Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta
Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.
Kommentit (19930)
Voisiko ap, joka tämän käsittämättömän pitkän ketjun aloitti, joskus ottaa kantaa ja kertoa, miksi vanhempien ihmisten pitäisi tajuta oikeastaan yhtään mitään teidän nuorempien elämästä, kun ette te nuoretkaan tajua hölkäsen pölyä vanhempien ihmisten elämästä.
Eikö teillä riitä älyä käsittämään, ettei he voikaan tietää teidän elämästänne, kun eivät sitä elä!
Tekin heittelette suustanne milloin mitäkin tyhmyyksiä koskien vanhempienne ja isovanhempienne asioita. Tämä ketjukin on siitä erinomainen todiste. Eihän teillä ole mitään tajua siitä, miten yhteiskunta kehittyi sodan jälkeen ja miten vanhempanne joutuivat siinä elämään ja tietään raivaamaan. Teillä on täysin väärät luulot elämän suunnattomasta helppoudesta siihen aikaan.
Tämä ketju on nyt mennyt eläkeläisten parjaamiseksi ja teillä on käsitys, että eläkeläisillä on valtavasti rahaa käytettävissään, kun asia on täysin päinvastainen. Suurin osa heistä elää pienellä eläkkeellä yhteiskunnassa, joka vaatii rahaa melkein joka askeleesta minkä ottaa. Ilkutte ja äyskitte, kuinka eläkeläisiä ei sitten hoideta kun tulevat huonoon kuntoon. Sillä te viitoitatte tien omille lapsillenne, jotka omaksuvat saman kaavan ja itse asiassa ammutte itseänne jalkaan.
Meille opetettin toisenlainen asenne, vanhuksista, kuten muistakin tarvitsevista oli huolehdittava, oli heillä rahaa maksaa siitä tai ei. Elämä ei ole koskaan suoraviivaista eikä mene samalla tavalla kaikilla, joten aina on väliinputoajia ollut, niin ennen kuin tänäänkin. Mikään yhteiskunta ei täysin aukottomasti toimi, mutta aina pitää asioita yrittää parantaa. Nyt eletään kylmää aikaa, jonka uhreiksi te haluatte vanhat ihmiset. No mikäpä siinä, voimme me kuolla nälkään ja hoidon puutteeseen, mutta tekö sitten käsiänne taputatte? Sehän on edessä itsellännekin sitten. Eikä se teidän rahapussianne lihota, nykyinen työttömyys ei siitä hellitä vaikka kaikki nyt eläkkeellä olevat kaatuisivat hautaan vuoden sisällä. Tapahtuisi päinvastoin.
Jos eläkesysteemiä ei olisi saanut kehittää, niin miten sitten olisi pitänyt toimia? Töitä meidän kyllä piti tehdä, mutta sen jälkeen emme enää olisi ansainneet elääkään? Sekö on hyvän yhteiskunnan malli?
Jake Nyman suurien ikäluokkien ahne edustaja tänään taas radiossa , meidän nuorten veronmaksajien rahoilla. Yle ei pääse punaisuudestaan. Tää on hieo palsta, jossa ahneista sotaveteraanien pilkkaasjista sanotaan suorat sanat. Boomereille ei mitään enää, kaiken ovat varastaneet. Pilkka alkoi 60- luvulla . sokka, chydenius, loiri,
Vierailija kirjoitti:
Jake Nyman suurien ikäluokkien ahne edustaja tänään taas radiossa , meidän nuorten veronmaksajien rahoilla. Yle ei pääse punaisuudestaan. Tää on hieo palsta, jossa ahneista sotaveteraanien pilkkaasjista sanotaan suorat sanat. Boomereille ei mitään enää, kaiken ovat varastaneet. Pilkka alkoi 60- luvulla . sokka, chydenius, loiri,
Mene sinä sinne radioon esiintymään, samat mahdollisuudet ne on sinullakin. Vai oletko se kuuluisa tynnyri, joka vain tyhjyyttään kolisee?
Mutta ilmaisutaidossasi ei ole kehumista. Siellä vaaditaan esiintymistaitoja.
Teidän nuorten veronmaksajien rahoilla maksetaan kaikki muukin, teidän toimeentulotukennekin ja työttömyyskorvauksenne ja asumistukenne ja yksinhuoltajien tuet ja kaikki avustukset ja päihdekuntoutuksennekin ja ilmaiset huumeneulanne, mm.
