Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta
Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.
Kommentit (19985)
Lopettakaa tämä ketju. Ei ole mitään mieltä, kun kaksi kana-aivoa riitelee keskenään sivutolkulla.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa tämä ketju. Ei ole mitään mieltä, kun kaksi kana-aivoa riitelee keskenään sivutolkulla.
Jos kukaan ei tähän ketjuun enää kirjoita niin tämä loppuu siihen. Itse olen valmis lopettamaan tämän ketjun.
Vierailija kirjoitti:
LUEPPA HISTORIAA kirjoitti:
en poomerina ymmärrä tätä runsaiden tukien viidakkoo . meillä 70- luvulla oli ainoastaa lapsi lisä SILLOIN TÄYTYI MENNÄ JA TEHDÄ TÖITÄ.
Mielestäni 70-luvulla oli lapsivähennys verotuksessa. Muistan yhden isän joka maksoi isoista tuloista 4% veroa. Kelpaisi nykypäivänäkin semmoinen malli. Lapsia oli 5.
Tosin silloin miehet oli miehiä ja naiset naisia. Onnekas oli se jolla hyvä mies eikä ryyppäillyt. Esimerkki vain. Ei tarvii pillastua ja ohiksena tämäkin.
Oli vähennyksiä 80/90 lukujen taitteessakin, ennen 93 lamaa.
Veljeni maksoi palkastaan veroja 0,5% ja vaimoni hiukan vähemmän eli 0%.
Lapsista sai toinen verovähennykset kirjaansa. Oi niitä aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Ap on ihan oikeassa. Meidän maamme on muuttunut 10 vuodessa järkyt tävästi.
Aiemmin ei tarvinnut kouluja edes käydä niin pääsi töihin. Jotain löytyi aina. Nykyään pitää osata englantia vaikket asiakaspalvelua edes tekisi.
Itse olen 50v ja huimaa tämä muutos mikä on tapahtunut. Voiko sitä olla vihainen tai pettynyt tälle vanhemmalle sukupolvelle koska tällaista Suomea he eivät todellakaan olleet rakentamassa -70-80-luvulla tai edes vielä ysärillä.
Mitä tälle maalle oikein tapahtuu kun olen vähem mistönä puhumassa pelkkää suomea?
Miksi olen r a sisti kun haluan laulaa suvi virren ja käydä kerran vuodessa kirkossa jouluna?Rakastan tätä maata mutta se on kielletty mikäli en syleile kaikkia tänne tulijoita ja hyväksy ja opettele heidän kulttu uria kunnioittamaan joka päiväisessä tekemisessä.
Ennen pääsi tai oikeastaan mentiin kesäksi töihin koululaisina. Itse oli yhden kesän kopistina sähkölaitoksella. Tein sähköpiirustuksista paperikopioita ammoniakki ja muilla kopiokoneilla. Ikä oli 16 vuotta. Kaverini oli mopolähettinä. Mitä sitten tapahtui?
No, ihmiset etsi useamman työpaikan kesäksi ja valitsivat mieluisimmen tai parhaan palkan, mutta osa ei ilmoittanut työnantajalleen. Työnantajan palkkasivatkin vaihteeksi korkeakoulusta opiskelijan, koska hän tuli työpaikalle. Lisäksi vakuutukset ajoivat asian täysi ikäisille eli alle 18 vuotiaat eivät kelvanneet. Nykyään pitää olla kortteja ja ainakin englannin kieli hallussa jotenkin.
Ajat muuttuu. Suomalainen on vähemmistönä osalla työpaikoista eikä 50 täytettyään kelpaa enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin ei tarvinnut kouluja edes käydä niin pääsi töihin. Jotain löytyi aina. Nykyään pitää osata englantia vaikket asiakaspalvelua edes tekisi.
Itse olen 50v ja huimaa tämä muutos mikä on tapahtunut. Voiko sitä olla vihainen tai pettynyt tälle vanhemmalle sukupolvelle koska tällaista Suomea he eivät todellakaan olleet rakentamassa -70-80-luvulla tai edes vielä ysärillä.
Mitä tälle maalle oikein tapahtuu kun olen vähem mistönä puhumassa pelkkää suomea?
