Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta

Vierailija
27.06.2021 |

Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).

Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.

Kommentit (19799)

Vierailija
741/19799 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis: suuret ikäluokat eivät voi sille mitään, että ovat suuria ikäluokkia.

Kyllä mua ärsyttäisi, kun jatkuvasti laitettaisiin samaan muottiin muiden kanssa negatiivisessa mielessä.

Eihän se ikäluokan suuruus sinänsä ole mikään juttu, vaan se että nämä ikäryhmät ovat eläneet samat elämänvaiheet samanlaisessa maailmassa ja se poikkeaa siitä miten nuoremmat ikäryhmät ovat eläneet.

Oli siinä ikäluokan suuruudessakin erityispiirteensä. Kauppa kävi ja talous kukoisti, kun oli paljon ihmisiä asiakkaiksi, ja kaikilla töitä. Yrityksiä nousi ja kasvoi.

90-luvullakin. aksettiin 16% asuntokorkoa eikä 0% niin kuin nyt. Kulutustarvikkeet oli kalliita, ei käyt’ kerran ja osta uusi, jos ei huvitakaan vaikka väri…

Vierailija
742/19799 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lukea kirja "Ahne sukupolvi" se valottaa hyvin tätä asiaa. Itse mietin erityisesti eläkeiän nostoa, eläkeikäähän nostettiin ja eläkkeen ehtoja huononnettiin vasta kun suuret ikäluokat olivat turvallisesti eläkkeellä. Esim. superkarttuma poistui, eläkeputkeen pääsyn ikärajaa nostettiin ja nyt koko eläkeputki on päätetty lakkauttaa.

Onhan se kylmäävää kun ennen eläkeputken kautta moni eläköityi jo 55-vuotiaana. Normieläkkeellekin jäätiin jo 60v. Nyt pitäisi painaa 68v. asti, nuorempien jopa 70v. Näen tämän niin epäoikeudenmukaisena että aion hieman asioita sumplimalla jäädä eläkkeelle jo hyvissä ajoin ennen virallista eläkeikää. En koe tekeväni väärin koska yhteiskunta sallii yhden sukupolven aikaansaaman vedätyksen ilman kritiikkiä.

Samoin vuorotteluvapaan ehtoja kovennettiin vasta kun suuret ikäluokat olivat jo eläkkeellä ja saaneet hyödynnettyä sen. Eräs itsekin suuriin ikäluokkiin kuuluva tunnettu talousasiantuntija kritisoi Hesarissa oman ikäluokkansa ahneutta ja sai tietysti boomereilta kuraa niskaansa, samoin sai tuon "Ahne sukupolvi" kirjan kirjoittaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/19799 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tämä aihe tunteita aiheuttaa, se on selvä. Ja sekin on selvä, että ensimmäistä kertaa pitkään, pitkään aikaan historiassa nuorempi sukupolvi on köyhempää kuin vanhempi, vaikka ei ole ollut sotaa tai muuta mullistavaa katastrofia. 

Suuret ikäluokat ovat omien eväidensä lisäksi syöneet sekä vanhempiensa että lastensa eväät.

Omat vanhempani ovat perineet satoja hetaareja metsää ja myyneet ne elinaikanaan. Vanhemmilta ei jää perinnöksi kuin huonokuntoinen rivarikämppä muuttotappiokaupungista. Ei silti että olisin mitään heiltä vailla, mutta en ketaisi väittää että elintasonsa on omaa ansiotaan.

Suuret ikäluokat taisivat kustantaa edellisen sukupolven eläkkeet kokonaan, koska nämä eivät vielä maksaneet mitään eläkemaksuja. Niin ja kustansivat veroinaan seuraavan sukupolven koulutuksen,päivähoidon ja terveydenhoidon. Suuret ikäluokat eivät tyhminä vaan ymmärtäneet ruveta ketään syyllistämään, eivätkä olleet posket parkua täynnä, kun olivat maksumiehinä muille.

Vierailija
744/19799 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kiitollinen siitä että olen monessa asiassa selvinnyt vähemmillä ponnistuksilla kuin vanhempani, jotka syntyivät 1920 - 1940 - luvuilla.

Näin että nousu köyhyydestä ja halveksitusta vuokralla-asujan asemasta parempaan keskiluokkaan ja ok-taloon vaati todella paljon työtä. Eikä mitään "valkokaulushommia", vaan raskasta ja raakaa fyysistä työtä. Eikä puhettakaan, että kahdeksan tunnin työpäivä ma-pe olisi riittänyt!

