Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta

Vierailija
27.06.2021 |

Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).

Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.

Kommentit (19905)

Vierailija
6761/19905 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ureaexprttejä näköjään riittää. Onkohan urologin ammatti tavoite.

Tuskin tietää mitä ureaexpertti tarkoittaa, sen verran höynähtänyt. Voihan olla et googlaa ja tulee kohta selittään.Heko heko.

Erikoispissa- asiantuntija.Googlattu.

Vierailija
6762/19905 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeet kustantaa 33miljardia vuodessa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläinen mun ja lasteni leipää syö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläinen..juuri sinä ! Sinä elät minun rahoillani! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<<En minä haluakaan maksattaa elämääni nuorempien sukupolvien kustannuksella. Haluan tulla toimeen omillani. Yritän juuri lasten eteen hyrtää enkä pistää lapsiani minun elättäjäkseni kuten te.>>

Et mahda mitään kun eläkejärjestelmää joudutaan muuttamaan, lapsesi joutuvat sinut elättämään,

Näin tietenkin se menee teknisesti. Laskennallisesti kuitenkin maksamisen ja tulevan eläkkeen suhde on 1:1. Jo tämä suhde vaatii 8% palkasta joka kk. Suuret ikäluokat maksoivat vain 1:5. Käytännössä

siis vapaamatkustajia ja todella kaukana siitä marttyytimytologiasta .

Eikö älyllinen kapasiteettisi pysty muuhun kuin tämän ongelman jauhamiseen vuodesta toiseen ? Mikä olisi tämän ongelman ratkaisu ? Olisiko se tämän jauhaminen vielä 10 vuotta. 

Lapsesi eivät tule saamaan koskaan eläkettä, sinä vain jauhat tätä joka ei ratkaise mitään.

Ratkaisu on nykyisten eläkkeiden pienentäminen . Älyllisestä kapasiteetista puheen ollen se on ilmeistä ja täälläkin sanottu. Sitten sekä työnantajamaksujen että palkansaajan tyel maksujen pienentäminen .

Tämä toistaa omaltapuoleltasikin koko ajan samaa kaavaa. Jos et pysty vastaamaan minun vastaukseen . Tule tämä sama kommentti vähän eri sanamuodoin.

Niin rmahdollista on tosiaan että lapseni eivät saa eläkettä ja siihen on syypää ahneet suuret ikäluokat.

Älyllinen kapasiteetti riittää ainoastaan vauvapalstalla riekkumiseen.

Vaikka kilpailisin tasaväkisesti olmin kanssa samassa sarjassa tietokilpailuissa, ei sekään silti muuta sitä tosiasiaa ,että suuret ikäluokat on helpolla päässyt opportunistinen vapaamatkustaja sukupolvi. Juuri sinäkin elät nuorempiesi piikkiin ilman omia ansiotasi ja siitä on kyse , ei minun mahdollisesta vähäisestä älyllisestä kapasiteetista🤷‍♂️

Niin mut miks sä jauhat samaa asiaa potenssiin sata?Mitä se niin ku auttaa? Helpottaaks sua toi syyllistäminen, häh? Ei tääl kaikki oo eläkeläisii, älä kaikille keuhkoo automaattisesti et ne elää nuorempien piikkiin. Vähän rajaa.Mäkin elän ihan omilla ansioillani. Jos sitä älyllistä kapasiteettii olis, ymmärtäis asian.

No miksi sitten otat itseesi kun se ei sinua koske, kun puhun juuri nimenomaan suurten ikäluokkien eläkeläisistä ? Luulisi sinun huippuluokan älyllisellä kapasiteetilla pystyä se jo oivaltamaan. Se ei ole mitenkään rivien väliin piilotettu vaan sanottu ihan suoraan.

Joo joo, mut ku sä jauhat tota samaa asiaa aamusta iltaan.En ota itseeni, mut koskee mua siinä mielessä, et todennan Suomessa olevan sivistystä sekä hyvätapaisia nuoria, jotka arvostavat vanhempiaan, ja ovat heille kiitollisia.siks heitän välillä tähän ketjuun jonkun kommentin. Alun alkaenhan ketju aloitettiin aiheella, et vanhemmat ei ymmärrä nykyaikaa, mut sä oot kääntänyt keskustelun eläkeläisten morkkaamiseks. Revi siitä.

