Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta
Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.
Kommentit (19985)
Sossun rahat ovat nuoria varten, vanhoilla on isot eläkkeet joita nuoret joutuvat maksamaan.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Eläkkeet kustantaa 33miljardia euroa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annikki. Ihana nainen. Esikuva meille suurten ikäluokkien ihmisille. Me alamme hyväntekijöiksi.
Mutta ei teille, jotka täällä valitatte laiskuuttanne vaan maailman köyhille.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ce42bb90-812f-4a95-b73d-6d7d61c593a0
Tietysti on poikkeuksia. Kollektiivina suuret ikäluokat ovat hyväntekijöitä vain itselleen nuorempien sukupolvien kustannuksella. Se ei vaadi kuin Lissumaista luonnetta ja tilaisuuden.
Eihän kukaan ole eri mieltä kanssasi miksi samaa asiaa jauhaa kuukaudesta toiseen ? Suuret ikäluokat kantavat vastuuta vain omalle ikäluokalleen, ei muille. Ymmärrätkö ?
En ymmärrä miksi kirjoitat tällaista mikä ei pidä paikkaansa. Monikin on eri mieltä kanssani ja sinäkin yleensä. Välillä saat päähäsi olla samaa mieltä.
Ymmärrän näen ja koen hyvinkin, että suuret ikäluokat kantavat vastuun vain omalle ikäluokalleen. Se onkin se "Ruusun nimi" koko jutussa. Siksi onkin teitä niin suosiva eläkejärjestelmä. Ei noin räikeitä kotiinpäinvetoja synnykään ilman tuota asennetta.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Voit kirjoittaa lisää suurista ikäluokista, kaikista epäoikeudenmukaisuuksista.
Nii hän minä teenkin. Ihan ilman nohituksiasi. Joita ei edes " rikoskumppanisi" muuten noudata🤭
Kuka on eri mieltä kanssasi ? Kaikkihan myöntävät sinun olevan oikeassa jos tekisit sen kansalaisaloitteen eläkejärjestelmän korjaamisesta saisit virallisen vahvistuksen eikä tarvitsisi tätä jauhaa vuodesta toiseen täällä vauvaparlamentissa.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Kuka on eri mieltä kanssasi ? Kaikkihan myöntävät sinun olevan oikeassa jos tekisit sen kansalaisaloitteen eläkejärjestelmän korjaamisesta saisit virallisen vahvistuksen eikä tarvitsisi tätä jauhaa vuodesta toiseen täällä vauvaparlamentissa.
Sinäkin silloin kun mielialasi kääntyy toiseen suuntaan. Miten täällä nimeät muita keskustelijoita, kun eivät käytä nimimerkkiä? Palikkaprinsessa on ainoa jonka voi meidän lisäksi yksilöidä. No sitten on se hönöpari , mutta sitä linjaa en ole oikein seurannut. Mutta kyllä eri mieltä olevia riittää ja aina aika ajoin joulukuun liittyy joku uusi täynnä boomer propagandaa itse maksetuista eläkkeistä. Tai jos ei itse maksetuista , niin ansaitusta koska ei ollut lapsena videoita.
Miksi sinua haittaa täällä keskustelu? Toistuvasti kuitenkin kirjoitat että se on nautinto? Toki tiedän että se on käänteispsykologiaa, mutta kerro nyt ominsanoin tämä ristiriita?
Yksinkertaisesti tylsää jauhaa samaa asiaa joka ei koskaan muutu.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Osalta on sorrossa terskakin vaurioitunut
Sinulla munat.
Minähän olen sortaja boomer, munani ovat olleet turvassa. Meillä kaikki on aina ollut paremmin.
Eli tuhkamunaisuus on sinulla syntymäominaisuus.
Kyllä ei kai haittaa sinua ?
En tiedä. Toisaalta se on estänyt sinua lisääntymästä eikä ole uusia lissuja ikeenämme. Toisaalta se ehkä on tehyt sinusta nuorisonvihaajan.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Olet kuitenkin kirjoittanut tämän olevan silkkaa nautintoa? Nuo ovat ristiriidassa keskenään.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Olet kuitenkin kirjoittanut tämän olevan silkkaa nautintoa? Nuo ovat ristiriidassa keskenään.