No, eipä ihme ollutkaan että vanhempani olivat jo viisikymppisinä työkyvyttömyyseläkkeillä.

Itse olen oppinut että vähemmälläkin pärjää. Minulle riittää välttämätön toimeentulo, osa-aikatyö (josta olen hyvin kiitollinen että on edes sellainen koska en ole nuori enkä fyysisesti terve), ja vuokra-asunto rauhallisella asuinalueella.

Työelämässä tulen jatkamaan niin kauan kuin töihin huolitaan, eli ainakin 65 - vuotiaaksi.

Elämässä pitää /pitäisi olla tärkeämpiäkin asioita kuin terveytensä ja ihmissuhteidensa uhraaminen työnteon alttarille.

Harva on kuulemma kuolinvuoteellaan katunut ettei tullut tehtyä enemmän töitä...

Vierailija
745/19799 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokraamme mummoni vanha yksiötä. 80-luvulla opiskelijat olivat iloisia, että siellä oli valmiiksi sänky, ruokapöytä tuolit ja keinutuoli ja valaisimet ym. Lisäksi oli astioita. Ne kelpasivat hyvin. (eka vuokralainen oli siisti oikiksen opiskelija)

90-luvulla eivät kelvanneet ja opiskelijat ostivat itse käytettyjä kalusteita sinne. Meidän kalusteet oli vietävä pois.

2000-luvulla opiskelijat alkoivat vaatia asuntoon vaikka mitä uudistuksia. Heillä oli kalliit uudet ja hienot kalusteet. Seinät halusivat itse sisustaa ja jokaisen jälkeen onkin ollut pakko korjata seinät. Oikiksen opiskelijoista on turha haaveilla. Hyvä, jos jonkun ammttikorkeata käyvän saa. (pyykkikone ei mahdu, pyykkitupaa käytettävä) Asunto on siisti ja remontoitu.

Opiskelijoiden rahat ovat lisääntyneet aivan selvästi.

Teidän vuokraama asunto on vaan on vanhentunut. Luuletteko, että voitte vuokrata vuosikymmenestä toiseen samoilla kulahtaneilla kalusteilla varustettua asuntoa ilman korjauksia ja jokainen uusi vuokralainen vaan taputtaa käsiään?

Yksiöistä on hirveä pula kasvukeskuksissa, joten vuokralaista ei pitäisi olla vaikea löytää, jos vuokra on tasoon nähden oikea.

Kuten mainitsin, asunto on siisti ja remontoitu. Siis seinät ja lattia on uusittu. (nyt on pakko lähes jokaisen jälkeen uusi seinät) Myös putkiremontti on tehty ja kylppäri siinä samalla uusittu.

Myös kalusteet on viety pois jo 90-luvulla, kun eivät enää kelvanneet.

Kävikö mielessä että monilla ihmisillä on ihan omatkin kalusteet ja astiat?? Voi tulla hieman täyttä kun pieneen yksiöön työntää useamman sohvan, pari ruokapöytää, jne...

Vai pitäisikö siis vuokralaisen kärrätä omat kalusteensa kaatarille? Ja ei, ei ne sinne parin neliön kanakoppiin mahdu.

Lisäksi vähemmällä pääsee kun jos mummin kahvikuppi tippuu pöydältä tai muu vahinko sattuu, monilla kun on vähän liian suuret luulot vanhojen esineiden arvosta.

Aika vaurasta on nykynuoriso, kun muutetaan omien kalusteiden ja astioiden kanssa.

Vierailija
746/19799 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isolla osalla juurikin velttoilua.

Vierailija
747/19799 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokraamme mummoni vanha yksiötä. 80-luvulla opiskelijat olivat iloisia, että siellä oli valmiiksi sänky, ruokapöytä tuolit ja keinutuoli ja valaisimet ym. Lisäksi oli astioita. Ne kelpasivat hyvin. (eka vuokralainen oli siisti oikiksen opiskelija)

90-luvulla eivät kelvanneet ja opiskelijat ostivat itse käytettyjä kalusteita sinne. Meidän kalusteet oli vietävä pois.

2000-luvulla opiskelijat alkoivat vaatia asuntoon vaikka mitä uudistuksia. Heillä oli kalliit uudet ja hienot kalusteet. Seinät halusivat itse sisustaa ja jokaisen jälkeen onkin ollut pakko korjata seinät. Oikiksen opiskelijoista on turha haaveilla. Hyvä, jos jonkun ammttikorkeata käyvän saa. (pyykkikone ei mahdu, pyykkitupaa käytettävä) Asunto on siisti ja remontoitu.