Suuret ikäluokat ei arvosta muita ikäluokkia. Mitä muuta se on kuin arvostuksen puutetta, että eletään toisten piikkiin ja silti haukutaan pullamössösukupolveksi. Ei kyllä ole kiitollisuudesta tietoakaan, päinvastoin. Suuret ikäluokat eivät monissa tapauksissa ymmärrä miten eläkejärjestelmä toimii ja siten sopii keskustelun aiheeseen. Niin kauan kuin keskustelu on hengissä ja näen vääriä väittämiä, tähän myös osallistun. Sen ei tulisi olla sinun murhe j huoli vähimmässäkään määrin kyseinalaistamallasi älyllisellä kapasiteetillanikin olen oppinut, että nämä jankutukset ajan käytöstä mm johtuu argumenttien puutteesta ja siitä että itse asiaan ei ole mahdollista järkevästi vastata.

Anna hänen jauhaa asiaansa, ei se mikskään muutu.Aivoissa ei ole muuta kuin eläkekateus. Jatkaa, jatkaa ja jatkaa.Kaikki eläkeläiset elävät hänen piikkiinsä.

Tietysti on annettava, kun ei ole keinoja estää🤷‍♂️

Onhan hän oikeassa että eläkkeitä täytyy laskea ja sehän tapahtuu kun nuoret tyytyvät pieniin palkkoihin, pätkätöihin, he saavat sitten pientä eläkettä. Näin eläkkeet pienenee.

Ja samalla pienenee ruokien hinnat, ravintolat, parturit, remonttifirmat ja vaatekaupat loppuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6763/19905 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen eläkeläinen on mielestään ansainnut ja itse maksanut oman eläkkeensä veroina ja eläkemaksuina.

Tämähän ei pidä paikkaansa. Suuret ikäluokat nauttivat eläkettä keskimäärin noin 25 vuotta. Tuona aikana saadusta eläkkeestä on edunsaaja itse maksanut vain murto-osan. Kuka maksaa loput? Seuraavat sukupolvet.

Tämä pyramidi-huijaus ei voi kuitenkaan jatkua loputtomiin. Jos ei ole tarpeeksi veroja ja eläkemaksuja maksavia palkansaajia, niin kovin on hankalaa saada niitä eläkkeitä kokoon tulevaisuudessa. Siis nykyisillä eläkekassan varannoilla voidaan vähän aikaa pyöritellä sirkusta. Jos maailman talous sakkaa, niin kyyti on kylmää ja pyramidi romahtaa aika nopeastikin.

Mutta eläkekusettaja-sukupolvi ehtii alta pois. Kaikessa pääsevät helpolla.

Vierailija
6764/19905 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen eläkeläinen on mielestään ansainnut ja itse maksanut oman eläkkeensä veroina ja eläkemaksuina.

Tämähän ei pidä paikkaansa. Suuret ikäluokat nauttivat eläkettä keskimäärin noin 25 vuotta. Tuona aikana saadusta eläkkeestä on edunsaaja itse maksanut vain murto-osan. Kuka maksaa loput? Seuraavat sukupolvet.

Tämä pyramidi-huijaus ei voi kuitenkaan jatkua loputtomiin. Jos ei ole tarpeeksi veroja ja eläkemaksuja maksavia palkansaajia, niin kovin on hankalaa saada niitä eläkkeitä kokoon tulevaisuudessa. Siis nykyisillä eläkekassan varannoilla voidaan vähän aikaa pyöritellä sirkusta. Jos maailman talous sakkaa, niin kyyti on kylmää ja pyramidi romahtaa aika nopeastikin.

Mutta eläkekusettaja-sukupolvi ehtii alta pois. Kaikessa pääsevät helpolla.

Erikoispissa-asiantuntija kadehtii, mikä uutinen!

6765/19905 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritäs nyt elää vaan hetkessä. Älä ennustele, voi mennä hutiin.

