Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta
Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.
Kommentit (19985)
Eläkkeet kustantaa 33miljardia euroa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksavatko vanhempasi ja appivanhempasi sinulle jokainen sen 450 kuussa? Hehän sen sinulle ovat velkaa, sitähän täällä toitotat jo kohta kai vuoden päivät. Vieläkö sinun pitäisi lisää saada, kun täälläkin vielä kuulutat eläkeläisten olevan sinulle sen verran velassa. Tietenkin ne lähimmät velalliset ovat vanhempasi ja vaimosi vanhemmat. Ei sinulla ole mitään oikeutta heitä tässä asiassa säästellä, kunolet täällä kaikki eläkeläiset leimannut ahneiksi ja itsekkäiksi. Joten siitä vaan niitten lähimpien ahnehtijoittesi kimppuun!
Kerro sitten kuinka onnistuit?
Jos pystyt osoittamaan, että he jokainen maksavat kukin siis sekä sinulle, että vaimollesi sen maksamanne tyel-maksun verran joka kuukausi takaisin, niin sitten voitte keskustella asiasta meidän muitten eläkeläisten kohdalla.
En minä tarvitse elätettävän lupaa keskusteluun. Mitä ihmettä ! Ja kyllä kollektiivina olette ahneita ja itsekkäitä. Enkä ole tehnyt sinunkauppoja kanssasi. Minä tietysti sinuttelen sinua kun makselen eläkkeitäisikin.
Siis miten on? Maksavatko he sinulle vai eivät?
Jos nolottaa vastata, että no eivät maksa, niin ole sitten vastaamatta.
Vai ei sinua saisi sinutella... älä nyt unta näe.
Ja täällähän sinä olet "keskustellut" ilman kenenkään lupia jo iät ja ajat, ei siitä kukaan ole sinua tuominnut. Ja sinutellut olet joka viestissä ilman sinunkauppoja kenenkään kanssa, niin että pysy nyt vaan nahoissasi. Muutama jääpala hatussasi ei myöskään tekisi pahaa...
Olet jo ihan naurettava.
Ja keskustelua sinä täältä itse nimenomaan haet ja oikein odotat, joten saamasihan on pitänyt.
Tosin tämä saisi jo loppua, hullua hommaa.Niin sinuttelenkin syystä jonka mainitsin. Sinä taas et saa sinutella minua. Täällä olen keskustellut ilman lupaa koska en sitä tarvitse elätettäviltä. Menee ihan toisinpäin.
Niin että maksaako vanhemmat ja appivanhemmat minulle, eivät maksa. Periaatteessa saisivat. Mutta kuten kaikki ymmärtää, se konkreettinen maksaminen minulle nyt on kärjistys ja esimerkki, kun sitä minun maksamaa tyel-maksua vähätellään. Siksi sanon että, maksakaa se sitten minulle, kun se kerran on niin pieni maksu. Todellako luulet minun uskovan, että joku vanha hanhi tai vuohi ottaa tästä vaarin ja maksaisi minulle 450😅
Kannattakaa aktiivisesti eläkkeittenne leikkausta , jotta meidän työssäkäyvien tyel-maksut alenevat. On muitakin menoja kuin itse maksuista laista että elätys. Sillä lähdettäisiin jo lähestymään sitä takaisin maksamista.
Onpa sulla kauniit nimitykset vanhemmillesi : vanha hanhi ja vuohi.
Ja minä nyt en missään tapauksessa sinua teitittele enkä muutenkaan kysele sinulta lupia ylipäänsä mihinkään. Ei sitä tarvitse kenenkään tehdä.