Teidän vuokraama asunto on vaan on vanhentunut. Luuletteko, että voitte vuokrata vuosikymmenestä toiseen samoilla kulahtaneilla kalusteilla varustettua asuntoa ilman korjauksia ja jokainen uusi vuokralainen vaan taputtaa käsiään?

Yksiöistä on hirveä pula kasvukeskuksissa, joten vuokralaista ei pitäisi olla vaikea löytää, jos vuokra on tasoon nähden oikea.

Kuten mainitsin, asunto on siisti ja remontoitu. Siis seinät ja lattia on uusittu. (nyt on pakko lähes jokaisen jälkeen uusi seinät) Myös putkiremontti on tehty ja kylppäri siinä samalla uusittu.

Kävikö mielessä että monilla ihmisillä on ihan omatkin kalusteet ja astiat?? Voi tulla hieman täyttä kun pieneen yksiöön työntää useamman sohvan, pari ruokapöytää, jne...

Vai pitäisikö siis vuokralaisen kärrätä omat kalusteensa kaatarille? Ja ei, ei ne sinne parin neliön kanakoppiin mahdu.

Lisäksi vähemmällä pääsee kun jos mummin kahvikuppi tippuu pöydältä tai muu vahinko sattuu, monilla kun on vähän liian suuret luulot vanhojen esineiden arvosta.

Aika vaurasta on nykynuoriso, kun muutetaan omien kalusteiden ja astioiden kanssa.

Ihan oman terveydentilan kannalta sänky, sohva, sekä verhoillut tuolit kannattaa omistaa. Nyky-Suomessa on enemmän luteita kuin mitä Suomessa on ollut sitten sota-aikojen ja 1900-luvun alun.

Tämänkin boomer tietäisi, jos olisi edes vähän kartalla asioista.

Vierailija
748/19799 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin oli omia huonekaluja. Ne oli vanhoja boomersukulaisten huonekaluja, jotka olivat uusien tieltä menossa kaatopaikalle. Olivat puisia funkkistuotteita, joista suurin osa on edelleen tallella.

Vierailija
749/19799 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurten ikäluokkien vanhemmuus oli sellaista että nykyään tehtäisiin lähes joka perheestä lasu. Jatkuvaa juopottelua. Lapset sitten keskenään hakivat toisistaan turvaa kun aikuiset nautti elämästään.

Höpsis.

Kyllä nykyisten lasten vanhemmuus on keskimäärin vielä huonompaa. Jokinen tavoittelee itselleen onnea. Perheet hajoavat. Ennen sentään pyrittiin menemään naimisiin ja huolehdittiin omasta perheestä ennen itseä.

Silloin pidettiin perhe kasassa ryyppäämällä. Siksi puhutaan "märästä sukupolvesta". Muksut olivat missä olivat kun suuret ikäluokat dokasivat.

Vierailija
750/19799 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ihmettelitte, kun ensin 10 sitten 20 vuotta vanhat tavarat eivät enää kelvanneet kun kierrätyskeskuksista saa uudempia halvalla? Kyllähän käyttötavat kuluvat. Oletko itse uusinut tavaroita 80-luvun jälkeen, miksi ei kelpaa vanha hyvä? Ei ole vuokralaisen tehtävä maksaa teille teidän romuvarastosta. Lisäksi vuokranantajan oikeuksiin ei asunnon perusteella kuulu toisen sisustusmaun - siis kodin arvostelu. Viihtyisää saa halvallakin tehtyä, jopa ilmaiseksi kun vähän tutkii annetaan-osastoa. Ehkä nykyään ihmiset ovat vain kekseliäämpiä ja luovempia, ei rahakkaampia?

Vielä, miksi luulet oikis-opiskelijalla olevan enemmän varaa kuin amk-opiskelijalla? Miksi arvotat opiskelijavuokralaiset alan perusteella, samat tuet kaikilla. Ei ne vielä siellä töissä ole elintasoeroineen.

Vierailija
751/19799 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He ovat jo vanhuksia. Niiden juttuja pitää jo vähän "suodattaa". Äitini juttujen perusteella voisi kuvitella, että on elänyt nuoruutensa 30-luvulla... Ovat taantuneet jonnekin kummallisiin pula-aikoihin, eikä ymmärretä mitään oman kuplan ulkopuolelta. Alkaa olla niitä hetkiä, että pitää käydä välillä tarkistamassa, mitä kummallista tänään puuhataan. :/

Totta. Olen itsekin viime vuosina huomannut tuon "höpsöytymisen", eli samoja asioita jankataan. Turhapa siihen on lähteä oikomaan, ei se mitään enää auta.

