Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta
Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.
Kommentit (19985)
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeet kustantaa 33miljardia euroa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lapset joudutaan sijoittamaan jonnekin jos paikka löytyy. Täysi paniikki lastenhoidossa. Ei löydy aikuisia nykynuorista.
Kaikki? Siis 100%? Onpas sinulla tilastot. Boomeritilastot ovat vähän erilaisia🤷♂️ niissä Suomi on rakennettu vain heidän voimin ja jopa itsenäisyydestäkin on heitä kiittäminen.
Sinun kannattaisi vaieta. Jo nimimerkkisi kertoo ettet ymmärrä edes sanojen merkityksiä.
Jos eläkkeet "kustantaa" 33 miljardia euroa, meillähän ei ole mitään hätää.Ei kannata vaieta. Jos joku on väärin voin sen korjata, olen avoin kritiikille ja korjausehdotuksille , virheitä nyt vain sattuu ja tapahtuu . Nyt en kyllä tiedä mikä virhe tuossa lauseessa on?
Sinä ja kaltaisesi maksavat nuo 33 miljardia...miksi ? Ette osaa pitää puolianne, jos Putin sanoisi haluavansa Suomen alueen että voisivat vapauttaa Baltian maat, kirjoittelisitte Vauva sivulle ja antaisitte Putinin tulla. Tosi lökäpöksy luusereita. ....ja nyt selityksiä mutta..mutta..kun mutta.
On se vähän huono ilmiö jos samassa maassa täytyy pitää puoliaan yhtä ikäluokkaa vastaan. Se on vähän absurditilanne. Siksi monikaan ei tiedä, ymmärrä , usko eläkekusetukseen , koska se tuntuu jotenkin mahdottomalta ajatukselta, että yksi ikäluokka kehtaa sellaisen tehdä. Mutta kyllä kehtasi ja kehtaa. siinä ollaan melko aseettomia. Rivit ei ole yhtenäiset ja kyllä ei osata puolia siinä asiassa pitää. Aika ilmeistähän se on, mitä sitä kieltämään.
Eiköhän olisi netti kaatunut ja moni muukin hyökkäyksen sattuessa. Toivoa sopii , että sen tullessa puolustusvoimat on tilanteen tasalla ja reservit saadaan mobilisoitua. En voi tässä puhua kuin omasta puolestani , mutta kyllä minä siinä vastuun kannan jos enää minun ikäistä kutsutaan. Kiinnostava detaili on että siinä taas yksi asia mikä ei suuria ikäluokkia koske.. taas yksi asia josta voi muille huudella kun ei itse tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lapset joudutaan sijoittamaan jonnekin jos paikka löytyy. Täysi paniikki lastenhoidossa. Ei löydy aikuisia nykynuorista.
Kaikki? Siis 100%? Onpas sinulla tilastot. Boomeritilastot ovat vähän erilaisia🤷♂️ niissä Suomi on rakennettu vain heidän voimin ja jopa itsenäisyydestäkin on heitä kiittäminen.
Sinun kannattaisi vaieta. Jo nimimerkkisi kertoo ettet ymmärrä edes sanojen merkityksiä.
Jos eläkkeet "kustantaa" 33 miljardia euroa, meillähän ei ole mitään hätää.Ei kannata vaieta. Jos joku on väärin voin sen korjata, olen avoin kritiikille ja korjausehdotuksille , virheitä nyt vain sattuu ja tapahtuu . Nyt en kyllä tiedä mikä virhe tuossa lauseessa on?
Et tietenkään ymmärrä, joku voisi kustantaa sinut esim privaattipsykiatrille.
Privaattipsykiatriko opettaa oikeinkirjoitusta? Kysyin mikä virhe siinä on. Nyt riittää opettajaksi kuka vain joka hallitsee äidinkielen paremmin kuin minä. En epäile etteikö sellaisia ole paljon, ei tarvitse psykiatria .
Ja aina se mystinen "joku".. joku muu. Sama periaate teki meistä muista suurten ikäluokkien elättäjiä, koska he ajattelivat , että joku muu kyllä maksaa.
Ei mene ymmärrykseesi.
Mutta näin asia on
Eläkeratkaisu tehtiin sen aikaisen tilanteen mukaan, kaikilla oli siihen mahdollisuus vaikuttaa.
