Epäpätevät ihmiset työssään
Moniko on törmännyt täysin väärällä alalla töitä tekevään ihmiseen, sellaiseen joka on kaikin puolin EPÄPÄTEVÄ tekemään kyseistä työtä ? Tulee sellainen tunne, että itse tekisit paremmin ja kyseisen henkilön kannattaisi suuntautua johonkin ihan muualle...
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 07:22"]Mitä hulluja täällä liikkuu?
Olin aikoinani vuosia kassalla töissä, ei tasan ole vaitiolovelvollisuutta. Suurin osa työnantajista tosin ei tykkää, jos asiakkaista juoruillaan.
[/quote]
No ei ihme ettet ole enää kelvannut kassalle töihin. Ei sinnekään mitä tahansa paskasakkia kelpuuteta. Kannattaisi kaltaistesi muutenkin keskittyä siihen viinanjuontiin kun työnteko ei oikein suju.
"Kerros missä tuo kassatyöntekijöiden vaitiolovelvollisuus on ihan mustaa valkoisella. Haluaisin tutustua määräykseen tarkemminkin."
Luulisi vaitiolovelvollisuuden jokaiselle olevan selvää, joka on tehnyt työsopimuksen, jonka on hyväksynyt allekirjoituksen.
Vaikka ei olisikaan kirjallista työsopimusta, niin jokainen aikuisen luulisi ymmärtävän sen. Työlainsäädännön mukaan sen rikkominen, voi olla jopa irtisanomisperuste tai siirtäminen toiseen tehtävään.
"Mitä hulluja täällä liikkuu?
Olin aikoinani vuosia kassalla töissä, ei tasan ole vaitiolovelvollisuutta. Suurin osa työnantajista tosin ei tykkää, jos asiakkaista juoruillaan."
Jokaisella työntekijällä on vaitiolovelvollisuus, joillakin vain tarkempi kuin toisella esim. lääkäri - kassatyöntekijä.
Kyllä jokainen työnantaja olettaa työntekijän ymmärtävän jotain työlainsäädännöstä, palkan, työajan ja lomien lisäksi. Ja siihen kuuluu vaitiolovelvollisuus, ettei työntekijä voi vapaa-aikanaan puhua tai levittää tietoa yrityksen toiminnasta tai asiakkaista. Se on myös irtisanomisperuste, ilman irtisanomisaikaa ja palkkaa. Vaitiolovelvollisuudesta on lähes poikkeuksetta myös maininta työsopimuksessa, joka on allekirjoituksin hyväksytty.
Terveyskeskusten vastaanottovirkailijat ovat lähes poikkeuksetta elämäänsä kyllästyneitä ja tylyjä kurppia.
Opiskeluaikanani epäilin, että yksi nuori mies oli töissä huumeidenvaikutuksenalaisena. Keski-ikäiset naiset ohittivat sen kuitenkin olankohautuksella. Kysyin, että työskenteleekö tuo mies heidän katseiltaan piilossa vai, kun on selvästi sekaisin kuin käki?
Tarkoitat varmaan "epäsopivaa"? Minä olen epäpätevä työhöni, mutta hoidan silti hommani.
Yksi hoitaja on helvetin sekaisin 24/7. Olen töissä Alkossa ja tää kätilö asioi 5 kertaa viikossa meidän myymälässä.Sisko synnytti eilen.Näytti lasin läpi ovesta vauvaa tänään.Näin ohi kulkevan hoitsun ja voin sanoa varmuudella,että hän on täysin alkoholisoitunut nainen,tulee varmuudella ostamaan taas vodkaa huomenna.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 01:15"]
Yksi hoitaja on helvetin sekaisin 24/7. Olen töissä Alkossa ja tää kätilö asioi 5 kertaa viikossa meidän myymälässä.Sisko synnytti eilen.Näytti lasin läpi ovesta vauvaa tänään.Näin ohi kulkevan hoitsun ja voin sanoa varmuudella,että hän on täysin alkoholisoitunut nainen,tulee varmuudella ostamaan taas vodkaa huomenna.