"Ovat taantuneet jonnekin kummallisiin pula-aikoihin,"

Tuskinpa vaan...   "Pula-ajaksi kutsutaan Suomessa aikaa, joka seurasi maailmalla 1930-luvun lamana tunnetusta ilmiöstä."

Minkäs ikäisiä vanhempasi oikein ovat... ja itse?  Vaikka pula-ajalla tarkoitettaisiin WW-2 jälkeistä niukkuuden aikaa, sekin  päättyi siinä 1950-luvun alkupuolella.

"Säännöstely loppui kokonaan vasta vuonna 1953, jolloin kauppoihin alkoi ilmestyä jopa appelsiineja ja banaaneja"  

Nuo hedelmät olvat kyllä harvojen herkkua vielä pitkään. Eipä niitä montaa saanut per vuosi. Yksi 3,3 desin limsapullo jaettiin kaikkien perhen lasten kesken lauantaisen saunan jälken!

Lapsena kysyin boomeri-isältäni kun join saunalimpsaani, että onko lompsa hirveä kallista? "Ei kuinka niin?" isä sanoi. " Kun minulla on vain yksi saunajuoma ja sinulla korillinen "

Vierailija
752/19799 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä aloituksia putkahtelee tasaisin väliajoin.

Minulle tulee aina ekana mieleen, miksi olet niin katkera?

Omille vanhemmille?

En koskaan ajatellut eläkeläisiä ja heidän tulojaan nuorena ja töissä ollessani.

Eikä ystävänikään. Ei ollut minulta pois heidän eläkkeensä.

Oma eläke ikä 65,7 valtion hommissa. Ja jipii eläke melkein tuhat euroa kk.

Ei vanhempien perintöä, ei mökkiä, 15 v auto.

Mutta jos pahaa oloasi helpottaa haukkua meitä eläkeläisiä, niin antaa palaa.

Olen onnellinen, että lapsillani on työtä, puolisot, autot, asuntovelkaa ja koiria.

Matkustelevat, syövät ulkona, shoppailevat.

Eivät kadehdi minua, enkä minä heitä.

Terveisin 69 kadehdittava eläkeläinen

Vierailija
753/19799 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurten ikäluokkien vanhemmuus oli sellaista että nykyään tehtäisiin lähes joka perheestä lasu. Jatkuvaa juopottelua. Lapset sitten keskenään hakivat toisistaan turvaa kun aikuiset nautti elämästään.

Höpsis.

Kyllä nykyisten lasten vanhemmuus on keskimäärin vielä huonompaa. Jokinen tavoittelee itselleen onnea. Perheet hajoavat. Ennen sentään pyrittiin menemään naimisiin ja huolehdittiin omasta perheestä ennen itseä.

Silloin pidettiin perhe kasassa ryyppäämällä. Siksi puhutaan "märästä sukupolvesta". Muksut olivat missä olivat kun suuret ikäluokat dokasivat.

Yhteinen harrastus, liimaa parisuhteelle boomereilla

Vierailija
754/19799 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ihmettelitte, kun ensin 10 sitten 20 vuotta vanhat tavarat eivät enää kelvanneet kun kierrätyskeskuksista saa uudempia halvalla? Kyllähän käyttötavat kuluvat. Oletko itse uusinut tavaroita 80-luvun jälkeen, miksi ei kelpaa vanha hyvä? Ei ole vuokralaisen tehtävä maksaa teille teidän romuvarastosta. Lisäksi vuokranantajan oikeuksiin ei asunnon perusteella kuulu toisen sisustusmaun - siis kodin arvostelu. Viihtyisää saa halvallakin tehtyä, jopa ilmaiseksi kun vähän tutkii annetaan-osastoa. Ehkä nykyään ihmiset ovat vain kekseliäämpiä ja luovempia, ei rahakkaampia?

Vielä, miksi luulet oikis-opiskelijalla olevan enemmän varaa kuin amk-opiskelijalla? Miksi arvotat opiskelijavuokralaiset alan perusteella, samat tuet kaikilla. Ei ne vielä siellä töissä ole elintasoeroineen.

Boomerille nimenomaan kuuluu kaiken arvostelu.

Vierailija
755/19799 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omille vanhemmille?

En koskaan ajatellut eläkeläisiä ja heidän tulojaan nuorena ja töissä ollessani.

Olen onnellinen, että lapsillani on työtä, puolisot, autot, asuntovelkaa ja koiria.