Kyllä minun puolestani sinun tyel-maksusi saisivat aleta. Ottakoot lainlaatijat sen vaikka kokonaan pois. En tiedä lihottaisiko se kuitenkaan sinun lompakkoasi, jollain muulla tavalla se luultavasti kuitenkin sinulta vietäisiin, mutta työnantajasi kenties olisi tyytyväisempi. Ja vaikka meiltä puolitettaisiin eläkkeet, ei se puolikas sinun kättäsi lämmittäisi. Pienien eläkkeitten saajat alkaisivat vain nähdä nälkää ja niinpä teiltä työssäkäyviltä korotettaisiin veroja, että valtio voisi jakaa rahaa kunnille nälkää näkevien sosiaalitukia varten.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Muista laittaa alulle se kansalaisaloite.
Siihen kansalaisaloitteeseen voit kirjoittaa kaikki suurten ikäluokkien tekemät vääryydet
Näin saadaan heidän tekemät vääryydet korjattua. Aloita heti nuoret odottavat
Tämä oli hyvä esitys, koska sinähän olet osoittanut aktiivisuutta ainakin tänne kirjoittelussa ja asia tuntuu kaivelevan sinua todella vahvasti, eli olet erittäin sopiva henkilö tekemään kansalaisaloitteita tämän asian tiimoilta. Tässä asiassa sinua tarvitaan. Ajattele lapsiasi, hehän joutuvat vielä maksumieheksi sinunkin tulevaan eläkkeeseesi!
Ootteko muuten ajatellut miten vähän suomalaisia olisi ilman synnytystalkoita ja suuria ikäluokkia? Ei olis ollut rahkeita rakentaa hyvinvointivaltiota ilman tarvittavaa työtä ja tekijöitä, ilman yhteiskunnan apuja. Vanhuuskin huomioitiin. Kyllä Boomerit on eläkkeensä ansainneet.
Sotasukupolvi oli paras tekemään lapsia, kiitos heille. Boomerit sitten hukkasivat taidon kuinka tehdä lapsia. Boomer on nykyään velaton siksi hän onkin huolissaan muiden veloista, etenkin valtion velasta. Nykyinen sukupolvi ymmärtää ettei velkaa koskaan makseta sitä otetaan lisää.
Täällä ei ymmärretä mitä tarkoittaa sana boomer, baby boomer on ikäpolvi joka teki paljon lapsia, eihän suuret ikäryhmät olleet sellaisia vaan heidän vanhemmat eli sotasukupolvi. Kunnia heille joille se kuuluu.
Nuoret ette muista vanhaa Sananlaskua. Tämä suku ei säästä ja seuraavalla ei ole mitä säästää.
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Siihen kansalaisaloitteeseen voit kirjoittaa kaikki suurten ikäluokkien tekemät vääryydet
Näin saadaan heidän tekemät vääryydet korjattua. Aloita heti nuoret odottavatTämä oli hyvä esitys, koska sinähän olet osoittanut aktiivisuutta ainakin tänne kirjoittelussa ja asia tuntuu kaivelevan sinua todella vahvasti, eli olet erittäin sopiva henkilö tekemään kansalaisaloitteita tämän asian tiimoilta. Tässä asiassa sinua tarvitaan. Ajattele lapsiasi, hehän joutuvat vielä maksumieheksi sinunkin tulevaan eläkkeeseesi!
Toki sekin riski on , mutta nyt maksetaan jo niin paljon tyel-maksuja, että voi olla ettei niitä saa edes itse täysimääräisenä nostetuksi. Joten ne tulee enemmän kuin itse maksetuksi.
Kansalaisaloite on Minusta vähän heppoinen ratkaisu.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Täällä ei ymmärretä mitä tarkoittaa sana boomer, baby boomer on ikäpolvi joka teki paljon lapsia, eihän suuret ikäryhmät olleet sellaisia vaan heidän vanhemmat eli sotasukupolvi. Kunnia heille joille se kuuluu.
