Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta

Vierailija
27.06.2021 |

Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).

Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.

Kommentit (19985)

Vierailija
11441/19985 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lama iski, olivat suuret ikäluokat noin 40-vuotiaita, ja juuri heihin lama iski pahimmin.

Ja älkää surko, ette te nuoret ole vielä maksaneet minun (72v) eläkettä senttiäkään, toistaiseksi on eläkeyhtiöiden sijoitusvarallisuus vain kasvanut, ja eläkkeet on maksettu se tuotoilla.

Me olemme sen sijaan maksaneet teidän koulutuksenne.

Eihän tuo pidä yhtään paikkaansa.

11442/19985 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeet kustantaa 33miljardia euroa kirjoitti:

Ahkera Liisa kirjoitti:

Ahkera Liisa kirjoitti:

Totta kai ymmärrämme ettei meistä kukaan pidä.

Monien tänne kirjoittavien isovanhemmat kuuluvat suuriin ikäluokkiin, olette varmaan huomanneet kuinka pahoja ihmisiä ovat. Kirjoittakaa kokemuksianne se helpottaa ahdistusta

No sinä ainakin kuolemantoivotuksinesi ja maailmanlopun toiveinesi olet hyvin paha ihminen.

Kyllä olen paha ihminen ja ylpeä siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11443/19985 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksavatko vanhempasi  ja appivanhempasi sinulle jokainen sen 450 kuussa?  Hehän sen sinulle ovat velkaa, sitähän täällä toitotat jo kohta kai vuoden päivät.  Vieläkö sinun pitäisi lisää saada, kun täälläkin vielä kuulutat eläkeläisten olevan sinulle sen verran velassa.  Tietenkin ne lähimmät velalliset ovat vanhempasi ja vaimosi vanhemmat.  Ei sinulla ole mitään oikeutta heitä tässä asiassa säästellä, kunolet täällä kaikki eläkeläiset leimannut ahneiksi ja itsekkäiksi.  Joten siitä vaan niitten lähimpien ahnehtijoittesi kimppuun!

Kerro sitten kuinka onnistuit?

Jos pystyt osoittamaan, että he jokainen maksavat kukin siis sekä sinulle, että vaimollesi sen maksamanne tyel-maksun verran joka kuukausi takaisin, niin sitten voitte keskustella asiasta meidän muitten eläkeläisten kohdalla.  

En minä tarvitse elätettävän lupaa keskusteluun. Mitä ihmettä ! Ja kyllä kollektiivina olette ahneita ja itsekkäitä. Enkä ole tehnyt sinunkauppoja kanssasi. Minä tietysti sinuttelen sinua kun makselen eläkkeitäisikin.

11444/19985 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en ole hankkinut lapsia koska en halunnut heille pahaa vanhempaa.

Vierailija
11445/19985 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera Liisa kirjoitti:

Ahkera Liisa kirjoitti:

Ahkera Liisa kirjoitti:

Monien tänne kirjoittavien isovanhemmat kuuluvat suuriin ikäluokkiin, olette varmaan huomanneet kuinka pahoja ihmisiä ovat. Kirjoittakaa kokemuksianne se helpottaa ahdistusta

No sinä ainakin kuolemantoivotuksinesi ja maailmanlopun toiveinesi olet hyvin paha ihminen.

Olen huomannut , mutta miksi? Lähtikö se siinä lapsettomuuden myötä vähän laukalle? Kun et itse saanut lapsia niin kaikki lapset ja nuoret joutaa kärsiä? Nyt saat elämääsi merkitystä tuolla tuhofantasialla. " Venäjä hyökkää" vanhana stallarina kai haaveilet jonkinlaisesta komissaarin virasta. Mutta mitä venäläiset miehittäjät tuumivat sinun identiteetistäsi ? Viittaan tietysti naisen nimeesi.

Vierailija
11446/19985 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera Liisa kirjoitti:

Siksi en ole hankkinut lapsia koska en halunnut heille pahaa vanhempaa.

Mutta pahana ihmisenä et ajattele lapsen parasta, koska olet.. no paha. Joten ei, ei käy selitykseksi.