Miksi olen r a sisti kun haluan laulaa suvi virren ja käydä kerran vuodessa kirkossa jouluna?Rakastan tätä maata mutta se on kielletty mikäli en syleile kaikkia tänne tulijoita ja hyväksy ja opettele heidän kulttu uria kunnioittamaan joka päiväisessä tekemisessä.
Ennen pääsi tai oikeastaan mentiin kesäksi töihin koululaisina. Itse oli yhden kesän kopistina sähkölaitoksella. Tein sähköpiirustuksista paperikopioita ammoniakki ja muilla kopiokoneilla. Ikä oli 16 vuotta. Kaverini oli mopolähettinä. Mitä sitten tapahtui?
No, ihmiset etsi useamman työpaikan kesäksi ja valitsivat mieluisimmen tai parhaan palkan, mutta osa ei ilmoittanut työnantajalleen. Työnantajan palkkasivatkin vaihteeksi korkeakoulusta opiskelijan, koska hän tuli työpaikalle. Lisäksi vakuutukset ajoivat asian täysi ikäisille eli alle 18 vuotiaat eivät kelvanneet. Nykyään pitää olla kortteja ja ainakin englannin kieli hallussa jotenkin.
Ajat muuttuu. Suomalainen on vähemmistönä osalla työpaikoista eikä 50 täytettyään kelpaa enää.
Olin vasta 17 vuotias kun vuonna 1963 menin ammattikoulusta eka työpaikkaani, en saanut tehdä ylitöitä ennenkuin olin 18 vuotias. Työura sitten kesti 43 vuotta.
Ahkera Liisa Impatiens walleriana kirjoitti:
Eläkkeet kustantaa 33miljardia euroa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LUEPPA HISTORIAA kirjoitti:
en poomerina ymmärrä tätä runsaiden tukien viidakkoo . meillä 70- luvulla oli ainoastaa lapsi lisä SILLOIN TÄYTYI MENNÄ JA TEHDÄ TÖITÄ.
Mielestäni 70-luvulla oli lapsivähennys verotuksessa. Muistan yhden isän joka maksoi isoista tuloista 4% veroa. Kelpaisi nykypäivänäkin semmoinen malli. Lapsia oli 5.
Tosin silloin miehet oli miehiä ja naiset naisia. Onnekas oli se jolla hyvä mies eikä ryyppäillyt. Esimerkki vain. Ei tarvii pillastua ja ohiksena tämäkin.
Ja oli silloinkin työttömyysturvaa , asumislisää yms eikä ketään nälkään tapettu. Paras tuki ihmisille on ansiotyö ja siitä saatu palkka, jonka saa itse käyttää haluamallaan tavalla. Muka kokoomuslaisestakin boomerista ( Tuhkamuna) tuli näemmä kova sosialisti kun kyse on eläkkeistä. Silloin kannatetaan kyllä tulonsiirtoja kun se itseään hyödyttää.
Muistakaa äänestää kokoomusta, saamme kaikille työtä ja hyvää toimeentuloa .
Niin teenkin, mutta miten se sinun ideologiaasi suurine tulinsiirtoineen sopii?
Sopii erittäin hyvin. Eläkejärjestelmämme on maailman parhaita, tyytymättömät voivat tehdä kansalaisaloitteen sen korjaamiseksi.
Tulonsiirrot eivät ole kokoomuslaista politiikkaa. Kannatatko kaikkia tulonsiirtoja yhtä varauksetta? Kyseessä on tulonsiirto työssäkäyviltä eläkeläisille ja se laskee työssäkäyvien kotitalouksien ostovoimaa ja yritysten kilpailukykyä. Lisäksi se on täysin kohtuuttoman suuri etu juuri sinun ikäluokan kohdalla. Muille se on paljon huonompi. Nyt pitää maksaa huonosta paljon, kun te saitte hyvän ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
se 70-luvun työttömyys turva oli 37 MARKKAA /pv ja kaikille sama, ei ollut mitään ansioon sidottua kun vasta myöhemmin.
Sossusta ei kukaan normaali edes kehdannut hakea mitään apua, ns. pultsarit asioi siellä. Pultsari tarkoitti puliukkoa, eli alkkista joka on koditon ja työtön, yhdet vaatteet päällä, pummaa rahaa kännissä muilta.
Tuollaisiahan ei nykyään enää ole, kaikki saa sossukelasta mitä tarvii. Asia joka puolestaan kannustaa tuohon elämäntyyliin. Valitettavasti.