Ei kyllä se ihan teitä tarkoittaa. Olet taas väärässä. Siis taas😅 aina ja jatkuvasti.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Ei nämä jutut enää muita kiinnosta minkään vertaa. Jos tekisit kansalaisaloitteen asia etenisi nyt tää on pelkkä vitsi jolle kaikki nauraa
Mäinnolet sanonut, mutta ketju vain jatkuu ja jatkuu. Roolisi suurten ikäluokkien suuna ei kuitenkaan anna sinulle karismaa ja auktoriteetin käskyihisi. Hukkaan on menneet kehoituksesi olla vastaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksavatko vanhempasi ja appivanhempasi sinulle jokainen sen 450 kuussa? Hehän sen sinulle ovat velkaa, sitähän täällä toitotat jo kohta kai vuoden päivät. Vieläkö sinun pitäisi lisää saada, kun täälläkin vielä kuulutat eläkeläisten olevan sinulle sen verran velassa. Tietenkin ne lähimmät velalliset ovat vanhempasi ja vaimosi vanhemmat. Ei sinulla ole mitään oikeutta heitä tässä asiassa säästellä, kunolet täällä kaikki eläkeläiset leimannut ahneiksi ja itsekkäiksi. Joten siitä vaan niitten lähimpien ahnehtijoittesi kimppuun!
Kerro sitten kuinka onnistuit?
Jos pystyt osoittamaan, että he jokainen maksavat kukin siis sekä sinulle, että vaimollesi sen maksamanne tyel-maksun verran joka kuukausi takaisin, niin sitten voitte keskustella asiasta meidän muitten eläkeläisten kohdalla.
En minä tarvitse elätettävän lupaa keskusteluun. Mitä ihmettä ! Ja kyllä kollektiivina olette ahneita ja itsekkäitä. Enkä ole tehnyt sinunkauppoja kanssasi. Minä tietysti sinuttelen sinua kun makselen eläkkeitäisikin.
Siis miten on? Maksavatko he sinulle vai eivät?
Jos nolottaa vastata, että no eivät maksa, niin ole sitten vastaamatta.
Vai ei sinua saisi sinutella... älä nyt unta näe.
Ja täällähän sinä olet "keskustellut" ilman kenenkään lupia jo iät ja ajat, ei siitä kukaan ole sinua tuominnut. Ja sinutellut olet joka viestissä ilman sinunkauppoja kenenkään kanssa, niin että pysy nyt vaan nahoissasi. Muutama jääpala hatussasi ei myöskään tekisi pahaa...
Olet jo ihan naurettava.
Ja keskustelua sinä täältä itse nimenomaan haet ja oikein odotat, joten saamasihan on pitänyt.
Tosin tämä saisi jo loppua, hullua hommaa.Niin sinuttelenkin syystä jonka mainitsin. Sinä taas et saa sinutella minua. Täällä olen keskustellut ilman lupaa koska en sitä tarvitse elätettäviltä. Menee ihan toisinpäin.
Niin että maksaako vanhemmat ja appivanhemmat minulle, eivät maksa. Periaatteessa saisivat. Mutta kuten kaikki ymmärtää, se konkreettinen maksaminen minulle nyt on kärjistys ja esimerkki, kun sitä minun maksamaa tyel-maksua vähätellään. Siksi sanon että, maksakaa se sitten minulle, kun se kerran on niin pieni maksu. Todellako luulet minun uskovan, että joku vanha hanhi tai vuohi ottaa tästä vaarin ja maksaisi minulle 450😅
Kannattakaa aktiivisesti eläkkeittenne leikkausta , jotta meidän työssäkäyvien tyel-maksut alenevat. On muitakin menoja kuin itse maksuista laista että elätys. Sillä lähdettäisiin jo lähestymään sitä takaisin maksamista.
Onpa sulla kauniit nimitykset vanhemmillesi : vanha hanhi ja vuohi.
Ja minä nyt en missään tapauksessa sinua teitittele enkä muutenkaan kysele sinulta lupia ylipäänsä mihinkään. Ei sitä tarvitse kenenkään tehdä.
