Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta
Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.
Kommentit (19874)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nykypäivän todellisuus on kohta semmoinen, että tämän päivän 20-30-vuotiailla tulee vielä iso ikävä vanhempien sukupolvien Suomea. Sitä joka teki, osasi, viitsi ja jaksoi.
Työpaikoilla muhii jo hyvää vauhtia kunnon lumihiutaleaikapommi. 90-luvun lopulla ja 2000- luvun alussa syntyneet työntekijät eivät ymmärrä, että työpaikalla tehdään todellakin töitä työnantajan ohjeistuksen ja määräysten mukaan. Joillekin työpaikoille on jouduttu jo palkkaamaan erikseen ihmisiä, joiden tehtävänä on selittää ilman rajoja ja kotikasvatusta jääneille, että työpaikan sääntöjen noudattamisen vaatimus ei ole työpaikkakiusaamista eikä työpaikan tehtävänä ole tarjota lumihiutaleille mielekästä viihdykettä ajan kuluksi heidän itsensä haluamilla aikatauluilla ja tavoilla.On jo arkipäivää, että mennään työterveyshoitajalle pyytämään saikkua sillä perustee
Nytkö on paremmin, kun puolet porukasta on kortistossa ja toisella puoliskolla liikaa töitä?
Sosiaaliturvan historia
https://sosiaalivakuutus.fi/sosiaaliturvan-historia-vaivaishoidosta-nyk…
Vierailija kirjoitti:
Sosiaaliturvan historia
https://sosiaalivakuutus.fi/sosiaaliturvan-historia-vaivaishoidosta-nyk…
"Yleinen luottamus Kelaan oli jo 1980-luvulla vahvistunut."
Vierailija kirjoitti:
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on se sukupolvien välinen kuilu.
Sodan jälk. suurikäluokka onnistui ajoittamaan syntymäaikansa hyvin.
ei ne sitä syntymäaikaansa itse valinneet
Hah hah, jos kerran suuret ikäluokat valitsi syntymäaikansa hyvin, niin miksi pirussa te nykynuoret valitsitte niin huonosti?
Ihan oma syynne, kun ette osanneet ajoittaa syntymäänne paremmin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet.
Huomasit siis, että sinun sukulaisesi (isäsi, äitisi) ovat pihalla asioista ja kouluttamattomia. Aika pieni otanta. Enemmän kannattaisi olla huolissaan poliitikoista, jotka ovat päätöksillään tuhonneet Suomen viimeisen 30 vuoden aikana. Siihen mahtuu runsaasti 40-6
Aivan. Mitä hyvää olette saaneet aikaan nyt, kun olette itse vallan kahvassa? Ja olette olleet siinä jo viimeiset 20-30 vuotta. Aikaa olisi ollut tehdä muutoksia.
Vai olisko niin, että ette itsekään ole mitään täydellisiä valopäitä, teissä on aika paljon tosi tyhmiä, omaa nenäänsä tuijottavia tolloja. Ulkonäkö, tatskat, salitreenit, merkkivaatteet, somettaminen, tekokynnet ja pullohuulet täyttää mielen, kaikenlainen omahyväisyys ja minäminäkulttuuri kukoistaa, ja tuilla elämiset, mikä on teistä normaalia ja ikäänkuin luonnollisesti lankeavaa, vanhempien ja isovanhempien kustannuksella eläminen, siinä teidän saavutuksenne.
Ja mikä huippua: Ei kannata eikä viitsi vaikuttaa mihinkään eikä edes käydä äänestämässä, koska ELÄKELÄISETHÄN NE KAIKESTA PÄÄTTÄÄ KUMMINKIN!
Siis juuri nyt, kun olisi nimenomaan teidän tehtävänä tarttua asioihin! Voiko tyhmemmin enää ajatella.
Menkää itse vaikuttamaan! Niin ne on aiemmatkin sukupolvet tehneet. Miksi nykyään nuoret on niin velttoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet.