Mutta eläkettä kehtaatte kuitenkin nostaa vaikka sen mekanismi on ihan sama. Muut maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin vasta 17 vuotias kun vuonna 1963 menin ammattikoulusta eka työpaikkaani, en saanut tehdä ylitöitä ennenkuin olin 18 vuotias. Työura sitten kesti 43 vuotta.
Olet myös krooninen valehtelija, joten mitä arvoa tällä tarinalla on? Sanoit myös että keskustele itsestäsi. Minä taas sanoi että teet sitä aika paljon. Olin tietenkin oikeassa
Olet aina oikeassa, en kiistä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Mökillä helposti kuulee totuuksia. Yhteismökkeilyn kurimuksesta ei vapauta kuin kuolema.
Maasudulla asuvilta sukulaisilta on jo toisessa polvessa saatu kuulla, miten ikävää varmaan on, kun joudutte taas lähtemään täältä paratiisista sinne kauheaan etelän kaupunkiin. Ei ole muuttanut tätä "perimätietoa" sota-ajan kokemukset saati sodan jälkeisen ikäpolven (omamme) korkeammat koulutuksetkaan ja koulukaupungeissa asumiset.
Myös asumisemme ja elämisemme täällä on jotenkin tilapäistä luonteeltaan. - Vaikka sukua on täälläkin, sekä omat työmme, omakotitalossa asutaan puutarhan keskellä ja lähistölle ovat asettuneet aikuiset lapsemmekin. Jos "maalaisserkut" joskus eksyvät etelän maille, on kauheaa, kun lentokoneet lentää. Lentokentän läheisyys tekee meistä huonompia ihmisiä, mutta koronaa edeltäneinä matkustusaikoina toki kelpasimme välipysähdyspaikaksi, jos lento lähti aamuviideltä.
Mitä sitten? Saahan ihmiset olla sitä mieltä mitä ovat. Lentokentän läheisyys onkin ihan kamalan kuuloista. Ja totta kai yöpaikka tarvittaessa kelpaa. Käyttehän tekin siellä maalla lomailemassa.
Miten voitte kuvitella noin nurinkurisesti, että se lentokentän läheisyys tekee teistä huonompia ihmisiä? Ei, maalaisserkut on sitä mieltä, se teidän asuinpaikka on huonompi. Niin kuin onkin.
Ihmisinä varmaan olette mukavia kaikki.
Ette te muuten toistenne luona viihtyisi yhtään.
Minulle on nyt vuoden aikana selvinnyt että nuoriso on katkeraa, kateellista väkeä eivät näe tulevaisuudessa mitään hyvää. Voihan niinkin elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökillä helposti kuulee totuuksia. Yhteismökkeilyn kurimuksesta ei vapauta kuin kuolema.
Maasudulla asuvilta sukulaisilta on jo toisessa polvessa saatu kuulla, miten ikävää varmaan on, kun joudutte taas lähtemään täältä paratiisista sinne kauheaan etelän kaupunkiin. Ei ole muuttanut tätä "perimätietoa" sota-ajan kokemukset saati sodan jälkeisen ikäpolven (omamme) korkeammat koulutuksetkaan ja koulukaupungeissa asumiset.
Myös asumisemme ja elämisemme täällä on jotenkin tilapäistä luonteeltaan. - Vaikka sukua on täälläkin, sekä omat työmme, omakotitalossa asutaan puutarhan keskellä ja lähistölle ovat asettuneet aikuiset lapsemmekin. Jos "maalaisserkut" joskus eksyvät etelän maille, on kauheaa, kun lentokoneet lentää. Lentokentän läheisyys tekee meistä huonompia ihmisiä, mutta koronaa edeltäneinä matkustusaikoina toki kelpasimme välipysähdyspaikaksi, jos lento lähti aamuviideltä.
Voihan sukulaisiin katkaista suhteet mutta on pakko ne pitää ettei menettäisi perintöjä
Ei voi katkoa suhteita, kun ollaan sivistyneitä ja on se mökkielämä sinänsä hyvä asia. Eikä edes menetä, kun perinnöt on jo jaettu.
Se vain kummastuttaa, että nuorempikin sukupolvi (eivät onneksi kaikki) on perinyt tämän merkillisen, vertailevan ajatustavan.
