Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta
Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.
Kommentit (19929)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suuria ikäluokkia saa solvata ja pilkata?
Johtuuko se siitä että pääministerikin pilkkaa heitä?Kuulun suuriin ikäluokkiin minua ei kukaan ole koskaan pilkannut, pääministeri kaikkein vähiten. Tuo "pilkkasana" boomer on minulle ja suurelle osalle ikäluokkaamme täysin tuntematon, emme ymmärrä mitä se tarkoittaa, jotain vierasta kieltä taitaa olla jolla ei ole mitään merkitystä meille Suomen rakentaja ikäluokalle. Tiedämme olevamme paras ikäluokka.
_Ikäluokkasi on siis syntynyt circa 1900-1930? Sehän porukka Suomen rakensi.
Luepa historiaa, pisin kausi ilman sotia, silloin rakennettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuuko se siitä että pääministerikin pilkkaa heitä?Ei kusimieskään omalla nimellä panettelisi ja solvaisi ketään. Voisi käydä niin kuin Päivi Räsäselle, joka joutuu oikeudessa selittelemään sanomisiaan homoista, vaikka ei edes solvannut ketään, niin kuin tämä mieshaukuskelija täällä tekee.
Ilman nimimerkin suojaa tulisi kalliiksi.
Tarvittaessa henkilötiedot löytyvät nimimerkin takaa, tapauksia on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuuko se siitä että pääministerikin pilkkaa heitä?Kuulun suuriin ikäluokkiin minua ei kukaan ole koskaan pilkannut, pääministeri kaikkein vähiten. Tuo "pilkkasana" boomer on minulle ja suurelle osalle ikäluokkaamme täysin tuntematon, emme ymmärrä mitä se tarkoittaa, jotain vierasta kieltä taitaa olla jolla ei ole mitään merkitystä meille Suomen rakentaja ikäluokalle. Tiedämme olevamme paras ikäluokka.
Turha rakennella ikäryhmien mitään välille ristiriitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luepa itse. Huomaat suurten ikäluokkien päässeen hyvin pitkälle valmiille. Toki jotain ovat lisänneet edellisen ikäluokan rakenteiden päälle. Toisaalta jos ajattelet, että "mekin rakennettiin jotain" riittää, niin sitten jatkumo on jokaista olemassaollutta, -olevaa ja tulevaa ikäluokkaa koskeva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luepa itse. Huomaat suurten ikäluokkien päässeen hyvin pitkälle valmiille. Toki jotain ovat lisänneet edellisen ikäluokan rakenteiden päälle. Toisaalta jos ajattelet, että "mekin rakennettiin jotain" riittää, niin sitten jatkumo on jokaista olemassaollutta, -olevaa ja tulevaa ikäluokkaa koskeva.
Historia on hallussa, olemme tyytyväisiä oman ikäryhmämme saavutuksiin, toivottavasti sinäkin olet oman ikäryhmäsi saavutuksiin.
70-luvulla äitiysloma oli 3 kuukautta. Silloin olin muutaman vuoden tehnyt, 20 vuotias.
Oppikoulu, kirjat ja lukukausimaksu oli kallista silloin joten töihin oli mentävä.
40 vuotta nyt työtä tehneenä nostan tuhannen euron eläkkeen, mukavasti menee.
Eläkeläinen, nainen. kirjoitti:
70-luvulla äitiysloma oli 3 kuukautta. Silloin olin muutaman vuoden tehnyt, 20 vuotias.
Oppikoulu, kirjat ja lukukausimaksu oli kallista silloin joten töihin oli mentävä.
40 vuotta nyt työtä tehneenä nostan tuhannen euron eläkkeen, mukavasti menee.
Täällä muuten sama, mutta töitä tuli tehtyä 44v. ja nyt alle tonnin eläkkeellä, mutta en valita, kun ei paljoa vaadi niin hyvin menee.
Haluaisin jo saada esikoisen, mutta olen vasta palkattomasta harjoittelussa. Jos en saa töitä tämän jälkeen, nii saa nähdä uskaltaako niitä lapsia hankkia ollenkaan. Minulla olisi jo lapsi Jos olisin syntynyt 50 vuotta sitten.
Kun ihmisen itsetunto on kunnossa hän arvostaa muita ihmisiä eikä välitä mihin ikäryhmään hän kuuluu
Anoppi oli suunnilleen keskikoulupohjalla ja puolen vuoden kurssituksella noin 40 vuotta vakituisessa työssä päiväkodissa lastenhoitajana. Oli vuoropäiväkoti ja teki viimeiset vuotensa paljon öitä jotta eläke kasvoi mahdollisimman suureksi. Eläkkeellä ollut nyt 25 vuotta kun on nyt 84 v ja eläke nettona noin 2000 e/kk. Kukaan ei pysty samaan missään päiväkodissa nykyisin! Ensinnäkin koulutus, työsuhteet ja palkka! Palkka on nykyään huonompi kuin tuo eläke! Appiukolla samantapainen ura kunnan vakituisessa työssä maanmittarina. Jäi varhaiseläkkeelle 58 vuotiaana ja myös 40 v uran jälkeen. Oli eläkkeellä 25 vuotta ennen kuin kuoli ja eläke noin 2300 e/kk nettona. Oli pävätyössä. Ei tuollaisa uria ole mitään mahdollisuutta tehdä kunnissa nykyään! Eläkeikää nostetaan savuttamattomiin ja eläkettä pienennetään.
Vierailija kirjoitti:
Anoppi oli suunnilleen keskikoulupohjalla ja puolen vuoden kurssituksella noin 40 vuotta vakituisessa työssä päiväkodissa lastenhoitajana. Oli vuoropäiväkoti ja teki viimeiset vuotensa paljon öitä jotta eläke kasvoi mahdollisimman suureksi. Eläkkeellä ollut nyt 25 vuotta kun on nyt 84 v ja eläke nettona noin 2000 e/kk. Kukaan ei pysty samaan missään päiväkodissa nykyisin! Ensinnäkin koulutus, työsuhteet ja palkka! Palkka on nykyään huonompi kuin tuo eläke! Appiukolla samantapainen ura kunnan vakituisessa työssä maanmittarina. Jäi varhaiseläkkeelle 58 vuotiaana ja myös 40 v uran jälkeen. Oli eläkkeellä 25 vuotta ennen kuin kuoli ja eläke noin 2300 e/kk nettona. Oli pävätyössä. Ei tuollaisa uria ole mitään mahdollisuutta tehdä kunnissa nykyään! Eläkeikää nostetaan savuttamattomiin ja eläkettä pienennetään.
Luuletko asioiden parantuvan itkemällä vauvapalstalla? Liittykää liittoon, tehkää töitä. Yhdessä parannatte kaikkien tuloja. Ihan niin kuin vanhemmat ovat tehneet ja keräävät nyt niiden hedelmiä.
Nykynuoriso ei ymmärrä ettei heidän asenteensa auta heitä millään tavalla.
Tuolta pois kun ei mullakaan ole<--ei näin
Mulle myös<-- vaan näin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuuko se siitä että pääministerikin pilkkaa heitä?Ei kusimieskään omalla nimellä panettelisi ja solvaisi ketään. Voisi käydä niin kuin Päivi Räsäselle, joka joutuu oikeudessa selittelemään sanomisiaan homoista, vaikka ei edes solvannut ketään, niin kuin tämä mieshaukuskelija täällä tekee.
Jos boomeri minulle päin naamaa toivottelisi pikaista kuolemaa, niin antaisin solvauksien lisäksi selkään. Siinä tuhkamunakin olisi vain hiljaa ja nyökkäilisi jos oltaisiin parran vastakkain.
Vierailija kirjoitti:
Kun ihmisen itsetunto on kunnossa hän arvostaa muita ihmisiä eikä välitä mihin ikäryhmään hän kuuluu
Miten tuhkamunan suurten ikäluokkien periaate: " vastuu kannetaan vain omalle ikäluokalle " istuu tähän?😁
Eläkkeet kustantaa 33miljardia euroa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos boomeri minulle päin naamaa toivottelisi pikaista kuolemaa, niin antaisin solvauksien lisäksi selkään. Siinä tuhkamunakin olisi vain hiljaa ja nyökkäilisi jos oltaisiin parran vastakkain.