Netissä oli, että kriisi voi kestää monta vuotta. Tänä talvena saa sähkötukea, mutta seuraavina vuosina valtiolla ei välttämättä ole varaa.
Olen niin onnellinen, että en ole ostanut sähkölämmitteistä asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Netissä oli, että kriisi voi kestää monta vuotta. Tänä talvena saa sähkötukea, mutta seuraavina vuosina valtiolla ei välttämättä ole varaa.
Luin kirjoitusta, että sähkölämmitys voi tulla maksamaan 10 000 vuodessa. Osa herää kuulemma vasta, kun saa talven laskut.
Itse olen semi-Boomeri. Minulla on kolme tutkintoa eri aloilta, velaton omakotitalo ja mukava perhe lapsenlapsineen. Olen joutunut asumaan töiden takia vuosia ulkomailla ja samoin eri paikkakunnilla ympäri Suomea. Minäkin vaan haluaisin asua kotonani, mutta silloin ei olisi töitä. En syytä junnuja laiskuudesta, mutta jos mistään ei voi luopua, ei myöskään tarvitse valittaa.
Katsoiko eläkehörhöt uutisia? Tulevilla eläkeläisillä paremmat eläkkeet kuin nykyisillä eikä eläkemaksuja tarvisekaan korottaa, 🤣🤣🤣😂😂😂🙈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin kirjoitusta, että sähkölämmitys voi tulla maksamaan 10 000 vuodessa. Osa herää kuulemma vasta, kun saa talven laskut.
Miten tämä liittyy eläkekeskusteluun?🤓
Vierailija kirjoitti:
Katsoiko eläkehörhöt uutisia? Tulevilla eläkeläisillä paremmat eläkkeet kuin nykyisillä eikä eläkemaksuja tarvisekaan korottaa, 🤣🤣🤣😂😂😂🙈
Nykynuoret on ahdistuneita kaikesta. Kymmenien vuosien takana olevista asioista joista ei voi tietää miten maailma silloin makaa.
Puolet eläkeläisistä saa 850-1400 euroa käteen. Siis sama elintaso kuin minimiturvalla elävällä, koska tuosta tulosta pitää maksaa vuokrat sun muut. Tänään nauroin, kun joku esitti että nuorempi sukupolvi maksaa suuret eläkkeet pätkä- ja osa-aikatöillä. Totuushan on se, että osa-aikatöissä oleva saa itsekin tulonsiirtoja enemmän kuin maksaa veroja. Keskipalkka on kaksi kertaa suurempi kuin keskieläke.
Ja taas on eläkeläinen Nyman radiossa. Yle on kummallinen punaisten hyysääjä. Nuoria päteviä toimittajia kyllä on, mutta ahne eläkeläinen vie työt.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas on eläkeläinen Nyman radiossa. Yle on kummallinen punaisten hyysääjä. Nuoria päteviä toimittajia kyllä on, mutta ahne eläkeläinen vie työt.
Olen ihmetellyt samaa, mutta röyhkeys ja ahneus menee suurilla ikäluokilla kaike ohi.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko ap, joka tämän käsittämättömän pitkän ketjun aloitti, joskus ottaa kantaa ja kertoa, miksi vanhempien ihmisten pitäisi tajuta oikeastaan yhtään mitään teidän nuorempien elämästä, kun ette te nuoretkaan tajua hölkäsen pölyä vanhempien ihmisten elämästä.
Eikö teillä riitä älyä käsittämään, ettei he voikaan tietää teidän elämästänne, kun eivät sitä elä!
Tekin heittelette suustanne milloin mitäkin tyhmyyksiä koskien vanhempienne ja isovanhempienne asioita. Tämä ketjukin on siitä erinomainen todiste. Eihän teillä ole mitään tajua siitä, miten yhteiskunta kehittyi sodan jälkeen ja miten vanhempanne joutuivat siinä elämään ja tietään raivaamaan. Teillä on täysin väärät luulot elämän suunnattomasta helppoudesta siihen aikaan.
