Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta

Vierailija
27.06.2021 |

Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).

Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.

Kommentit (19977)

Vierailija
18121/19977 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtunee siitä, että nykypäivänä todellisuudella ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa 🙄

Vierailija
18122/19977 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että silleen.Vanhemmat ihmiset ovat itse ansainneet työllään eläkkeensä ja ovat kyllä tietoisia ettei flunssaa hoideta lääkärikäynneillä. Voisi sanoa että ovat kokemusasiantuntijoita mitä elämiseen tulee.

Ei ole tienanneet itse eläkkeitään, siitä on täällä monta linkkiä jo.

Onneksi vuorokausi sairaalassa maksaa 22,80 sen jälkeen kun maksukatto täynnä.

Ja onneksi ei moni kaupunki enää myönnä palveluseteliä kodin siivoukseen, jos tulee aivoinfarkti. Olkoot likaisissa kodeissaan.

Kuulemma on eläkeläisiä jotka luulevat, että heidän koti siivotaan ilmaiseksi, jos he saavat aivoinfarktin.

Pöhlöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18123/19977 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että silleen.Vanhemmat ihmiset ovat itse ansainneet työllään eläkkeensä ja ovat kyllä tietoisia ettei flunssaa hoideta lääkärikäynneillä. Voisi sanoa että ovat kokemusasiantuntijoita mitä elämiseen tulee.

Oletko sitä mieltä ettei ihminen, joka on tehnyt 40 vuoden työuran kasvattaen samalla uusia veronmaksajia (ja huom. monet ilman sukulaisten turvaverkkoa), eivät ole ansainneet niukahkoa eläkettään?

Vierailija
18124/19977 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä moni on ollut töissä 60 - 70 luvulta lähtien. Tehnyt pitkän työuran ja jäänyt ikääntyessään vanhuuseläkkeelle. Kela maksanee kaiketi niille jotka eivät työelämässä ole olleet tai eivät ole, taitaa olla eri porukkaa, joten ei voiko yleistää kaikkiin eläkeläisiin vanhempiin ahkeriin ainakaan.

Kyllä ansiosidonnaista sai 2 vuotta jo 1990-luvulla ja moni asfalttimies on ollut 30 talvea kotona sillä ennen eläkkeelle jääntiä.

Vierailija
18125/19977 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sitä mieltä ettei ihminen, joka on tehnyt 40 vuoden työuran kasvattaen samalla uusia veronmaksajia (ja huom. monet ilman sukulaisten turvaverkkoa), eivät ole ansainneet niukahkoa eläkettään?

Nykyään ei saa kädestä saikkua 4 kuukautta kesällä, pidetään mielenterveysvikaisena tollasia ihmisiä.

Vierailija
18126/19977 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kädestä saa sairauslomaa kesälläkin, täytyy vain olla oikea vika. Nykykuvauksilla ja tutkimuksilla sekin asia selviää nopeasti.

Vierailija
18127/19977 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei saa kädestä saikkua 4 kuukautta kesällä, pidetään mielenterveysvikaisena tollasia ihmisiä.

Moni nyt eläkkeellä oleva sukulainen oli paljon saikulla työelämässä muka fyysisestä vaivasta. Mielenterveysvikaisia hulluja ne oli todellisuudessa.

Vierailija
18128/19977 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kädestä saa sairauslomaa kesälläkin, täytyy vain olla oikea vika. Nykykuvauksilla ja tutkimuksilla sekin asia selviää nopeasti.

Ei saa. Ihmiset on mielenterveyssyistä saikulla, ei työkaverit edes usko mitään selkä kipeä tuubaa.

Vierailija
18129/19977 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja onneksi ei moni kaupunki enää myönnä palveluseteliä kodin siivoukseen, jos tulee aivoinfarkti. Olkoot likaisissa kodeissaan.

Kuulemma on eläkeläisiä jotka luulevat, että heidän koti siivotaan ilmaiseksi, jos he saavat aivoinfarktin.

Pöhlöjä.