Kyllä minun puolestani sinun tyel-maksusi saisivat aleta. Ottakoot lainlaatijat sen vaikka kokonaan pois. En tiedä lihottaisiko se kuitenkaan sinun lompakkoasi, jollain muulla tavalla se luultavasti kuitenkin sinulta vietäisiin, mutta työnantajasi kenties olisi tyytyväisempi. Ja vaikka meiltä puolitettaisiin eläkkeet, ei se puolikas sinun kättäsi lämmittäisi. Pienien eläkkeitten saajat alkaisivat vain nähdä nälkää ja niinpä teiltä työssäkäyviltä korotettaisiin veroja, että valtio voisi jakaa rahaa kunnille nälkää näkevien sosiaalitukia varten.
Pistämätön logiikka. Tietysti se lämmittäisi sekä palkansaajaa, että työnantajaajos maksut alenevat. Jos ei niin sittenhän tyel-maksut voisivat olla yhtä hyvin 0% tai 99% palkasta Jjos sillä ei ole väliä. Yllättäen sinusta taas eläkeläisen eläkkeen lasku vaikuttaisikin, mutta palkansaajan helpotukset ei. Olette te niin jumissa tuossa että eläkkeet on itsetarkoitus ja maan pelastus kuplassa.
Vierailija kirjoitti:
Ootteko muuten ajatellut miten vähän suomalaisia olisi ilman synnytystalkoita ja suuria ikäluokkia? Ei olis ollut rahkeita rakentaa hyvinvointivaltiota ilman tarvittavaa työtä ja tekijöitä, ilman yhteiskunnan apuja. Vanhuuskin huomioitiin. Kyllä Boomerit on eläkkeensä ansainneet.
Eli maksujaan viisikertaa suurempi eläke on palkinto siitä , että heitä oli paljon? Tautaista järjenjuoksua. Minkähänlaisen palkinnon antaisit intialaisille..
Eivät siis ole ansainneet 5xeläkkeitään maksuihin nähden.
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Näin saadaan heidän tekemät vääryydet korjattua. Aloita heti nuoret odottavatTämä oli hyvä esitys, koska sinähän olet osoittanut aktiivisuutta ainakin tänne kirjoittelussa ja asia tuntuu kaivelevan sinua todella vahvasti, eli olet erittäin sopiva henkilö tekemään kansalaisaloitteita tämän asian tiimoilta. Tässä asiassa sinua tarvitaan. Ajattele lapsiasi, hehän joutuvat vielä maksumieheksi sinunkin tulevaan eläkkeeseesi!
Toki sekin riski on , mutta nyt maksetaan jo niin paljon tyel-maksuja, että voi olla ettei niitä saa edes itse täysimääräisenä nostetuksi. Joten ne tulee enemmän kuin itse maksetuksi.
Vauvaparlamentti sitten paras keino muutokseen ?
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Eikö sinua kaivele maksaa lähes kymmenystä palkastasi sellaisille jotka eivät itse maksaneet aikanaan? Ja jäivät 10v varmemmin eläkkeelle anteliaalla karttumakertoimella. Olet suurten ikäluokkien hyödyllinen idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Eli maksujaan viisikertaa suurempi eläke on palkinto siitä , että heitä oli paljon? Tautaista järjenjuoksua. Minkähänlaisen palkinnon antaisit intialaisille..
Tuon vääryyden korjaamiseksi tarvitaan kansalaisaloite, nyt töihin aloitetta tekemään.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
En ole niin sanonut. Olen kautta linjan sanonut , että muutos on lähes mahdoton ja myös syyt, miksi se on sitä. En rehellisesti tiedä mikä olisi paras keino. Vain himmeää valoa on tämän suhteen näkyvissä. Asiaa edes käsitellään jos ei päivittäin niin viikoittain mediassa. Pidän todennäköisempänä että tilanne vain pahenee. Siksi asia niin katkera onkin ja tekonne niin halpamainen kun sen korjaaminenkin on lähes tekemätön paikka . Se että asialle ei voi juuri mitään onkin suurin syy että se harmittaa.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon vääryyden korjaamiseksi tarvitaan kansalaisaloite, nyt töihin aloitetta tekemään.