Tämä ketju on nyt mennyt eläkeläisten parjaamiseksi ja teillä on käsitys, että eläkeläisillä on valtavasti rahaa käytettävissään, kun asia on täysin päinvastainen. Suurin osa heistä elää pienellä eläkkeellä yhteiskunnassa, joka vaatii rahaa melkein joka askeleesta minkä ottaa. Ilkutte ja äyskitte, kuinka eläkeläisiä ei sitten hoideta kun tulevat huonoon kuntoon. Sillä te viitoitatte tien omille lapsillenne, jotka omaksuvat saman kaavan ja itse asiassa ammutte itseänne jalkaan.
Meille opetettin toisenlainen asenne, vanhuksista, kuten muistakin tarvitsevista oli huolehdittava, oli heillä rahaa maksaa siitä tai ei. Elämä ei ole koskaan suoraviivaista eikä mene samalla tavalla kaikilla, joten aina on väliinputoajia ollut, niin ennen kuin tänäänkin. Mikään yhteiskunta ei täysin aukottomasti toimi, mutta aina pitää asioita yrittää parantaa. Nyt eletään kylmää aikaa, jonka uhreiksi te haluatte vanhat ihmiset. No mikäpä siinä, voimme me kuolla nälkään ja hoidon puutteeseen, mutta tekö sitten käsiänne taputatte? Sehän on edessä itsellännekin sitten. Eikä se teidän rahapussianne lihota, nykyinen työttömyys ei siitä hellitä vaikka kaikki nyt eläkkeellä olevat kaatuisivat hautaan vuoden sisällä. Tapahtuisi päinvastoin.
Jos eläkesysteemiä ei olisi saanut kehittää, niin miten sitten olisi pitänyt toimia? Töitä meidän kyllä piti tehdä, mutta sen jälkeen emme enää olisi ansainneet elääkään? Sekö on hyvän yhteiskunnan malli?
Kiitos tästä kirjoituksesta, siinä se on sanottu. Historiankirjat monelta jääneet lukematta.
Monella loppuu sähkösopimus. Jos lasku ollut ennen 500 niin nyt talvella se on 3000 ja verovähennystä saa 600 eli sellainen 10000 euroa puolen vuoden ajalta menee sähkölaskuun.
Kerrostalossa ollaan vastuussa myös naapureiden yhtiölainosta, korot nousevat niissä keväällä.
Mitenhän 1000 netto saavat eläkeläiset alkavat maksaa nousevaa yhtiölainan korkoja ja naapureiden yhtiölainoja.
Valitettavasti vuokralaistakaan ei välttämättä saa, kun vuokra-asunnoista Suomessa iso ylitarjonta.
Kerrostalo voi mennä konkurssiin.
Nuoret, tehkää jotain, teillä avaimet käsissänne!
Anopilla sen verran sitä ylimääräistä rahaa (säästöjä ja pari sijoitusasuntoa) että ei tajua kyllä yhtään mitään miten häntä köyhemmät elävät. Ihmetteli eikö voi 2 ihmistä saada asumistukea jos toisen tulot on bruttona 2400e ja toisen 0e. Asumistuen käsittelijänä pystyin heti sanomaan että ei saa. Ja tuo vielä kummastelee miksi ei saa. Ja miksiköhän hänen vuokralaisensa eivät muuttaneet siihen toiseen vuokra-asuntoon, josta hän olisi pyytänyt vuokraa 980e ja sähköt päälle. Siinäpä ihmettelee.
Ajattelee myös niin, että ajat tästä vielä tasaantuvat, palautuvat ja parantuvat kuten aina ennenkin. Hän ei tosissaan näe millaista aikakautta eletään. Että tästä ei ikinä enää palauduta yhtään mihinkään. No, ei ole mun asiani, mutta ärsyttävää tuollainen on. Pitäköön tunkkinsa ja rahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt samaa, mutta röyhkeys ja ahneus menee suurilla ikäluokilla kaike ohi.
Miksi tämmöinen mukavitsikäs boomeri jake nyman saa viedä radioaikaa nuorilta toimittajilta? Eikö äijä tosiaan itse ymmärrä siirtyä syrjään.
Eihän kakaratkaan ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän suurten ikäluokkien todellisuudesta. Eli so not? Tasoissa ollaan, millenniaaliluuserit!
Se on hyvä suurissa ikäluokissa ovat olleet aheria nuorena eikä läskit löllyneet työllä pitivät itsensä timmissä kunnossa arvostan suuresti heitä enkä aina vikisevä muita mottivia kehopostiivisia ja minä niin mieleni pahoitin tyyppejä..