Etkö sinä omahyväinen boomeri osaa lukea? Täällä on sanottu monta kertaa mistä katkeruus kumpuaa. No kerrataan vielä: junailitte itsellenne hyvät eläkkeet jota pääsitte nostamaan nuorena. Ja tänä teitte muiden kustannuksella.

Vierailija
756/19799 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omille vanhemmille?

Kirjoitustaidostasi päättelen, että et ole kauheasti kouluja käynyt. Itse olen koulunpenkillä viihtynyt, mutta tunnen kyllä ikäisistäni myös kaltasiasi, joilla on koulut jääneet käymättä.

Tiedätkö millainen vanhuus heillä tulee olemaan? No minäpä tiivistän: kuolema katuojassa odottaa. Tai jossain robottiohjatussa laitoksessa, johon köyhät eläkeikäiset laitetaan kuolemaan.

Voin kertoa sinulle tässä ja nyt, että haluaisi olla syntynyt 30 vuotta myöhemmin, samoilla kyvyillä ja samoilla fyysisillä/ henkisillä ominaisuuksilla. Jos olisit syntynyt 30 vuotta myöhemmin kuin olet, olisit totaalista paarialuokkaa. Et olisi mitään. Ymmärrätkö, et olisi mitään. Sinulla ei olisi mitään, ja ihmiset pitäisivät sinua saastana. 

Ehkä ( toivottavasti ennen kuolemaasi) vielä ymmärrät miten onnekas olet ollut, kun olet syntynyt juuri silloin kun olet syntynyt.

Terveisin 84 koulujakäynyt ja paskan läpi taistellut

Vierailija
757/19799 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis.

Näin on. Se ei muuksi muutu vaikka kuinka boomerit länkyttäisi. Onneksi nykyvanhemmat eivät dokaa.

Joku normaali-ikäinen opettaja iltapulussa yritti saada 15 minuuttiaan julkisuudessa kun väitti, että on huolissaan alkoholistien lapsista. Valehteli varmasti ja oli soluttautunut boomeri.

Vierailija
758/19799 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis.

Näin on. Se ei muuksi muutu vaikka kuinka boomerit länkyttäisi. Onneksi nykyvanhemmat eivät dokaa.

Joku normaali-ikäinen opettaja iltapulussa yritti saada 15 minuuttiaan julkisuudessa kun väitti, että on huolissaan alkoholistien lapsista. Valehteli varmasti ja oli soluttautunut boomeri.

Onneksi nykyvanhemmat ovat läsnä lapsensa kanssa laatuaikaa viettäessään. Eli naama kiinni somettimessa.

Vierailija
759/19799 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omille vanhemmille?

Kirjoitustaidostasi päättelen, että et ole kauheasti kouluja käynyt. Itse olen koulunpenkillä viihtynyt, mutta tunnen kyllä ikäisistäni myös kaltasiasi, joilla on koulut jääneet käymättä.

Tiedätkö millainen vanhuus heillä tulee olemaan? No minäpä tiivistän: kuolema katuojassa odottaa. Tai jossain robottiohjatussa laitoksessa, johon köyhät eläkeikäiset laitetaan kuolemaan.

Voin kertoa sinulle tässä ja nyt, että haluaisi olla syntynyt 30 vuotta myöhemmin, samoilla kyvyillä ja samoilla fyysisillä/ henkisillä ominaisuuksilla. Jos olisit syntynyt 30 vuotta myöhemmin kuin olet, olisit totaalista paarialuokkaa. Et olisi mitään. Ymmärrätkö, et olisi mitään. Sinulla ei olisi mitään, ja ihmiset pitäisivät sinua saastana. 

Ehkä ( toivottavasti ennen kuolemaasi) vielä ymmärrät miten onnekas olet ollut, kun olet syntynyt juuri silloin kun olet syntynyt.

Terveisin 84 koulujakäynyt ja paskan läpi taistellut

Asenteestasi päättelen, että olet edelleen sen paskan keskellä. Paskaa, saastaa, paarioita, ja katkeruutta vaan. Et muuten vaikuta kouluja käyneeltä sinäkään.

Eri

Vierailija
760/19799 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omille vanhemmille?

Etkö sinä omahyväinen boomeri osaa lukea? Täällä on sanottu monta kertaa mistä katkeruus kumpuaa. No kerrataan vielä: junailitte itsellenne hyvät eläkkeet jota pääsitte nostamaan nuorena. Ja tänä teitte muiden kustannuksella.

Höpöhöpö, ei hänkään sinua omahyväiseksi sossupummiksi sanonut. Oletko Kristallikissa? Jutut on ainakin ihan yksi yhteen.