Huomasit siis, että sinun sukulaisesi (isäsi, äitisi) ovat pihalla asioista ja kouluttamattomia. Aika pieni otanta. Enemmän kannattaisi olla huolissaan poliitikoista, jotka ovat päätöksillään tuhonneet Suomen viim
Hienosti osaat kehua itseäsi ja vähätellä nuorempia, kuten kunnon suuren ikäluokan edustajan kuuluukin, hienoa!
"Yksinelävien autoköyhyys on Suomessa koko EU-alueen pahinta."
Autoköyhyys Suomessa koko EU-alueen pahinta.
Anopin luo on 60 km eikä meillä ole enää autoa. Puoliso on ainoa lapsi.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasit siis, että sinun sukulaisesi (isäsi, äitisi) ovat pihalla asioista ja kouluttamattomia. Aika pieni otanta. Enemmän kannattaisi olla huolissaan poliitikoista,
Luepa kunnolla tämä ketju.
Ja kysy sitten, kuka täällä oikein itseään kehuu ja suuria ikäluokkia haukkuu ja miten "hienosti."
Onko väärin, jos annetaan kerrankin takaisin?
Miettikää vähän omia kirjoituksianne täällä. Tämä on rumin eläkeläisten haukkumaketju mitä täällä on ollut. En ole ikinä missään lukenut tai kuullut mitään tällaista ennemmin. Ihmiset morkkaavat omia vanhempiaan suorastaan hävettävällä tavalla. Koskaan aiemmin en ole tällaiseen törmännyt. Ikään kuin teillä olisi oikeasti varaa moiseen.
Iso osa teistä ei hallitse edes normaalia kielioppia ja muu oppineisuutenne on tullut kymmenet kerrat köyhäksi havaituksi jo jossain kevyen tason Haluatko miljonääriksi -ohjelmassa, saati tässä foorumissa. Suuresta osasta teistä ei ole isienne saappaita täyttämään eikä edes äitienne aamutohveleita. Tehkää sama määrä töitä ja tulkaa sitten naukumaan. Ai ei ole töitä vai? Onpas. Joka ikiselle löytyy tästä maailmasta töitä, jos vain näkee vaivaa sen eteen. Ai ei viitsi nähdä vaivaa, kun tuilla elää ihan hyvin?
Oletteko te vellihousuja?
Oi voi. Keväällä eläkeläinen ei saa enää avustajaa kotiin.
Valtio säästää verovähennyksissä.
Ei tietenkään saakaan, kun ei kukaan osaa avustaa. Eikä ketään uskalla tässä maassa enää kotiinsa päästääkään. Herra varjele, että pitäisikö jollekin tuntemattomalle antaa avain omaan kotiinsa?
En tule koskaan antamaan. Maksan sukulaispojalle, että käy mulle asioille jos tarvii. Se on hyvä poika, hoidin sitä pienenä tosi paljon, meille syntyi hyvä suhde. Se on jo nyt sanonut, että sitten kun tarvit apua niin soita. Luultavasti testamenttaan omaisuutenikin sille.
"Vasta muutaman vuoden ikäisissä vesijohto- ja viemäriputkistoissa on tullut esiin putkirikkoja."
"Joissakin asennuksissa ongelmien syynä on ammattitaidottomuus."
Vierailija kirjoitti:
"Vasta muutaman vuoden ikäisissä vesijohto- ja viemäriputkistoissa on tullut esiin putkirikkoja."
"Joissakin asennuksissa ongelmien syynä on ammattitaidottomuus."
Tuommoista jälkeä tehdään nykyään. Ammattitaito kadoksissa. Ei siihen kukaan viitsi enää panostaa. Sama palkkahan se tulee, olen tästä alasta kiinnostnut tai en, teen työni taitavasti tai en. Sitähän se nykyään on.