Vain veteraanit saa ilmaisen kodin siivouksen.

Moni eläkeläinen asuu omakotitalossa ja joutuvat itse maksamaan kodin siivouksen. Eläkeläinen saa alv alennuksen. Moni kaupunki lopetti palvelusetelin myöntämisen kodin siivouksen ostoon uuden hyvinvointialueen myötä.

Suurissa ikäluokissa ei veteraaneja edes ole.

Vierailija
18130/19977 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat suuret ikäluokat? Eivätkö ole näitä sotien jälkeen syntyneitä eli nykyään yli kasikymppisiä.

Vierailija
18131/19977 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi yleistää ja leimata, jos sinun sukusi ja perheesi toimii noin. Ei kaikilla ole elämänhallinta hukassa eikä vastuuta oteta omasta elämästä. Suurin osa ihmisistä hoitaa asiansa keskitasolla hyvin ääripäitä löytyy aina asiassa kuin asiassa.

Vierailija
18132/19977 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa suomen suuret ikäluokat, sieltähän se tulee tietona keitä ovat

Vierailija
18133/19977 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöhlöjä.

Vain veteraanit saa ilmaisen kodin siivouksen.

Moni eläkeläinen asuu omakotitalossa ja joutuvat itse maksamaan kodin siivouksen. Eläkeläinen saa alv alennuksen. Moni kaupunki lopetti palvelusetelin myöntämisen kodin siivouksen ostoon uuden hyvinvointialueen myötä.

Suurissa ikäluokissa ei veteraaneja edes ole.

Kaupungilla ja kunnilla ei ole mitään kodin siivous työntekijöitä, niitä on vain yksityisillä siivousfirmoilla jotka lähettää laskun.

Vierailija
18134/19977 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi yleistää ja leimata, jos sinun sukusi ja perheesi toimii noin. Ei kaikilla ole elämänhallinta hukassa eikä vastuuta oteta omasta elämästä. Suurin osa ihmisistä hoitaa asiansa keskitasolla hyvin ääripäitä löytyy aina asiassa kuin asiassa.

Onneksi asumistuki omistusasuntoon loppuu, saa pienet yritykset ottaa myös itse vastuuta.

Vierailija
18135/19977 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi asumistuki omistusasuntoon loppuu, saa pienet yritykset ottaa myös itse vastuuta.

Moni ei ota enää värejä parturissa, saa parturi omilla tuloilla maksaa asumisensa tai ulosottoon.

Vierailija
18136/19977 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ei ota enää värejä parturissa, saa parturi omilla tuloilla maksaa asumisensa tai ulosottoon.

Parturi voi saada vuokra-asuntoon asumistukea jos tilillä maksimissaan 10000 ja jatkossa katsotaan kaikki tulot, ei voi enää kikkailla yel tuloilla ja jos on omistusasunto niin ei saa asumistukea enää ollenkaan.

Vierailija
18137/19977 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuoden aikana suurimmaksi ikäluokaksi Suomessa nousivat vuonna 1983 syntyneet, kertoo Tilastokeskuksen väestörakennetilasto.

Vierailija
18138/19977 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parturi voi saada vuokra-asuntoon asumistukea jos tilillä maksimissaan 10000 ja jatkossa katsotaan kaikki tulot, ei voi enää kikkailla yel tuloilla ja jos on omistusasunto niin ei saa asumistukea enää ollenkaan.

Onneksi kerrostaloissa eläkeläiset on vastuussa irtisanottujen yhtiölainoista ja vastikkeista eli he maksavat nyt kun hallitus leikkaa tai sitten eivät maksa ja omistusasunto lähtee eläkeläisiltä.

Vierailija
18139/19977 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi; kel onni on sen kätkeköön 😊

Vierailija
18140/19977 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmiset ei ota värejä ja permanentteja, kun hallitus leikkaa niin parturi menee ulosottoon asuntovelkansa kanssa. Me voidaan sittem sanoa, että oli laiska parturi, ei tehnyt töitä😂