Kiva usko sinulla kansalaisaloitteeseen. Minulle ei ole.
Minua on lähinnä huvittanut tämä eipäs-juupas vastakkain asettelu.
Oletetaan, että sä ja sun siskosi saatte karkkipussin ja se jaetaan kahtia. Karkkeja on 100 kappaletta joten sinä saat 50 ja systerisi 50. Sinä syöt omasi heti ja siskosi syö yhden per vuosi.
Huudatko sinäkin sitten 49 vuoden aikana että on epäreilua kun siskollasi on yhä vielä karkkia ja sulla ei? Pitäisikö sun siskosi antaa sulle puolet niistä omistaan kunnes hänelläkään ei ole yhtään enää jäljellä?
Kuka siis tässä olisi sitten epäreilu kysyn vaan.
Nyt kasvava sukupolvi on kasvanut ennen näkemättömään yltäkylläisyyteen. Se heidän vanhempansa ja isovanhempansa keräämä omaisuus menee näet lapsille perintönä.
Siis jos menee.
Voihan olla, että ne penteleen vanhemmat ja isovanhemmat käyttävät omaisuutensa ryyppäämällä ja reissaamalla. Ei samperi, silloin ei jää muuta kuin luu kouraan.
Mutta samahan se on jos vaikka kaikille tänään annetaan se joidenkin poliitikkojen suunnittelema 10.000 euron starttiraha elämään: yksi saaja menee juhlimaan, toinen tuhlaa vaatteisiin, kolmas panee säästöön pahojen päivien varalle ja neljäs alkaa sijoittaa.
Ja kenellekään ei sitten ole tullut mieleen se, että "nykypäivän nuorille" joita ovat myös parinkymmenen vuoden ajan nuoret, on annettu rahaa ja tukiaisia nuoruusvuosina? Pitäisikö sitä rahaa ja tukiaisia sitten saada sekä nuorina että vanhana?
Mistäs sitä rahaa sikiää, jos ei sitä välillä joku teekin työllään? Vai onko meillä tosiaan niin tyhmiä ihmisiä, että luullaan rahan syntyvän tyhjästä.
Voisko sitä ajatella, että nuo inhottavat haisevat vanhat suurten ikäpolvien edustajat, jotka ihan meidän kiusaksemme eivät ymmärrä kuolla pois ja jättää rahansa meille, nauttivat nyt "eduistaan", joita eivät saaneet nuorina?
Ja nuoret taas ovat - lällällää - panneet haisemaan rahansa jo nuorina. Kuka käski tuhlata opintorahansa ja -tukensa, kuka käski "keskittyä opiskelemaan" lukukausien aikana niin, ettei edes voinut harkita ottavansa osa-aikatyötä vastaan rahoittaakseen elämäänsä.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva usko sinulla kansalaisaloitteeseen. Minulle ei ole.
Kansalaisaloitteen teko vaatii työtä onneksi se ei onnistu nuorilta niinpä me boomerit saamme nauttia suurista teidän maksamista eläkkeistä. Jäähän teille vauvaparlamentti. Nauttikaa siitä.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
En ole niin sanonut. Olen kautta linjan sanonut , että muutos on lähes mahdoton ja myös syyt, miksi se on sitä. En rehellisesti tiedä mikä olisi paras keino. Vain himmeää valoa on tämän suhteen näkyvissä. Asiaa edes käsitellään jos ei päivittäin niin viikoittain mediassa. Pidän todennäköisempänä että tilanne vain pahenee. Siksi asia niin katkera onkin ja tekonne niin halpamainen kun sen korjaaminenkin on lähes tekemätön paikka . Se että asialle ei voi juuri mitään onkin suurin syy että se harmittaa.
Aina ei voi voittaa
Näin saadaan heidän tekemät vääryydet korjattua. Aloita heti nuoret odottavat