Vierailija
11447/19985 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1946 syntyneet ovat 75-vuotiaita.

11448/19985 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkemaksuja korotetaan, muista maksaa tai ulosottomies tulee ja vie kaiken.

Vierailija
11449/19985 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera Liisa kirjoitti:

Eläkemaksuja korotetaan, muista maksaa tai ulosottomies tulee ja vie kaiken.

Tietysti. Pakkohan se on ja se menee suoraan palkasta ja perheeni käytöstä. Ei siinä ole muistamista. Noin sitä ohjeistaa sellainen , jonka ei ole itse tarvinnut maksaa. Ei tiedä käytäntöä.

Sinähän voit jättää minulle perintösi, kun sinulla ei ole perillisiä. Makselet vähän takaisin tyel-maksuja, vain meneekö ne jonkin tulevan venäläisen miehityshallinon hyväksi?

Vierailija
11450/19985 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksavatko vanhempasi  ja appivanhempasi sinulle jokainen sen 450 kuussa?  Hehän sen sinulle ovat velkaa, sitähän täällä toitotat jo kohta kai vuoden päivät.  Vieläkö sinun pitäisi lisää saada, kun täälläkin vielä kuulutat eläkeläisten olevan sinulle sen verran velassa.  Tietenkin ne lähimmät velalliset ovat vanhempasi ja vaimosi vanhemmat.  Ei sinulla ole mitään oikeutta heitä tässä asiassa säästellä, kunolet täällä kaikki eläkeläiset leimannut ahneiksi ja itsekkäiksi.  Joten siitä vaan niitten lähimpien ahnehtijoittesi kimppuun!

Jos pystyt osoittamaan, että he jokainen maksavat kukin siis sekä sinulle, että vaimollesi sen maksamanne tyel-maksun verran joka kuukausi takaisin, niin sitten voitte keskustella asiasta meidän muitten eläkeläisten kohdalla.  

En minä tarvitse elätettävän lupaa keskusteluun. Mitä ihmettä ! Ja kyllä kollektiivina olette ahneita ja itsekkäitä. Enkä ole tehnyt sinunkauppoja kanssasi. Minä tietysti sinuttelen sinua kun makselen eläkkeitäisikin.

Siis miten on? Maksavatko he sinulle vai eivät?

Jos nolottaa vastata, että no eivät maksa, niin ole sitten vastaamatta.

Vai ei sinua saisi sinutella... älä nyt unta näe.

Ja täällähän sinä olet "keskustellut" ilman kenenkään lupia jo iät ja ajat, ei siitä kukaan ole sinua tuominnut. Ja sinutellut olet joka viestissä ilman sinunkauppoja kenenkään kanssa, niin että pysy nyt vaan nahoissasi. Muutama jääpala hatussasi ei myöskään tekisi pahaa...

Olet jo ihan naurettava.

Ja keskustelua sinä täältä itse nimenomaan haet ja oikein odotat, joten saamasihan on pitänyt.

Tosin tämä saisi jo loppua, hullua hommaa.

Vierailija
11451/19985 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkos patu vielä paikalla?

On ja on pahasti päissään ja vireessä! Nyt taistelisi legioona vastaan!

11452/19985 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläisille menee

11453/19985 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera Liisa kirjoitti:

Ahkera Liisa kirjoitti:

Ahkera Liisa kirjoitti:

Olen huomannut , mutta miksi? Lähtikö se siinä lapsettomuuden myötä vähän laukalle? Kun et itse saanut lapsia niin kaikki lapset ja nuoret joutaa kärsiä? Nyt saat elämääsi merkitystä tuolla tuhofantasialla. " Venäjä hyökkää" vanhana stallarina kai haaveilet jonkinlaisesta komissaarin virasta. Mutta mitä venäläiset miehittäjät tuumivat sinun identiteetistäsi ? Viittaan tietysti naisen nimeesi.

