: lähde matkalle tai ota ilo irti isosta porukasta.

Vierailija
12/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää, että lapsi ei saa tulla isänsä luo milloin tahansa! Onhan töissä käyvällä vanhemmalla illat vapaana ja viikonloput varmaan myös. On ihan ymmärrettävää, että lapsi ja vanhempi haluavat viettää silloin aikaa yhdessä. Tai oikeammin sanottuna elää arkea yhdessä. Ei se lapsi tule hoitoon isän kotiin vaan se tulee toiseen kotiinsa isän luo.

Kaikenikäisillä lapsilla pitäisi olla oikeus ja mahdollisuus molempiin vanhempiinsa avioeron jälkeenkin. Uusien puolisojen pitäisi ymmärtää ja hyväksyä tämä. Lapsi on vain vähä aikaa lapsi, ole mukana tukemassa hyvää isä-lapsi suhdetta. Se kantaa pitkälle tässä elämässä.

Sanoit, että se vaikuttaa lapseesi. Voi olla, mutta kyllä miehen lapseenkin vaikuttaa aika rankasti se, että häntä kiellettäisiin tulemasta isän luoksi.

Ainoa mitä voit muuttaa, on oma asenteesi. Voit varmasti viettää kivan viikon. Vaikka olisit päivisin molempien lasten kanssa, iltaisin voit välillä järjestää omia puuhia kahdestaan oman lapsesi kanssa ja miehesi voi olla oman lapsensa kanssa. Ja voithan vaikka kysyä, haluaako teini pyytää jonkun oman kaverin luokseen päiväksi, silloin sinulla on taas enemmän aikaa kahdestaan oman lapsesi kanssa.

Kun vaikutat omaan asenteeseesi, voit huomata, että teillä onkin mukavaa kolmisteen. Miksi et myös antaisi lapsesi tulla läheiseksi teinin kanssa. Läheisiä ihmisiä ja tukijoukkoja ei koskaan ole liikaa elämässä. Kannattaa tukea hyvän suhteen sytymistä lastenne välille.

Vierailija
13/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen jumalia ne vanhemmat ja lapset on? Aikuisella ei saisi muka ikinä olla oikeutta yhtään mihinkään, edes sillä, jonka lapsesta ei edes ole kyse. 

Ainahan asioista keskustellaan, myös ydinperheessä. Ei ydinperheessäkään toinen vain ilmoita lähtevänsä viikoksi reissuun ja oleta, että toinen hoitaa lapset, miksi näin siis voisi toimia uusperheissä?

Vierailija
14/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se on teini niin eihän se kauheasti haittaa. Ja saapahan lapsesikin laatuaikaa nyt sitten sisaruksensa kanssa.

Vierailija
15/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi olisi voinut kysyä sultakin. Miksi teini muuten teille nyt tulee, kun hänen isänsä on töissä?

Älä vain näytä suuttumistasi hänelle, pilaa suhteenne.

Vierailija
16/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika, niin saat viettää laatuaikaa lapsesi kanssa koko loppuelämäsi.

Vierailija
17/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuttuisin varmasti minäkin, mutta mä ihmettelen, että miksi te ette keskustele toiveistanne ja suunnitelmistanne? Ajattelette mielessänne ja suunnittelette mielessänne, mutta ääneen niitä ei voi sanoa??

Vierailija
18/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet. Suuttuminen on lapsellista ja turhaa. Miehesi ei varmaan ole tarkoittanut loukata sinua tahallaan. Keskustele asiasta rauhallisesti miehesi kanssa.

Vierailija
19/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siitä olisin närkästynyt että mies tekee tollaisen päätöksen kysymättä multa, mutta muuten ok, kivahan se on että sisarukset saavat olla yhdessä, eikä teini ehkä teidän kanssa niin hirveästi halua olla että siitä olisi sulle haittaa?

Vierailija
20/64 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia sopimuksia ei mies saa tehdä ilman kysymättä sinulta, jos oletuksena on, että sinä hoidat teinin syömiset ja viihdytyksen. Itse suuttuisin ja sanoisin muutaman suoran sanan, ettei toista kertaa menisi tekemään noin.