Ratkaisu oli hyvä kelpasi kansalle
Nytkin se toimisi jos työurat olisivat 40 vuotta mutta kun eivät ole niin sinun tehtäväsi muiden nuorten kanssa on tehdä parempi.
Se ei tapahdu sinun metodilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei mene ymmärrykseesi.
Mutta näin asia on
Eläkeratkaisu tehtiin sen aikaisen tilanteen mukaan, kaikilla oli siihen mahdollisuus vaikuttaa.
Nytkin se toimisi jos työurat olisivat 40 vuotta mutta kun eivät ole niin sinun tehtäväsi muiden nuorten kanssa on tehdä parempi.
Se ei tapahdu sinun metodilla.
Ei ollut mahdollista vaikuttaa. siitä päätettiin työryhmän toimesta, jossa kaikki oli nettohyötyjiä eli jäävejä ( Kari Puro) Siinä on liikaa aivan ilmeisiä ja räikeitä etuja vain ennen 1955 syntyneille ikäluokille. Tietysti se silloin vaikutti hyvältä kun se takasi Eläkkeet ilman omia maksuvastuita muiden piikkiin. Ja onhelmien tullessa on itse jo suojatulla eläkkeellä. Siinä oli tosiaan sitä vastuun kantoa vain omalle ikäluokalle. Sinulla ei mene ymmärrykseen miltä tämä juttu maksajan näkökulmasta vaikuttaa. Nyt työssäkäyvät häviävät järjestelmässä jokaisella rintamalla teihin eläkekusettajiin verrattuna.
Sinua ei voi kukaan auttaa. Jatka vain purkautumista täällä vauva sivulla. Asioista ei päätetä täällä.
Työryhmät esittävät ratkaisuja, eivät päätä, päätökset tekee eduskunta. Rasittavaa lukea kusimiehen harhoja kun hän ei ymmärrä edes perusasioita.
Päätösvaltaa on monilla valtioelimillä, poliittiset päätökset tekee eduskunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tietenkään ymmärrä, joku voisi kustantaa sinut esim privaattipsykiatrille.
Privaattipsykiatriko opettaa oikeinkirjoitusta? Kysyin mikä virhe siinä on. Nyt riittää opettajaksi kuka vain joka hallitsee äidinkielen paremmin kuin minä. En epäile etteikö sellaisia ole paljon, ei tarvitse psykiatria .
Ja aina se mystinen "joku".. joku muu. Sama periaate teki meistä muista suurten ikäluokkien elättäjiä, koska he ajattelivat , että joku muu kyllä maksaa.
Et tietenkään tapasi mukaan ymmärtänyt. Psykiatri vois yrittää saada sun pakkomieltees parannettua.
Vierailija kirjoitti:
Työryhmät esittävät ratkaisuja, eivät päätä, päätökset tekee eduskunta. Rasittavaa lukea kusimiehen harhoja kun hän ei ymmärrä edes perusasioita.
Aivan. Minä en luekaan kusimiehen harhoja.
Jääviys käsitettä kusimies ei ymmärrä. Työryhmä ei päättänyt mitään, valmisteli vain ehdotuksen. Jospa ottaisit selvää asioista.
Ihmisen täytyy itse jäävätä itsensä.
Eläkkeistä päätettäessä kaikkien olisi pitänyt jäävätä itsensä. Kuka sitten olisi päättänyt.....Kusimies tietenkin.
Nykyään kaikki ovat niin uupuneita (tsiisus mikä ällöttävä sana) , oman perheen ja lasten hoitaminenkin on kuin urotyö josta pitäisi sadella kiitosta ja ihailua. Isovanhempiakin haukutaan kaikesta osallistuvat/auttavat liikaa/liian vähän, boomerit joutaisivat parhaiten ehkä jättämään vaan perintöä teille uupuneille ja kaikkeen tyytymättömille. Boomerit nauttivat elämästään ja toivottavasti käyttävät viisaasti varallisuuttaan tuleviin tarpeisiin, apua saa vain rahalla sillä nämä boomereiden uupuneet lapset märehtivät omaa yltäkylläistä tyytymättömyyttään ja odottavat vain sitä perintöä.
