Lapsen kaveri 11v pelkää kellariamme, onko normaalia?
Oma lapsi 9v haluaisi leikkiä siellä "vankilaa" mutta kaveri pelkää. Ainoat äänet mitä sieltä kuuluu on vanhahko pakastin joka hurisee melko äänekkäästi. Onko normaalia noin vanhalta lapselta?
Kommentit (57)
Lapsesi kuulostaa kiusaajalta. Siltä pahimmalta, joka esittää olevansa kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi kuulostaa kiusaajalta. Siltä pahimmalta, joka esittää olevansa kaveri.
Kyllä mun kokemuksen mukaan pahimpia kiusaajia oli ne, jotka ei missään vaiheessa edes harkinneet esittävänsä kaveria, koska moinen ajatus ei edes käynyt heillä mielessä. Joka ikinen päivä koulussa sai elää pelossa, että millä tavalla tänään tulee turpaan. Henkisesti vai fyysisesti vai molempia.
Fyysinen puoli onneksi jäi yläasteella pois, mutta henkistä kiusaamista esiintyi vielä lukiossakin asti.
Kyllä on normaalia.
Jo taas on ihmettelyn aiheet.
Onko sulla tylsä elämä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropas, mitä se vankilaleikki sisältää?
Käsittääkseni ihan vaan että tämä kaveri olisi yhteen huoneeseen suljettuna (ovea ei edes saa lukkoon) ja hänelle tuotaisiin sitten ruokaa oven välistä. Omenanpaloja ja vettä ja leivänpaloja.
Ap
Lapsesi kuulostaa häiriintyneeltä. Oletko harkinnut ammattiapua?
Multa jäi yksi rintamamiestalo ostamatta kellarin takia. Kellarissa oli sauna ja kylppäri, sekä autotalli, varastotilaa ja öljypannu säiliöineen. Pinnat olivat ihan raakaa betonia (pl. kylpytilat) eli paikka oli varsin karu. Lisäksi siellä oli kaksi ulko-ovea. Kuvittelin itseni asumassa talossa ja menemässä talvipimeällä yksin kotona suihkuun... Noup. Olin 29v.
Kannattaisi ehkä ilmiantaa ap, uskon että hän haaveilee itse tekevänsä jotenkin noin jollekin ja mitään lasta ei edes ole.
Vastaapa ap tähän: mikseivät tytöt vaihda rooleja ko. leikissä välillä?
[quote="
Tuli mieleen lapsuuden kaveri, paria vuotta vanhempi tyttö. Halusi aina leikkiä heidän vintillään "orjaa" niin että minä olin se orja. Hitto että pelkäsin sitä leikkiä. Tai ei se edes ollut enää leikkiä vaan kiusaamista. Tämä tyttö löi minua mm. sähköjohdolla ja heitteli maahan jotain pähkinöitä jotka minun piti kontaten kerätä. Jos en suostunut, repi minua hiuksista ja huusi. En jostain syystä halunnut enää mennä hänen luokseen kylään.[/quote"
Ihan helkkarin kammottavaa.
Herää kysymys mistä tuo lapsi tuollaisia "leikkejä" oli oppinut?
Onneksi lakkasit käymästä siellä, tuostakin jo jonkinasteisen lapsuustrauman paikka. Toivottavasti kerroit vanhemmillesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropas, mitä se vankilaleikki sisältää?
Käsittääkseni ihan vaan että tämä kaveri olisi yhteen huoneeseen suljettuna (ovea ei edes saa lukkoon) ja hänelle tuotaisiin sitten ruokaa oven välistä. Omenanpaloja ja vettä ja leivänpaloja.
Ap[/quote"
Mitä helkkaria?!
Eikö muunlaisia leikkejä lapsille nykyään ole kuin jotain fritzl-leikkejä?
Saavatko molemmat valita leikissä roolinsa vai pakotetaanko toinen aina vangiksi? Ehkä pelon syynä onkin tämä pakko eikä kellari sinänsä.
Minä pelkäsin lapsena meidän omaa kellaria mutta ullakko oli ok, vaikka nyt jälkikäteen ajateltuna se "kellari" oli pelkkä pieni maanalainen ruokakomero ja ullakko taas kuin suoraan kauhuelokuvasta.
Ehkä vankilaleikki kyllästyttää jo. Ehdota että leikkisivät kellarissa vaihteeksi vaikka rais kaajaa tai sarjamurhaajaa.
Onko teidän kellarissa hämähäkkejä?
Nyt voisi vaihtelun vuoksi leikkiä kaverin kotona ullakolla haamunsyötti-leikkiä. Sinun lapsesi olisi siellä syöttinä, koska haamut ovat nälkäisiä. Kaveri kävisi välillä kurkkaamassa että kaikki on hyvin ja tuomassa pari domino-keksiä sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vastaapa ap tähän: mikseivät tytöt vaihda rooleja ko. leikissä välillä?
Onpa "yllättävää" että ap hävisi palstalta...
Vierailija kirjoitti:
Onko teidän kellarissa hämähäkkejä?
Kai niitä jonkin verran on. En voi päivystää työpäivänä koko aikaa palstalla.
Tyttöni väittää että tämä kaveri haluaa olla se "vanki" mutta sitten kuitenkin kesken leikin itkee.
Ap
Itsehän en haluaisi oman jälkikasvuni leikkivän moisia edes omassa kellarissa.