Viittoile rauhassa

Vierailija
11454/19985 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja täällähän sinä olet "keskustellut" ilman kenenkään lupia jo iät ja ajat, ei siitä kukaan ole sinua tuominnut. Ja sinutellut olet joka viestissä ilman sinunkauppoja kenenkään kanssa, niin että pysy nyt vaan nahoissasi. Muutama jääpala hatussasi ei myöskään tekisi pahaa...

Olet jo ihan naurettava.

Ja keskustelua sinä täältä itse nimenomaan haet ja oikein odotat, joten saamasihan on pitänyt.

Niin sinuttelenkin syystä jonka mainitsin. Sinä taas et saa sinutella minua. Täällä olen keskustellut ilman lupaa koska en sitä tarvitse elätettäviltä. Menee ihan toisinpäin.

Niin että maksaako vanhemmat ja appivanhemmat minulle, eivät maksa. Periaatteessa saisivat. Mutta kuten kaikki ymmärtää, se konkreettinen maksaminen minulle nyt on kärjistys ja esimerkki, kun sitä minun maksamaa tyel-maksua vähätellään. Siksi sanon että, maksakaa se sitten minulle, kun se kerran on niin pieni maksu. Todellako luulet minun uskovan, että joku vanha hanhi tai vuohi ottaa tästä vaarin ja maksaisi minulle 450😅

Kannattakaa aktiivisesti eläkkeittenne leikkausta , jotta meidän työssäkäyvien tyel-maksut alenevat. On muitakin menoja kuin itse maksuista laista että elätys. Sillä lähdettäisiin jo lähestymään sitä takaisin maksamista.

Vierailija
11455/19985 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera Liisa kirjoitti:

Ahkera Liisa kirjoitti:

Ahkera Liisa kirjoitti:

Ahkera Liisa kirjoitti:

Viittoile rauhassa

Vähän ponnetonta on nyt 😅 alat väsähtää tälle illalle.

Vierailija
11456/19985 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera Liisa kirjoitti:

Venäläisille menee

Saat sitten komean univormun ja koppalakin. Nuorentaakin sinua ja näytät sitten melkein vasta 80 vuotiaalta

11457/19985 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet jo ihan naurettava.

Niin sinuttelenkin syystä jonka mainitsin. Sinä taas et saa sinutella minua. Täällä olen keskustellut ilman lupaa koska en sitä tarvitse elätettäviltä. Menee ihan toisinpäin.

Niin että maksaako vanhemmat ja appivanhemmat minulle, eivät maksa. Periaatteessa saisivat. Mutta kuten kaikki ymmärtää, se konkreettinen maksaminen minulle nyt on kärjistys ja esimerkki, kun sitä minun maksamaa tyel-maksua vähätellään. Siksi sanon että, maksakaa se sitten minulle, kun se kerran on niin pieni maksu. Todellako luulet minun uskovan, että joku vanha hanhi tai vuohi ottaa tästä vaarin ja maksaisi minulle 450😅

Kannattakaa aktiivisesti eläkkeittenne leikkausta , jotta meidän työssäkäyvien tyel-maksut alenevat. On muitakin menoja kuin itse maksuista laista että elätys. Sillä lähdettäisiin jo lähestymään sitä takaisin maksamista.

Kannatan heti eläkkeiden leikkauksia jos tietäisin mitkä puolueet sitä kannattavat tai jos on olemassa kansalaisaloite jota kannattaa. Vauvaparlamentissa kannattaminen on turhaa.

11458/19985 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret lukekaa Kauppalehteä. Supercellillä palkka ylittää 20 tuhatta keskimäärin, ei tarvitse kitistä pätkätöistä.

11459/19985 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera Liisa kirjoitti:

Ahkera Liisa kirjoitti:

Ahkera Liisa kirjoitti:

Nykyään voi itse valita sukupuolensa, en vielä ole valinnut sukupuoltani. Kotikaupungissani pohditaan minkä väriset liikennevalot hankitaan.

11460/19985 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju ei lopu koskaan ellei lopeteta Kusimiehelle kommentointia. Minähän olen ainoa joka huumorimielessä joskus kommentoin kun lopetan niin ketju kuolee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme