Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta
Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.
Kommentit (19985)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veroja tulee hoitokodeista 5 miljardia lisää, ihan oikein työssäkäyville, että maksavat taas lisää veroja. Lisää työmotivaatiota
Ei tule. Kun niiltä hoidettavilta menee kaikki sijoituskämppien vuokrat hoitomaksuihin ja asunnot sun muut, eikä perillisille jää mitään ja ne joutuu ulosottoon.
Olet oikeassa. Yhteiskunta opettaa pienituloisille heidän paikan. Ei pienituloisen kuulu ostaa sijoituskämppää, opetus tulee viimeistään tuolloin.
Yleensä ne on kuitenkin keskituloisia noi sijotuskämppien omistajat.
2-3 vuoden kuluttua Hönön raivokohtauksia saava, persoonallisuushäiriöinen, pitkä ja pikkupippelinen ukko joutuu kaupan alalta työttömäksi. Lapset ovat täysi-ikäisiä, joten Hönö uskaltaa muuttaa vuokrakaksioon tai -yksiöön. Käytetyt huonekalutkin kelpaa. Ukko perii äidiltään sen valesokkelirötiskön ja muuttaa sinne.
Naapurin lyhyt, mutta isokikkelinen mies kiehtoo Hönöä. Selvästi ihastus molemminpuolista! Tuleva pariskunta. Kaasoksi pääsee pitkä kirahvi osastosihteerin apulaisajalta.
Vierailija kirjoitti:
2-3 vuoden kuluttua Hönön raivokohtauksia saava, persoonallisuushäiriöinen, pitkä ja pikkupippelinen ukko joutuu kaupan alalta työttömäksi. Lapset ovat täysi-ikäisiä, joten Hönö uskaltaa muuttaa vuokrakaksioon tai -yksiöön. Käytetyt huonekalutkin kelpaa. Ukko perii äidiltään sen valesokkelirötiskön ja muuttaa sinne.
Naapurin lyhyt, mutta isokikkelinen mies kiehtoo Hönöä. Selvästi ihastus molemminpuolista! Tuleva pariskunta. Kaasoksi pääsee pitkä kirahvi osastosihteerin apulaisajalta.
Kauheeta, nyt Pöpi tulee mustikseks, ku se ei saakaan Hönöä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veroja tulee hoitokodeista 5 miljardia lisää, ihan oikein työssäkäyville, että maksavat taas lisää veroja. Lisää työmotivaatiota
Ei tule. Kun niiltä hoidettavilta menee kaikki sijoituskämppien vuokrat hoitomaksuihin ja asunnot sun muut, eikä perillisille jää mitään ja ne joutuu ulosottoon.
Olet oikeassa. Yhteiskunta opettaa pienituloisille heidän paikan. Ei pienituloisen kuulu ostaa sijoituskämppää, opetus tulee viimeistään tuolloin.
Sijoitusasuntoja on eläkeläisillä paljon
Eläkeläisillä, kuten minulla ja miehelläni, on paljon mm. Esperi Caren ja Attendon osakkeita. Hoivayhtiöihin kannattaa panostaa!
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisillä, kuten minulla ja miehelläni, on paljon mm. Esperi Caren ja Attendon osakkeita. Hoivayhtiöihin kannattaa panostaa!
myös Mehiläinen on hyvä kohde
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvaako Hönön lapset persoonallisuushäiriöisen vaikutuspiirissä??????????
"Jos on lapsi niin et pysty lähtemään persoonallisuushäiriöisen vaikutuspiiristä.
Viranomaiset ei ota persoonallisuushäiriöistä puhutteluun, hän saa esim. perhepiirissä ihan rauhassa jatkaa.
Moni nainen on vapaa, kun nuorin lapsi täyttää 18 - vuotta."
Oi voi, THL sivuilta otetut luvut taitaa satuttaa
Kun työskentelee 2200 bruttopalkalla 40 vuotta, saa eläkettä 1100 netto.
Onneksi moni työssäkäyvä ei tajua tuota niin he jaksaa raataa.
Fyysisessä työssä jos polvet, selkä jne. menee huonoksi niin he saavat sitten ostaa kodin siivouksen yksityiseltä siivousyritykseltä ja maksaa. Kappas, Hönö saa saman verran eläkkeellä rahaa ja siivoaa itse.
Kuka on fiksu ja kuka ei?
Hönö ei nyt reilut 40v saa nostaa kuin korkeintaan leipäpussin. Hänellä on myöskin IDB. Vaipat täytyy kustantaa eläkkeellä itse. Myöskin siivouspalvelut täytyy itse maksaa, toki saa kotitalousvähennyksen, jos on mistä vähentää ;DDDD
Mutta summa summarum, meidän hyvin rakennettu eläkejärjestelmämme elättää hönötkin. Ainakin toistaiseksi ;DDDDDDDDDDD
Niin, eläkerahasto on 7 vuodeksi
40 vuotta eläkkeellä ja eläkkeestä juuri ostettu toinen omistusasunto, ei huono.
Vierailija kirjoitti:
40 vuotta eläkkeellä ja eläkkeestä juuri ostettu toinen omistusasunto, ei huono.
Kiitos toisesta omistusasunnosta kuuluu työssäkäyville, jotka maksavat eläkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista Hönö printata nämä keskustelut mukaasi, kun menet seuraavan kerran vastaanotolle. Varmasti pääset eläkkeelle, nauttimaan veronmaksajien ja eläketurvan rahoista ;DDDDDDDDD
Miksi teininä kirjoittelet täällä, eikö ole kavereita?
Hönö koita nyt ymmärtää, et mun ikäset ei todellakaan oo kiinnostuneita susta, kyl sun täytyy nyt tyytyä vaan tohon Pöpiin.
Vierailija kirjoitti:
Hönö ei nyt reilut 40v saa nostaa kuin korkeintaan leipäpussin. Hänellä on myöskin IDB. Vaipat täytyy kustantaa eläkkeellä itse. Myöskin siivouspalvelut täytyy itse maksaa, toki saa kotitalousvähennyksen, jos on mistä vähentää ;DDDD
Mutta summa summarum, meidän hyvin rakennettu eläkejärjestelmämme elättää hönötkin. Ainakin toistaiseksi ;DDDDDDDDDDD
Me ei kyllä tulla hönölle siivoomaan, eikä anneta mitään hoitopalveluita, eikä vaippojakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoitusasuntoja on eläkeläisillä paljon
Hönö on lehdestä lukenut, että varakkaita eläkeläisiä on paljon, jotka pystyvät jopa matkustelemaan ulkomaille, ja vievät lapsilta ruuat.
2200 brutto palkasta menee eläkemaksua 140 ja työttömyysmaksua 30
Vierailija kirjoitti:
+ verot
Vierailija kirjoitti:
Ei hönö noin paljon saa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hönö noin paljon saa
Ei niin, mut se on lehdestä lukenu
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä, että työssäkäyvät luulevat, että tuo eläkemaksu menee heille itselleen niin jaksavat raataa. Eläkeläiset nauraa matkalla pankkiin.
Kysymys kunnallisista hoitokodeista ilmeisesti kuitenkin.