Ei lapsien varaan voi mitään laskea ja heillähän on oma elämä. Siksi me boomerit pidimme huolta palkoistamme, säädimme eläkkeet niin ettemme tarvitse lapsiamme, pärjäämme yksin vanhuudestamme. Suosittelen tätä myös nykynuorille, eikä lapsia pidä tehdä ellei kykene niistä huolehtimaan.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kaikki ovat niin uupuneita (tsiisus mikä ällöttävä sana) , oman perheen ja lasten hoitaminenkin on kuin urotyö josta pitäisi sadella kiitosta ja ihailua. Isovanhempiakin haukutaan kaikesta osallistuvat/auttavat liikaa/liian vähän, boomerit joutaisivat parhaiten ehkä jättämään vaan perintöä teille uupuneille ja kaikkeen tyytymättömille. Boomerit nauttivat elämästään ja toivottavasti käyttävät viisaasti varallisuuttaan tuleviin tarpeisiin, apua saa vain rahalla sillä nämä boomereiden uupuneet lapset märehtivät omaa yltäkylläistä tyytymättömyyttään ja odottavat vain sitä perintöä.
Perinnöt ovat nykyään ainoa tapa tulla toimeen koska palkkatyötä jolla tulisi toimeen ei enää ole. Avustuksilla ei enää perhettä elätetä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mene ymmärrykseesi.
Mutta näin asia on
Se ei tapahdu sinun metodilla.Ei ollut mahdollista vaikuttaa. siitä päätettiin työryhmän toimesta, jossa kaikki oli nettohyötyjiä eli jäävejä ( Kari Puro) Siinä on liikaa aivan ilmeisiä ja räikeitä etuja vain ennen 1955 syntyneille ikäluokille. Tietysti se silloin vaikutti hyvältä kun se takasi Eläkkeet ilman omia maksuvastuita muiden piikkiin. Ja onhelmien tullessa on itse jo suojatulla eläkkeellä. Siinä oli tosiaan sitä vastuun kantoa vain omalle ikäluokalle. Sinulla ei mene ymmärrykseen miltä tämä juttu maksajan näkökulmasta vaikuttaa. Nyt työssäkäyvät häviävät järjestelmässä jokaisella rintamalla teihin eläkekusettajiin verrattuna.
On niin sekavan ihmisen tekstiä että en usko edes psykiatrin tuolle mahtavan mitään.
Työryhmiä jatkuvasti perustetaan milloin minkin asian selvittämiseen ENNEN päätöksentekoa, päättävä elin sitten päättää käyttäen hyväksi kaiken asiasta hankitun tiedon, työryhmän ja kaiken muunkin tiedon.
Virkamies voi olla jäävi jos käsitellään hänen päätösvallassaan olevaa asiaa. Eduskunta saa päätösvaltansa kansalta siis myös sinulta, eihän koko kansa voi olla jäävi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä ja kaltaisesi maksavat nuo 33 miljardia...miksi ? Ette osaa pitää puolianne, jos Putin sanoisi haluavansa Suomen alueen että voisivat vapauttaa Baltian maat, kirjoittelisitte Vauva sivulle ja antaisitte Putinin tulla. Tosi lökäpöksy luusereita. ....ja nyt selityksiä mutta..mutta..kun mutta.
On se vähän huono ilmiö jos samassa maassa täytyy pitää puoliaan yhtä ikäluokkaa vastaan. Se on vähän absurditilanne. Siksi monikaan ei tiedä, ymmärrä , usko eläkekusetukseen , koska se tuntuu jotenkin mahdottomalta ajatukselta, että yksi ikäluokka kehtaa sellaisen tehdä. Mutta kyllä kehtasi ja kehtaa. siinä ollaan melko aseettomia. Rivit ei ole yhtenäiset ja kyllä ei osata puolia siinä asiassa pitää. Aika ilmeistähän se on, mitä sitä kieltämään.
Eiköhän olisi netti kaatunut ja moni muukin hyökkäyksen sattuessa. Toivoa sopii , että sen tullessa puolustusvoimat on tilanteen tasalla ja reservit saadaan mobilisoitua. En voi tässä puhua kuin omasta puolestani , mutta kyllä minä siinä vastuun kannan jos enää minun ikäistä kutsutaan. Kiinnostava detaili on että siinä taas yksi asia mikä ei suuria ikäluokkia koske.. taas yksi asia josta voi muille huudella kun ei itse tarvitse.