Voi hyvä tavaton, vertailet se sinäkin asioita. Se on ihan normaali tapa ajatella, ainahan ihminen ajattelee ja punnitsee eri vaihtoehtoja ja ja tekee vertailuja. Itse asiassa on aika vaikeata olla tekemättä
On sitten nuori tai vanha. Ja toden totta, nuorikin voi olla sitä mieltä, että maalla asuminen on kivempaa ja vanha taas voi rakastaa asumista kaupungissa.
Minulle on nyt vuoden aikana selvinnyt että nuoriso on katkeraa, kateellista väkeä eivät näe tulevaisuudessa mitään hyvää. Voihan niinkin elää.
Älä viitsi alkaa samanlaiseksi yleistäjäksi kuin kusimies, joka on ainutlaatuinen kateudessaan ja katkeruudessaan.
Suurin osa nuorisosta on kunnon kohteliasta ja ahkeraa ja itseään sivistävää ja kouluttavaa porukkaa.Sillehän eivoi mitään, että joitain mätämunia aina joukkoon mahtuu.
Heikon olemattoman itsetunnon vuoksi täytyy olla aina oikeassa, siitä on kyse. Tämän ketjun toivoisin loppuvan mutta hyvin sitkeä tämä on. Jatkuu vain samoja mantroja toistamalla jotka jokainen on lukenut useita kertoja.
En huomaa ollenkaan.
Joko se , tai vain se että et enää muista , että eilen itkustelit kun ei pysytty aiheessa. Kumpi?
Molempia esiintyy, voi käyttää kumpaakin.
Niinpä ja siksi et ole järin hyvä keskustelija. Tähän sitten lisäksi krooninen valehtelusi ja täysin käsittämättömät möläytykset vastuista ja kuinka nuorten kärsimystä on kivaa seurata.
Olen täysin samaa mieltä mutta nyt alat taas jankuttaa samasta asiasta jonka minä ja kaikki muut jo tietävät.
Tätä taustaa vasten on outoa intosi keskustella. Voisi sanoa, että harjoittelet, mutta et näytä oppivan mitään. Itsekritiikkisi puute ja täydellinen häpeäntunteen puuttuminen vaikka jäät valheista kiinni on erikoista.
Logiikkasi huonous on sitten omalukunsa. Nythän taas itse kaivoit keskustelun esiin ja sitten valitat että se on tylsä ja että jankutan. Kuitenkin itse olet kehunut olevasi älykäs,mutta näkeehän kuka vain että ei se ainakaan ole kirjallista, verbaalista tai sosiaalista älykkyyttä. Ehkä osaat sitten hyvin laskea😅
Sivullinen täällä. Olen yrittänyt seurata keskustelua, joka on muuttunut jo enimmäkseen räksytykseksi ja vihapuheeksi.
En usko lainkaan sinun olevan missään kansainvälisissä työtehtävissä. Älykkyydestäsi en sano mitään, mutta kirjallinen ilmaisutaitosi on
avuton.
Kukaan ei kiellä esilletuomasi asian olemassaoloa. Eikä aivan tällä hetkellä asia ole muutettavissa.
Vihapuheilla se ei muutu koskaan.
Täällä on nyt yksi ikäluokka yritetty tehdä syylliseksi jos johonkin, mutta unohdetaan se, että koko ajan maailma menee eteenpäin ja aina kuitenkin kohti parempaa. Unohdetaanko nyt se, miten yhteiskunta aiempina aikoina on kohdellut vähäosaisimpiaan? Meillähän on myyty lapsia huutolaisiksi, evätty naisilta koulunkäynti ja jopa evätty heiltä oikeus perintöön ja pidetty heitä vain miestensä omaisuutena, piiat on olleet isäntiensä käytössä ja ylipäänsä kohdistettu heihin väkivaltaa, mielisairaanhoito on ollut järkyttävää, ihmisiä on kohdeltu vain "sieluina" eli olleet käytännössä maaorjia jne. Yhteiskunta on ollut sanomattoman julma.
Viestisi on oikeutettu, mutta kärjistetty syyllistäminen ei. Me työmme tehneet ihmiset olemme oikeutettuja elämään ihmisarvoista elämää työuramme jälkeenkin. Miten luulisin itsesi kohdalla, etkö muka olisi oikeutettu eläkkeeseen? Totta kai olet, ja siitä huolehtivat sen ajan työikäiset ihmiset eli yhteiskunta, tavalla tai toisella.