Näin teenkin ja maksan palkansaajana aivan liikaa veroja ja eläkemaksuja jotta yhteiskunnan oravanpyörä voisi jotenkin kitkuttaa eteenpäin.

Samaan aikaan ei tarvitse olla mikään ydinfyysikko, että voi päätellä ongelmia olevan tiedossa jos tulot ovat jatkuvasti pienemmät kuin menot. Se on vain karu fakta että jossain vaiheessa tulee stoppi vastaan. Tapahtuuko se samalla tavalla kuin Kreikassa tapahtui... siihen voidaan vielä vaikuttaa, toivottavasti.

Mitä siellä Kreikassa tapahtui ?

Vierailija
6766/19905 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha parta kirjoitti:

Rasittavaa kuunnella näitä 'pulla-ajan' kitinöitä, ei saa arvostella loiseläjiä. Itse en ole käyttänyt nykyajan etuja opiskelu- enkä työaikana. Kävin töissä opiskelessakin. Koeta ottaa kritiikkiäkin vastaan, tulee pohdittua useammalta hollilta.

Ja töitähän teille oli; yleensä edellisen työpaikan jälkien korjaamista. Digitalisaatio ja se teidän vihaama teknologia on vienyt meiltä muilta konttorirotan tai lapiomiehen työpaikat.

Eikö eläkekusettaja-sukupolvea edes korvattu työelämästä poistuessaan. Mitä he edes tekivät oikeastaan?

Vierailija
6767/19905 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suur-Eläkeläinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritäs nyt elää vaan hetkessä. Älä ennustele, voi mennä hutiin.

Näin teenkin ja maksan palkansaajana aivan liikaa veroja ja eläkemaksuja jotta yhteiskunnan oravanpyörä voisi jotenkin kitkuttaa eteenpäin.

Samaan aikaan ei tarvitse olla mikään ydinfyysikko, että voi päätellä ongelmia olevan tiedossa jos tulot ovat jatkuvasti pienemmät kuin menot. Se on vain karu fakta että jossain vaiheessa tulee stoppi vastaan. Tapahtuuko se samalla tavalla kuin Kreikassa tapahtui... siihen voidaan vielä vaikuttaa, toivottavasti.

Mitä siellä Kreikassa tapahtui ?

Etkö oikeasti tiedä? Kreikkassa tapahtui pyramidi -huijaus ja elettiin rallatellen lainarahalla siihen asti kun lainaa sai. Sitten tuli stoppi ja kaikki sosiaalietuudet resetoitiin; muiden vanhojen etujen mukana myös eläkkeet.

Kreikkahan oli malliesimerkki kusetusyhteiskunnasta jossa edunsaajat lypsivät valtiota. Eikös siellä ollut joku saarikin, jonka asukkaista 2% oli sokeita ja saivat siitä erilliskorvausta. Virkamiesten naimattomat tyttäret saivat kuolleiden isiensä eläkkeet. Ja tähän malliin.

Nyt Kreikassa ei eläkkeillä juuri eletä. Lähinnä toivotaan että edes turismi palaisi enalleen.

6768/19905 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeet tulevat riittämään koska nykyiset nuoret eivät saa enää suuria eläkkeitä. Nuoret ovat niin pihalla päätöksenteosta joilla eläkkeitä jaetaan että taas uudet asioista tietävät tekevät uuden eläkekusetuksen, taas meillä on eläkekusettaja sukupolvi,

Vierailija
6769/19905 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeet tulevat riittämään koska nykyiset nuoret eivät saa enää suuria eläkkeitä. Nuoret ovat niin pihalla päätöksenteosta joilla eläkkeitä jaetaan että taas uudet asioista tietävät tekevät uuden eläkekusetuksen, taas meillä on eläkekusettaja sukupolvi,

No nyt on vain yksi kusettaja sukupolvi ja muu on aika suurpiirteistä ennustamista. Et saa vastuuta eläkekusetuksesta kammettua nuorille sukupolville, maksamisvastuun lisäksi.