Naapurin miehellä on rakennusyritys. On myös tytär ja tyttärellä poikaystävä. Joka valitti jatkuvasti, että ei oo rahaa. Ja kun pitäis päästä johonkin festarireissuun. No naapurin mies sanoi, että tule mulle kuukaudeksi töihin, maksan hyvin ja sitten sulla on rahaa.
Ei kelvannut. Olisi pitänyt tehdä töitä, hui. Mieluummin lompsi kädet taskussa senkin kuukauden ja sitten marisi mummoltaan rahaa festareille. Mummopa oli kuullut työn tarjoamisesta eikä antanut rahaa.
Että osaa olla veemäisiä nuo boomerit.
Vierailija kirjoitti:
Autoköyhyys Suomessa koko EU-alueen pahinta.
Anopin luo on 60 km eikä meillä ole enää autoa. Puoliso on ainoa lapsi.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen.
No mutta olkaa onnellisia!
Nyt ei tartte mennä sitä anoppiakaan kattoon! Säästytte paljolta.
Ja anoppi myös.
Kunnon fooliohattu lääkehyöryt menossa.mm
Ehkä sun kannattaisi mennä terapiaan? Jotain käsittelemättömiä asioita huokuu sun tekstistä. Ihan höttöä tekstiä ilman mitään sidoksia tosielämään. Komppaan että kunnon fooliohattu meininkiä.
Vierailija kirjoitti:
Se nykypäivän todellisuus on kohta semmoinen, että tämän päivän 20-30-vuotiailla tulee vielä iso ikävä vanhempien sukupolvien Suomea. Sitä joka teki, osasi, viitsi ja jaksoi.
Työpaikoilla muhii jo hyvää vauhtia kunnon lumihiutaleaikapommi. 90-luvun lopulla ja 2000- luvun alussa syntyneet työntekijät eivät ymmärrä, että työpaikalla tehdään todellakin töitä työnantajan ohjeistuksen ja määräysten mukaan. Joillekin työpaikoille on jouduttu jo palkkaamaan erikseen ihmisiä, joiden tehtävänä on selittää ilman rajoja ja kotikasvatusta jääneille, että työpaikan sääntöjen noudattamisen vaatimus ei ole työpaikkakiusaamista eikä työpaikan tehtävänä ole tarjota lumihiutaleille mielekästä viihdykettä ajan kuluksi heidän itsensä haluamilla aikatauluilla ja tavoilla.On jo arkipäivää, että mennään työterveyshoitajalle pyytämään saikkua sillä perusteella, että esimies on vaatinut jonkin sellaisen teht
Ei kaikki ikäihmiset ole noin "pönttöjä", heitä on vaan kasaantunut sukuusi. Olen huomannut että jos nykynuorilla on vastoinkäymisiä, rahattomuutta opiskeluaikana, työttömyyskausia, ongelmia työelämässä ..., syylliset löytyvät usein vanhemmista ja suurista ikäluokista jotka ovat kaiken takana. Yleensä halutaan samaistua hyvin toimeentuleviin, äänestetään kokoomusta ja persuja, jotka kuitenkin ovat tällä hetkellä oikea osoite jos etsitään elämän ankeuttajia.
Vierailija kirjoitti:
On jo arkipäivää, että mennään työterveyshoitajalle pyytämään saikkua sillä perusteella, että esimies on vaatinut jonkin sellaisen tehtävän suorittamista, jota lumihiutale on pitänyt epämieluisana.
Niinpä, mutta aiemmin saattoi nostaa kytkintä ja vaihtaa siihen naapurifirmaan 5 markkaa paremmalle palkalle, sitä vanhan ajan konstia kerkesi tässäkin ketjussa jo joku suosittelemaan. Nykyään tuota mahdollisuutta ei ole! Kyllä tuo vanhempien sukupolvien konsti säälittävämpi oli, silloin luovutettiin kokonaan!
ei ne sitä syntymäaikaansa itse valinneet