Minkä mahdamme sille, jos maailma oli yksinkertaisempi meidän aikanamme? Ei kukaan ole koskaan nähnyt tulevaisuuteen eikä tiennyt millaiseksi hullunmyllyksi tämä elämä vielä muuttuukaan. Toisaalta on tullut valtavasti uudenlaista helpotusta ihmisten elämään. Nyt elämme muutoksessa koko ajan.
Minä nostan ihan tyytyväisenä pikku eläkettäni koska tein hyvää työtä ja autoin ihmisiä sen puitteissa neljänkymmenen vuoden ajan.
Olet aina oikeassa, en kiistä sitä.
Aiheissa jotka tiedän, niin varsin usein. Lisäksi kun edes vähän pitää rotia mitä kirjoittaa eikä valehtele, niin siinä se. Jos en jostain tiedä, tai olisin heikoilla en lähde vänkäämään ja riitelemään.
Heikon olemattoman itsetunnon vuoksi täytyy olla aina oikeassa, siitä on kyse. Tämän ketjun toivoisin loppuvan mutta hyvin sitkeä tämä on. Jatkuu vain samoja mantroja toistamalla jotka jokainen on lukenut useita kertoja.
Miksi sitten aina nostat keskustelun esiin? Taas puhut ihan läpiä päähäsi. Ei keskutelu tietenkään lopu jos sinä jatkuvasti sen uudelleen lämmität.
Eihän sitä enää tarvitsekkaan ymmärtää tuhlailevaa #VELKA # porukkaa. Tarkkaile vaan millaset ikäluokat lahjoittaakaan Suomen verorahoja etelään ja lisää " pa a tuodaan Suomeen. Kun kyse on aidosta Suomalaisesta se on maksajan osa , mutta tulijat saavat paremmat , edut , kuin kantaväestö. Mitä meidän suurienikäluokkien ihmisten tarvitsisikaan ymmärtää ?TOINEN JALKA JO HAUDAN PARTAALLA ja omat velat on maksettu.Kyllä asenteet ja kateus on tehty harvinaisen SELVÄKSI ! Tarkkaileppahan omaa käytöstäsi ja maksukykyäsi !!!!
Vierailija kirjoitti:
En huomaa ollenkaan.
Joko se , tai vain se että et enää muista , että eilen itkustelit kun ei pysytty aiheessa. Kumpi?
Molempia esiintyy, voi käyttää kumpaakin.
Niinpä ja siksi et ole järin hyvä keskustelija. Tähän sitten lisäksi krooninen valehtelusi ja täysin käsittämättömät möläytykset vastuista ja kuinka nuorten kärsimystä on kivaa seurata.
Olen täysin samaa mieltä mutta nyt alat taas jankuttaa samasta asiasta jonka minä ja kaikki muut jo tietävät.
Tätä taustaa vasten on outoa intosi keskustella. Voisi sanoa, että harjoittelet, mutta et näytä oppivan mitään. Itsekritiikkisi puute ja täydellinen häpeäntunteen puuttuminen vaikka jäät valheista kiinni on erikoista.
Logiikkasi huonous on sitten omalukunsa. Nythän taas itse kaivoit keskustelun esiin ja sitten valitat että se on tylsä ja että jankutan. Kuitenkin itse olet kehunut olevasi älykäs,mutta näkeehän kuka vain että ei se ainakaan ole kirjallista, verbaalista tai sosiaalista älykkyyttä. Ehkä osaat sitten hyvin laskea😅
Sivullinen täällä. Olen yrittänyt seurata keskustelua, joka on muuttunut jo enimmäkseen räksytykseksi ja vihapuheeksi.
En usko lainkaan sinun olevan missään kansainvälisissä työtehtävissä. Älykkyydestäsi en sano mitään, mutta kirjallinen ilmaisutaitosi on
avuton.
Kukaan ei kiellä esilletuomasi asian olemassaoloa. Eikä aivan tällä hetkellä asia ole muutettavissa.
Vihapuheilla se ei muutu koskaan.
Täällä on nyt yksi ikäluokka yritetty tehdä syylliseksi jos johonkin, mutta unohdetaan se, että koko ajan maailma menee eteenpäin ja aina kuitenkin kohti parempaa. Unohdetaanko nyt se, miten yhteiskunta aiempina aikoina on kohdellut vähäosaisimpiaan? Meillähän on myyty lapsia huutolaisiksi, evätty naisilta koulunkäynti ja jopa evätty heiltä oikeus perintöön ja pidetty heitä vain miestensä omaisuutena, piiat on olleet isäntiensä käytössä ja ylipäänsä kohdistettu heihin väkivaltaa, mielisairaanhoito on ollut järkyttävää, ihmisiä on kohdeltu vain "sieluina" eli olleet käytännössä maaorjia jne. Yhteiskunta on ollut sanomattoman julma.
Viestisi on oikeutettu, mutta kärjistetty syyllistäminen ei. Me työmme tehneet ihmiset olemme oikeutettuja elämään ihmisarvoista elämää työuramme jälkeenkin. Miten luulisin itsesi kohdalla, etkö muka olisi oikeutettu eläkkeeseen? Totta kai olet, ja siitä huolehtivat sen ajan työikäiset ihmiset eli yhteiskunta, tavalla tai toisella.
Minkä mahdamme sille, jos maailma oli yksinkertaisempi meidän aikanamme? Ei kukaan ole koskaan nähnyt tulevaisuuteen eikä tiennyt millaiseksi hullunmyllyksi tämä elämä vielä muuttuukaan. Toisaalta on tullut valtavasti uudenlaista helpotusta ihmisten elämään. Nyt elämme muutoksessa koko ajan.
Minä nostan ihan tyytyväisenä pikku eläkettäni koska tein hyvää työtä ja autoin ihmisiä sen puitteissa neljänkymmenen vuoden ajan.
No olen kumminkin. Ei se uskostasi ole kiinni. Ei se ole mikään niin iso juttu, tälläistäkin se nykyinen työelämä on. Kirjallinen ilmaisuni on ihan riittävä sekä suomeksi että englanniksi. Toisaalta minulla ei ole merkitystä aiheen kanssa. Asia tuli esiin , kun puhuttiin englanninkielen merkityksestä nykyään. Älykkyyteni ei ole lähelläkään mensan-tasoa. 105-110., testistä riippuen. Ironista kirjoittamaasi nähden , että erityisesti lukemisen ymmärtämisen osa-aluella suoriudun huomattavasti keskivertoa paremmin.
Asia ei myöskään poistu vaikenemalla, päinvastoin. Lisäksi on sietämätöntä teidän itseriittoisuus ja omahyväisyys vaikka eläkkeenne revitte suoraan työssäkäyviltä. Te ette ole niitä itse ansainneet ja jäitte nuorina eläkkeelle , joten on syytä ottaa se työnsankarin kruunu päästä. Minun ikäluokalle nämä menee erilailla. Maksamme niin paljon tyel-maksuja , että ne kattavat tulevat eläkkeemme. Edelleen jää kysymys , että miten historiassa voi olla vain yksi ikäluokka joka ansaitsee niin paljon runsaammat edut kuin muut?
Historia ei ole lineaarista, eikä todellakaan kulje koko ajan kohti parempaa. Tämä on yleinen luulo, mutta väärä ja osoittaa pinnallista tietämystä historiasta. Sieluista puhuttiin Venäjällä ja Suomessa ei ole maaorjuutta ollut. Nyt taas puhut kuin nuo kärsimykset olisi suurten ikäluokkien kärsimyksiä. Eivät. Sanot myös että elämä oli yksinkertaisempaa ja helpompaa, niinpä. Miksi sitten puhut kärsimyksistä mitä ikäluokkasi ei ole edes kokenut.
se 70-luvun työttömyys turva oli 37 MARKKAA /pv ja kaikille sama, ei ollut mitään ansioon sidottua kun vasta myöhemmin.
Sossusta ei kukaan normaali edes kehdannut hakea mitään apua, ns. pultsarit asioi siellä. Pultsari tarkoitti puliukkoa, eli alkkista joka on koditon ja työtön, yhdet vaatteet päällä, pummaa rahaa kännissä muilta.
Tuollaisiahan ei nykyään enää ole, kaikki saa sossukelasta mitä tarvii. Asia joka puolestaan kannustaa tuohon elämäntyyliin. Valitettavasti.