[/quote]
Mitä sinä kyttäät toisten ostoksia.
Ilmoittaisin naisen työnantajalle tuosta hoitajasta. Liian iso riski vauvoille!
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 01:11"]Tarkoitat varmaan "epäsopivaa"? Minä olen epäpätevä työhöni, mutta hoidan silti hommani.
[/quote] Millälailla olet epäsopiva,entä epäpätevä ?
Pyydä saada nähdä hoitajan henkilöllisyystodistus ennenkuin myyt alkoholia tai näkeehän sen pankkikortistakin... (imartelevaakin, kun näytää niin nuorelta heh!). Ilmianna alkoholisti!
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 01:17"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 01:15"]
[/quote]
Mitä sinä kyttäät toisten ostoksia.
[/quote] Vitun urpo !
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 01:15"]Yksi hoitaja on helvetin sekaisin 24/7. Olen töissä Alkossa ja tää kätilö asioi 5 kertaa viikossa meidän myymälässä.Sisko synnytti eilen.Näytti lasin läpi ovesta vauvaa tänään.Näin ohi kulkevan hoitsun ja voin sanoa varmuudella,että hän on täysin alkoholisoitunut nainen,tulee varmuudella ostamaan taas vodkaa huomenna.
[/quote]
Taidat olla epäpätevä itsekin. On asiatonta kommentoida kenenkään ostoksia tuolla tavalla. Sinulla on vaitiolovelvollisuus.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 01:30"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 01:15"]Yksi hoitaja on helvetin sekaisin 24/7. Olen töissä Alkossa ja tää kätilö asioi 5 kertaa viikossa meidän myymälässä.Sisko synnytti eilen.Näytti lasin läpi ovesta vauvaa tänään.Näin ohi kulkevan hoitsun ja voin sanoa varmuudella,että hän on täysin alkoholisoitunut nainen,tulee varmuudella ostamaan taas vodkaa huomenna.
[/quote]
Taidat olla epäpätevä itsekin. On asiatonta kommentoida kenenkään ostoksia tuolla tavalla. Sinulla on vaitiolovelvollisuus.
[/quote]
Alkon kassalla vaitiolovelvollisuus? :D
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 01:31"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 01:30"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]kyllä on.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 01:31"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 01:30"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kyllä vain kuten jokaisella kassatyöntekijällä.
Jos kätilö ei työskentele alkoholin vaikutuksen alaisena, ei asia kuulu työnantajalle. Miehensähän voi myös olla alkoholisti.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 01:33"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 01:31"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 01:30"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]kyllä on.
[/quote] Joo ollaan vain hiljaa !. Eihän kukaan puuttunut uuden kansanedustajamme raskauteen ( 14 v ja äijä 34 ? ) Ollaan vain hiljaa kaikesta niin hyvä tulee !
Kyllä myös myyjillä on vaitiolovelvollisuus asiakkaiden asioista, kuten ostoksista. En muuten usko, että puhdasta vodkaa vetävä alkkari voi enää tehdä töitä ilman, että töissä kukaan huomaa. Voihan hän ostaa ne miehelleenkin. Hold your horses, ettet munaa itseäsi.
Olipas hyvät naurut taas, kiitos :) mitäs jos alkossa asioija olisi ollut pankkivirkailija, silloinkin sama haloo? Opettaja? Sähkömies? Talonmies? Vai riittääkö että on työelämässä, en tiennytkään ettei silloin saa enää käyttää alkon tuotteita.
t. Hoitsu joka aatteli asioida alkossa jotta pääsee festareille vetämään kaksi päivää, mitäs aattelitte sille asialle tehdä? Vielä ei isoveli valvo sentäs vapaa-aikaa, tsiisus sentään.
(enkä ajatellut töihin mennä, alkon myyjänkin kertomukset on ihan huuhaata niin kauan kun ko.kätilö ei töissä päissään ole)