Älä rasita pikku päätäsi, laske niitä miljardeja
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Sinulla munat.
Minähän olen sortaja boomer, munani ovat olleet turvassa. Meillä kaikki on aina ollut paremmin.
En tiedä. Toisaalta se on estänyt sinua lisääntymästä eikä ole uusia lissuja ikeenämme. Toisaalta se ehkä on tehyt sinusta nuorisonvihaajan.
Mietiskele sitä iltaisin.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Älä rasita pikku päätäsi, laske niitä miljardeja
Ne miljardia lasketaan ilman minuakin ja usko pois ei ole rasite osoittaa sinun typeryyksiäsi vaikka niitä riittää koko ajan. Mikä on oma suosikkisi idioottiimaisuuksistasi? Minusta se kun joudut myöntämään valehtelevasi, se että vastuu kannetaan vain omille ikäluokille ja ehkäpä tämä uusin kun julistit olevasi niin onnellinen, vaikka täällä on kaikkien nähtävissä tämä sinun onnellisuutesi laatu. Niitä alkaa olla jo niin paljon ja lisää tulee. Kuten juuri tuo että kehut kuinka nautinnollista tämä on, mutta sitten valitat tylsyydestä🤭
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Sinulla munat.
Liekö tuossa miettimistä. On ilmeistä.
Kyl maar! Mie on sitä mieltä, että nykyisin on viel vaikeampi saada työt. Vaikka suuret ikäluokat ovat syntyneet heti sodan jälkeen töitä on riittänyt. Nuorilla on paineita paljon enemmän on koronaa, on kilpailua työstä, on rikkinäisiä perheitä enemmän, on on on.
Lähdenkin ottamaan korona, influenssa rokotteen.
Yle Normotkaan ei tajua mitään nykypäivän todellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Sinulla munat.
Olen ilmoittanut kaikki viestisi asiottamiksi. Ketjun tarkoitus on keskustella suurten ikäluokkien ymmärryksestä ei minun munistani, et edes tiedä onko minulla munat vai ei...siis asiaan.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Sinulla munat.
Olen ilmoittanut kaikki viestisi asiottamiksi. Ketjun tarkoitus on keskustella suurten ikäluokkien ymmärryksestä ei minun munistani, et edes tiedä onko minulla munat vai ei...siis asiaan.
Keskustelithan sinäkin jonkun terskasta. Ja minusta keskustelet täällä enimmäkseen. Et kestä omia pelisääntöjäsi. Suurten ikäluokkien periaate onkin vaatia muilta sellaista mitä ei itse pysty tekemään. Yhtä huono periaate kuin se että vastuu kannetaan vain omalle ikäluokalle.
Ps. Veri veti sinut näemmä takaisin tylsän äärelle🤭
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Sinulla munat.
Sinähän olet ihan rääpäle mieheksi. Mitä muuta sinä olet tehnyt kuin diagnosoinut kusìmiestä? Samassa hengessä on ihan ok puhua myös sinun kiveksistäsi.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Sinulla munat.
Tuota noin. Oletkohan nyt tässä maailmassa vai lasketko nyt leikkiä? Oletko yhtään katsonut mitä itse olet kirjoitellut? onko ne asiallisia?
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Sinulla munat.
Tuota noin. Oletkohan nyt tässä maailmassa vai lasketko nyt leikkiä? Oletko yhtään katsonut mitä itse olet kirjoitellut? onko ne asiallisia?
Mielipiteiden arvostelu on asiallista, siksi tämäkin ketju on aloitettu. Henkilön henkilökohtaisiin ominaisuuksiin puuttuminen on epäasiallista eikä kuulu keskustelussa käsiteltäviin asioihin, esim. onko joku rääpäle, onko hänellä munat jne..
Kyllä ja nuoret ikäluokat luulevat rahan kasvavan puissa.Ollaan tekevinään oikeaa työtä ja yrityksen pitäsi maksaa huippupalkkaa työstä.Samoin ammattikuntia rahastavat aivan käsittömästi.Ilme ei edes värähdä.Ammatteja Suomessa työ ei edes kiinnosta pätkän vertaa.Mieluusti nukutaan ja sossusta puuttuvat rahat-.