Vierailija
6770/19905 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurten ikäluokkien edustajat. Olkaapa ystävällisiä ja kuolkaa jo pois. Teitä ei ole kaivattu enää pitkään aikaan.

Älä minua tuomitse, minua on tarvittu jo 10 vuotta lastenlasten hoitajana, ja teen sitä mielläni.

Yhden aikuisen olisi ollut jäätävä pois työstä, jos minua ei olisi ollut.

Perheen tilanne on ollut sellainen, että ovat päivittäin tarvinneet apuani paitsi loma-aikoina.

Olisi yksi veronmaksaja ollut poissa sekä olisivat tarvinneet mahd muuta tukea ja veronmaksajilta tämäkin olisi poissa.

Molemmat perheen aikuiset ovat sen verran hyvätuloisia, että pitkä penni olisi poissa yhteisestä kassasta.

Ovatko tarvinneet? Luultavasti olisivat pärjänneet ilmankin apuasi, mutta olit itse sitä innokkaasti tarjoamassa, niin eivät raskineet kieltääkään. Isovanhempi päivittäin nurkissa on kuitenkin kaksipiippuinen juttu, vanhempana sitä jaksaa, koska lapsille voi olla kevyempää olla lyhyempää päivää hoidossa, eikä isovanhemman ja lapsen yhteistä aikaa mielellään kiellä. Mutta niinä päivinä kun saa olla vain oman perheen kesken, se on kyllä taivaallista.

Selvä.  Seuraavan kerran kun tänne joku taas aloittaa ketjun siitä, kuinka isovanhemmat ei hoida lapsenlapsiaan ja kuinka he eivät ymmärrä, että heidän apuaan tarvittaisiin, niin kopioin tämän sinun kirjoituksesi sinne.

Sinä selvensit asian.  Tuon paremmin sitä ei enää voi ilmaista.  Isovanhempien apua EI tarvita, vaan hyvin pärjätään ilmankin.

Vierailija
6771/19905 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on vain yksi kusettaja sukupolvi ja muu on aika suurpiirteistä ennustamista. Et saa vastuuta eläkekusetuksesta kammettua nuorille sukupolville, maksamisvastuun lisäksi.

Jos ette muuta tilannetta, olette seuraavan polven kusettajia.  Niin se menee.  Meille on turha kiukutella, ellette pysty osoittamaan, että pystytte toimimaan toisin.  Jos annatte tämän jatkua, olette kusettajia.

Vierailija
6772/19905 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha parta kirjoitti:

Rasittavaa kuunnella näitä 'pulla-ajan' kitinöitä, ei saa arvostella loiseläjiä. Itse en ole käyttänyt nykyajan etuja opiskelu- enkä työaikana. Kävin töissä opiskelessakin. Koeta ottaa kritiikkiäkin vastaan, tulee pohdittua useammalta hollilta.

Ja töitähän teille oli; yleensä edellisen työpaikan jälkien korjaamista. Digitalisaatio ja se teidän vihaama teknologia on vienyt meiltä muilta konttorirotan tai lapiomiehen työpaikat.

Eikö eläkekusettaja-sukupolvea edes korvattu työelämästä poistuessaan. Mitä he edes tekivät oikeastaan?

Niin mitähän me oikein tehtiinkään?

60-luvulta tänne 2010- 2020-luvulle aika ja yhteiskunta onkin ollut pysähdyksissä.  Mitään ei tapahtunut.  Kukaan ei tehnyt yhtään mitään.  Paitsi teidät nuoremmat sukupolvet tehtiin, mutta ei mitään muuta.  Kukaan ei hoitanut teitä, ei opettanut teitä, ei rakennettu mitään, ei teitä ei tuotantolaitoksia, ei käyty töissä,  radio- ja tv-ohjelmatkin junnasivat samoja 60-luvun ohjelmia kun kukaan ei tehnyt uusia, ei hoidettu sairaita,  ei tehty maataloustöitä, ei tehty tehdastöitä, ei ollut tuotantoa eikä käyty kauppaa...  jne.

Kannattaisko jo tarkastaa pääsi?