En ole tuo henkilö, jolle uhkasit antaa selkään, mutta oli silti pakko tulla nauramaan sinun uhoilullesi.😄
En nimittäin usko hetkeäkään, että pärjäiset jollekin näistä meidän tervaskannoista.
Sinun sukupolvesi ei ole tottunut ruumiilliseen työhön, joten kyllä siinä herra kusimies lentäisi, kuin leppäkeihäs lähimpään lepikkoon, kun tervaskanto kerran huitaisee 😂
Joten pieleen meni tuokin pelottelusi, joten voit lopettaa tänne kirjoittelusi, ei sinua kukaan usko ja olet todella naurettava, mutta onhan se hyvä, että saat aikaan päivän naurut, sillä eikös se ole niin, että nauru pidentää ikää, joten lisää tulee ikää meille sinun ansiostasi.431👍
Vierailija kirjoitti:
Johtuuko se siitä että pääministerikin pilkkaa heitä?
Koska ovat itsekäs ja ahne ikäluokka ja helpoimmalla päässyt vaikka nostaa itseään jalustalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo henkilö, jolle uhkasit antaa selkään, mutta oli silti pakko tulla nauramaan sinun uhoilullesi.😄
En nimittäin usko hetkeäkään, että pärjäiset jollekin näistä meidän tervaskannoista.
Sinun sukupolvesi ei ole tottunut ruumiilliseen työhön, joten kyllä siinä herra kusimies lentäisi, kuin leppäkeihäs lähimpään lepikkoon, kun tervaskanto kerran huitaisee 😂
Joten pieleen meni tuokin pelottelusi, joten voit lopettaa tänne kirjoittelusi, ei sinua kukaan usko ja olet todella naurettava, mutta onhan se hyvä, että saat aikaan päivän naurut, sillä eikös se ole niin, että nauru pidentää ikää, joten lisää tulee ikää meille sinun ansiostasi.431👍
Jätä tuo nakkikioskitappelija omiin vihoihinsa läkähtymään. Waude, oikein nyrkit heiluu sillä,vauvapalstalla, he hehe. Kauheen pelottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todistelu on tässä turhaa, mutta pärjäisin tietysti. Ei oikeastaan tarvitse pärjätä koska tilanne on niin retorinen. Tuhkamuna ei väittäisi vastaan ja toivottelisi kuolemaani livenä. Jos tosin sen tekisi niin saisi satikutia, vähän vaippapyllylle koivuniemeä tai avokämmentä. Ehkä oppisi käyttäytymään maksajan seurassa ehkä ei. mutta ei.. rehtorinen tilanne tuhkamuna Olisi hiljaa ja nyökyttelisi vain.
Nykynuorille palkka ei ole tärkeää, liitot ovat vasemmistolaisia, nuoret eivät ole niistä kiinnostuneita
Tänne vain muutama vasemmistolainen valittaa turhasta, haluaa lisää palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten pieleen meni tuokin pelottelusi, joten voit lopettaa tänne kirjoittelusi, ei sinua kukaan usko ja olet todella naurettava, mutta onhan se hyvä, että saat aikaan päivän naurut, sillä eikös se ole niin, että nauru pidentää ikää, joten lisää tulee ikää meille sinun ansiostasi.431👍Jätä tuo nakkikioskitappelija omiin vihoihinsa läkähtymään. Waude, oikein nyrkit heiluu sillä,vauvapalstalla, he hehe. Kauheen pelottavaa.
Kyllä jos minulle tulet toivottelemaan kuolemaani livenä, nii saat selkään. Se on sentään siihen nähden vähän mitä tuhkamuna uhkasi tehdä jos joku hänen ovelleen tulee. Hän uhkasi ampua.
Ikäluokkasi on siis syntynyt circa 1900-1930? Sehän porukka Suomen rakensi.