Keitä sinun lisäksi on siellä teidän puolella ? Suuret ikäluokat eivät ole sotatilassa ketään vastaan.
Olemme aina olleet rauhan puolella ja rauha onkin kestänyt koko elinikämme
Suuret ikäluokat näkivät mitä sota oli tehnyt ihmisille. Löytyy kirjoja ja tutkimuksia. Yhden tutkimuksen mukaan neljännes kaduilla roskiksissa asuvista alkoholisteista olivat sodan vammauttamia.
Vierailija kirjoitti:
Sinua ei voi kukaan auttaa. Jatka vain purkautumista täällä vauva sivulla. Asioista ei päätetä täällä.
En ole kyllä apua pyytänytkään. Enkä oikein usko että ahne, itsekäs toisten kuolemaa toivovat tuhkamuna ketään auttaa voisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene ymmärrykseesi.
Mutta näin asia on
Se ei tapahdu sinun metodilla.Ei ollut mahdollista vaikuttaa. siitä päätettiin työryhmän toimesta, jossa kaikki oli nettohyötyjiä eli jäävejä ( Kari Puro) Siinä on liikaa aivan ilmeisiä ja räikeitä etuja vain ennen 1955 syntyneille ikäluokille. Tietysti se silloin vaikutti hyvältä kun se takasi Eläkkeet ilman omia maksuvastuita muiden piikkiin. Ja onhelmien tullessa on itse jo suojatulla eläkkeellä. Siinä oli tosiaan sitä vastuun kantoa vain omalle ikäluokalle. Sinulla ei mene ymmärrykseen miltä tämä juttu maksajan näkökulmasta vaikuttaa. Nyt työssäkäyvät häviävät järjestelmässä jokaisella rintamalla teihin eläkekusettajiin verrattuna.
On niin sekavan ihmisen tekstiä että en usko edes psykiatrin tuolle mahtavan mitään.
Työryhmiä jatkuvasti perustetaan milloin minkin asian selvittämiseen ENNEN päätöksentekoa, päättävä elin sitten päättää käyttäen hyväksi kaiken asiasta hankitun tiedon, työryhmän ja kaiken muunkin tiedon.
Virkamies voi olla jäävi jos käsitellään hänen päätösvallassaan olevaa asiaa. Eduskunta saa päätösvaltansa kansalta siis myös sinulta, eihän koko kansa voi olla jäävi.
Niin ja tämä työryhmä oli pelkkiä edunsaajia täynnä, joka ikinen. Lobbaukseksi sitä nyt sanotaan. Tietysti he esitti asian eteenpäin heidän edukseen ja onnistuivat. Ja sen jälki nähdään nyt erittäin konkreettisesti. Yksi ikäluokka pesi mennen tullen muut ikäluokat. Sinulla on todella lapsenusko demokratian toimiseen.
Nykyisiä esimerkkejä lobbauksesta on paljon. Nordstream esim.
Miten luulet psykiatrin muuttavan tilannetta? Muuttaakohan hän jotenkin sen faktan että suuret ikäluokat jäivät keski-iässä eläkkeelle, paremmilla karttumakertoimilla ja itse olemattomasti tyel-maksuja maksaneena. Ja siten että heti kun suuret ikäluokat olivat turvassa muutoksilta nämä asiat muuttuivat. Psykiatriastakin sinulla on kumma käsitys. Ihan kuin he voisivat muuttaa yhteiskunnallisia ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Minä en luekaan kusimiehen harhoja.
Mutta moni lukee!
Vierailija kirjoitti:
En ole kyllä apua pyytänytkään. Enkä oikein usko että ahne, itsekäs toisten kuolemaa toivovat tuhkamuna ketään auttaa voisikaan.
Miksi nuo solvaukset ? Kuolemasi ei kiinnosta ketään eikä kukaan ole kuolemaasi toivonut. Sekin on sinulle selitetty kymmeniä kertoja.
Lapsettomuus voi johtua monista syistä, kaikki eivät halua lapsia. Lapsille parasta on että vain ne jotka haluavat lapsia myös niitä tekevät.
Avohoidossa