6773/19905 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan että jo kouluun otetaan opetussuunnitelmaan oppiaineeksi "Eläkekusetus ja kuinka se tehdään". Sinulle myönnetään oppiaineen professuuri.

6774/19905 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette te pysty niin hyvään ja  kannattavaan kusetukseen kuin me teimme, teillä ei taidot riitä. Kaikki tehtiin demokraattisesti, laillisesti, kansa hyväksyi joten emme mitenkään ole vastuussa, olemme ylpeitä että takasimme omalle ikäluokalle kunnon eläkkeet.

Mitä enemmän nuoret hyljeksivät politiikkaa, eivät äänestä sitä parempi kasvualusta uusille eläkekusetuksille. Jatkakaa vain nykyistä menoa.

Vierailija
6775/19905 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ette muuta tilannetta, olette seuraavan polven kusettajia.  Niin se menee.  Meille on turha kiukutella, ellette pysty osoittamaan, että pystytte toimimaan toisin.  Jos annatte tämän jatkua, olette kusettajia.

Tässä toimitaan jo. Eläkkeitä maksetaan suhteessa 1:1 kun te maksoitte 1:5. Eli me maksetaan omat eläkkeet te maksoitte vain viidenneksen. Tilanne on siis muuttunut. Pitäisi vielä vähentää nykyisten eläkeläisten eläkkeitä koska edunsaajat eivät sitä itse juuri maksaneet

Vierailija
6776/19905 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette te pysty niin hyvään ja  kannattavaan kusetukseen kuin me teimme, teillä ei taidot riitä. Kaikki tehtiin demokraattisesti, laillisesti, kansa hyväksyi joten emme mitenkään ole vastuussa, olemme ylpeitä että takasimme omalle ikäluokalle kunnon eläkkeet.

Mitä enemmän nuoret hyljeksivät politiikkaa, eivät äänestä sitä parempi kasvualusta uusille eläkekusetuksille. Jatkakaa vain nykyistä menoa.

Ollaan me Lissu jo tämä käyty läpi jo ennen kuin tasapainoisena , kypsänä ja onnellisena 75 v miehenä toivotat pikaista kuolemista minulle. Ei minulla ole haluja niin kuin teillä elää toisten siivellä ja toivotella kuolemaa.

Vierailija
6777/19905 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan että jo kouluun otetaan opetussuunnitelmaan oppiaineeksi "Eläkekusetus ja kuinka se tehdään". Sinulle myönnetään oppiaineen professuuri.

Onhan se parempi ehdotus kuin kuoleman toivottaminen.

Vierailija
6778/19905 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha parta kirjoitti:

60-luvulta tänne 2010- 2020-luvulle aika ja yhteiskunta onkin ollut pysähdyksissä.  Mitään ei tapahtunut.  Kukaan ei tehnyt yhtään mitään.  Paitsi teidät nuoremmat sukupolvet tehtiin, mutta ei mitään muuta.  Kukaan ei hoitanut teitä, ei opettanut teitä, ei rakennettu mitään, ei teitä ei tuotantolaitoksia, ei käyty töissä,  radio- ja tv-ohjelmatkin junnasivat samoja 60-luvun ohjelmia kun kukaan ei tehnyt uusia, ei hoidettu sairaita,  ei tehty maataloustöitä, ei tehty tehdastöitä, ei ollut tuotantoa eikä käyty kauppaa...  jne.

Mutta teitä ei tarvinnut korvata kuitenkaan kun eläköidyitte.

Vierailija
6779/19905 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan me Lissu jo tämä käyty läpi jo ennen kuin tasapainoisena , kypsänä ja onnellisena 75 v miehenä toivotat pikaista kuolemista minulle. Ei minulla ole haluja niin kuin teillä elää toisten siivellä ja toivotella kuolemaa.

Melkoisen harhaista, puhuu anonyymille puuta heinää.Säälittää.

Vierailija
6780/19905 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha parta kirjoitti:

Mutta teitä ei tarvinnut korvata kuitenkaan kun eläköidyitte.

Olipa terävä huomio.Ei tietenkään tarvinnut korvata, kun automaatio ja tietokoneet hoitavat suuren osan töistä nykyisin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi